OK. Onko tuokin paineakku tasonsäädön "pallon" tyyppinen, että siellä on kaasu toisella puolella jne.?JOHe kirjoitti:No, Timo kirjoitteli 4-matikin hydraulikkaöljyn ja paineakun sopivuudesta keskenään noin yleensä, jos nyt oikein ymmärsin.
No, joka tapauksessa auto tuli noudettua maanantaina. Hyppäsin kaverin Vaneon kyytiin kun heillä oli Turkuun päin menoa. Forssassa Vaneo vaihtui bussiin joten iltaseiskalta olin Raumalla. Myyjän rouva tarjosi kyydit Sportcoupella. Papereiden ja auton tarkistus ja nimet alle. Auto oli minun.
Pääsin lähtemään n. klo 20-20.30 Raumalta ja kotona olin n. 2.30. Auto pelasi hyvin koko matkan ja tulipa kokeiltua n. 20 km sorapätkäkin kun Googlemapsista katsoin lyhyimmän mahd. reitin. Hyvin kulki, sain jopa toimintavalon syttymään pari kertaa. Lisäksi se syttyi erittäin tiukoissa nimismiehen kiharoissa. Kytkeytyikö tuolloin nyt päälle perä vai nelikko, onko muilla kokemusta?
Hiekkatien montuissa ilmeni myös että kuskin puolella pyöräntuennassa joku aiheutti "klopsetta". Lieneekö se pallonivel tai muu vastaava löysä.
Kulmat tuossa on joka tapauksessa miten sattuu, eturenkaat ovat ulkosyrjistä aika sileät. Rattikinhan on n. klo 11 jos haluaa että auto menee suoraan. Ohjaus kuitenkin keskittää ratin suoraan. Kulmat ja nivelet tarkistetaan huollossa ensi keskiviikkona.
Käytön jälkiä tuosta löytyy, pääasiassa kiveniskuja, joku kemikaalivaluma oik. etulokasuojassa ja harjapesun tms. naarmuja. Pesu ja vahaus teki aika hyvää. Kolme vuotta sitten autoon on tehty Autoglym-kestovahaus. Taitanen viedä tuon myllytettäväksi tässä joskus. Lohkolämppärin jumbopistoke on tuotu rumasti helmaritilästä läpi, tosi iso reikä.
Sisustus on siisti, pl. em. kuskin penkin kuluma. Jalopuut ovat paikoin "maidottuneet", niille ei liene muuta fiksua korjauskonstia kuin vaihto. Katsotaan jos tulee täysi hyväkuntoinen sarja eteen. Ei tuo 066 piniengrün nyt niin hurjan näköinen ole kuin vanhemmat vihreät sävyt. Itse asiassa aika hauska. Koska viimeksi olet istunut vihreällä verhoillussa autossa?

Konehuone oli tosi likainen, putsailin sitä hiukan. Ilmanputsarikotelon takakiinnike oli rikki ja kumitalla puuttui (kuten coupessakin).
Alkup. aluvanteet ovat tallella lähes kaikkine pultteineen (1 puuttuu), mutta aika karussa kunnossa. Laitan varmaan loppukesäksi alle tuoreemmat kantikkailla rei'illä varustetut valetut versiot.
Joistakin kohdista kuten C-pilarin juuresta vasemmalla ja takalasin päältä katosta on pieniltä alueilta lakka irronnut. Voiko tuon paikata ihan normaalisti paikkamaalisetin lakalla?
Olen hankkinut Venetmäeltä ja merkkiliikkeestä suodattimia, (kauan kaipaamieni) lampunpyyhkijöiden sulkia, maskinmerkin ja -verkon sekä listat ym. pientä. Mukavaa askaretta siis tiedossa. Ohessa muutama huono kuva hämyisestä tallista. Katsotaan jos vkl:na saisi parempia esille. Ja kyllä, tallinovi kaipaa puhdistusta

http://i597.photobucket.com/albums/tt55 ... hfy003.jpg
http://i597.photobucket.com/albums/tt55 ... hfy004.jpg
http://i597.photobucket.com/albums/tt55 ... hfy008.jpg