Vanteet + alusta W124...
mitä porukka meinaa tällä "mahtuu pyörimään" ? sitä että ei ota mihkään kiinni tasasella tiellä, eli heti ko tulee töyssy niin raapiii, vai sitä että ei raavi töyssyissä jne sillee että on käytännöllinen. rupesimpahan miettimään
ko itellä vissiin ei mahdu pyörimään, ko on porukkaa kyydissä ni töyssyissä raapii.

W124 E250D
mitä rengas kokoa ja madallusta ehdotatte, w124 sedan. vanteiksi ajattelin hommata inter action B9 8.50x19" ET35. Madallusta olis hyvä olla niin paljonkun vain rengas koko sallii ilman raapimis-efectiä(kunhan ei raavi normi ajossa tasasella) ja kaarien muokkausta, tai toinen vaihtoehto on samat vanteet 8.00x18" ET35 koossa.


ex.
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
Hommaa ihmeessä 18", sopivamman kokoinen mersuun.. renkaiksi 215/35-18?japa86 kirjoitti:mitä rengas kokoa ja madallusta ehdotatte, w124 sedan. vanteiksi ajattelin hommata inter action B9 8.50x19" ET35. Madallusta olis hyvä olla niin paljonkun vain rengas koko sallii ilman raapimis-efectiä(kunhan ei raavi normi ajossa tasasella) ja kaarien muokkausta, tai toinen vaihtoehto on samat vanteet 8.00x18" ET35 koossa.
[ [url=http://img8.imageshack.us/img8/4500/88731.th.jpg] ][/URL]
Itsellä perjaatteessa samanlainen sedani, 8.0x17" et35, 215/40-17 renkailla 40mm jousisatsi ja edessä -2 kierrosta ja takana -1,5, eli edestä laskettu noin 60mm, helposti pyörii.. Takana sama vanne 215/45-17 ja 20mm spaceri. Kaaria kannattaa muokata.
http://img140.imageshack.us/img140/1882/pics417.jpg
ps. http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=75823
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59
Kyllä se laskee esim. eibahcin 35mm sarjalla kivasti, tasosäätö tarvii vaan säätää uudestaan. Tosin ei sitä ilman muokkausta saa niin alas kuin normi perällä, mutta en silti vaihtais tota tasonsäätöä pois. Yksinkertaisesti niin että uusilla jousilla kun on perä nipussa, auton alle ja irroittaa sen säädettävän yhdystangon sieltä venttiililtä ja vääntää venttiilistä niin että päästää paineet pois ja kori laskee jousien päälle. Sitten auto käyntiin ja liikuttaa venttiiliä sen verran takasinpäin että juuri nousee pois jousien päältä (esim. 1-2cm).
Käyttis: W210 E55 AMG -00
ok, kun säikähin vaan ku yks paikallinen iski meseen madallusjouset kiinni ja perä ei laskenu ollenkaan (pikemminkin näytti korkeammalta kun keula laski) niin meinaakko että tuon ryhdin saisi kohtuullisesti pidettyä kun säätää vaan oikealle korkeudelle?
e: oisko kenelläkään kuvaa mesestä missä on n. -35mm jouset kiinni, saa olla sedani tai farkku.
e: oisko kenelläkään kuvaa mesestä missä on n. -35mm jouset kiinni, saa olla sedani tai farkku.
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Itsellä nuo juuri mainitsemani eibachin 35mm ja tasonsäätö takana ja 2kumit.
linkki
toinen missä nykyisillä vanteilla ja perä normaalia ylempänä, kuin on ajossa yleensä
linkki
toinen missä nykyisillä vanteilla ja perä normaalia ylempänä, kuin on ajossa yleensä
Käyttis: W210 E55 AMG -00
tämmössiä ihailin CE:n alle (-40mm). Onko mitään mahdollisuutta saada mahtumaan alle, ja millä rengastuksella??
Eli taakke18/9 ET38
Edit: miks p*rk*l* ei toi linkin lyhennys toimi???
nämä
Eli taakke18/9 ET38
Edit: miks p*rk*l* ei toi linkin lyhennys toimi???
nämä
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Ok, tarkotin siis sitä että pelaakohan se tasonsäätö normaalisti ja yhtä jämäkästi kun tasonsäätö on säädetty madallusjousia varten? Pirun komioita mersuja molemmilla hei! Kahtelin tuossa Veitecin madallusjousia ja hintaeroa näyttäisi eibaciin olevan melko paljon.bäkström kirjoitti: Lähinnä hirveän korkea.

mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Kysy ihmeessä drw:ltä tarjous, http://www.drwheelgoods.fi/Nokileka92 kirjoitti:Ok, tarkotin siis sitä että pelaakohan se tasonsäätö normaalisti ja yhtä jämäkästi kun tasonsäätö on säädetty madallusjousia varten? Pirun komioita mersuja molemmilla hei! Kahtelin tuossa Veitecin madallusjousia ja hintaeroa näyttäisi eibaciin olevan melko paljon.bäkström kirjoitti: Lähinnä hirveän korkea.Pitää tuossa alkaa kattelemaan noita huolella. Olisiko kenelläkään suositella mitään vannekokoa madallusjousien kanssa?
Vanteiksi 17-18", tossa mun kuvassa näkyvät venomit ois myynnissä, 7,5x17"
Tasonsäätö toimii.
Pitääpä kysellä. laitakko vanteista ja kumeista lisätietoa vaikkapa yksityisellä niin kuulee vähä että mitä käytetyistä yleensä pyydetään.bäkström kirjoitti:Kysy ihmeessä drw:ltä tarjous, http://www.drwheelgoods.fi/Nokileka92 kirjoitti:Ok, tarkotin siis sitä että pelaakohan se tasonsäätö normaalisti ja yhtä jämäkästi kun tasonsäätö on säädetty madallusjousia varten? Pirun komioita mersuja molemmilla hei! Kahtelin tuossa Veitecin madallusjousia ja hintaeroa näyttäisi eibaciin olevan melko paljon.bäkström kirjoitti: Lähinnä hirveän korkea.Pitää tuossa alkaa kattelemaan noita huolella. Olisiko kenelläkään suositella mitään vannekokoa madallusjousien kanssa?
Vanteiksi 17-18", tossa mun kuvassa näkyvät venomit ois myynnissä, 7,5x17"
Tasonsäätö toimii.
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Ok, ajattelin vain kun kaverilla on Vw Passatissa hyvin toiminut tuo Veitecin madallusjousisarja.Sultzi kirjoitti:Joo, hienosti toimii tasonsäätö itselläkin. Neljä äijää autossa, traileri jossa vanha e28 520 bemari reiluhkolla aisapainolla ja samalla korkeudella perä kuin ilman painoakinEibachin jousia suosittelen, mukavat ajaa kyllä! Drw:lta tuli itsellekin nuo, hyvä firma.
e: mites katsastus, madallusjouset tietenkin pitää muutoskatsastaa (jos vain katastusmies ne huomaa, ja huomaahan se) vaan toimiihan nuo tasonsäädön iskarit sitten aivan normaalisti näin niinkuin iskaritestiä ajatellen?
Viimeksi muokannut JiiTee_, Su 27.12.2009 08:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 84
- Liittynyt: Ma 18.02.2008 09:17
- Paikkakunta: Leppävirta
Molemmat mahtuu helposti kunhan et 35 paikkeilla, riippuen tietysti vanteen leveyksistä..Janse kirjoitti:Itellä w124 ja tulossa -45mm madallussatsi, niin kummat olisi järkevämmät 17" vai 18" vanteet?

Nettiautossa oli jonkinaikaa sitte sedan 124 missä oli 9x15" pellit, etuvanteet näki siitä hyvin, pitää yrittää etsiä..Sergey kirjoitti:onhaä tääl foorumillaki yhellä tyypil lankussa levitetyt pellit, en vaa muista kellä