Vanteet + alusta W124...

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
ViliDaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Pe 23.01.2009 13:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ViliDaa »

Mitkäs renkaat w124 -40mm madalluksella? Mahtuuko pyörimään 8x18 et35, 225/40/18 rengastuksella moitteetta? Vai pitääkö harkita 8/17 et35, 225/45/17?
W124 250D -93 "Tällä mihinkään pääse prkl.."

Ex W124 300DT -90
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12747
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

pitäis mahtua jos alusta muuten kunnossa.... tosin 40mm madalluksella noi 17" näyttää paljon paremmalta !
Avatar
Joona124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 24.12.2008 18:25

Viesti Kirjoittaja Joona124 »

mitä porukka meinaa tällä "mahtuu pyörimään" ? sitä että ei ota mihkään kiinni tasasella tiellä, eli heti ko tulee töyssy niin raapiii, vai sitä että ei raavi töyssyissä jne sillee että on käytännöllinen. rupesimpahan miettimään :D ko itellä vissiin ei mahdu pyörimään, ko on porukkaa kyydissä ni töyssyissä raapii.
W124 E250D
Avatar
figufiud
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Su 14.09.2008 21:27
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja figufiud »

Kuinkas hyvin istuisi W124 CE:n alle Etuvanne 8.5x18 et30
Takavanne 9.5x18 et33 olevat vanteet. Rengastus tulisi olemaan 225/40-18" (renkaat jo ostettu) alusta on Weitecin olikohan -40mm vai -45mm kolmosen kumeilla jouset ympäriinsä. Tekeekös tiukkaa? vai sopiiko hyviten?
Avatar
ViliDaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Pe 23.01.2009 13:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ViliDaa »

Huomaako eroa silmämääräisesti jos eteen heittää 215/35/18 renkaat ja taakse 225/40/18? Leveyttä en tarkoita vaan profiilien eroa. Vai heittääkö suoraan 215/35 kaikkiin
W124 250D -93 "Tällä mihinkään pääse prkl.."

Ex W124 300DT -90
japa86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 340
Liittynyt: Su 29.04.2007 20:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja japa86 »

mitä rengas kokoa ja madallusta ehdotatte, w124 sedan. vanteiksi ajattelin hommata inter action B9 8.50x19" ET35. Madallusta olis hyvä olla niin paljonkun vain rengas koko sallii ilman raapimis-efectiä(kunhan ei raavi normi ajossa tasasella) ja kaarien muokkausta, tai toinen vaihtoehto on samat vanteet 8.00x18" ET35 koossa.

Kuva
ex.
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
Jombe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 02.07.2008 12:44
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jombe »

Eih, feikki-BBS =(
japa86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 340
Liittynyt: Su 29.04.2007 20:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja japa86 »

Jombe kirjoitti:Eih, feikki-BBS =(
sou?
ex.
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
Jombe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 02.07.2008 12:44
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jombe »

japa86 kirjoitti:
Jombe kirjoitti:Eih, feikki-BBS =(
sou?
Luetaan Jumalanpilkaksi. :D
Avatar
bäkström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: To 19.01.2006 21:36
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja bäkström »

japa86 kirjoitti:mitä rengas kokoa ja madallusta ehdotatte, w124 sedan. vanteiksi ajattelin hommata inter action B9 8.50x19" ET35. Madallusta olis hyvä olla niin paljonkun vain rengas koko sallii ilman raapimis-efectiä(kunhan ei raavi normi ajossa tasasella) ja kaarien muokkausta, tai toinen vaihtoehto on samat vanteet 8.00x18" ET35 koossa.

[ [url=http://img8.imageshack.us/img8/4500/88731.th.jpg] ][/URL]
Hommaa ihmeessä 18", sopivamman kokoinen mersuun.. renkaiksi 215/35-18?

Itsellä perjaatteessa samanlainen sedani, 8.0x17" et35, 215/40-17 renkailla 40mm jousisatsi ja edessä -2 kierrosta ja takana -1,5, eli edestä laskettu noin 60mm, helposti pyörii.. Takana sama vanne 215/45-17 ja 20mm spaceri. Kaaria kannattaa muokata.

http://img140.imageshack.us/img140/1882/pics417.jpg

ps. http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=75823
P. Lanttola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

225/45R17 ja 225/40R18 sopii ihan samalla lailla pyörimään jos et on sama ja leveyskin lähellä toisiaan.

215/35 ja 225/40 renkaan ero on korkeudessa jo sitä luokkaa että pistää ainakin omaan silmään vähän liikaa.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mielummi feikki BBS:t ku ufopölärit madalletussa autossa...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Joo eli nyt alko mietityttämään tuo mesen madaltaminen, 300 diesel farmari siis kyseessä ja takana on tasonsäätö, miten tuon peräpään saisi järkevästi madallettua? :roll:
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Kyllä se laskee esim. eibahcin 35mm sarjalla kivasti, tasosäätö tarvii vaan säätää uudestaan. Tosin ei sitä ilman muokkausta saa niin alas kuin normi perällä, mutta en silti vaihtais tota tasonsäätöä pois. Yksinkertaisesti niin että uusilla jousilla kun on perä nipussa, auton alle ja irroittaa sen säädettävän yhdystangon sieltä venttiililtä ja vääntää venttiilistä niin että päästää paineet pois ja kori laskee jousien päälle. Sitten auto käyntiin ja liikuttaa venttiiliä sen verran takasinpäin että juuri nousee pois jousien päältä (esim. 1-2cm).
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

ok, kun säikähin vaan ku yks paikallinen iski meseen madallusjouset kiinni ja perä ei laskenu ollenkaan (pikemminkin näytti korkeammalta kun keula laski) niin meinaakko että tuon ryhdin saisi kohtuullisesti pidettyä kun säätää vaan oikealle korkeudelle?
e: oisko kenelläkään kuvaa mesestä missä on n. -35mm jouset kiinni, saa olla sedani tai farkku.
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Avatar
bäkström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: To 19.01.2006 21:36
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja bäkström »

Kuva

Lähinnä hirveän korkea.

Edit: h&r:n keltaset jouset + 1 jousenkumit
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Itsellä nuo juuri mainitsemani eibachin 35mm ja tasonsäätö takana ja 2kumit.

linkki

toinen missä nykyisillä vanteilla ja perä normaalia ylempänä, kuin on ajossa yleensä
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

tämmössiä ihailin CE:n alle (-40mm). Onko mitään mahdollisuutta saada mahtumaan alle, ja millä rengastuksella??

Eli taakke18/9 ET38

Edit: miks p*rk*l* ei toi linkin lyhennys toimi???

nämä
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

bäkström kirjoitti: Lähinnä hirveän korkea.
Ok, tarkotin siis sitä että pelaakohan se tasonsäätö normaalisti ja yhtä jämäkästi kun tasonsäätö on säädetty madallusjousia varten? Pirun komioita mersuja molemmilla hei! Kahtelin tuossa Veitecin madallusjousia ja hintaeroa näyttäisi eibaciin olevan melko paljon. :shock: Pitää tuossa alkaa kattelemaan noita huolella. Olisiko kenelläkään suositella mitään vannekokoa madallusjousien kanssa?
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Avatar
bäkström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: To 19.01.2006 21:36
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja bäkström »

Nokileka92 kirjoitti:
bäkström kirjoitti: Lähinnä hirveän korkea.
Ok, tarkotin siis sitä että pelaakohan se tasonsäätö normaalisti ja yhtä jämäkästi kun tasonsäätö on säädetty madallusjousia varten? Pirun komioita mersuja molemmilla hei! Kahtelin tuossa Veitecin madallusjousia ja hintaeroa näyttäisi eibaciin olevan melko paljon. :shock: Pitää tuossa alkaa kattelemaan noita huolella. Olisiko kenelläkään suositella mitään vannekokoa madallusjousien kanssa?
Kysy ihmeessä drw:ltä tarjous, http://www.drwheelgoods.fi/

Vanteiksi 17-18", tossa mun kuvassa näkyvät venomit ois myynnissä, 7,5x17"

Tasonsäätö toimii.
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

bäkström kirjoitti:
Nokileka92 kirjoitti:
bäkström kirjoitti: Lähinnä hirveän korkea.
Ok, tarkotin siis sitä että pelaakohan se tasonsäätö normaalisti ja yhtä jämäkästi kun tasonsäätö on säädetty madallusjousia varten? Pirun komioita mersuja molemmilla hei! Kahtelin tuossa Veitecin madallusjousia ja hintaeroa näyttäisi eibaciin olevan melko paljon. :shock: Pitää tuossa alkaa kattelemaan noita huolella. Olisiko kenelläkään suositella mitään vannekokoa madallusjousien kanssa?
Kysy ihmeessä drw:ltä tarjous, http://www.drwheelgoods.fi/
Vanteiksi 17-18", tossa mun kuvassa näkyvät venomit ois myynnissä, 7,5x17"
Tasonsäätö toimii.
Pitääpä kysellä. laitakko vanteista ja kumeista lisätietoa vaikkapa yksityisellä niin kuulee vähä että mitä käytetyistä yleensä pyydetään.
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Joo, hienosti toimii tasonsäätö itselläkin. Neljä äijää autossa, traileri jossa vanha e28 520 bemari reiluhkolla aisapainolla ja samalla korkeudella perä kuin ilman painoakin :) Eibachin jousia suosittelen, mukavat ajaa kyllä! Drw:lta tuli itsellekin nuo, hyvä firma.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Sultzi kirjoitti:Joo, hienosti toimii tasonsäätö itselläkin. Neljä äijää autossa, traileri jossa vanha e28 520 bemari reiluhkolla aisapainolla ja samalla korkeudella perä kuin ilman painoakin :) Eibachin jousia suosittelen, mukavat ajaa kyllä! Drw:lta tuli itsellekin nuo, hyvä firma.
Ok, ajattelin vain kun kaverilla on Vw Passatissa hyvin toiminut tuo Veitecin madallusjousisarja.
e: mites katsastus, madallusjouset tietenkin pitää muutoskatsastaa (jos vain katastusmies ne huomaa, ja huomaahan se) vaan toimiihan nuo tasonsäädön iskarit sitten aivan normaalisti näin niinkuin iskaritestiä ajatellen?
Viimeksi muokannut JiiTee_, Su 27.12.2009 08:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Iskarit toimii kuten normikorkeudessakin, kun vaan säädetään se uudestaan. Itse kävin juuri testerissä katsomassa mielenkiinnosta arvot, takana tais olla 40%. Mutta eihän noilla iskareilla tule koskaan "oikeita" tuloksia kun ovat tuollaiset hydrauliset.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Kukaan törmännyt kuvaan netissä jossa olis ollu levitetyt peltivanteet 124 alla? Linkkiä? :lol:
Käyttis: W210 E55 AMG -00
aikahilijasta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 18.02.2008 09:17
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja aikahilijasta »

juu semmoset ois kiva nähdä. :D joskus näin liekkö jossain audissa ollut levitetyt orkkis peltivanteet, oli ihan siistit. :)
Konemies on erimies.
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

tommosen vaan löysin, väärä koppa vaan.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

onhaä tääl foorumillaki yhellä tyypil lankussa levitetyt pellit, en vaa muista kellä :roll:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Janse
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 08.03.2009 17:02

Viesti Kirjoittaja Janse »

Itellä w124 ja tulossa -45mm madallussatsi, niin kummat olisi järkevämmät 17" vai 18" vanteet?
Avatar
bäkström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: To 19.01.2006 21:36
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja bäkström »

Janse kirjoitti:Itellä w124 ja tulossa -45mm madallussatsi, niin kummat olisi järkevämmät 17" vai 18" vanteet?
Molemmat mahtuu helposti kunhan et 35 paikkeilla, riippuen tietysti vanteen leveyksistä.. :)
Sergey kirjoitti:onhaä tääl foorumillaki yhellä tyypil lankussa levitetyt pellit, en vaa muista kellä :roll:
Nettiautossa oli jonkinaikaa sitte sedan 124 missä oli 9x15" pellit, etuvanteet näki siitä hyvin, pitää yrittää etsiä..
Vastaa Viestiin