
Uusiorenkaat
Uusiorenkaat

MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Moni kakku päältä kaunis...No,mullakin on ammoisina aikoina ollut pinnotetut renkaat,eikä kokemus ollut mairitteleva.Vähänkin vettä,niin johan oltiin kuin jäällä,siis ei lainkaan minkäänlaistä pitoa.Tosin,kumit oli niin kovat,että olisivat taatusti kestäneet sen puolesta isältä pojalle.Toista kesää kun mentiin,tapahtui jotain,ja oikean renkaan sisäpintaan ilmaantui kananmunan kokoinen patti,ja ravistelu oli kouluarvosanoissa 10+.Silloin päätin,etten toiste ryhdy moiseen.
C 30 cdi ////AMG
Kerran ostin satakaksnelkkun taakse Kaakon Renkaan pinnoittamat suvikumit. Ajossa ihan ok, hiljaiset, eivät vedelleet ja sateellakin pitoa löytyi..
Mutta, mutta. Parin kuukauden päästä tuli Tartosta Tallinnaan päin ajellessa kulutuspintaan ravistava rakkopatti. Ja siitä pari kuukautta eteenpäin, niin satasen vauhdissa jossa Jyväskylän kieppeillä toisesta taasen irtosi kämmenen kokoinen pala pintaa. Ja mersusta helmamuovin paloja..
Tietysti rengasliike korvasi mulle nämä kokemukset, mutten tosian kovin herkkään enää uusiokumeihin ala.
Joku fiksu aikoinaan todennut, että ne on työkonepyöriä
Mutta, mutta. Parin kuukauden päästä tuli Tartosta Tallinnaan päin ajellessa kulutuspintaan ravistava rakkopatti. Ja siitä pari kuukautta eteenpäin, niin satasen vauhdissa jossa Jyväskylän kieppeillä toisesta taasen irtosi kämmenen kokoinen pala pintaa. Ja mersusta helmamuovin paloja..
Tietysti rengasliike korvasi mulle nämä kokemukset, mutten tosian kovin herkkään enää uusiokumeihin ala.
Joku fiksu aikoinaan todennut, että ne on työkonepyöriä

w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Taitaa olla edellisten kommentit ehkä yli 20v takaa.Itse olen kokeillut noin 10vuotta sitten mut maasturin pyöriä.Hyviä oli mut nopeudet eri luokkaa kuin henkilö pelillä.Kai nyky tekniikalla tehdään pinnattua paremmin kuin ennen,luulisi.
Kun kerran jo ostit kokeile niin voit kertoa kokemuksen äänellä millaiset oli.Minua ainakin kiinnostaisi.Ja jos et kokeile et tiedä koskaan oliko ne hyvät.
Kun kerran jo ostit kokeile niin voit kertoa kokemuksen äänellä millaiset oli.Minua ainakin kiinnostaisi.Ja jos et kokeile et tiedä koskaan oliko ne hyvät.
No eipä ole kuin vajaa viisivuotta viimmeisimmästä kokemuksesta.
Pito- ja ajo-ominaiksuuksissa ei ollut huomauttamista suuremmissa määrin, mutta sitten kun renkaan runko pettää ikäväsymisen myötä niin on vitsit vähissä. Ja tämä pettäminen ei suinkaan satu parkissa vaan juuri sellaisessa tilanteessa jossa rengasta rasitetaan, eli väistöliike, jarrutus tai kiihdytys.
Näitä realiteetteja kannatta ajatella kun hankkii uusiorenkaat.
Pito- ja ajo-ominaiksuuksissa ei ollut huomauttamista suuremmissa määrin, mutta sitten kun renkaan runko pettää ikäväsymisen myötä niin on vitsit vähissä. Ja tämä pettäminen ei suinkaan satu parkissa vaan juuri sellaisessa tilanteessa jossa rengasta rasitetaan, eli väistöliike, jarrutus tai kiihdytys.
Näitä realiteetteja kannatta ajatella kun hankkii uusiorenkaat.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Ainaki omat pinnoitetut kumit(Mac ripper),niin sateella ei minkäänlaista pitoa 200D:llä saa varovasti lyyä kaasua liikenneympyrässä...
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
Kokemukseni ovat vähintään viiden vuoden takaa. Pinnoitetut talvirenkaat (jäljitelty Nokia) olivat tautisen hyvät pidoltaan nollakelin molemmin puolin. Niin hyvää pitoa en ole tavannut nykyisissä uusissa testivoittajarenkaissa, jotka ovat talvella alla. Muutaman kerran pinnoitetut säikäyttivät tosi pahasti, kun pito hävisi noin 20 asteen pakkasessa tai kylmemmässä. Siis jarrutuspitoa ei ollut vesisuksea enempää 25 asteen pakkasessa. Mutta pakkasta oppi varomaan. Nykyisin täällä Suomen eteläosissa ei pakkasta kyllä ole useinkaan 20 astetta enempää.teem085 kirjoitti:Ainaki omat pinnoitetut kumit(Mac ripper),niin sateella ei minkäänlaista pitoa 200D:llä saa varovasti lyyä kaasua liikenneympyrässä...
Toinen kokemus on pinnoitetutista kesärenkaista, jotka oli pinnoitettu talvirenkaan rungolle!!! Mutta hitsi sentään. Ajomukavuus oli amerikan autojen mukaista lullanleitä. Ominaisuus sopi minulle, mutta ei ehkä kaikille tiukkapipoisille täsmällistä europpalaista ohjaustuntumaa vaativille.
C220D Automaatti
Uusio renkaista ei kokemusta ole, mutta vanhoilla paskoilla renkailla ajamisesta on, niinkuin myös uusilla.. Renkaan pinta ei ole todellakaan tärkein asia renkaan ajettavuudessa.. Ensimmäisessä autossa tuli joskus pidettyä jostain huoltoaseman pihalta haettuja vanhoja kumeja, joissa oli yllättävän paljon pintaa. Ei mennyt aikaakaan kun auton perä alkoi "pomppimaan". Kaverit sanoivat ja nauroivat ettei taida olla pultit kunnolla kiinni.. Asiaa ihmeteltiin ja mietittiin, pultit olivat ok jne. Näytti ajossa siltä takaapäin kuin vanteet olisivat olleet aivan mutkalla. Eräässä rengasliikkeessä sitten tyyppi katsoi renkaita ja totesi että molemmista renkaista on rungot menneet poikki.. Näytti kuinka se tarkastetaan ja selvä tapaushan se oli.. Pintaa oli renkaassa ja mies epäili kylläkin renkaiden olevan pinnoitetut..
Siskon autolla olen ajanut myös muutaman vuoden ajetuilla renkailla jotka sitten vaihdettiin uusiin. Vanhoilla renkailla haki tietä hirveästi, ajatus oli että johtuu vain pienestä autosta, mutta uusilla renkailla alkoi 206 pösökin menemään kuin juna. Kyse oli tässäkin talvirenkaista ja vanhoissa oli pintaakin jäljellä paljon. Itse siis en menisi uusioita ostamaan, ei ne rungot kestä niissä. On se pinta sitten tavalla tai toisella saatu siitä pois, niin on se rengas joutunut kärsimään..
Siskon autolla olen ajanut myös muutaman vuoden ajetuilla renkailla jotka sitten vaihdettiin uusiin. Vanhoilla renkailla haki tietä hirveästi, ajatus oli että johtuu vain pienestä autosta, mutta uusilla renkailla alkoi 206 pösökin menemään kuin juna. Kyse oli tässäkin talvirenkaista ja vanhoissa oli pintaakin jäljellä paljon. Itse siis en menisi uusioita ostamaan, ei ne rungot kestä niissä. On se pinta sitten tavalla tai toisella saatu siitä pois, niin on se rengas joutunut kärsimään..
Mulla on ollu ÄSSÄ pinnoitettuja renkaita vuosia. Ei yhtään mitään moitittavaa. Ovat kestäneet yhtä hyvin kuin muutkin väsymättä ja pompottamatta.
Varoitus, sisältää mainoksen:
http://www.rengaskierratys.fi/fi/index.php/lehti/10/
Varoitus, sisältää mainoksen:
http://www.rengaskierratys.fi/fi/index.php/lehti/10/
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
azamaza kirjoitti:juu ässät on täälläkin käytössä,talvirenkaina koko kierros ja suvikumeina takarenkaat,eikä oo kyllä mitään pahaa sanottavaa...
hintaansa nähden todella hyvät.

MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Kesärenkaina varmaan menee pinnoitetut, mutta en perkele ymmärrä, jos talvirenkaissa aletaan säästellä. Ässä-renkaiden hinnastoa kun katsoo vaikka 185-65/15 koossa niin viiskymppinen lisää ja alla on uudet Hakkapeliitan neloset. Käyteyt nastat yms. ei todellakaan ole pinnoitetussa vastaavia mitä rengastehdas käyttää. Noh, jokainen tavallaan, mutta ihmetyttää persaukisuus rengashankinnoissa. Jättää sen pari keissiä olutta ostamatta ja tupakit, niin siinä on jo hinnanero uuteen ja kerran loppuunajettuun uudelleenpinnoitettuun.
mistäs saa nokian hakka4 60€/kpl asennettuna tuota kokoa? Mä tosiaan kun oon köyhä ja pitää 4 autoo rengastaa niin sil on väliä jos hintaero on 100€/satsi... Ku en ees tupakoi tai juo olutta. Olis tarve yhdelle satsille ens talveksi.
Eniten mulla on ollu just noita ässiä talvirenkaina, pirun hyvä pito ja melko hiljaiset ovat. Ens talvena pääsee oikee urakalla testaamaan kun ekaa kertaa on yhtä aikaa molemmat renkaat samanlaisissa autoissa alla. Eli uudet 195/65/15 Ässät sekä Hakkapelitta4 odottaa talvea. Ajattelin vaihtaa renkaita sitten autosta toiseen parin tuhannen kilsan välein että tulee konkreettinen empiirinen tutkimustulos farkusta ja coupesta.
Kesällä taas pidän mielummin parempia renkaita koska nopeudet kasvaa reissuilla aina sinne 140 kieppeille ja pysyy siellä tuntikaupalla kerralla. ja ... pinnoitettu on pinnoitettu. toki toimii sekin, mutta ei oo kokemusta kuin kaksista: 185/65/15 ja 205/50/16. Ainaki ovat huomattavasti hiljasemmat kuin noi mun nyt jo sileät Michelin Primacyt. Tosin kilometrejä ei ässillä tullu yhtä paljoa, mutta Primacythän onkin "longlife" kilometrinsäästörenkaat.
Btw, kaikista 9 Ässä sarjasta mitä mulla on ollut, ei ole koskaan rikkoutunut kesken ajon, edes sakkorajoilla. Mutta Michelinit on pettänyt todella usein kunnosta riippumatta! Oli mun viiminen miseliini, vaikka sakkorajalla onkin. Nokian renkaita ei oo kesäl ollu mulla... muistaakseni.
Eniten mulla on ollu just noita ässiä talvirenkaina, pirun hyvä pito ja melko hiljaiset ovat. Ens talvena pääsee oikee urakalla testaamaan kun ekaa kertaa on yhtä aikaa molemmat renkaat samanlaisissa autoissa alla. Eli uudet 195/65/15 Ässät sekä Hakkapelitta4 odottaa talvea. Ajattelin vaihtaa renkaita sitten autosta toiseen parin tuhannen kilsan välein että tulee konkreettinen empiirinen tutkimustulos farkusta ja coupesta.
Kesällä taas pidän mielummin parempia renkaita koska nopeudet kasvaa reissuilla aina sinne 140 kieppeille ja pysyy siellä tuntikaupalla kerralla. ja ... pinnoitettu on pinnoitettu. toki toimii sekin, mutta ei oo kokemusta kuin kaksista: 185/65/15 ja 205/50/16. Ainaki ovat huomattavasti hiljasemmat kuin noi mun nyt jo sileät Michelin Primacyt. Tosin kilometrejä ei ässillä tullu yhtä paljoa, mutta Primacythän onkin "longlife" kilometrinsäästörenkaat.
Btw, kaikista 9 Ässä sarjasta mitä mulla on ollut, ei ole koskaan rikkoutunut kesken ajon, edes sakkorajoilla. Mutta Michelinit on pettänyt todella usein kunnosta riippumatta! Oli mun viiminen miseliini, vaikka sakkorajalla onkin. Nokian renkaita ei oo kesäl ollu mulla... muistaakseni.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
mulla on yhdet talvirenkaat ollu pinnoitetut ja oli pirun hyvät, jossain kaukoidässä ne oli muistaakseni tehtymie2 kirjoitti:Kesärenkaina varmaan menee pinnoitetut, mutta en perkele ymmärrä, jos talvirenkaissa aletaan säästellä...

sitten seuraavaksi satsiksi erehdyin ostamaan ei pinnoitetut talvirenkaat, niistä paukkui runkoja järjestään, eli ei taaskaan toimi tuokaan yleistys, että pinnoitetut olis talvirenkaina aina huonot...
yritin kesällä ostaa talvirenkaita, mutta eihän suomesta enää nykyään tunnu saavan nastatonta talvirengasta, jos ei osta kitkarengasta ja niihin en rahojani laita

vielä kun kyseessä on C merkitty pakun rengas, niin rengas satsin hinta ei ole mitään 280 €/kierros... taitaa olla aina tonnilta jalat poikki, kun renkaat uusii, vaikka ei saa kuin 205/75 16 kumit

Jaa, no siitä en tiedä, jos on jotain kivankaverin alennuksia, mainostettu nettihinta on 275 € http://www.assarengas.fi/talvi.html ja hakat lähtee 330€. Eli meinaat, että hakkasarja 4*60€ = 240 € ja siitä vielä viidetkympit pois, eli laadukasta pinnoitetua löytyy sitten 190€:hen, kyllähän tuolla hinnalla voisi anopille ostaa moiset.Sergey kirjoitti:mistäs saa nokian hakka4 60€/kpl asennettuna tuota kokoa?
Niino mikäs siinä, ensin 50-60 tonnia sileiksi ja pehmeiksi ajetut rungot, sitten suomalainen ostaa kerran jo loppuunajetut renkaat ja tuumaa, että on hyvä, säästin jopa kymppejä. Kuuntelee sitä jollotusta 150grammaa puntteja vanteessa ja ja tuumaa että on hyvä. Sitten kun tulee työpaikalla puheeksi kahvipöydässä. "noh halvalla ei saa hyvää" mut on hyvä. Vuoden jälkeen puttuu 30% nastoista ja merkkirenkaasta ei yhtään, noh kaikkea ei voi vaatia halvalta. "Sää taisit maksaa noista misukoista 500€, joo sitäluokkaa, katos kun mää maksoin vaan 300€ näistä", " jepu, tosin ostat taas uudet ens talvena." Kuten joku joskus totes, pinnoitettu rengas kuuluu konemiehille, ei henkilöautoon.napa kirjoitti:
mulla on yhdet talvirenkaat ollu pinnoitetut ja oli pirun hyvät, jossain kaukoidässä ne oli muistaakseni tehty
sitten seuraavaksi satsiksi erehdyin ostamaan ei pinnoitetut talvirenkaat, niistä paukkui runkoja järjestään, eli ei taaskaan toimi tuokaan yleistys, että pinnoitetut olis talvirenkaina aina huonot...
mie2: nimenomaan, pinnoitettu työkoneeseen, eikä mulla henkilöautoa edes ole nykyään tieliikenteessä 
on ollut huvittava seurata, kuinka nokian renkaiden vastustus on yleisesti noussut, kun selvis, että suurin osa niistä tehdään venäjällä... itse taas olen pitänyt venäjällä tehtyä rengasta aina hyvänä tai ainakin parhaimmasta päästä olevana, ne sentään tekee vielä renkaat kumista, ei muovista, kuten muut ja nyt puhutaan sitten taas työkoneiden renkaista
meillä ei muuten ole työmaalla kahvipöytää, nin ei tule niitäkään keskusteluja
sellaista "merkkirengasta" ei muuten ole vielä tehtykään, jossa olis yli 50 % nastoista jäljellä, kun minä sillä olen yhden talven ajellut... kun tiet tahtoo olla 100 mm murskaa, niin siinä ei oikein nastat pysy, miksi siis maksaa renkaista ylimääräistä
mulle riittää, että ne on mustat ja pyöreät...

on ollut huvittava seurata, kuinka nokian renkaiden vastustus on yleisesti noussut, kun selvis, että suurin osa niistä tehdään venäjällä... itse taas olen pitänyt venäjällä tehtyä rengasta aina hyvänä tai ainakin parhaimmasta päästä olevana, ne sentään tekee vielä renkaat kumista, ei muovista, kuten muut ja nyt puhutaan sitten taas työkoneiden renkaista

meillä ei muuten ole työmaalla kahvipöytää, nin ei tule niitäkään keskusteluja

sellaista "merkkirengasta" ei muuten ole vielä tehtykään, jossa olis yli 50 % nastoista jäljellä, kun minä sillä olen yhden talven ajellut... kun tiet tahtoo olla 100 mm murskaa, niin siinä ei oikein nastat pysy, miksi siis maksaa renkaista ylimääräistä

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 256
- Liittynyt: Ma 03.08.2009 12:51
Onko noissa talvi- ja kesärenkaiden rungoissa eroja? Mietin vain että talvirenkaat usein kestää siistissä ajossa 3vuotta helposti ja ylikin.. Esim. siskot pistävät renkaat vaihtoon koska ne eivät pidä ja se pidon puute johtuu renkaan kovettumisesta, ei pinnan loppumisesta.. Monta vuotta ajetuissa renkaissa ei runkokaan enää kovin jäykkä voi olla. Joten pinnottaako ne kesärenkaita sitten talvirenkaiksi? Jotkin renkaat kun tuppaavat kulumaan kesässäkin loppuun jopa ilman revittelyjä, näissä voisi renkaan rungon olettaa pysyneen jonkinlaisessa kunnossakin..
näyttää nois ässissä olevan 5-10g painot per vanne... Niin hintahan se on joka ratkaisee. Ja koettu on myös turvallisuus tarpeeksi hyväksi. Hyvin o auto pysyny lapasessa ja on pysähtyny aina ajoissa
nastatkin pysyy ihan yhtä hyvin kuin muissakin kiekoissa on pysynyt.

Ei vaan meinaan että Ässä sarjan saa sillä hinnalla... täkäläisestä Rollic firmasta. hakkapelitta hinnoista en tiedä nykyään, nuo tuli auton mukana. Mutta viimetalven hinnoilla olivat tasan 100€ kalliimpi satsi, eli 40%.Eli meinaat, että hakkasarja 4*60€ = 240 €
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
mie2 kirjoitti:Niino mikäs siinä, ensin 50-60 tonnia sileiksi ja pehmeiksi ajetut rungot, sitten suomalainen ostaa kerran jo loppuunajetut renkaat ja tuumaa, että on hyvä, säästin jopa kymppejä. Kuuntelee sitä jollotusta 150grammaa puntteja vanteessa ja ja tuumaa että on hyvä. Sitten kun tulee työpaikalla puheeksi kahvipöydässä. "noh halvalla ei saa hyvää" mut on hyvä. Vuoden jälkeen puttuu 30% nastoista ja merkkirenkaasta ei yhtään, noh kaikkea ei voi vaatia halvalta. "Sää taisit maksaa noista misukoista 500€, joo sitäluokkaa, katos kun mää maksoin vaan 300€ näistä", " jepu, tosin ostat taas uudet ens talvena." Kuten joku joskus totes, pinnoitettu rengas kuuluu konemiehille, ei henkilöautoon.napa kirjoitti:
mulla on yhdet talvirenkaat ollu pinnoitetut ja oli pirun hyvät, jossain kaukoidässä ne oli muistaakseni tehty
sitten seuraavaksi satsiksi erehdyin ostamaan ei pinnoitetut talvirenkaat, niistä paukkui runkoja järjestään, eli ei taaskaan toimi tuokaan yleistys, että pinnoitetut olis talvirenkaina aina huonot...
no on kyllä kehittynyt toi pinnoitus tekniikkakin vuosien saatossa,ainakin ässät esi-painotetaan lisäämällä kumia renkaan kylkeen,joten ei tarvi mitään margariinipurkkeja painoiks.
viime syksynä ostin kolme sarjaa talvirenkaita kahdet 15 tuumaset ja yhdet 14 tuumaset hintaan 600€,jota en pidä pahana hintana.
omat ajoni kyllä painottuu tässä kodin ja kaupan välin ajamiseen ja uskon näillä selviäväni yhtä hyvin kuin merkkirenkailla.
210.025
minä en ole nii tollo, ja mun kaikki 5 autoahan on yhteensä n 5000€ arvoiset. tai ainaki maksanut niistä sen verran. Eikä tääl mitää dekkpartnereita vaan Vianor ja Euromaster. Kilsojakaa ei mul kauheesti tule, kahdella autolla n 30tkm/v per auto, (loput harrasteita, alle 20tkm/v yhteensä) joten yhden kesän yks rengassarja kestää ja talvirengas kestää kaksi tai kolme kun kausi on niin lyhyt, siis sen mitä laki pakottaa on ylipitkä, ja joutuu nastoilla rapisteleen 1-2kk kuivalla asvaltilla.
Viimeksi muokannut Sergey, Su 13.09.2009 19:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
isellä ollut 2 sarjaa pinnattuja master uusio renkaita......
ensimmäiset oli hakkapeliitan 2 kuviolla-> pitoa löytyi yhtäläiseen kuin merkkirenkaasta, nastat pysyi hyvin.....kaikin puolin hyvät!
toiset oli sitten hakkapeliitta 4 kuviolla-> pitoa ei nimeksikään, kumi paljon kovempi, nastat ammuttu erittäin syvälle.....eli ei ollenkaan soveliaat
Eli tässä mentiin 50/50, mutta tuskinpa tulee uusiorenkaita enään ostettua
ensimmäiset oli hakkapeliitan 2 kuviolla-> pitoa löytyi yhtäläiseen kuin merkkirenkaasta, nastat pysyi hyvin.....kaikin puolin hyvät!
toiset oli sitten hakkapeliitta 4 kuviolla-> pitoa ei nimeksikään, kumi paljon kovempi, nastat ammuttu erittäin syvälle.....eli ei ollenkaan soveliaat

Eli tässä mentiin 50/50, mutta tuskinpa tulee uusiorenkaita enään ostettua

Kesärenkaista en tiedä mittään, mutta talvirenkaana on ollut useammat pinnoitetut, enkä ole pahaa sanottavaa löytänyt. Jotkut ovat olleet mielestäni jopa parempia kuin oman aikansa merkkirenkaat.
Kyse on vain ja ainoastaan hinnasta, mulla kun ei yksinkertaisesti ole varaa ostella merkkirenkaita, vallankaan kun ei nekään aina tahdo kestää kuin talven tahi puolitoista.
Kyllä pinnatuilla se sama mennään.
Ennenmmin kunnollisella kuviolla oleva pinnattu, kuin esim Marangoni tms. halpamerkin uusi talvirengas. Semmoiset oli kerran ceemallin alla, eikä juuri hengenvaarallisempaa tunnetta voi autolla ajamiseen saada.
Kyse on vain ja ainoastaan hinnasta, mulla kun ei yksinkertaisesti ole varaa ostella merkkirenkaita, vallankaan kun ei nekään aina tahdo kestää kuin talven tahi puolitoista.
Kyllä pinnatuilla se sama mennään.
Ennenmmin kunnollisella kuviolla oleva pinnattu, kuin esim Marangoni tms. halpamerkin uusi talvirengas. Semmoiset oli kerran ceemallin alla, eikä juuri hengenvaarallisempaa tunnetta voi autolla ajamiseen saada.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.