E vai C
E vai C
Mersu-kuume on päällä tauon jälkeen. Aikanaan W123-aikaan rajoittuvat viimeisimmät kokemukset.
Idea on hankkia noin vuosimalli 2001-2003 Mersu. On tullut kovasti pelkoja etenkin E-sarjalaisen ruostevaurioista. Tykkäisin E-sarjalaisesta enemmän kuin C-sarjalaisesta. C olisi kai turvallisempi korin osalta?
Tuttavapiirissä on Mersu-miehiä ja mielipiteet hajaantuvat, oli kyseessä yleinen kestävyys tai vaikka ruostuminen.
Kiitos kommenteista tuon ikäisen Mercedeksen hankintaan!
Ps. Olin joskus 80-luvun puolivälissä Suomen MB-Klubin toiminnassa, kun kesäautona oli vuoden 1964 Mersu - itsellä sama syntymävuosi.
Idea on hankkia noin vuosimalli 2001-2003 Mersu. On tullut kovasti pelkoja etenkin E-sarjalaisen ruostevaurioista. Tykkäisin E-sarjalaisesta enemmän kuin C-sarjalaisesta. C olisi kai turvallisempi korin osalta?
Tuttavapiirissä on Mersu-miehiä ja mielipiteet hajaantuvat, oli kyseessä yleinen kestävyys tai vaikka ruostuminen.
Ps. Olin joskus 80-luvun puolivälissä Suomen MB-Klubin toiminnassa, kun kesäautona oli vuoden 1964 Mersu - itsellä sama syntymävuosi.
Re: E vai C
Mulla on tuollainen S211 E270 vuosimallia 2003. Ei ole kyllä missään ruostetta enkä ole kyllä muissakaan vastaavissa nähnyt? Olen lukenut/kuullut, että w210 sarjassa olisi ollut ruosteongelmia, mutta lieneekö sekin yksilöistä kiinni?Teranryh kirjoitti:Mersu-kuume on päällä tauon jälkeen. Aikanaan W123-aikaan rajoittuvat viimeisimmät kokemukset.
Ainakin itse olen nauttinut joka hetkestä tuon kärryn puikoissa, vaikka farmarimalli onkin ehkä hitusen entistä Ford Mondeota pienempi. Katselin myös C-sarjaa, mutta oli melkoisen pieni tiloiltaan ainakin meidän käyttöön, mutta varmaan laatupeli sekin on.
Se ruostuminen on vain ja ainoastaan kiinni siitä miten autoa on pidetty, eli ovat yksilöitä.
<- tuossa kuvassa näkyvä harmaa lahna on vuosimallia 1996 ja siitä on paikattu ruosteita niinkin paljon kuin 5cmX10cm pala. Joka on laitettu oikean etujousikupin kiinnityspisteeseen. Oli näet massan alla muhinut ja ruostunut puhki. Mistään muualta en ole ruostetta löytänyt eikä ole aiemminkaan paikkailtu. (siinä mielipiteeni mätänevistä väyrysistä)
Eli tutki auto tarkkaan ennen kuin ostat.
Varmimmin saat hyvä peltisen ostamalla tuontiauton.
<- tuossa kuvassa näkyvä harmaa lahna on vuosimallia 1996 ja siitä on paikattu ruosteita niinkin paljon kuin 5cmX10cm pala. Joka on laitettu oikean etujousikupin kiinnityspisteeseen. Oli näet massan alla muhinut ja ruostunut puhki. Mistään muualta en ole ruostetta löytänyt eikä ole aiemminkaan paikkailtu. (siinä mielipiteeni mätänevistä väyrysistä)
Eli tutki auto tarkkaan ennen kuin ostat.
Varmimmin saat hyvä peltisen ostamalla tuontiauton.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Huolehdittava:
Ulkomailta ihan suosiolla vaan E. Siinä on enempi vastinetta rahalla omasta mielestäni, ku ovat jo puoli-ilmaisia ja pienet verotkin nykysin tuojille... Faceliftattu W210 näyttää ihan siistiltä, mutta faceliftaamaton W203 on kyllä jo vähän pappa ja alkupään mallit ei välttämättä ole niin häävejä kuin loppupään mallit.
Kannattaa myös tosiaan miettiä omat tarpeet. Itse milelläni suosin C mallia kun ei meitä oo perheessä kuin minä, vaimo ja isohko koira. Lisäks on aina "kakksos" autokin ollut (nyt puutuu se "ykkös" auto kokonaan) ja corollalakin tämä perhe pärjää, mutta ei kauaa
Kulujahan tollaisessa pykälää isommassa on aina hitusen enempi. En vaan tiedä millanen se E-muuten on kun en oo ajanut, mutta varmasti hyvä! Monta taksi kyytiä on kyllä tullut kyytissä oltua ja joskus on varmaan ollut niinki8n hyvä kyyti että siinä on jopa pikku nokoset voinut ottaa
EDIT:
Myös muissa autoissa kiinnostaa henkkoht. enempi keskiluokan koko eli
A4, 3-sarja, jne..
Mutta loppujen lopuksi jokaisen omapäätös ja jokaisen henk.kohtaset tarpeet.

Kulujahan tollaisessa pykälää isommassa on aina hitusen enempi. En vaan tiedä millanen se E-muuten on kun en oo ajanut, mutta varmasti hyvä! Monta taksi kyytiä on kyllä tullut kyytissä oltua ja joskus on varmaan ollut niinki8n hyvä kyyti että siinä on jopa pikku nokoset voinut ottaa

EDIT:
Myös muissa autoissa kiinnostaa henkkoht. enempi keskiluokan koko eli
A4, 3-sarja, jne..
Mutta loppujen lopuksi jokaisen omapäätös ja jokaisen henk.kohtaset tarpeet.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Lapin reissuja tuolla tehneenä,voisin sanoa että hieman suunnittelua vaatii saada neljän hengen viikon kamat kyytiin sopuisasti.Mahduttu toki on,mutta kyllä siinä tilat jokaista milliä myöten on käytössä.Jotenkin pidän C:tä sporttisempana ja muutenkin omaa silmää miellyttävämpänä.Mutta tosiaan,neljä henkeä tuohon on maksimi.
C 30 cdi ////AMG
Ja minä taas suosin E mallia kun meitä on täällä minä ja ... öö... tota... No täällä olen siis minä.simppa80 kirjoitti:Kannattaa myös tosiaan miettiä omat tarpeet. Itse milelläni suosin C mallia kun ei meitä oo perheessä kuin minä, vaimo ja isohko koira.
Vähän tilavampihan tuo saisi olla

Eli jäi tuosta aikaisemmasta kommentista pois se vastaus itse kysymykseen:
Äänestän E
Ps. jälleenmyynti arvo näyttäisi Eessä säilyvän paremmin

Omat:
Huolehdittava:
Huolehdittava:
On ne nykyään autoissa melkoiset tilavaatimukset kyllä. 70-luvulla pikkuperhe pärjäsi vielä ihan hyvin kuplalla tai kadetilla vaikka perheeseen syntyi toinenkin mukula. Nykyäänhän ostetaan suurta farmaria jo siinä vaiheessa kun suunnitellaan yhteen muuttamista mahdollisen emäntäkokelaan kanssa 

W140 ja C126. Arkiajossa Englannin Lada Niva.
Hienoja kommentteja
Onpa mukava saada asiallisia kommentteja. Tuo vuosimallikysymys alkaen 2000 on kai laitettava vielä harkintaan. Hyviä E-sarjalaisia on tehty ennen sitäkin.
Olen ajanut töissä kolme vuotta vanhalla ranskalaisella ja vaimolla on samanikäinen ranskis. Niissä kun ei sattumalta ole ollut mitään laitettavaa, on jäänyt väärä kuva, että vuosimalli pitäisi olla vähintään 2005:-)
Kyllä se E-sarjalainen on saatava. Ajoin 2000 vuoden 270CDI automaatin ja kyllä oli upea auto! Suomi-auto 253000km:a takana, pyynti 10900€/Mega-Auto Lahti.
Olen ajanut töissä kolme vuotta vanhalla ranskalaisella ja vaimolla on samanikäinen ranskis. Niissä kun ei sattumalta ole ollut mitään laitettavaa, on jäänyt väärä kuva, että vuosimalli pitäisi olla vähintään 2005:-)
Kyllä se E-sarjalainen on saatava. Ajoin 2000 vuoden 270CDI automaatin ja kyllä oli upea auto! Suomi-auto 253000km:a takana, pyynti 10900€/Mega-Auto Lahti.
Re: Hienoja kommentteja
Eikös se kannattais sijoittaa kuitenkin jokunen euro enempi ja harkita sitä W211 korista. Tietty se lompakkoon pikkasen syvemmän loven tekee. Ja pysyy sillä 211 arvo kuitenkin paremmin kuin w210:lla. E:stä on tullut jo senkin jälkeen uusi korimalli. Ja taas yks mielipide suomiauto vs. tuontiauto. Itse en suomiautoja osta enää ikinä, sillä silloin saa vain karvalakkimallisen ruostepesäkkeen. Ei varusteita, mutta ruostetta senkin edestä.Teranryh kirjoitti:Onpa mukava saada asiallisia kommentteja. Tuo vuosimallikysymys alkaen 2000 on kai laitettava vielä harkintaan. Hyviä E-sarjalaisia on tehty ennen sitäkin.

Eikös se näissä "paavoissakin" ole ollut ongelmana tuo ruostuminen?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
Re: Hienoja kommentteja
Kun halvalla hankkii, niin vähemmän jää menetettävääkin. Asiallisen kuntoinen ja hintainen hyvin varusteltu Paavo on useinkin se kaikkein halvin ja huonoin Eemeli, eikä taida siltikään hankinnassa tarvittava pääomapuoli riittää. Autot on kuitenkin usein lähes yhtä vanhoja. Ja totta, että Paavon ruosteita saa tutkia tarkkaan, mutta löytyy niitä ehjiäkin ja hyvin hoidettuja yksilöitä.simppa80 kirjoitti:Eikös se kannattais sijoittaa kuitenkin jokunen euro enempi ja harkita sitä W211 korista. Tietty se lompakkoon pikkasen syvemmän loven tekee. Ja pysyy sillä 211 arvo kuitenkin paremmin kuin w210:lla. E:stä on tullut jo senkin jälkeen uusi korimalli. Ja taas yks mielipide suomiauto vs. tuontiauto. Itse en suomiautoja osta enää ikinä, sillä silloin saa vain karvalakkimallisen ruostepesäkkeen. Ei varusteita, mutta ruostetta senkin edestä.Teranryh kirjoitti:Onpa mukava saada asiallisia kommentteja. Tuo vuosimallikysymys alkaen 2000 on kai laitettava vielä harkintaan. Hyviä E-sarjalaisia on tehty ennen sitäkin.
Eikös se näissä "paavoissakin" ole ollut ongelmana tuo ruostuminen?
Jos pitäisi lähteä naapurin isännän kanssa ajamaan täältä etelästä lappiin, niin ainoa syy, miksi matkaa taitettaisiin minun S210:ä naapurin vuotta uudemmalla W211:llä, olisi polttoainekulusäästö. No näyttäähän se W211 toki myös uudemmalta, tottakai.

Jokainen tekee toki valintansa itse.
Oma mielipide, ei tarvi suuttua kenenkään, W211 on tosi hieno auto ajaa, mutta:
Suhteessahan W210 on tosi halpa hankkia nyt. Arvo on jo suurimmalti osin pudonnut, W211:ssä tulee arvo seuraavan 2 vuoden sisällä tippumaan vielä todella rankasti. Jos tommosen 10 000 € W210:n hommaa, niin ei siinä enää arvo voi kovin montaa tonnia tippua vs. 20 000 - 30 000 € W211, jonka arvo tippuu 10 000 € seuraavan parin vuoden aikana aivan satavarmasti. Lisäksi W211:ssä on varaosatkin vielä 3 x kalliimpia ja muutenkaan huoltaminen ei oo mistään halvimmasta päästä, kohdalle kun voi vielä sattua glykoliongelmat jos halvalla alkupään W211:n haluaa.
Itse uitin vajaa 2 vuotta sitten 18 000 €:lla (sis. verot yms.) -00 W210 320CDI:n, jolla oli sillon ajettu alle 190 tkm. Hyvin on auto palvellut, eikä ole ollut ruosteiden kanssakaan _mitään_ ongelmaa. Auto oli sillon kalliimmasta päästä oleva, mitä Saksasta löytyi, mutta oli ehdottomasti hyväkuntoinen verrattuna puolet halvempiin vastaaviin. Kun vaan katsoo, että on ruosteeton ja muuten tiptop, niin tänä päivänä saa suhteessa auton huolettomuuteen, laatuun, tehoihin ja polttoainekulutukseen TOSI HALVALLA hyvän pelin itselleen, millä helposti ajaa seuraavat 10 vuotta jos vaan imago kärsii.
Kertaakaan ei ole mitään varsinaista suurta teknistä vikaa ollut, alustan osia lähinnä tullut uusittua, paljon ihan muuten vaankin kun ei ne kovin kalliita ole (vs. W211 ilmajousitus monta tonnia €, sähköjarrut ainakin satoja ellei tuhat €, glykolit/vaihteiston 5000 € paskomiset, näissä W210:ssä on vielä ihan rehelliset vanhanaikaiset järjestelmät) ja Väyrysiä ennenkin omistaneena tietää jo mitä suunnilleen tulee hajoamaan missäkin vaiheessa (katsastuksesta on mennyt aina huomautuksetta läpi).
Kyllä sitä itsekin kun kauppakassina olevan 60 tkm ajetun Nissanin ratista hyppää aika ajoin kohta 10 vuotta vanhan 235 tkm ajetun E-Mersun rattiin, niin ajattelee kuitenkin vielä että "helvetti ku on muuten hyvä auto ajaa ja kuulostaapa tuo rivikutonen dieseli niin perkeleen hyvältä korvaan". Faceliftattuna Avantgardena jaksaa vielä kuitenkin tuo korimallikin säväyttää, on se aika pirun hieno. Se on iso raha se 10-15000 € mitä joutus maksaan W211 320CDI:stä enemmän ku W210:sta, 100 000 mummoa, ja ei se W211:kaan sen häävimpi ole että tarvitsis harkita vaihtavansa W210->W211. Omasta mielestä W211:ssa on sisustat paljon rumempia ja hengettömämpiä yms. Ennemminkin meikäläinen odottaa että W212 vakiintuu vähän ja suurimmat lastentaudit korjataan ja ostaa semmosen sitten seuraavaksi ulkomailta (Suomessa kun ei ole kellään varaa ostaa noihin varusteita, vaan täällä tuulipuvut ostaa Classiccina ja ainoa lisävaruste on peräkoukku), ku niitä saa parin vuoden päästä sopivasti käytettynä jo hyvin tippunein hinnoin.
Jos tilaa tarvii, niin S210 eli farmari. Siinä on kyllä todella tilaa melkeen vaikka ruumisarkulle takakontissa, kun on niin hautuuauton näkönen
C-sarja on enemmän ajettavampi ja sporttisempi, mutta sinne ei takapenkille kyllä kolmea saa tungettua ja jalkatilat on olemattomat vs. E:ssä on takana kyllä ruhtinaalliset tilat, ihan herroiksi matkustamiseen asti. Kannattaa käydä ajamassa molemmat "isolohko"-dieselinä.
Suhteessahan W210 on tosi halpa hankkia nyt. Arvo on jo suurimmalti osin pudonnut, W211:ssä tulee arvo seuraavan 2 vuoden sisällä tippumaan vielä todella rankasti. Jos tommosen 10 000 € W210:n hommaa, niin ei siinä enää arvo voi kovin montaa tonnia tippua vs. 20 000 - 30 000 € W211, jonka arvo tippuu 10 000 € seuraavan parin vuoden aikana aivan satavarmasti. Lisäksi W211:ssä on varaosatkin vielä 3 x kalliimpia ja muutenkaan huoltaminen ei oo mistään halvimmasta päästä, kohdalle kun voi vielä sattua glykoliongelmat jos halvalla alkupään W211:n haluaa.
Itse uitin vajaa 2 vuotta sitten 18 000 €:lla (sis. verot yms.) -00 W210 320CDI:n, jolla oli sillon ajettu alle 190 tkm. Hyvin on auto palvellut, eikä ole ollut ruosteiden kanssakaan _mitään_ ongelmaa. Auto oli sillon kalliimmasta päästä oleva, mitä Saksasta löytyi, mutta oli ehdottomasti hyväkuntoinen verrattuna puolet halvempiin vastaaviin. Kun vaan katsoo, että on ruosteeton ja muuten tiptop, niin tänä päivänä saa suhteessa auton huolettomuuteen, laatuun, tehoihin ja polttoainekulutukseen TOSI HALVALLA hyvän pelin itselleen, millä helposti ajaa seuraavat 10 vuotta jos vaan imago kärsii.
Kertaakaan ei ole mitään varsinaista suurta teknistä vikaa ollut, alustan osia lähinnä tullut uusittua, paljon ihan muuten vaankin kun ei ne kovin kalliita ole (vs. W211 ilmajousitus monta tonnia €, sähköjarrut ainakin satoja ellei tuhat €, glykolit/vaihteiston 5000 € paskomiset, näissä W210:ssä on vielä ihan rehelliset vanhanaikaiset järjestelmät) ja Väyrysiä ennenkin omistaneena tietää jo mitä suunnilleen tulee hajoamaan missäkin vaiheessa (katsastuksesta on mennyt aina huomautuksetta läpi).
Kyllä sitä itsekin kun kauppakassina olevan 60 tkm ajetun Nissanin ratista hyppää aika ajoin kohta 10 vuotta vanhan 235 tkm ajetun E-Mersun rattiin, niin ajattelee kuitenkin vielä että "helvetti ku on muuten hyvä auto ajaa ja kuulostaapa tuo rivikutonen dieseli niin perkeleen hyvältä korvaan". Faceliftattuna Avantgardena jaksaa vielä kuitenkin tuo korimallikin säväyttää, on se aika pirun hieno. Se on iso raha se 10-15000 € mitä joutus maksaan W211 320CDI:stä enemmän ku W210:sta, 100 000 mummoa, ja ei se W211:kaan sen häävimpi ole että tarvitsis harkita vaihtavansa W210->W211. Omasta mielestä W211:ssa on sisustat paljon rumempia ja hengettömämpiä yms. Ennemminkin meikäläinen odottaa että W212 vakiintuu vähän ja suurimmat lastentaudit korjataan ja ostaa semmosen sitten seuraavaksi ulkomailta (Suomessa kun ei ole kellään varaa ostaa noihin varusteita, vaan täällä tuulipuvut ostaa Classiccina ja ainoa lisävaruste on peräkoukku), ku niitä saa parin vuoden päästä sopivasti käytettynä jo hyvin tippunein hinnoin.
Jos tilaa tarvii, niin S210 eli farmari. Siinä on kyllä todella tilaa melkeen vaikka ruumisarkulle takakontissa, kun on niin hautuuauton näkönen

C-sarja on enemmän ajettavampi ja sporttisempi, mutta sinne ei takapenkille kyllä kolmea saa tungettua ja jalkatilat on olemattomat vs. E:ssä on takana kyllä ruhtinaalliset tilat, ihan herroiksi matkustamiseen asti. Kannattaa käydä ajamassa molemmat "isolohko"-dieselinä.
Joo. Oli porukoilla eilen hauskaa töissä, kun joku hoksasi parkkipaikalla mun tumman S210:n takapenkit kaadettuna ja kyydissä aamulla matkan varrelta kyytiin poimimani vaalea vaatekaappi makuullaan tavaratilassa...masaf1 kirjoitti: Jos tilaa tarvii, niin S210 eli farmari. Siinä on kyllä todella tilaa melkeen vaikka ruumisarkulle takakontissa, kun on niin hautuuauton näkönen

Appiukon edellinen oli -06 S203. En siitä ajettavuudeltaan mitään parempaa tuohon omaan Paavoon verrattuna kyllä löytänyt. Sporttisemman näköinen kyllä toki.
Masaf1
Masaf1 kirjoitus sisälsi juuri sitä dataa, mitä tässä kokemattomampana tarvitaan. Isoja rahoja voisi mennä kankkulaan, kun lähtisi ostamaan vuosimallin/W210/W211 mukaan.
Milloin tehtiin viimeiset W210-sarjalaiset, oliko 2002 vai 2003?
Milloin tehtiin viimeiset W210-sarjalaiset, oliko 2002 vai 2003?
E ja ehdottomasti 211-koppanen, jollei varannot riitä 212:een ja Avantgarde noistakin, jos on liikaa vaihtoehtoja.
Ja jos runsaita takajalkatiloje haluaa, niin kannattaa katsella aivan eri malleja/merkkejä.
Esim. mun Eemelissä ei mun takana meinaa mahtua istumaan hiiren kokoinen anoppikaan. Eli takajalkatilat tosi onnettomat.
Silti hyvä auto muuten.
Kuten huomaat, nuo on minun mielipiteet...makuja ja vaatimustasoja on monia. Ne selviää ainoastaan hyppäämällä auton rattiin ja...antaa palaa.
Foorumina tämä on kuitenkn yksi asiallisimmista, jossa saa kysyä tyhmiä, mutta saa pääosin asiallisia vastauksia
.
Ja jos runsaita takajalkatiloje haluaa, niin kannattaa katsella aivan eri malleja/merkkejä.
Esim. mun Eemelissä ei mun takana meinaa mahtua istumaan hiiren kokoinen anoppikaan. Eli takajalkatilat tosi onnettomat.
Silti hyvä auto muuten.
Kuten huomaat, nuo on minun mielipiteet...makuja ja vaatimustasoja on monia. Ne selviää ainoastaan hyppäämällä auton rattiin ja...antaa palaa.
Foorumina tämä on kuitenkn yksi asiallisimmista, jossa saa kysyä tyhmiä, mutta saa pääosin asiallisia vastauksia

S212 E350CDI
Mulla oli sama asia harkinnassa. Eli C vai E-malli. Lähinnä vaihtoehtoina olivat w203 ja w211 farkut. Valinta meni w211:een, koska se on isompi, ei ruostu ja nykyaikaisempikin ja kokonsa vuoksi ehkä turvallisempikin. (tämä vain emännän käännyttämiseksi:)) Dieselvero on kovempi ja 320 kone vie keittoa aavistuksen enemmän, kuin vaikka c270 kuluttaisi. Huolto ja muut kulut on aivan samoja käytännössä. Arvon aleneminen tietysti on noissa vielä melko isoa, mutta se pitää vaan hyväksyä ja jakaa useammalle vuodelle.
Ja aika höpöä on semmoinen puhe, ettei noihin voi tehdä mitään itse. Vaihdoin automaatin öljyt ja putsarin, vesipumpun, ja takaiskarit ihan itse, samoin peräöljyt ja raitisilmasuodattimen. Ainoastaan takaiskareihin piti valmistaa erikoistyökalu yläpään mutteria varten. Eipä noissa tietokonetta tarvittu...
Ja aika höpöä on semmoinen puhe, ettei noihin voi tehdä mitään itse. Vaihdoin automaatin öljyt ja putsarin, vesipumpun, ja takaiskarit ihan itse, samoin peräöljyt ja raitisilmasuodattimen. Ainoastaan takaiskareihin piti valmistaa erikoistyökalu yläpään mutteria varten. Eipä noissa tietokonetta tarvittu...
Tarjouksia E-sarjalaisista
Laittakaa tosi tarjouksia viestimuodossa, niin tiedä vaikka täältä löytyy sopiva epeli:-)
Ruostetta ei tarvitse W211 E-mallissa kauheasti enää pelätä, kun siinä on ainakin 2004 alkaen sinkki/sinkitty kori. Vanhemman mallin ostamalla, pääsee enemmänkin sen vauriopaikkauksen makuun. Ruosteisia autoja löytyy joka maasta ja sellaista tuskin kannattaa ostaa. Mm. autotallissa säilytys lisää useissa tapauksissa huomattavan paljon ruosteriskiä.
C:een ja E:een välillä on näkemyseroja. Toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta. Luultavasti jokainen puolustaa omaa näkemystään. Itse tietysti puolustan E-mallia ja se on mielestäni Mersu isolla M:llä, koska Mersun kuuluu olla iso. Toisekseen C on esim. minulle liian ahdas ajettava vaikka en ole edes mikään plösö.
Se on taas omasta rahapussista kiinni, miten paljon haluaa panostaa autoiluunsa. 30.000 - 40.000 eur auto pudottaa aika lyhyessä ajassa arvoaan 10.000 - 20.000 euroa. 10.000 euron auto taas samassa ajassa pudottaa vain muutaman tonnin.
Suomesta saa tällä hetkellä edullisia käytettyjä autoja ja tuontiautoihin verrattuna ne nauttivat suurempaa arvostusta kansan keskuudessa sekä takuu pelaa hyvin.
Mutta, jos haluaa autonsa hakea syystä tai toisesta ulkomailta niin samat järkiperusteet pätevät siihenkin, eli halvalla ei saa hyvää. Ei ole olemassa mitään sellaista porsaanreikää tai jippoa tai reittiä, jota suuri yleisö ei olisi löytänyt, jota kautta saisi hankittua erityisen halpoja ja hyviä loistoautoja.
Tällä hetkellä saksa on yksi huonoimmista vaihtoehdoista noutaa tuontiauto. Hyvä puoli on toki suuri sortimentti, verrattuina esim. kotimarkkinoihin, mutta taloudellisesti ajateltuna mm. Ruotsi verrokkina saksaan on jo huomattavasti kannattavampi vaihtoehto juuri tällä hetkellä. Ruotsin kruunu on devalvoitunut euroon verrattuna ja suhdanteiden valossa se tarjoaa suuremmat mahdollisuudet edulliseen tuontiin. Toisekseen, pääosa ruotsissa myynnissä olevista mersuista on päätynyt sinne saksasta. Tämä lämmittänee, jos välttämättä haluaa "saksan-tuonnin" itselleen, muuten sillä ei liene niin väliä, koska auton hinta ja kuntohan on se ratkaiseva seikka.
C:een ja E:een välillä on näkemyseroja. Toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta. Luultavasti jokainen puolustaa omaa näkemystään. Itse tietysti puolustan E-mallia ja se on mielestäni Mersu isolla M:llä, koska Mersun kuuluu olla iso. Toisekseen C on esim. minulle liian ahdas ajettava vaikka en ole edes mikään plösö.
Se on taas omasta rahapussista kiinni, miten paljon haluaa panostaa autoiluunsa. 30.000 - 40.000 eur auto pudottaa aika lyhyessä ajassa arvoaan 10.000 - 20.000 euroa. 10.000 euron auto taas samassa ajassa pudottaa vain muutaman tonnin.
Suomesta saa tällä hetkellä edullisia käytettyjä autoja ja tuontiautoihin verrattuna ne nauttivat suurempaa arvostusta kansan keskuudessa sekä takuu pelaa hyvin.
Mutta, jos haluaa autonsa hakea syystä tai toisesta ulkomailta niin samat järkiperusteet pätevät siihenkin, eli halvalla ei saa hyvää. Ei ole olemassa mitään sellaista porsaanreikää tai jippoa tai reittiä, jota suuri yleisö ei olisi löytänyt, jota kautta saisi hankittua erityisen halpoja ja hyviä loistoautoja.
Tällä hetkellä saksa on yksi huonoimmista vaihtoehdoista noutaa tuontiauto. Hyvä puoli on toki suuri sortimentti, verrattuina esim. kotimarkkinoihin, mutta taloudellisesti ajateltuna mm. Ruotsi verrokkina saksaan on jo huomattavasti kannattavampi vaihtoehto juuri tällä hetkellä. Ruotsin kruunu on devalvoitunut euroon verrattuna ja suhdanteiden valossa se tarjoaa suuremmat mahdollisuudet edulliseen tuontiin. Toisekseen, pääosa ruotsissa myynnissä olevista mersuista on päätynyt sinne saksasta. Tämä lämmittänee, jos välttämättä haluaa "saksan-tuonnin" itselleen, muuten sillä ei liene niin väliä, koska auton hinta ja kuntohan on se ratkaiseva seikka.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv