Perheeseen tuli 203-korinen C270cdi vuosimallia 2001 tuossa kesällä ja ostohetkellä kuskinpuolen sumuvalo oli pimeänä. Ajattelin että polttimo on risa, enkä tutkinut asiaa enempää.
Nyt auto pitää katsastaa parin viikon kuluessa ja päätin vaihtaa molemmat sumuvalot. Selvisikin että kuskin puolelle ei tule jostain syystä johtoa ollenkaan. Itse sumuvalo näyttää ihan hyvältä ja ehjältä, mutta koko johtoa tai mitään sen jäänteitä ei näy. Tutkin myös apukuljettajan puolelta ja sinne piuhat tulee ihan normaalisti.
Autosta puuttuu kuskin puolelta myös siälokasuojasta palanen ja mietinkin, että olisiko muovi voinut jotenkin repeytyä joskus irti ja viedä samalla sumuvalon johdon?
Mietin myös että voisinko tehdä kuskin sumuvalolle itse johdot haaroittamalla toiselta puolelta, ei luulisi olevan vaikeaa kunhan löytää oikean liittimen. Vai onko kytkentä jotenkin monimutkaisempi / onko auto niin uusi, ettei siihen parane mitään tehdä itse?
Kertokaapas tietäjät näkemyksenne. Kiitos.
C203 sumuvalo
Re: C203 sumuvalo
opa82 kirjoitti:Perheeseen tuli 203-korinen C270cdi vuosimallia 2001 tuossa kesällä ja ostohetkellä kuskinpuolen sumuvalo oli pimeänä. Ajattelin että polttimo on risa, enkä tutkinut asiaa enempää.
Nyt auto pitää katsastaa parin viikon kuluessa ja päätin vaihtaa molemmat sumuvalot. Selvisikin että kuskin puolelle ei tule jostain syystä johtoa ollenkaan. Itse sumuvalo näyttää ihan hyvältä ja ehjältä, mutta koko johtoa tai mitään sen jäänteitä ei näy. Tutkin myös apukuljettajan puolelta ja sinne piuhat tulee ihan normaalisti.
Autosta puuttuu kuskin puolelta myös siälokasuojasta palanen ja mietinkin, että olisiko muovi voinut jotenkin repeytyä joskus irti ja viedä samalla sumuvalon johdon?
Mietin myös että voisinko tehdä kuskin sumuvalolle itse johdot haaroittamalla toiselta puolelta, ei luulisi olevan vaikeaa kunhan löytää oikean liittimen. Vai onko kytkentä jotenkin monimutkaisempi / onko auto niin uusi, ettei siihen parane mitään tehdä itse?![]()
![]()
![]()
Jos omaan jonkinlaisia sähkömiehen vikoja niin eiköhän se onnistu.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Re: C203 sumuvalo
tempera kirjoitti:opa82 kirjoitti:Perheeseen tuli 203-korinen C270cdi vuosimallia 2001 tuossa kesällä ja ostohetkellä kuskinpuolen sumuvalo oli pimeänä. Ajattelin että polttimo on risa, enkä tutkinut asiaa enempää.
Mietin myös että voisinko tehdä kuskin sumuvalolle itse johdot haaroittamalla toiselta puolelta, ei luulisi olevan vaikeaa kunhan löytää oikean liittimen. Vai onko kytkentä jotenkin monimutkaisempi / onko auto niin uusi, ettei siihen parane mitään tehdä itse?

MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Kyllä ne pitäis sieltä pissapojan säiliön alta/takaa ne johdot jostain tulla. Kannattaa vielä tutkia. Tuskin sieltä kukaan on tahalleen poistanut koko johtoa. Se johto on kyllä niin pitkä että jos se sieltä tipahtaa alas se liitin vauhdissa niin rengas sen taitaa syödä..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Kyllä yli tunnin verran kävin johtoja läpi ja yritin etsiä samanlaista liitintä kuin toisella puolella, mutta eipä sellaista näkynyt.
Tänään auto katsastettiin ja seuraavat viat tulisi korjata:
- Kuskinpuolen sumuvalon kuntoon pistäminen
- Apukuskin sumuvalon lasin vaihto
Kai se on pakko viedä auto huoltoon koska itse en kyllä löytänyt sitä liitintä. Onko suosituksia missä ylläolevat työt kannattaisi Tampereella tehdä? Joku edullinen ja hyvä paikka siis
Myös takalukuvalo ei pelaa. Koitin käydä sulakkeet läpi, enkä löytänyt rikkinäistä ja itse polttimokin näyttää hyvältä. Osaako joku sanoa minkä sulakkeen takana tuo valo on?
Tänään auto katsastettiin ja seuraavat viat tulisi korjata:
- Kuskinpuolen sumuvalon kuntoon pistäminen
- Apukuskin sumuvalon lasin vaihto
Kai se on pakko viedä auto huoltoon koska itse en kyllä löytänyt sitä liitintä. Onko suosituksia missä ylläolevat työt kannattaisi Tampereella tehdä? Joku edullinen ja hyvä paikka siis

Myös takalukuvalo ei pelaa. Koitin käydä sulakkeet läpi, enkä löytänyt rikkinäistä ja itse polttimokin näyttää hyvältä. Osaako joku sanoa minkä sulakkeen takana tuo valo on?