Tämäpä oli hauskasti kirjailtu. Tietenkin se että sinulla on ollut viittaus bookmarkina on luotettavampi tieto referenssiksi kuin mikä tahansa netistä löytyvä tieto. Eiköhän molempiin ole syytä suhtautua jonkinlaisella kriittisyydellä.Jouk kirjoitti:Ja kaikki tänne kirjoittajat on sen verran newbieitä että lähdekritiikki on tuntematon käsite...DBFI kirjoitti:Kaikki internetissä kirjoitettu on totta mutta olisi mukava saada viittaus siihen alkuperäiseenkin totuuteen?
Tuota 2003 mallista E200K:ta kun olin ostamassa niin tuli aika moni paikka luettua läpeensä. Sattuneesta syystä noita ei tullut sittemmin jätettyä bookmarkkeihin koska kyseistä autoa ei tullut hommattua. Toisaalta en usko että kellekään Googlea koskaan käyttäneelle niiden, ja muiden vastaavien, threadien etsiminen on ylivoimainen ongelma.
Loppujen lopuksihan aina päädytään "yhden kappaleen otantaan", kun harvemmin yhdellä mersun "uhrilla" on useampaa viallista mallia ollut.
Kyseessä oli siis autoja jotka olivat selvästi 09/2003 jälkeen tehtaalta rullanneita ja joiden koodeja ei enää MBUSA:n "glykoolitiedotteesta" löytynyt (josta siitäkin kys. foorumeilla oli scannit).DBFI kirjoitti:Ei kai tässä ole mennyt US-foorumien vuosimallit sekaisin, siellähän melkein mikä tahansa nyt myynnissä oleva malli on vuosimallia 2010. 2005 autoa tuokaan ei kyllä selitä, onko tosiaan löydetty sen vanhan osanumeron Valeo syyläri 2005 autosta tehtaalla asennettuna vai onko vain tuo uudempikin jostain syystä poksahtanut?
Osa tosiaan oli niin uusia ettei niissä ollut enää noita vanhanmallisia jäähyjä, vaan uusi. (Uudenhan tunnistaa helpoiten alhaalta, siitä millainen valu muovissa on, ja miten alumiini / metalli osat on kiinnitetty muoviosaan.)
Ongelmahan ei noissa uudemmissa ole samanlainen epidemia kuin ennen 09/2003 valmistetuissa, mutta silti sitä mitä ilmeisimmin esiintyy jossain määrin.

Tuo kommenttisi siitä että noissa uusissakin syyläreissä esiintyy ongelmia on sinänsä hyödyllinen tieto vaikka se perustuisikin yksittäiseen näytteeseen. Toisaalta tähän mennessä ei ole taidettu ikuista syyläriä tehdä toyotaankaan mutta tarkoitit varmaan että noissakin vikoja esiintyy "tavallista enemmän".
Ihan yksittäisen nettiasiantuntijan tiedon varaan näissäkään ei tarvitse jäädä jos urkkii vähän mitä MB:n serverillä kerrotaan. Tietenkin siellä on osittain biasoitua tietoa mutta otanta on aika lailla isommasta autokannasta.