Mersukuume.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Edtotal
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Pe 18.09.2009 14:05
Paikkakunta: Masku

Mersukuume.

Viesti Kirjoittaja Edtotal »

Juu päivää vaan kaikille!

Alkanu himottaan tollanen 300 turbodiesel nyt ihan liikaa, ja kohta varmaan täytyy antautua ja ostaa sillanen :lol:

Näyttää vaan tarjonta olevan niukkaa ja kilometrejä paljon..

Nää taitaa tosin kestää vielä puolenmiljoonan jälkeenkin ilman suurempia tuskia? Vai mitä mielipiteitä käyttäjillä?
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Puol miljoonaa on vasta sisäänajo... :wink:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
Edtotal
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Pe 18.09.2009 14:05
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja Edtotal »

JeremyH kirjoitti:Puol miljoonaa on vasta sisäänajo... :wink:
Juu niin se kuulemma on :)

Mites kun näähän on niitä kuuluisia superturbo aihioita?

Varmaan ahtimen ja pumpunvaihdolla saa jo jotain aikaseks?

Diesel viritykset meikäläiselle hepreaa joten vinkit tervetulleita :lol:

Tallissa olisi HX40 ahdin (joka tosin varattu toiseen projektiin mutta se etenee turhan hitaasti).

Saako näihin lisää henkeä kuinka helposti vähän lisää? Entä paljon?
Avatar
heikkis90
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ti 25.08.2009 19:26

Viesti Kirjoittaja heikkis90 »

minua kiinnostaa myös tuo tehopuoli.. kuinka herkästi saamme autotallissamme ruuvattua 900-1500hepoa ulos? :D no ei,jos nyt muutaman lisähevosen saisi..
Avatar
Edtotal
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Pe 18.09.2009 14:05
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja Edtotal »

heikkis90 kirjoitti:minua kiinnostaa myös tuo tehopuoli.. kuinka herkästi saamme autotallissamme ruuvattua 900-1500hepoa ulos? :D no ei,jos nyt muutaman lisähevosen saisi..
Meinasin että onko tuossa vakiopumpussa varaa mihinkä? Tai muissa vakiokamoissa saako kiristettyä, ja kuinka paljon?

Ja onko mahdollista saada vähän paremmalla ahtimella lisää tehoa vakiopumpulla?

Jos myöhemmin sitten kattelee "tuntuvaa" tehonlisäystä :wink:
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Pumpun säädöllä saa jo pers-tuntumaa aikaiseksi :roll:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
azamaza
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 09.08.2008 20:23
Paikkakunta: hattula

Viesti Kirjoittaja azamaza »

juu ei sillä vakioturbolla ja pumpulla kuuhun mennä,mutta kunnon pumpunsäädöllä tulee jo mukavampi ajella.
cooleri olisi suositeltavaa laittaa heti kärkeen,ettei myöhemmin sitä joudu katumaan :D
kaippa siitä joku 180hv saa vakiokamoilla,jotkut saanu enemmänkin.
210.025
Avatar
Edtotal
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Pe 18.09.2009 14:05
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja Edtotal »

azamaza kirjoitti:juu ei sillä vakioturbolla ja pumpulla kuuhun mennä,mutta kunnon pumpunsäädöllä tulee jo mukavampi ajella.
cooleri olisi suositeltavaa laittaa heti kärkeen,ettei myöhemmin sitä joudu katumaan :D
kaippa siitä joku 180hv saa vakiokamoilla,jotkut saanu enemmänkin.
Onko tollasissa vehkeissä mitään kooleria paikalla?

Mitä sille pumpulle täytyy tehdä ja mihin asti se riittää ahtimenvaihdolla?

Joku sanoi että mynäpumppu maksaa jotain 1,5Ke?

Miten muuten paikat kestää jos vaihtaa sen pumpun ja ahtimen päivittää esim HX 35 tai 40? Tuleeko voimansiirron kanssa ongelmia?
Avatar
azamaza
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 09.08.2008 20:23
Paikkakunta: hattula

Viesti Kirjoittaja azamaza »

Edtotal kirjoitti:
azamaza kirjoitti:juu ei sillä vakioturbolla ja pumpulla kuuhun mennä,mutta kunnon pumpunsäädöllä tulee jo mukavampi ajella.
cooleri olisi suositeltavaa laittaa heti kärkeen,ettei myöhemmin sitä joudu katumaan :D
kaippa siitä joku 180hv saa vakiokamoilla,jotkut saanu enemmänkin.
Onko tollasissa vehkeissä mitään kooleria paikalla?

Mitä sille pumpulle täytyy tehdä ja mihin asti se riittää ahtimenvaihdolla?

Joku sanoi että mynäpumppu maksaa jotain 1,5Ke?

Miten muuten paikat kestää jos vaihtaa sen pumpun ja ahtimen päivittää esim HX 35 tai 40? Tuleeko voimansiirron kanssa ongelmia?

eipä ole cooleria vakiona ja vakiopumppu ei paljon tota 180hv pidemmälle riitä,vaikka ahtimen vaihtaiskin...isompaa tappia vaatii,jos meinaa alkaa tosissaan virittään.
sitten kannattaa varata kyllä muutama K€ takataskuun.
laatikko kestää pientä piristystä ilman vahvistusta.
viisaammat kertokoon tarkemmin ja hakua käyttämällä löytyy paljon tietoa näistäkin :roll:
210.025
Avatar
Edtotal
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Pe 18.09.2009 14:05
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja Edtotal »

azamaza kirjoitti:
Edtotal kirjoitti:
azamaza kirjoitti:juu ei sillä vakioturbolla ja pumpulla kuuhun mennä,mutta kunnon pumpunsäädöllä tulee jo mukavampi ajella.
cooleri olisi suositeltavaa laittaa heti kärkeen,ettei myöhemmin sitä joudu katumaan :D
kaippa siitä joku 180hv saa vakiokamoilla,jotkut saanu enemmänkin.
Onko tollasissa vehkeissä mitään kooleria paikalla?

Mitä sille pumpulle täytyy tehdä ja mihin asti se riittää ahtimenvaihdolla?

Joku sanoi että mynäpumppu maksaa jotain 1,5Ke?

Miten muuten paikat kestää jos vaihtaa sen pumpun ja ahtimen päivittää esim HX 35 tai 40? Tuleeko voimansiirron kanssa ongelmia?

eipä ole cooleria vakiona ja vakiopumppu ei paljon tota 180hv pidemmälle riitä,vaikka ahtimen vaihtaiskin...isompaa tappia vaatii,jos meinaa alkaa tosissaan virittään.
sitten kannattaa varata kyllä muutama K€ takataskuun.
laatikko kestää pientä piristystä ilman vahvistusta.
viisaammat kertokoon tarkemmin ja hakua käyttämällä löytyy paljon tietoa näistäkin :roll:

Juu täytyy lueskella kun kerkee :)

Kartoitusta tulevaisuudelle vaan :wink:

Mikä niissä pumpuissa niin paljon maksaa?

Täytyy varmaan opiskella dieselpumppujen toiminta.
Niko Koo
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 04.05.2009 15:32
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Niko Koo »

Itselläni oli keväällä kovakin Mersu-kuume, mutta vaimon raskaus vähän siirsi asiaa. Nyt on taas Mersu alkanut kiinnostamaan.

Sanokaa nyt ihan rehellisesti, että kestääkö tuollainen +400 000 ajettu diesel-Meppe vielä? Onko se ihan ajokuntoinen? Tietysti yksilöeroja jne, mutta eikö Mersut pääasiassa sen miljoonan mene ongelmitta? :D
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Niko Koo kirjoitti:Itselläni oli keväällä kovakin Mersu-kuume, mutta vaimon raskaus vähän siirsi asiaa. Nyt on taas Mersu alkanut kiinnostamaan.

Sanokaa nyt ihan rehellisesti, että kestääkö tuollainen +400 000 ajettu diesel-Meppe vielä? Onko se ihan ajokuntoinen? Tietysti yksilöeroja jne, mutta eikö Mersut pääasiassa sen miljoonan mene ongelmitta? :D
Ihan rehellisesti sanon että kun sain kokeilla naapurini W124 300 vapaasti hengittävää dieseliä josta naapuri oli teipillä peittänyt mittarilukema kohdan. Niin koeajolenkin jälkeen antamani arvio meni aika reilusti pieleen.
ajotuntuman mukaan veikkasin että autolla olisi ajettu 200-250tkm. Kummastus oli suuri kun naapuri vetäisi teipin pois ja sanoi että "mittari lopetti pyörimisen vajaa vuosi sitten" Mittarissa komeili lukema 825tkm.

Vastasinko kysymykseen?

Ps. huollostahan se on kiinni kuinka kauan nämä kestää, mutta lähtökohdat on mielestäni hyvät.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

ikä vain alkaa tulemaan vastaan monessa 124 koppaisessa, vaikka kuinka kattelis maailmaa mersun nahkalakki päässä... ruoste tekee pahojaan sen juutalaisen nahan alla, jolla koko auton pohja on vuorattu sisältä ja päältä... silmämääräisesti aivan terve pohja voi olla ihan läpi mätä :shock: huomasin tuon omaa 124 purkaessani, ei kaduta yhtään, että tuli peltoautoksi se siirrettyä... sellaisia nyrkin kokoisia reikiä on siellä täällä, vaikka ihan terveeltä aluksi kuulostaa/näyttää se pohja, se juutalaisen nahka on niin kovaa, että hämää luulemaan terveeksi pelliksi, vaikka todellisuudessa peltiä ei ole enää ollenkaan niiden kahden "alustamassa" kerroksen välissä...

nyrkillä lyö pohjasta läpi, melkein kohdasta, kuin kohdasta, pahimpia tuntuu olevan ne "palkkien" kohdat, höyrypesurilla kun pohjaa pesin, niin piti aika tarkasti pestä, ettei koko pohja mene pesuveden mukana :P helmikuussa kun kävin katsastamassa, ei pohjassa ollut muka mitään vikaa...

tekniikkahan noissa on ihan kestävää, mutta 20 vuotta suomalaista maantietä ei tee pelleille hyvää...
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

No mutta napa :shock: eihän nyrkin kokoiset ole vielä mitään, äkkiähän ne paikkaa.
Nimimerkillä: corollaa paikataan taas, vasta kaksi vanhaa pyykkikoneen koppaa ja yksi tietokoneen koppa käytetty :wink: (hitsaus harjoitus kappale, mersua en ole vielä uskaltanut ruveta itse räkimään)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
Teranryh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 10.09.2009 20:31
Paikkakunta: Lahti

Kuumeinen

Viesti Kirjoittaja Teranryh »

Olen ajanut lähiaikana useamman E- ja C-sarjalaisen. Hirveitä eroja on autoissa. Paras oli vm 2000 250tkm ajettu E 270CDI; se meni heti kaupaksi. Eilen ajoin vm.2000 E 220CDI 466tkm ja se oli hirvitys, vaikka remonttia oli pappa tehnyt paljon. Ajoltaan huono, lootan synkroni ryski ja auto repsotti vähän sieltä ja täältä. Hinta on karvan alle seiskan. Tasan kahdeksalla saisi hyväkuntoisen E 220Cdi vm 2002 tutulta kauppamieheltä.
Vanhojen 1997 ja vastaavien hinnat ovat taivaissa eivätkä perustu mihin- kään.
Idea oli, että erot autoissa ovat suuria ja hinnoittelu vaihtelee tosi paljon, vai mitä ootte mieltä?
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ari »

Eikös diiselin pitäisi olla bensaa kestävämpi?Omassa 190:ssä oli myyntihetkellä n.410t mittarissa ja hienosti toimi.Itseasiassa moottoriin ei tarvinnut 6v.aikana kajota,paitsi vesipumpun vaihto.
Se kai ratkaisee kilometrejä enemmän,miten autoa pidetty,kuten usein on todettu.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ari kirjoitti:Eikös diiselin pitäisi olla bensaa kestävämpi?Omassa 190:ssä oli myyntihetkellä n.410t mittarissa ja hienosti toimi.Itseasiassa moottoriin ei tarvinnut 6v.aikana kajota,paitsi vesipumpun vaihto.
Se kai ratkaisee kilometrejä enemmän,miten autoa pidetty,kuten usein on todettu.
Kestävämpi ja kestävämpi.... harvoin peruskone esim. M102:ssa antautuu mitenkään vähällä. PAremmalla nokka-akselilla olevilla voinee päästellä sen 400 tkm tuosta vain, jos nyt venttiilivarren kumit vaihtaa. Lähinnä apulaitteet ovat ne, missä bensakone alkaa renata, sähköosat ja kumipalkeet ja -letkut ikääntyvät ja aiheuttavat käyntihäiriöitä. Dieselien rivipumppu on liki ikuinen, eikä siinä paljon muuta sitten olekaan koneen kyljessä käyntiä auttamassa :lol:

No, tämä näin kärjistäen. Ehkä diesel menee pidempään ilman käyntihäiriöitä, mutta en heikoksi mainitsisi noita M10x-bensakoneitakaan.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
SK
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Ti 25.11.2003 18:59
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja SK »

Mulla kun oli toi 190E elikkäs 2,0 bensa +320tkm ni itte koneessa ei ollu muuta vikaa ku kerran kuminpoltto session tuloksena meni kansipahvi, mutta sekin niin että työnsi öljyjä jäähdytinnesteeseen eli ei sinänsä vaikuttanu ajoon.
Ja viimein kun vaihdoin sen ni pytyt oli kun olis just porattu/hoonattu.... siihen oli kyllä auton alusta asti vaihdettu 5tkm välein mobil1 öljyt et saattaa vaikuttaa asiaan.
Bensapumpun rele mulla kiukutteli niin kauan ennen ku osti uuden pa-pumpun. Se rele kannattaa itte kolvata kuntoon ku uus maksaa sen +200e.

Sen oon todennu et ei noilla vajaatehosilla kannata yrittää sitä kumin sulatusta....tai no kaveri kiihdytti +500hv hondalla ni tuli nyrkin kokonen reikä vaihdelaatikkoon et ei kai tota "kuminpolttoa" pitäs harrastaa ollenkaan :roll:
Avatar
Edtotal
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Pe 18.09.2009 14:05
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja Edtotal »

Minkämoiset kotelotilat noissa on? Kuinka isoja vanteita saa sopimaan? Jossain näyttäis olevan oikeinkin isot?
SK
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Ti 25.11.2003 18:59
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja SK »

Tarkoitat varmaan 124 koppaa ja siitä en tie, mut tossa reilusti madalletussa 201 mulla oli takana 9x17.

Sinnehän saa sen kokoset ku laittaa...töitä vaan joutuu tekeen jos haluaa +19"
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Kuumeinen

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Teranryh kirjoitti:Olen ajanut lähiaikana useamman E- ja C-sarjalaisen. Hirveitä eroja on autoissa. Paras oli vm 2000 250tkm ajettu E 270CDI; se meni heti kaupaksi. Eilen ajoin vm.2000 E 220CDI 466tkm ja se oli hirvitys, vaikka remonttia oli pappa tehnyt paljon. Ajoltaan huono, lootan synkroni ryski ja auto repsotti vähän sieltä ja täältä. Hinta on karvan alle seiskan. Tasan kahdeksalla saisi hyväkuntoisen E 220Cdi vm 2002 tutulta kauppamieheltä.
Vanhojen 1997 ja vastaavien hinnat ovat taivaissa eivätkä perustu mihin- kään.
Idea oli, että erot autoissa ovat suuria ja hinnoittelu vaihtelee tosi paljon, vai mitä ootte mieltä?
Hinnat eivät perustu mihinkään ???
Jos autolla on ajettu lähemmäs 500 tkm , ehkä sen pitää
myös näkyä hinnassa vaikka auto olisikin mersu,

Itselläni on myynnissä C220 cdi farkku 1999 malli ja hintani kyllä
perustuu auton kuntoon sekä ajettuhin kilometreihin .
Hinnat näyttävät vaihtelevan 5500-9900 euroa. Linkistä voit katsoa
perustuuko 7800 hintani mihinkään.

Alla linkki .
http://www.nettiauto.com/listAdvSearchF ... model=3124
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Edtotal
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Pe 18.09.2009 14:05
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja Edtotal »

SK kirjoitti:Tarkoitat varmaan 124 koppaa ja siitä en tie, mut tossa reilusti madalletussa 201 mulla oli takana 9x17.

Sinnehän saa sen kokoset ku laittaa...töitä vaan joutuu tekeen jos haluaa +19"
Mielessä leveämmät 16" vanteet :wink:
Avatar
Teranryh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 10.09.2009 20:31
Paikkakunta: Lahti

Hinnoista

Viesti Kirjoittaja Teranryh »

Tarkoitin esimerkkinä 1997-mallisia E-sarjalaisia, joista pyydetään toista kymmentä. Sulla on hinta kohdallaan C-farkussa, ehdottomasti.
Avatar
Edtotal
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Pe 18.09.2009 14:05
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja Edtotal »

Entä toisena vaihtoehtona
190 2,3 cossu?

Miten kestäviä vehkeitä noi on?

300+tkm niillä yleensä ajettu... Välttäis kovan veron.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Hinnoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Teranryh kirjoitti:Tarkoitin esimerkkinä 1997-mallisia E-sarjalaisia, joista pyydetään toista kymmentä. Sulla on hinta kohdallaan C-farkussa, ehdottomasti.

Näin minäkin asian tuumailin.

Kaveri on juuri auto ostoksilla Saksassa ja osti MB E220D vm 8/1997
Elecance . Metallihopea, automattivaihteisto, ilmastointiautomaatti, aluvanteet. istuimenlämmittimet, 4*aibagit, 4*sähkölasit, ASR, vakionopeuden säädin , 1998 malli.
Ajettu aikuisten oikeasti vain 99 tkm.

Kaveri itse ajaa mieluummin farmarilla, joten ed. mersu tulee myyntiin.
Ei voinut kuulema olla ostamatta sillä auto on todella helmi.
Auton voi ostaa myös tax free tai rekisteröitynä .
Auto loppu viikosta Helsingissä.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Oma mielipiteeni 300 turbodieselin virityksestä. Paremmin tietävät
korjatkoot.

Kannattavaa on säädättää pumppuun +15-20% tai säätää itse.
Moottori kestää kyllä, on mukavampi ajaa ja polttoainettakin
voi säästyä. Muuta säätöä ei tarvita. Hintaluokka on muutamia
satasia, jos itse irrottaa ja kiinnittää pumpun eikä korjata mitään.
Tällä pääsee noin 170 hv, mutta vääntö kasvaa alakierroksilla.
Huipputeho ei kasva +20%, kun hengitys ei anna myöten. Katsastus ei
ole ongelma. Laatikko vaihtaa pehmeästi.

Seuraava askel olisi täysille säädetty vakiopumppu. Se alkaa jo
koetella moottoria, joten samantien kannattaa mennä seuraavaan
ruutuun, kun kuitenkin joutuu tekemään muutoksia. Tällä voi päästä yli
180 hv:n, mutta savua tulee aika lailla. Moottori kuumenee huonosta
hengityksestä ja vaihteisto voi luistaa.

Sitten tulee 6-7 mm tapeilla ja ulkoisella säädöllä varustettu pumppu.
Hintaluokka lienee 500-1000 euroon riippuen tekijästä ja pumpun iästä.
Tämä vaatii turbon vaihdon isompaan (500-1000e), välijäähdytyksen
(500 e), ja vaihteiston säädön tiukemmalle. Tämä voi riittää jonnekin
225-250 hv saakka ja 450 Nm, jos katti poistetaan. Maltillisesti
viritetetyn auton voi saada vielä kikkailematta katsastettua, jos se on
1991 tai vanhempi. Ilmastoinnista voi joutua luopumaan tai
ottamaan vesivälijäähdytyksen käyttöön tai tekemään tosi tiukan
asennuksen tavalliselle välijäähdyttimelle. Vaihteisto saattaa olla
aika epämukava vaihdoissa.

Seuraavaksi vaaditaan vaihteiston (automaatti 722.3) vahvistamista
(olisiko 1000 euroa?), pakosarjan (350) ja pakoputken (1000)
vaihtamista. Kannentiivisteen (100) joutunee
viimeistään nyt vaihtamaan vahvemmaksi. Isolla turbolla päästään
300 hv yli, jopa yli 400 hv. Vetoakseita saattaa paukkua poikki.
Katsastus edellyttää alustan parantelua ja ehkä viritysasteen
tai savutusasteen pienentämistä katsastukseen. Rahaa alkaa
palamaan tolkuttomasti, kun haetaan lisää tehoa. Renkaita palaa
myös, samoin moottorista voi palaa jotain. Korttikin saattaa palaa tai
ainakin ylinopeussakkoja tulee varmasti viimeistään lokakuusta lähtien.

Hinnat ovat suuntaa antavia ja edellyttävät omatoimisuutta asennuksissa.
VNT:t ja tuplaturbot lisäävät kustannuksia ja asennusvaikeuksia.
Avatar
Teranryh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 10.09.2009 20:31
Paikkakunta: Lahti

Re: Hinnoista

Viesti Kirjoittaja Teranryh »

sportsman kirjoitti:
Teranryh kirjoitti:Tarkoitin esimerkkinä 1997-mallisia E-sarjalaisia, joista pyydetään toista kymmentä. Sulla on hinta kohdallaan C-farkussa, ehdottomasti.

Näin minäkin asian tuumailin.

Kaveri on juuri auto ostoksilla Saksassa ja osti MB E220D vm 8/1997
Elecance . Metallihopea, automattivaihteisto, ilmastointiautomaatti, aluvanteet. istuimenlämmittimet, 4*aibagit, 4*sähkölasit, ASR, vakionopeuden säädin , 1998 malli.
Ajettu aikuisten oikeasti vain 99 tkm.

Kaveri itse ajaa mieluummin farmarilla, joten ed. mersu tulee myyntiin.
Ei voinut kuulema olla ostamatta sillä auto on todella helmi.
Auton voi ostaa myös tax free tai rekisteröitynä .
Auto loppu viikosta Helsingissä.
Mitä maksaa rekisteröitynä?
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Juttelin eilen kaverin kanssa ja hintaa tulee
rekisteröitynä kaksirenkain 9500 euroa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Vastaa Viestiin