EY-tuomioistuin päättää perikö Suomi liikaa autoveroa
Ei kannata vielä heittää pyyhettä kehään sillä
EYT:n alvi-tuomiossa sanottiin myös , ettei vero saa olla
yhdessäkään tapauksessa syrjivä.
Jos valittaja epäilee veron olevan syrjivä on asiasta näyttövelvollinen
tulli.
Eli laita siihen autoverovalitukseen kopio niistä muista myynti-ilmoituksista
ja valita , että autovero on syrjivä.
Tulli selvästi yrittää pelata pois jatkovalituksia sillä että palauttaa alvin,mutta on jostain löytänyt vielä korkeamman arvon autolle.
Mutta ei kuitenkaan armeliaasti käytä tätä uutta korkeampaa arvoa.
EYT:n alvi-tuomiossa sanottiin myös , ettei vero saa olla
yhdessäkään tapauksessa syrjivä.
Jos valittaja epäilee veron olevan syrjivä on asiasta näyttövelvollinen
tulli.
Eli laita siihen autoverovalitukseen kopio niistä muista myynti-ilmoituksista
ja valita , että autovero on syrjivä.
Tulli selvästi yrittää pelata pois jatkovalituksia sillä että palauttaa alvin,mutta on jostain löytänyt vielä korkeamman arvon autolle.
Mutta ei kuitenkaan armeliaasti käytä tätä uutta korkeampaa arvoa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Homma etenee....
Sain listan Tullin havannoimista autoista (560 SEC) skannattuna sähköpostiin.
Mielenkiintoista on, se että kahdesta tullin skannaamista keltaisenpässin ilmoituksista ei löydy lehden numeroa, vaan päivämäärä on sutaistu kynällä kopion reunaan. Molemmat nämä autot ovat olleet myynnissä "Ihanan halvassa MSipilän" autoliikkeessä ja alkuperäisen veropäätöksen jälkeen.
Yksi ilmoitus oli löydetty keltaisestapässistä silloin kun tein veroilmoituksen.
Tässä ilmoituksessa myytiin 560 SEC:iä hintaan 25000€ Joroisilla, mutta Tullipa ei ollut osannut lukea edellistä ilmoitusta, jossa myytiin myös 560SEC:iä hintaan 15500€ Tampereella
Mitä tästä opimme?
Tulli on kerännyt ja kerää edellen vain tietoja heille suotuisita hinnoista, eli kaikkin kalliimmat havaitaan, mutta edullisimmat jätetään huomiomatta!
Sain listan Tullin havannoimista autoista (560 SEC) skannattuna sähköpostiin.
Mielenkiintoista on, se että kahdesta tullin skannaamista keltaisenpässin ilmoituksista ei löydy lehden numeroa, vaan päivämäärä on sutaistu kynällä kopion reunaan. Molemmat nämä autot ovat olleet myynnissä "Ihanan halvassa MSipilän" autoliikkeessä ja alkuperäisen veropäätöksen jälkeen.
Yksi ilmoitus oli löydetty keltaisestapässistä silloin kun tein veroilmoituksen.
Tässä ilmoituksessa myytiin 560 SEC:iä hintaan 25000€ Joroisilla, mutta Tullipa ei ollut osannut lukea edellistä ilmoitusta, jossa myytiin myös 560SEC:iä hintaan 15500€ Tampereella

Mitä tästä opimme?
Tulli on kerännyt ja kerää edellen vain tietoja heille suotuisita hinnoista, eli kaikkin kalliimmat havaitaan, mutta edullisimmat jätetään huomiomatta!
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Homma etenee, eli tänään on jätetty 16-sivuinen vastine Tullin ehdotukseen, jossa vain ALV:n palautuksen hyväksyin.
Katsotaan, kuinka kauan joudun odotella Tullin uutta kirjelmää, vastahan auton verottamisesta on mennyt reilut 5 vuotta ja 8 kk..... Loppua ei vielä näy.
Katsotaan, kuinka kauan joudun odotella Tullin uutta kirjelmää, vastahan auton verottamisesta on mennyt reilut 5 vuotta ja 8 kk..... Loppua ei vielä näy.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Mielenkiinnosta kysyn:adenauer300 kirjoitti:Tulli on kerännyt ja kerää edellen vain tietoja heille suotuisita hinnoista, eli kaikkin kalliimmat havaitaan, mutta edullisimmat jätetään huomiomatta!
Miksi Tullin logiikka olisi tuo? Tuskin Tullin intressi loppupeleissä on saada määrättyä mahdollisimman suuri vero. Intressi on varmaankin mahdollisimman oikea vero.
Ymmärrän kyllä miksi moni verovelvollinen näkee Tullin jonkinlaisena vihollisena, mutta tosiasia on että JOS Tulli pyrkisi määräämään mahdollisimman suuren veron, se edellyttäisi käytännössä sitä että ko työtä tekevillä virkailijoilla olisi lähes jonkinmoinen vakaumus työhönsä, sen sijaan että virkamies tekisi työtään kuten virkamies tekee..eli työnä, ei henkilökohtaisin intressein.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Ei yksittäisellä autoveropäätöksen tekijällä ole muuta mahdollisuutta
kuin tehdä päätös joko mahti-järjestelmän tai arvioryhmän antaman
markkina-arvon mukaan.
Eli on vain muutama virkamies , joka määrää koko autoverotuksen
käytännön. Kyllä näillä on tähän asti vielä riittänyt motivaatiota
kerätä mahdollisemman paljon veroa.
Vaikka tullin pääjohtajakin oli sitä mieltä , että tulli ei selviä
autoveropäätöksistä ja autoverotus tulee poistaa.
Tilalle käyttömaksu ja lisää polttoaineveroa.
kuin tehdä päätös joko mahti-järjestelmän tai arvioryhmän antaman
markkina-arvon mukaan.
Eli on vain muutama virkamies , joka määrää koko autoverotuksen
käytännön. Kyllä näillä on tähän asti vielä riittänyt motivaatiota
kerätä mahdollisemman paljon veroa.
Vaikka tullin pääjohtajakin oli sitä mieltä , että tulli ei selviä
autoveropäätöksistä ja autoverotus tulee poistaa.
Tilalle käyttömaksu ja lisää polttoaineveroa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Niin kyse perimmiltään siitä että Tullin pitäisi pystyä määräämään oikea vero autoihin. Tämän asian EY tuomioistuimen ratkaisu C-74/06 vaatii,jva kirjoitti:Mielenkiinnosta kysyn:adenauer300 kirjoitti:Tulli on kerännyt ja kerää edellen vain tietoja heille suotuisita hinnoista, eli kaikkin kalliimmat havaitaan, mutta edullisimmat jätetään huomiomatta!
Miksi Tullin logiikka olisi tuo? Tuskin Tullin intressi loppupeleissä on saada määrättyä mahdollisimman suuri vero. Intressi on varmaankin mahdollisimman oikea vero.
Ymmärrän kyllä miksi moni verovelvollinen näkee Tullin jonkinlaisena vihollisena, mutta tosiasia on että JOS Tulli pyrkisi määräämään mahdollisimman suuren veron, se edellyttäisi käytännössä sitä että ko työtä tekevillä virkailijoilla olisi lähes jonkinmoinen vakaumus työhönsä, sen sijaan että virkamies tekisi työtään kuten virkamies tekee..eli työnä, ei henkilökohtaisin intressein.
mutta jos Tullin keräämät tiedot vastaavat vain 50% siitä mitä on ollut saatavilla ja hinta havaintonsa ovat jopa 2-3 kertaa korkeammat kuin
huomiotta jättyissä autoissa, ei tämä täyty.
Tulli ja Verottaja on aina toiminut ns sosialistisella kateusperiaattella, eikä tämä tule mihinkään muuttumaan, valitettavasti...
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
No mutta sehän on vain hyvä että on siis sittenkin olemassa virkamiehiä joilla on kutsumus..sportsman kirjoitti: Kyllä näillä on tähän asti vielä riittänyt motivaatiota
kerätä mahdollisemman paljon veroa.




Vaan vakavammin puhuen, en minä ainakaan mihinkään kateusjuttuihin usko tässä kohtaa. Aika kaukaa haettua olisi että Tullissa virkamies kateuksissaan määrittäisi verotusarvon liian korkeaksi, varsinkin kun yli 90% autoista joita verotetaan on sellaisia joiden kohdalla ei pitäisi kateuden aihetta kenelläkään olla..eli siis ihan tavallisia käyttöautoja joita tien päällä pääasiassa on.
En sitten tiedä paljonko kyse on myös siitä että asiakkaalle (verotettavalle) ei kelpaa mikään muu kuin alhaisin mahdollinen arvo "oikeaksi" arvoksi vaikka se tosiasiassa olisikin liian alhainen?!
Toinen pohtimisen arvoinen asia tässä voisi olla se että kuinkahan paljon myynnissä olevien edullisimpien autojen huomioimatta jättäminen johtuu siitä tosiasiasta että esim nettiautossa on tuhoton määrä feikki-ilmoituksia joiden ainoa tarkoitus on vedättää verotusarvoja alaspäin?!
Tietenkin saattaa olla että hintoja jonkin vedätetään myös ylöspäin, mutta siinä lienee syy että sekä kalliimman, mutta myös halvimman pään autoja jätetään huomioimatta verotusarvoa määritettäessä?!
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
JVA kirjoitti "Toinen pohtimisen arvoinen asia tässä voisi olla se että kuinkahan paljon myynnissä olevien edullisimpien autojen huomioimatta jättäminen johtuu siitä tosiasiasta että esim nettiautossa on tuhoton määrä feikki-ilmoituksia joiden ainoa tarkoitus on vedättää verotusarvoja alaspäin?!"
Näiden ilmoitus tarkoitus on saada etumaksu tyhmältä.
Yleensä näiden takana on nigerian pojat.
Näiden ilmoitus tarkoitus on saada etumaksu tyhmältä.
Yleensä näiden takana on nigerian pojat.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
On kyllä aivan varmasti sekin, nettiautosta löytyy myös yllättävän paljon ilmoituksia joiden tarkoitus on mitä ilmeisimmin vedättää verotusarvoa alaspäin.sportsman kirjoitti: Näiden ilmoitus tarkoitus on saada etumaksu tyhmältä.
Yleensä näiden takana on nigerian pojat.
Tälläkin hetkellä löytyy eräästä, suhteellisen kalliista automallista useampia ilmoituksia jotka ovat hyvin todennäköisesti feikkejä ja tarkoitus on todennäköisesti vedättää verotusarvoa alaspäin kohtapuoliin tullattavalle autolle.
Erityisesti tämä korostuu silloin kun verrokkiautoja on suhteellisen vähän, jos esim 10-15 auton joukkoon ujutetaan 3-4 feikki-ilmoitusta, niin melko todennäköisesti vaikutus on se mitä halutaankin.
Se on kuitenkin yhtä väärin kuin verotusarvojen väitetty vedättäminen ylöskinpäin ja loppujenlopuksi vedätysyritykset suuntaan tai toiseen kaatuu lopulta sen rehdisti toimivan autontuojan niskaan..esimerkiksi juuri siinä että Tulli verotusarvoa määrittäessään jättää AITOJA ilmoituksia sieltä edullisemmasta päästä huomioimatta koska uskoo niiden olevan feikki-ilmoituksia.
Helpointahan se olisi jos systeemiä muutettaisiin vaikkapa niin että verotusarvo on yhtä kuin tuotavan auton kauppahinta, ostokuitti dokumenttina asiasta, mutta niin kauan kuin systeemi on se mikä on, olisi loppupeleissä kaikkien etu jos jokainen toimisi asiassa rehdisti.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Tulli käyttää hintaraamattunaan mahtijärjestelmää joka
kerää hinnat ns virallisista autoliikkeista.
Hinnoissahan on mukana myös autoliikkeen katteet.
Mitä luulen autoliikkeiden tekevän ilmoittamilleen hinnoille kun
tietävät mihin käyttöön ne tulevat ?
Olen jo ollut pitkään sitä mieltä, että ainoa kiistataton arvo
on auton ostohinta (kauppakirjassa oleva arvo).
Tästä autovero päästöpohjaisen prosentin mukaisesti ilman
arvonlisäveroa.
Arvonlisäveron perintä jo loppui (tosin tulli siirsi sen veroprosenttiin ).
Miksiköhän kuitenkaan uusien autojen hinnat eivät nousseet .
Eli tuontiautoista peritään edelleen enemmän autoveroa kuin vastaavassa virallisen maahantuojan toimesta tuodussa ns suomi-autossa on jäljellä.
Ari Vatasen sanoin "autoverotaistelussa saatiin alv-tuomion myötä suuri voitto,mutta taistelu jatkuu!"
kerää hinnat ns virallisista autoliikkeista.
Hinnoissahan on mukana myös autoliikkeen katteet.
Mitä luulen autoliikkeiden tekevän ilmoittamilleen hinnoille kun
tietävät mihin käyttöön ne tulevat ?
Olen jo ollut pitkään sitä mieltä, että ainoa kiistataton arvo
on auton ostohinta (kauppakirjassa oleva arvo).
Tästä autovero päästöpohjaisen prosentin mukaisesti ilman
arvonlisäveroa.
Arvonlisäveron perintä jo loppui (tosin tulli siirsi sen veroprosenttiin ).
Miksiköhän kuitenkaan uusien autojen hinnat eivät nousseet .
Eli tuontiautoista peritään edelleen enemmän autoveroa kuin vastaavassa virallisen maahantuojan toimesta tuodussa ns suomi-autossa on jäljellä.
Ari Vatasen sanoin "autoverotaistelussa saatiin alv-tuomion myötä suuri voitto,mutta taistelu jatkuu!"
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Hankin v.2003 kakkosnelosen ja tullasin sen Tampereella. Sitten vuonna 2006 joulukuussa tein verovalituksen. Huhtikuussa tänä vuonna tuli tullilta kirje ,jossa verotusarvoa pienennettiin ja takaisin luvattiin vajaa 600€.
Samoihin aikoihin tuli se päätös siitä alvin perimisen laittomuudesta. Tein valituksen ja vetosin vähän jokaiseen pykälään. Meni muutama viikko ja taas tuli tullista postia, jossa todettiin, että eivät ota kantaa siihen alvin palautukseen. Syyksi sanottiin, että koska en ollut siinä alkuperäisessä v.2006 valituksessa vvatinut alvia takaisin, ei mahda mitään.
Mistäs minä sitä olisin osannut vaatia, kun silloin ei ollut tietoakaan tuosta mahdollisuudesta.
No minä soittelemaan tulliin ja ihmettelemään . Mutta olikin mukava puhelu. Siellä virkailija kaivoi valitukseni esille ja totesi, että koska olin vedonnut johonkin tiettyyn pykälään, niin koko alv tai elv maksetaan takaisin.
Ja tänään oli tullut korkoineen takaisin.
Pitäisikö tehdä vielä uusi valitus ,jossa vaatisin koko autoveroakin palautettavaksi???
Samoihin aikoihin tuli se päätös siitä alvin perimisen laittomuudesta. Tein valituksen ja vetosin vähän jokaiseen pykälään. Meni muutama viikko ja taas tuli tullista postia, jossa todettiin, että eivät ota kantaa siihen alvin palautukseen. Syyksi sanottiin, että koska en ollut siinä alkuperäisessä v.2006 valituksessa vvatinut alvia takaisin, ei mahda mitään.

Mistäs minä sitä olisin osannut vaatia, kun silloin ei ollut tietoakaan tuosta mahdollisuudesta.
No minä soittelemaan tulliin ja ihmettelemään . Mutta olikin mukava puhelu. Siellä virkailija kaivoi valitukseni esille ja totesi, että koska olin vedonnut johonkin tiettyyn pykälään, niin koko alv tai elv maksetaan takaisin.
Ja tänään oli tullut korkoineen takaisin.

Pitäisikö tehdä vielä uusi valitus ,jossa vaatisin koko autoveroakin palautettavaksi???
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Homma rakesi nopeasti..... Minun edukseniadenauer300 kirjoitti:Homma etenee, eli tänään on jätetty 16-sivuinen vastine Tullin ehdotukseen, jossa vain ALV:n palautuksen hyväksyin.
Katsotaan, kuinka kauan joudun odotella Tullin uutta kirjelmää, vastahan auton verottamisesta on mennyt reilut 5 vuotta ja 8 kk..... Loppua ei vielä näy.

Kannatti uhrata tunti vastineeseen, tuli hyvä tuntipalkka...
Tämän päivän posti toi "uusitun" ehdotuksen joka perustui antamaani vastineeseen ja jonka perusteella verotusarvoa lakettiin nyt +30% alkuperäisestä "veroehdotuksesta" arvosta.
Palautettava vero nelinkertaistui alkuperäisestä


Tämä ehdotus on nyt hyväksyttävä ja hyvä niin, en olisi millään jaksanut lähteä oikeuteen selvästä asiasta tappelemaan...
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Jaa, eikö muutkaan ole vielä saanut rahojaan. Minä kun luulin että minut on unohdettu.
tuskin maksavat edes korkoa 


Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Täällä etelässä Tullilla on ongelmia saada rahat liikkeelle, ei ole kuulemma henkilökuntaa, kun suurin osa käsittelee valituksia
.

Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Korko vaihtelee ajallisesti on 0,5-2,5 %:n välillä.
Suomi teki äkkiä uuden asetuksen tuosta tullin palaustuskorosta.
Tuo palautuskorko on poikkeava vs. muhihin palautuskoroihin eli
myös hyvin todennäköisti syrvivä.
Myöskään mitään laskelmaa palautuskorosta ei ole esitetty palatuksen
yhteydessä. ? Aiemmin tuo korko oli 9 %:a mutta ei enää.
Kannattaa pitää huoli , että muistaa tehdä autoverovalituksen vuoden loppuun mennessä 2006 vuoden autoveropäätöksistä, sillä nuo päätökset saavat lainvoiman vuoden lopussa.
Suomi teki äkkiä uuden asetuksen tuosta tullin palaustuskorosta.
Tuo palautuskorko on poikkeava vs. muhihin palautuskoroihin eli
myös hyvin todennäköisti syrvivä.
Myöskään mitään laskelmaa palautuskorosta ei ole esitetty palatuksen
yhteydessä. ? Aiemmin tuo korko oli 9 %:a mutta ei enää.
Kannattaa pitää huoli , että muistaa tehdä autoverovalituksen vuoden loppuun mennessä 2006 vuoden autoveropäätöksistä, sillä nuo päätökset saavat lainvoiman vuoden lopussa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Sain nyt 6 vuoden taistelun jälkeen päätöksen, jossa luvataan 2020 euroa
takaisin autoveron ALV:a. Laskelmassa ei ollut korkoa mukana, joten soitin
ja kysyin korkolaskelmaa. Korot kuulemma lasketaan Turussa ja siitä olisi
tulossa eri lappu. Yli kaksi viikkoa on jo palautuspäätöksestä. Korko
kuulemma kuitenkin maksetaan tilille, pitää katsoa.
Kyllä korkolaskelma pitäisi saada, jotta sen voi tarkistaa. Ja on syrjivää,
että korko on eri suuruinen, kun saajana on tulli eikä minä.
Jos korko olisi normaali viivästyskorko 10%, niin summa olisi 1200 euroa
eli aika paljon rahaa.
takaisin autoveron ALV:a. Laskelmassa ei ollut korkoa mukana, joten soitin
ja kysyin korkolaskelmaa. Korot kuulemma lasketaan Turussa ja siitä olisi
tulossa eri lappu. Yli kaksi viikkoa on jo palautuspäätöksestä. Korko
kuulemma kuitenkin maksetaan tilille, pitää katsoa.
Kyllä korkolaskelma pitäisi saada, jotta sen voi tarkistaa. Ja on syrjivää,
että korko on eri suuruinen, kun saajana on tulli eikä minä.
Jos korko olisi normaali viivästyskorko 10%, niin summa olisi 1200 euroa
eli aika paljon rahaa.
Pari viikkoa sitten sain alv-palautuksen korkoineen takaisin. Kyse oli v.2007 loppuvuoden moottoripyörän veropäätöksestä. Tätä vanhempia valituksia vielä sisällä 2kpl, ovat varmaan aloittaneet tuoreimmista nuo alv palautukset.
Ensin tuli ehdotus takaisinmaksusta ja sai vielä valittaa, valitin, tuli hylättynä takaisin ja tästä muutama päivä oli rahat tilillä.
Voisi vielä valittaa tuosta palautuskoron määrästä että on poikkeava muihin verrattuna, löytäisi vaan jonkun sopivan valmiin lauseen ja perustelut
Ensin tuli ehdotus takaisinmaksusta ja sai vielä valittaa, valitin, tuli hylättynä takaisin ja tästä muutama päivä oli rahat tilillä.
Voisi vielä valittaa tuosta palautuskoron määrästä että on poikkeava muihin verrattuna, löytäisi vaan jonkun sopivan valmiin lauseen ja perustelut

Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Tänään tuli palautusehdotus v.2007 päätöksestä, eli W124 200E -90. Verotusarvo laskettu uudestaan + alv palautus, maksettava takaisin 216 eur
Ja korot päälle. Liitteenä helkatisti myyntihintoja rekisterinumeroineen (autoliikkeiden). Oli monenlaista 200:sta, w123 dieseleitäkin -82 vuodelta...
Mitenkähän tullille valittais tuosta palautuskorosta?


Mitenkähän tullille valittais tuosta palautuskorosta?
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Palautuskorko on pienempi kuin Suomen inflaatio vuosina 2005-2008, eli tulli on laittomasti tehdyllä verotuksella aiheuttanut verovelvolliselle rahallista vahinkoajumetsap kirjoitti:
Mitenkähän tullille valittais tuosta palautuskorosta?

Ensiviikolla pitäisi rahaa tulla Tullin lappujen mukaan
Minä ainakin tulen tekemään uuden verovalituksen parinviikon sisällä, koska Tullin viimeksi tekemä päätös sisälti yhden asian, jota he eivät hyväksynet alkuperäisessä valituksessa samalla tulen valittamaan tuosta korosta.
Viimeksi muokannut adenauer300, To 01.10.2009 08:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0