MB 124 farmarin takapään tasonsäätöjärjestelmä.
MB 124 farmarin takapään tasonsäätöjärjestelmä.
Ei toimi tossa farkussa se. Elikä kuuluuko perän tasonsäätöjärjestemän säätövivun pyöriä 360astetta, kun sen irroittaa ns. omasta tukiraudasta? Itsellä ainakin näin tapahtuu, eikä perä liiku mihinkään. Aluksi autosta oli hydraalisäiliö tyhjänä ja kun lisäsin siihen nestettä, niin perä nousi hetkeksi ylös. Sen jälkeen huomasin että yksi putki vuotaa perästä. Korjasin sen ja nyt koko systeemi ei ota toimiakseen.. Hajottikohan hetkellinen paine jotain lisää sieltä?
Re: MB 124 farmarin takapään tasonsäätöjärjestelmä.
Kuuluu pyöriä ympäri.
Olen kuullut että järjestelmä ei saisi päästä koskaan tyhjäksi, joten lienee se pumppu sulla nyt rikki...tai en osaa sanoa, jos se kerta kuitenkin teki hetken painetta. Ehkä se on rikki, eikä tee enää kunnolla painetta.
Olen kuullut että järjestelmä ei saisi päästä koskaan tyhjäksi, joten lienee se pumppu sulla nyt rikki...tai en osaa sanoa, jos se kerta kuitenkin teki hetken painetta. Ehkä se on rikki, eikä tee enää kunnolla painetta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: MB 124 farmarin takapään tasonsäätöjärjestelmä.
Tuon sellin järjestelmä oli tyhjä, kun meille tuli, eikä mitään tietoa ole kuinka kauan oli pumppu haukkonut ilmaa. Toimii kuitenkin moitteetta nyt, kun putket ovat ehjät ja öljyt sisällä.veskola kirjoitti:Kuuluu pyöriä ympäri.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Se on aika v-mäinen se tasonsäätö joskus. Mulla ainaki entinen auto veti jostaki syystä ilmoja. Sen joutu aina ilmomaan pumpun päällä olevasta lähtö putkesta. Raota sitä banjo-pulttia hieman ja odota, että sieltä alkaa tulla reilusti öljyä. Sen jälkeen voit vielä raottaa eka liitosta, (moottorin ja rungon välistä) sijaitsee dieseli vehkeissä ainaki likellä pakosarjaa.
Niin, tämä ohje toimii nokka-akseli käyttöisellä pumpulla, ei tandem pumpulla.
Pumppu ei vissiin ole aivan herkkä menemään rikki. Tai näin mulle joku viisas joskus sanoi......
Noh, viisaista on moneen lähtöön........
Niin, tämä ohje toimii nokka-akseli käyttöisellä pumpulla, ei tandem pumpulla.
Pumppu ei vissiin ole aivan herkkä menemään rikki. Tai näin mulle joku viisas joskus sanoi......

Noh, viisaista on moneen lähtöön........
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Tasonsäätö
Itse vaihdoin yhden putken uuteen,mikä oli vähän huonon näköinen.Oli muistaakseni perän systeemiin kuuluva.Sama pumppuhan käyttää tuota asd-järjestelmää.
Vaihdoin uudet nesteet.Sitten vaan kierroksia 2500 ja auto ylös.Venttiilin vipu irti ja hitaasti liikuttelua ylös ja alas.Järjestelmä ilmaantuu itsestään.
Perä nousee ja laskee,huomaa kyllä hyvin.
Minulle sanoi joskus joku mersuguru,ettei venttiiliä saa kääntää ihan ääriasentoihin.Sulkee tällöin kokonaan virtauksen.
Vaihdoin uudet nesteet.Sitten vaan kierroksia 2500 ja auto ylös.Venttiilin vipu irti ja hitaasti liikuttelua ylös ja alas.Järjestelmä ilmaantuu itsestään.
Perä nousee ja laskee,huomaa kyllä hyvin.
Minulle sanoi joskus joku mersuguru,ettei venttiiliä saa kääntää ihan ääriasentoihin.Sulkee tällöin kokonaan virtauksen.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Tutkailin omani säätöä tuossa taannoin kun epäilin sen toimintaa. Tanko irti ja vipua vääntelemään. Kyllähän se nousi kun tarpeeksi käänsi n. kolme senttiä lähtöpisteestä. Alaspäin ei perä normiasennosta tullut, vaikka jossain varoteltiinkin niin tapahtuvan. En tiedä toimiiko se niinkuin pitää. Vai pitäisikö tanko säätää vähän lyhyemmäksi, jotta muuttuisi herkemmäksi? Kesällä oli reilu lasti päällä ja näytti että perä oli vähän alhaalla.
ex- 200D -88
ex- E 220 T -94
nyk. Peugeot Expert -06 :D
ex- E 220 T -94
nyk. Peugeot Expert -06 :D