W201 kattoluukun säätö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
EVO3 Clone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Pe 06.02.2009 18:14

W201 kattoluukun säätö

Viesti Kirjoittaja EVO3 Clone »

Kattoluukku oli Veholla kattoluukun tiivisteen vaihdossa..
eka kerralla oli tilattu väärä tiiviste, 3 viikkoa ja uuden tiivisteen vaihtoon.
Samalla piti säätää kattoluukkua Aapparin puolelta kun se oli noin 2-3mm
alle kattotason, taka reunasta.
No, kaveri soitti ettei tiivisteen vaihdosta ole apua ja ettei luukkua muka
pysty säätämään muutakuin purkamalla kattoverhoilu?
Pyysin laittamaan tarjouksen ko.hommasta ja kävin hakemassa ehtoolla
auton, kaveri ei ollut paikalla ja sovittiin toisen kanssa että soittelee
myöhemmin perään ja ilmoittelee mulle hinnan.
Kun pääsin autolle niin huomasin että ko.luukku roikkui samasta kulmasta
sisään päin mutta nyt noin 10mm. Perkele..
Onko totta ettei luukkua muka pysty säätämään korkeussuunnassa muuta
kuin kattoverhoilu purettuna, on meinaan semmonen olo että huollon
kaverit ei nyt tiedä itsekkään mitä tekevät..
Kiitos vain Raision Vehon suuntaan :!:
Avatar
Joona124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 24.12.2008 18:25

Viesti Kirjoittaja Joona124 »

w124 sessa pystyy säätämään korkeutta kun purkaa kattoluukun verhoilun.

veikaan ettei ne siellä veholla mitään käsitä nuista vanhoista luukuista.

jos se 1cm roikkuu niin siellä on joku varmaan rikki tai pois paikoiltaan, niillä säädöillä pelaa vain muutaman millin.
W124 E250D
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

aukaiset luukkua jonkin verran ja vedät verhousta etureunasta alas päin ja pukkaat luukkua auki päin ja pidät verhouksesta käsin kiinni liutat luukun reijaän kohdalle ja nostat katon reijästä pois....

mut samaan syssyyn voisin kysellä et onko kukaan säädellyt tuota moottorin puolipäätä miten sen säätö tapahtuu et luukku toppaa oikeaan kohtaan?
Itse tein ja säästin
Avatar
Joona124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 24.12.2008 18:25

Viesti Kirjoittaja Joona124 »

mut samaan syssyyn voisin kysellä et onko kukaan säädellyt tuota moottorin puolipäätä miten sen säätö tapahtuu et luukku toppaa oikeaan kohtaan?
moottorissa on semmonen valkoinen muovirulla sitä pyörittämällä saa se kohdan haettua, rullaa tarvitsee ekaksi vetää ulospäin että saa pyöriteltyä.itse hain sen kohdan ihan testaamalla vain. haulla löytyy aikapaljon aiheesta.moottori sijaitsee takakontin vasemmanverhoilun takana.
W124 E250D
Avatar
EVO3 Clone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Pe 06.02.2009 18:14

Viesti Kirjoittaja EVO3 Clone »

No niin, kattoluukun sisäverhous pois ja pikainen tarkastus. Tanko jossa
siirtomoottorin vaijeri on kiinni on vinossa taaksepäin luukun ollessa
kiinni ja nimeen omaan aapparin puolelta, moottori ei jaksa työntää
luukkua ylös asti vaan räikkä huutaa ennen kuin luukku nousee ylös.
Kun hieman auttaa niin luukun reuna nousee ylös asti, Ko. poikkitanko
tuntuu jonkin verran tahmeammalta kuin kuskin puolelta. Onko tangon
päissä jotkin nylokit jotka olisi vaihdettavissa.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

ota se vaijerin suojaputki siitä moottorin takapuolelta irti mikä on siinä sisäsuojassa kiinni ja tarkista se vaijerin kunto

ja jos se on huono niin ota ne luukun puoleisesta päästä pari ruuvia auki millä on se vaijeri kiinni ja pyöritä moottorin kylestä se vaijeri ulos siinä on se muovimutteri joka tuppaa olemaan rikki siis se 17mm kannalla mut jos on vaijeri rispaantunut ja rikki niin saattaa vähän vastustaa...
Itse tein ja säästin
Avatar
EVO3 Clone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Pe 06.02.2009 18:14

Viesti Kirjoittaja EVO3 Clone »

Onko luukun sulkeutuessa moottorista kuuluva "räikän ääni" toimintaan
kuuluva ääni vai pitäisikö toiminnan olla äänetön niin kuin se on kun
luukun ajaa aukiasentoon?
Avatar
EVO3 Clone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Pe 06.02.2009 18:14

Viesti Kirjoittaja EVO3 Clone »

Omassa lähti vaijeri kapiinin kautta erittäin helposti pois, vaijerin lukitus vain irti kattoluukusta ja ajoin sen pois kiinni päin ajaen ja loput vetämällä.
Vaijerin kierre oli loppu osasta poikki ja tämä aiheutti "räikän äänen"
Uusi vaijeri samaa kautta paikoileen ja loppu pätkä ajaen aukiasentoon päin!
Helppo homma, ei olisi tarvinnut laikaan purkaa takakontin vaijerin suoja-
putkea koska koko hoito lähtee ohjaamooon päin irti.
No, nyt luukku pelittää hienosti ja nousee kokonaan lakikorkeuteen ja on
aivan tiptop paikoilaan. Pitäisi viellä säätää ko.vaijerin kohta paikoileen,
kun luukun ajaa kiinni asentoon niin moottori ajaa väkisin vielläkin kiinnipäin!
Kokeilin säätää valkoista säätömutteria mutta tuntuu olevan niin jäykkä
etten raaskinut vääntää enempää, pitääkö tästä säätömutterin sisällä
olevasta metallimutterista avata lukitus? vai voiko säätömutteria vääntää
voimaa käyttäen reilusti? Näyttää että ko.mettallimutterin sisällä olisi
itse säätökara jota väänetää eikä koko metallimutteria? Help..
junga
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 15.09.2009 18:56

Viesti Kirjoittaja junga »

minulla myös samantyyppistä ongelmaa 2w201.sessä.

elikkän kattoluukku toimii muuten ihan normaalisti, mutta ei aukene ihan perille asti, eli jää n. 10 cm kattoluukun paneelia näkymään mikä pitäisi mennä auki asti.
sitten ku laitan kattoluukun kiinni niin kun napin painaa eteenpäin, eli silloin kun luukun pitäisi mennä kiinni, niin se ei nosta takalippaa enää ylös missä vika..
sitten kun venkslaa sen napin kans niin saa sen kyllä ihan oikein kiinni, mutta se ei niinku lukitu se luukku vaan jää jotenkin irti takalaidasta. esim. kun oven laitan kiinni niin kattoluukun takareuna käy ilmassa...
voisiko olla myös vaijerivikaa???
Avatar
Joona124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 24.12.2008 18:25

Viesti Kirjoittaja Joona124 »

elikkän kattoluukku toimii muuten ihan normaalisti, mutta ei aukene ihan perille asti, eli jää n. 10 cm kattoluukun paneelia näkymään mikä pitäisi mennä auki asti.
juuri näin se kuuluukin olla.
W124 E250D
Avatar
EVO3 Clone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Pe 06.02.2009 18:14

Viesti Kirjoittaja EVO3 Clone »

Sulla on samat oireet kuin mun luukussa alunperin, jäi aapparin puolelta
roikkumaan alaspäin. Kannattaa sekata toi vaijeri, on meinaan helppo
homma kun sen tekee kapiiniin päin! Nyt kun sais vahvistuksen tosta
vaijerin säädöstä, tuntuu sen olevan hiukan hakusessa kun lukee noita
aikaisempia juttuja.
junga
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 15.09.2009 18:56

Viesti Kirjoittaja junga »

et ole vielä itelle sitä laittanut kuntoon??
ei vissin pitäisi olla hirveän suuri remontti.
Avatar
EVO3 Clone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Pe 06.02.2009 18:14

Viesti Kirjoittaja EVO3 Clone »

Auto on 1986 vm. ja luukku yksiosainen, voisiko olla ettei tässä mallissa
säädellä rajoja lainkaan vaan ajellaan reilusti toppareita päin..
Vastaa Viestiin