EU-takuu Saksan autossa
EU-takuu Saksan autossa
Ostin Daimler AG:lta Saksasta 1 vuoden Eurooppa-takuulla olevan Mersun. Täytyisi korjauttaa yksi pikku vika, mutta kuinka takuun kanssa menetellään, kun Veho ei enää toimi välikätenä asiassa? Mihin otetaan yhteyttä jne.? Muistaakseni joku tästä joskus kirjoitteli foorumilla, mutta en löytänyt haulla juttua asiasta.
Eurooppatakuu
Minulla on tällä hetkellä prosessi vielä kesken mutta näin se on tähänasti mennyt.
Eli haet veholta kustannus arvion viasta ja faksaat sen saksaan. Se faksattava hakemus saadaan veholta. Vastauksena tulee samanpäivän aikana hyväksyttynä tai hylättynä. Jos hyväksyttävänä niin teet remontin ja maksat sen jonka jälkeen faksaat taas saksaan kuitin ja hakemuksen jossa on tilinumerosi. Se löytyy siitä takuu vihkon välistä. Mutta tässä vaiheessa minun kohdalla rahahakemus tuli bumerangina takaisin jossa tuli taas uusi hakemus johon pitää laittaa tilinumero johon korvaus maksetaan ja se pitää lähettää kirjekuoressa saksaan ja mukaan liitettävä alkuperäinen kuitti.
Isotöistä mutta saa nähdä mitä ne vielä keksii.
Eli haet veholta kustannus arvion viasta ja faksaat sen saksaan. Se faksattava hakemus saadaan veholta. Vastauksena tulee samanpäivän aikana hyväksyttynä tai hylättynä. Jos hyväksyttävänä niin teet remontin ja maksat sen jonka jälkeen faksaat taas saksaan kuitin ja hakemuksen jossa on tilinumerosi. Se löytyy siitä takuu vihkon välistä. Mutta tässä vaiheessa minun kohdalla rahahakemus tuli bumerangina takaisin jossa tuli taas uusi hakemus johon pitää laittaa tilinumero johon korvaus maksetaan ja se pitää lähettää kirjekuoressa saksaan ja mukaan liitettävä alkuperäinen kuitti.
Isotöistä mutta saa nähdä mitä ne vielä keksii.
E220cdi -16 AMG Sedan 2020 ->
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
Linkki ehtoihin
Tässä minun kokemukseni "takuusta" tuolta toisesta topicista. Kyseessähän ei ole mikään tehtaan takuu, vaan yksityisen vakuutusyhtiön vakuutus.
pekkali kirjoitti:Perehdyitkö koskaan Eurooppa Garantien ehtoihin?Matti R kirjoitti:W220:n ostin mersuliikkeestä ja minusta paras puoli niissä on että mukaan saa Europa Garantie:n joka toimiii myös Suomessa. Käytännössä muiden liikkeiden takuilla ja kuluttajansuojalla ei ole paljoa merkitystä kun auto on Suomessa.
Kattaa vain hyvin suppean osan autosta, esim. moottorituhon kylläkin, mutta kaikki oleelliset vikakohteet on pääosin luetteloitu pois eikä korvaa oikein mitään.
Homma toimii siten, että viet auton pajalle Suomessa, esim. Veho.
Pyydät kustannusarvion korjauksesta, -pitää olla selkeä vika jotta korjausarvio voidaan antaa riittävän tarkasti.
Otat yhteyttä Saksaan ja toimitat kustannusarvion sinne jossa se käsitellään.
Jos saat korjausluvan, varaat uuden ajan Vehosta ja korjautat auton (jos kustannusarvio pitää eikä muuta vikaa ole) ja maksat Vehon koko laskun.
Lähetät laskun Saksaan ja saat sieltä korvauksen, mitä sitten saatkin...
Mutkikas, hidas, kielitaitoa vaativa ja kankea systeemi.
Toimii johonkin totaalituhoon, mutta ei juuri muuhun. En laskisi juuri moisen varaan, ei tosin ole kallis jos saa mukaan ja totaalituhossa saattaa säästää rahaa tosi paljon.
Eikä ole mikään takuu, vaan yksityisen firman vakuutus.
Ehdot löytyvät osoitteesta:
http://www.pe-li.fi/takuuehdot/Takuuehdot.pdf
... kuvaa hyvin systeemiä, että ehtoja ei pystyneet toimittamaan muulla kielellä kuin saksaksi.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
Re: EU-takuu Saksan autossa
Mersullahan on Suomessa Vehon yhteydessä ns. oma organisaatio he toimivat MB maaorganisaationa Suomessa ja ovat siis MB organisaatio, olisi ihme jos he eivät auttaisi itse myöntämänsä takuun hoidossa.-iceman- kirjoitti:Ostin Daimler AG:lta Saksasta 1 vuoden Eurooppa-takuulla olevan Mersun. Täytyisi korjauttaa yksi pikku vika, mutta kuinka takuun kanssa menetellään, kun Veho ei enää toimi välikätenä asiassa? Mihin otetaan yhteyttä jne.? Muistaakseni joku tästä joskus kirjoitteli foorumilla, mutta en löytänyt haulla juttua asiasta.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Re: Linkki ehtoihin
Kiinnostaa onko ylläkerrottu kokemukseen pohjautuva tai jotain muuta. Minkälaisesta viasta oli kyse?pekkali kirjoitti:Tässä minun kokemukseni "takuusta" tuolta toisesta topicista. Kyseessähän ei ole mikään tehtaan takuu, vaan yksityisen vakuutusyhtiön vakuutus.
pekkali kirjoitti:Perehdyitkö koskaan Eurooppa Garantien ehtoihin?Matti R kirjoitti:W220:n ostin mersuliikkeestä ja minusta paras puoli niissä on että mukaan saa Europa Garantie:n joka toimiii myös Suomessa. Käytännössä muiden liikkeiden takuilla ja kuluttajansuojalla ei ole paljoa merkitystä kun auto on Suomessa.
Kattaa vain hyvin suppean osan autosta, esim. moottorituhon kylläkin, mutta kaikki oleelliset vikakohteet on pääosin luetteloitu pois eikä korvaa oikein mitään.
Homma toimii siten, että viet auton pajalle Suomessa, esim. Veho.
Pyydät kustannusarvion korjauksesta, -pitää olla selkeä vika jotta korjausarvio voidaan antaa riittävän tarkasti.
Otat yhteyttä Saksaan ja toimitat kustannusarvion sinne jossa se käsitellään.
Jos saat korjausluvan, varaat uuden ajan Vehosta ja korjautat auton (jos kustannusarvio pitää eikä muuta vikaa ole) ja maksat Vehon koko laskun.
Lähetät laskun Saksaan ja saat sieltä korvauksen, mitä sitten saatkin...
Mutkikas, hidas, kielitaitoa vaativa ja kankea systeemi.
Toimii johonkin totaalituhoon, mutta ei juuri muuhun. En laskisi juuri moisen varaan, ei tosin ole kallis jos saa mukaan ja totaalituhossa saattaa säästää rahaa tosi paljon.
Eikä ole mikään takuu, vaan yksityisen firman vakuutus.
Ehdot löytyvät osoitteesta:
http://www.pe-li.fi/takuuehdot/Takuuehdot.pdf
... kuvaa hyvin systeemiä, että ehtoja ei pystyneet toimittamaan muulla kielellä kuin saksaksi.
Saksankieli sinänsä ei ole kaikille ongelma.
Muunkinlaisia kokemuksia on kuultu, joten kiinnostaa miksi takuu ei ole tässä tapauksessa toiminut.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Re: EU-takuu Saksan autossa
Nyt löysin linkin, toisella foorumilla oli tästä aiemmin keskusteltu ja siinä tulee syy miksi Veho ei auta asiassa, http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 72a5fd572ejameri kirjoitti:Mersullahan on Suomessa Vehon yhteydessä ns. oma organisaatio he toimivat MB maaorganisaationa Suomessa ja ovat siis MB organisaatio, olisi ihme jos he eivät auttaisi itse myöntämänsä takuun hoidossa.-iceman- kirjoitti:Ostin Daimler AG:lta Saksasta 1 vuoden Eurooppa-takuulla olevan Mersun. Täytyisi korjauttaa yksi pikku vika, mutta kuinka takuun kanssa menetellään, kun Veho ei enää toimi välikätenä asiassa? Mihin otetaan yhteyttä jne.? Muistaakseni joku tästä joskus kirjoitteli foorumilla, mutta en löytänyt haulla juttua asiasta.
Re: Linkki ehtoihin
Pari kertaa taistelin ko. vakuutusyhtiön kanssa ja totesin ko. vakuutuksen olevan täyttä pa***a.Matti R kirjoitti:Kiinnostaa onko ylläkerrottu kokemukseen pohjautuva tai jotain muuta. Minkälaisesta viasta oli kyse?
Saksankieli sinänsä ei ole kaikille ongelma.
Muunkinlaisia kokemuksia on kuultu, joten kiinnostaa miksi takuu ei ole tässä tapauksessa toiminut.
Jos kieli ei ole ongelma sinulle, lue takuuehdoista listaus mitä se ei koske.
Kun olet mieltänyt vakuutuksen rajoitukset, mieti mitä jää jäljelle.
Ei juuri mitään.
Totaalinen moottorivaurio, kyllä.
Mitä potentiaalista muuta?
Vakuutusehdot löytyy tuosta postini linkistä yllä.
Ja "jameri":lle tiedoksi: Tällä Europa Garanti:lla ei ole mitään tekoa tehtaan kanssa. Vakuutuksen myöntää ulkopuolinen vakuutusyhtiö, joka on erikoistunut vastaaviin vakuutuksiin useimpien muidenkin automerkkien autoihin.jameri kirjoitti: Mersullahan on Suomessa Vehon yhteydessä ns. oma organisaatio he toimivat MB maaorganisaationa Suomessa ja ovat siis MB organisaatio, olisi ihme jos he eivät auttaisi itse myöntämänsä takuun hoidossa.
Ainoa yhteys on siinä, että MB markkinoi vakuutusta vaihtoautoihinsa ja Saksassa toimiikin jälleenmyyjien ollessa kampuksessa vakuutusyhtion kanssa. Myyvät vakuutusta autoihinsa, saavat siitä tuloa --> ovat velvoitettuja korjaamaan.
Veho ei ole missään tekemisissä ko. vakuutusyhtiön kanssa, myy vastaavaa tuotetta "vaihtotähti" Suomessa. Ei mitään velvoitteita hoitaa kilpailijoiden tuotteita täällä.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
Onko tämä nyt se kaiken kattava saksalaisen autoliikkeen vuoden takuu, jota tuontiautoilijat täällä ovat hehkuttaneet?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
On voimassa Suomessa.
Kyllä tämä vakuutus on voimassa Suomessa.sportsman kirjoitti:Toisissa näissä lisätakuissa on mainittu maat missä takuu
on voimassa. Tästä listasta löytyy yhteistiedot siitä kuka
hoitaa takuuta Suomessa.
Korjaustyöt voidaan suorittaa missä vain asian osaavassa korjaamossa. Omistaja hoitaa vain koko vaivannäön ja rahoittaa homman kunnes Saksalainen vakuutusyhtiö korvaa minkä korvaa.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
Niin toisaalta on vehon autoissa jo valmiiksi hintaan leivottuDivision kirjoitti:Onko tämä nyt se kaiken kattava saksalaisen autoliikkeen vuoden takuu, jota tuontiautoilijat täällä ovat hehkuttaneet?
takuuasioita varten 3-4000 euroa. Silti näistä "takuista" joutuu
Suomessa vääntämään kättä ja saa olla tyytyväinen jos
puolet joutuu vain maksamaan korjauslaskusta. Lisäksi veho pääsee
myymään varaosat omilla hinnoillaan takuuasiakkaalle.
Itse ostan kyllä mieluummin auton ilman takuuta jos hinta on oikea.
Ja hyvin usein hinta on ollut oikea ostamissani tuontiautoissa.
Takuun olen varautunut rahoittamaan omasta pussistani ,mutta eipä ole vielä tarvinnut
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Goodwill?
Juuri näin!sportsman kirjoitti: Niin toisaalta on vehon autoissa jo valmiiksi hintaan leivottu
takuuasioita varten 3-4000 euroa. Silti näistä "takuista" joutuu
Suomessa vääntämään kättä ja saa olla tyytyväinen jos
puolet joutuu vain maksamaan korjauslaskusta. Lisäksi veho pääsee
myymään varaosat omilla hinnoillaan takuuasiakkaalle.
Itse ostan kyllä mieluummin auton ilman takuuta jos hinta on oikea.
Ja hyvin usein hinta on ollut oikea ostamissani tuontiautoissa.
Takuun olen varautunut rahoittamaan omasta pussistani ,mutta eipä ole vielä tarvinnut
Oletteko seuranneet aivan selvissä tyyppivioissa tehtaan "vastaantuloa"?
Asiakas maksaa puolet osista, tms. Tarkoittaa samaa kuin, että tehdas myy vain pienemmällä katteella tuotteen tässä tapauksessa.
Ei lähellekään omakustannusta, vaan ottaa vielä voiton tehtyään suunnittelultaan tai valmistukseltaan ala-arvoisen tuotteen.
Ja kuluttaja on tyytyväinen hyvään palveluun....
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
Saksassa autoliikkeestä ostettaessa on yksityishenkilöllä kuluttajasuoja siten että vuoden kuluessa kaupasta ilmenevät viat katsotaan olleen autossa ostohetkellä, ja myyjäliikkeen korjattava. Tämä ei sisällä normaalia käytön jälkiä eikä kulutusosia. Jos vika ilmenee 6kk sisällä ostosta, autoliikkeen tulee osoittaa että vika ei ollut ostohetkellä, tai korjaavat auton. Jos vika ilmenee 6kk jälkeen, on ostajan velvollisuus osoittaa että vika oli ostohetkellä. Autoliikkeellä on oikeus korjata vika itse, tai osoittaa korjauspaikka.Division kirjoitti:Onko tämä nyt se kaiken kattava saksalaisen autoliikkeen vuoden takuu, jota tuontiautoilijat täällä ovat hehkuttaneet?
Tämä ei ole mikään lisätakuu, vaan kauppahintaan kuuluva kuluttajasuoja kun ostetaan saksalaiselta autoliikkeeltä. Kaikenlaiset perävalotakuut ja vastuunrajoitukset kauppakirjoissa eivät poista tätä.
Käytännössä jos auto on tuotu Suomeen, niin on vaikea saada autoliikettä vastuuseen koska periaatteessa auto pitää viedä myyjälle tutkittavaksi. Lisätakuun avulla voi sitten yrittää jotain saada takaisin, tapauksesta riippuen enemmän tai vähemmän. Mersuliikkeestä ostettaessa näkyy lisätakuu tulevan usein automaattisesti mukaan ilman lisähintaa.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
En kysynyt Vehon takuusta vaan saksalaisten liikkeiden takuusta.sportsman kirjoitti:Niin toisaalta on vehon autoissa jo valmiiksi hintaan leivottuDivision kirjoitti:Onko tämä nyt se kaiken kattava saksalaisen autoliikkeen vuoden takuu, jota tuontiautoilijat täällä ovat hehkuttaneet?
takuuasioita varten 3-4000 euroa. Silti näistä "takuista" joutuu
Suomessa vääntämään kättä ja saa olla tyytyväinen jos
puolet joutuu vain maksamaan korjauslaskusta. Lisäksi veho pääsee
myymään varaosat omilla hinnoillaan takuuasiakkaalle.
Itse ostan kyllä mieluummin auton ilman takuuta jos hinta on oikea.
Ja hyvin usein hinta on ollut oikea ostamissani tuontiautoissa.
Takuun olen varautunut rahoittamaan omasta pussistani ,mutta eipä ole vielä tarvinnut
Toiseksi, eiköhän siellä saksassakin se kaupankäynti osata ja se riittävä rahamäärä on auton jälleenmyyntihintaan laskettu korjauksia varten. tuskin sielläkään katteetonta kauppaa harrastetaan...
...ja kolmanneksi. Ainakin itselläni ylimääräinen, kotimaassa toimivan autokaupan myöntämä Mersun 12 kk:n Vaihtotähtitakuu on kattanut aivan kaiken luvatun 100%:sti, eikä mistään ole tarvinnut kättä vääntää, eikä maksaa puolia...
Nyt ei puhuttu tyyppivioista ja tehtaan vastaantuloista vaan autokauppiaan myöntämistä ylimääräisistä takuista. Ovat kaksi toisistaan erillistä asiaa.pekkali kirjoitti: Juuri näin!
Oletteko seuranneet aivan selvissä tyyppivioissa tehtaan "vastaantuloa"?
Asiakas maksaa puolet osista, tms. Tarkoittaa samaa kuin, että tehdas myy vain pienemmällä katteella tuotteen tässä tapauksessa.
Ei lähellekään omakustannusta, vaan ottaa vielä voiton tehtyään suunnittelultaan tai valmistukseltaan ala-arvoisen tuotteen.
Ja kuluttaja on tyytyväinen hyvään palveluun....
Kiitos, tämä vastasi esittämääni kysymykseen.Matti R kirjoitti: Käytännössä jos auto on tuotu Suomeen, niin on vaikea saada autoliikettä vastuuseen koska periaatteessa auto pitää viedä myyjälle tutkittavaksi. Lisätakuun avulla voi sitten yrittää jotain saada takaisin, tapauksesta riippuen enemmän tai vähemmän. Mersuliikkeestä ostettaessa näkyy lisätakuu tulevan usein automaattisesti mukaan ilman lisähintaa.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Sekä tuontiautoilua, että suomi-autoilua harrastaessa kannattaa perehtyä autoliikkeiden myöntämiin, lakisääteisen kuluttajansuojan ulkopuolisiin lisätakuisiin.sportsman kirjoitti:Mikä on ylimääräinen kauppiaan myöntämä takuu ?
Nykyisin kuluttajansuojahan(takuu) on käytetyn auton kaupassa
6 kk. Mikä usein unohtuu myyjältä
Ylimääräinen kauppiaan myöntämä takuu on mm. ulkomailla:
BMW Europlus-, MB Europagarantie tai MB Service Vertrag -takuu.
Kotimaassa lähes jokaisella suuremmalla autoliikkeellä on olemassa joihinkin autoihin oma ylimääräinen takuunsa, esim: Mercedes Benz vaihtotähtitakuu, Laakkosturva, VV-auton "Varma ratkaisu", ym. ym.
Pääosin takuu myönnetään hyville yksilöille ja kaikkiin autoihin sitä ei ole saatavilla. Jo takuun myöntäminen jollekin yksilölle takaa pääosin sen, että mistään ihan täydellisestä pommi-sijoituksesta ei tarvitse olla peloissaan.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Mihin vain
Division kirjoitti:
Pääosin takuu myönnetään hyville yksilöille ja kaikkiin autoihin sitä ei ole saatavilla. Jo takuun myöntäminen jollekin yksilölle takaa pääosin sen, että mistään ihan täydellisestä pommi-sijoituksesta ei tarvitse olla peloissaan.
Europa Garantie vakuutuksen voi ottaa lähes minkälaiseen rimpulaan ja ei takaa missään tapauksesssa kulkuneuvon kunnosta mitään.
Tosin merkin edustajana myyjän ei kannata myydä pommeja vaan jättää niiden myynti karvakäsien huoleksi.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
Re: Eurooppatakuu
[quote="viheik"]Minulla on tällä hetkellä prosessi vielä kesken mutta näin se on tähänasti mennyt.
Eli haet veholta kustannus arvion viasta ja faksaat sen saksaan. Se faksattava hakemus saadaan veholta. Vastauksena tulee samanpäivän aikana hyväksyttynä tai hylättynä. Jos hyväksyttävänä niin teet remontin ja maksat sen jonka jälkeen faksaat taas saksaan kuitin ja hakemuksen jossa on tilinumerosi. Se löytyy siitä takuu vihkon välistä. Mutta tässä vaiheessa minun kohdalla rahahakemus tuli bumerangina takaisin jossa tuli taas uusi hakemus johon pitää laittaa tilinumero johon korvaus maksetaan ja se pitää lähettää kirjekuoressa saksaan ja mukaan liitettävä alkuperäinen kuitti.
Isotöistä mutta saa nähdä mitä ne vielä keksii.[/quote]
No eipä ne muuta sitten keksineetkään vaan maksoivat tilille. aikaa meni prosessissa n.2,5 viikkoa.
Eli haet veholta kustannus arvion viasta ja faksaat sen saksaan. Se faksattava hakemus saadaan veholta. Vastauksena tulee samanpäivän aikana hyväksyttynä tai hylättynä. Jos hyväksyttävänä niin teet remontin ja maksat sen jonka jälkeen faksaat taas saksaan kuitin ja hakemuksen jossa on tilinumerosi. Se löytyy siitä takuu vihkon välistä. Mutta tässä vaiheessa minun kohdalla rahahakemus tuli bumerangina takaisin jossa tuli taas uusi hakemus johon pitää laittaa tilinumero johon korvaus maksetaan ja se pitää lähettää kirjekuoressa saksaan ja mukaan liitettävä alkuperäinen kuitti.
Isotöistä mutta saa nähdä mitä ne vielä keksii.[/quote]
No eipä ne muuta sitten keksineetkään vaan maksoivat tilille. aikaa meni prosessissa n.2,5 viikkoa.
E220cdi -16 AMG Sedan 2020 ->
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
Re: Eurooppatakuu
Kun näissä keskusteluissa on ollut epätietoisuutta minkälaisia vikoja takuu kattaa, niin voisitko kertoa minkälainen vika autossasi oli?viheik kirjoitti:No eipä ne muuta sitten keksineetkään vaan maksoivat tilille. aikaa meni prosessissa n.2,5 viikkoa.viheik kirjoitti:Minulla on tällä hetkellä prosessi vielä kesken mutta näin se on tähänasti mennyt.
Eli haet veholta kustannus arvion viasta ja faksaat sen saksaan. Se faksattava hakemus saadaan veholta. Vastauksena tulee samanpäivän aikana hyväksyttynä tai hylättynä. Jos hyväksyttävänä niin teet remontin ja maksat sen jonka jälkeen faksaat taas saksaan kuitin ja hakemuksen jossa on tilinumerosi. Se löytyy siitä takuu vihkon välistä. Mutta tässä vaiheessa minun kohdalla rahahakemus tuli bumerangina takaisin jossa tuli taas uusi hakemus johon pitää laittaa tilinumero johon korvaus maksetaan ja se pitää lähettää kirjekuoressa saksaan ja mukaan liitettävä alkuperäinen kuitti.
Isotöistä mutta saa nähdä mitä ne vielä keksii.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Re: Eurooppatakuu
[quote="Matti R"][quote="viheik"][quote="viheik"]Minulla on tällä hetkellä prosessi vielä kesken mutta näin se on tähänasti mennyt.
Eli haet veholta kustannus arvion viasta ja faksaat sen saksaan. Se faksattava hakemus saadaan veholta. Vastauksena tulee samanpäivän aikana hyväksyttynä tai hylättynä. Jos hyväksyttävänä niin teet remontin ja maksat sen jonka jälkeen faksaat taas saksaan kuitin ja hakemuksen jossa on tilinumerosi. Se löytyy siitä takuu vihkon välistä. Mutta tässä vaiheessa minun kohdalla rahahakemus tuli bumerangina takaisin jossa tuli taas uusi hakemus johon pitää laittaa tilinumero johon korvaus maksetaan ja se pitää lähettää kirjekuoressa saksaan ja mukaan liitettävä alkuperäinen kuitti.
Isotöistä mutta saa nähdä mitä ne vielä keksii.[/quote]
No eipä ne muuta sitten keksineetkään vaan maksoivat tilille. aikaa meni prosessissa n.2,5 viikkoa.[/quote]Kun näissä keskusteluissa on ollut epätietoisuutta minkälaisia vikoja takuu kattaa, niin voisitko kertoa minkälainen vika autossasi oli?[/quote]
Egr venttiilin vaihto. 515€.
Aikaisemmin kokeilin saada erästä 50 € osaa takuuseen huollon yhteydessä mutta ei mennyt läpi.
Eli haet veholta kustannus arvion viasta ja faksaat sen saksaan. Se faksattava hakemus saadaan veholta. Vastauksena tulee samanpäivän aikana hyväksyttynä tai hylättynä. Jos hyväksyttävänä niin teet remontin ja maksat sen jonka jälkeen faksaat taas saksaan kuitin ja hakemuksen jossa on tilinumerosi. Se löytyy siitä takuu vihkon välistä. Mutta tässä vaiheessa minun kohdalla rahahakemus tuli bumerangina takaisin jossa tuli taas uusi hakemus johon pitää laittaa tilinumero johon korvaus maksetaan ja se pitää lähettää kirjekuoressa saksaan ja mukaan liitettävä alkuperäinen kuitti.
Isotöistä mutta saa nähdä mitä ne vielä keksii.[/quote]
No eipä ne muuta sitten keksineetkään vaan maksoivat tilille. aikaa meni prosessissa n.2,5 viikkoa.[/quote]Kun näissä keskusteluissa on ollut epätietoisuutta minkälaisia vikoja takuu kattaa, niin voisitko kertoa minkälainen vika autossasi oli?[/quote]
Egr venttiilin vaihto. 515€.
Aikaisemmin kokeilin saada erästä 50 € osaa takuuseen huollon yhteydessä mutta ei mennyt läpi.
E220cdi -16 AMG Sedan 2020 ->
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017




