Rengas kankailla mutta pakko olis ajaa.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
cuuno
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...noi rengasliikkeiden työmaksut ovat menneet aivan älyttömiksi :shock: ...etenkin kun vertaa korjaamoiden tuntiveloituksiin :lol: ...ammattirengasmiehet vaihtaa kolme autoa tunnissa :twisted: ...toki alujen puntit maksavat mutta ei nekään hunajaa :lol: ...markat siistyneet euroiksi :evil: ...onneksi ei korjaamo puolella sentään :lol:
sry
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja sry »

Voit tulla hyvin tarkastamaan autoni jos liikut kuopiossa päin. Autossa ei ole mitään muuta vikaa/patenttia kun renkaat ovat kuluneet.
Veikkaan että paremmassa kunnossa kuin suurin osa w201 liikenteessä.
stanger
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja stanger »

sry kirjoitti:Voit tulla hyvin tarkastamaan autoni jos liikut kuopiossa päin. Autossa ei ole mitään muuta vikaa/patenttia kun renkaat ovat kuluneet.
Veikkaan että paremmassa kunnossa kuin suurin osa w201 liikenteessä.
Joopasen joo, ei sais välttämättä vetää johtopäätöksiä auton kunnossapidosta ihan kumien perusteella, vaikka helpostihan niin ymmärrettävästi tekeekin 8)
Itsehän olen autoillut piakkoin jo 10vuotta ja olen sinä aikana
ostanut ainostaan YHDEN sarjan uusia renkaita :x
Muuten olen pärjännyt loistavasti vanhoillakin rimpuloilla jotka ovat olleet
enemmän ja vähemmän sakko tavaraa :wink:
Esim. toissakesän ajoin kokonaan väykyn takasilla jotka olivat jo alle laitettaessa sisälaidoilta sakoilla ja toisessa oli kyljessä pari mansikkaa :roll:
Samoten prätkään oon ostanut vain yhden uuden takanakin, muuten on menty rengasläjältä haetuilla.
KUITENKAAN en jätä laitteitani huoltamatta\korjaamatta, esim. väykkään öljyt vaihdettiin tunnollisesti 10tkm välein ja viat korjattiin JOS niitä ilmaantui jne... sama pätee prätkässäkin. Samoten väykkä pestiin
aikalailla kerran viikkoon...käsin.

Täytyy tosin myöntää että kun nykyisellä a vectralla ajaa niin huoltokin on huolettomampaa....mutta veccu maksoikin 500 euroa :)

Sen verran pitää vielä lisätä että renkaidenkin kanssa asia olisi toisin jos sillä samalla autolla joutuisi ajamaan mun muija tms..

ps. enkä leiki turhaan omalla\muiden hengellä mutta kun tuota
rahaa nyt vain sattuu olemaan rajallisesti :cry:
(Nopeuden sovittamisella olosuhteisiin voi vaikuttaa paljon)
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja atlas »

Renkaan hajoamisesta omakohtainen juttu: työ käytössä olevasta vaunusta hajosi rengas vanhuuttaan ei pinnan puuttumisen takia ja mites kävi,Sisä lokari rikki ,samalla kohdalla oleva vessa ja komero tuusan nuuskaksi.Mutta loppujen lopuksi kävi hyvin koska korjailtuamme vaunuamme emme asennetkaan komeroita "ehjiä "takaisin vaan huomattiin sisä tilan kasvaneen tosi isoksi ja avaraksi joten tuli parempi,mutta tämä olikin keikka työ vaunu :D
Joten älkää säästelkö asuntovaunun renkaiden kanssa.Me tapahtuneen jälkeen ollaan käytetty paketti auto luokituksen 13" renkaita jotka kyllä kestää.
Muistan kerran että melkein jäin alle kun vastaan tulevasta eskortista meni takarengas ja pitkään se tiellä pysy kunnes kesä kelissä työntyi vastaan tulijan kaistan kautta ja ojaan katolleen.
juhape
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja juhape »

cuuno kirjoitti::D ...noi rengasliikkeiden työmaksut ovat menneet aivan älyttömiksi :shock: ...etenkin kun vertaa korjaamoiden tuntiveloituksiin :lol: ...ammattirengasmiehet vaihtaa kolme autoa tunnissa :twisted: ...toki alujen puntit maksavat mutta ei nekään hunajaa :lol: ...markat siistyneet euroiksi :evil: ...onneksi ei korjaamo puolella sentään :lol:
Jonkin verran (satoja sarjoja) renkaita vaihtaneena voin sanoa että hiki tulee jos auton alta vaihtaa 3 sarjaa tunnissa. Ja jos kyseessä on (leveät) aluvanteet joihin joutuu laittamaan liimapainot ja jäykkärunkoiset renkaat niin ei onnistu mitenkään. Menee jo oma aikansa putsailla niitä vanteiden sisäpuolia että saa liimapainot tarttumaan.
Joten ei pidä puhua jaskaa asiasta jota ei ole itse tehnyt....
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kai siitä renkaanvaihtotyöstä saadusta rahasta pitäsi muuten maksaa verot, alvit ehkä ja työeläkemaksut ja vaikka mitkä ähkyt. Jos joku tekee kympillä moisia niin se on harmaata taloutta ihan varmasti.

Eipä silti, on sitä itsekkin ostettu vaikka mitä palvelua ilman kuittia. Juuri viimeksi pari rullakebabbia. Paskaako se mulla kuuluu, jos yrittäjä ei halua eläkettänsä tienata :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin