Moi
Olen tuossa ihmetellyt Mannin ilmansuodatinta no:1589/1 johon on päälle
kirjoitettu MB 200 B -67.Tiedän,että mulla on jossain siellä luettelokin,
josta asian saisin selville.Siellä vaan on muutama sata muutakin luetteloa
ja muutama kymmenentuhatta muuta osaa.Varastolla tulee käytyä yhä
vain harvemmin ja silloinkin yleensä,jonkin muun syyn takia.Nämä nyt
kuitenkin olisivat joutilaita myyntiin,niitä ainakin ensi näkemällä 4 kpl
ja jos motonet pyytää vastaavasta 19,90 nämä 10/kpl.En niitä myy,ennen,kuin tiedän,että ne ovat varmasti oikeat osat,niin kuin en myy mitään muutakaan osaa,merkistä riippumatta.Sitten se toinen
kysymys,koska niitä osia todella on ja ilmoittelen niitä eri merkkikerhojen
sivuilla aina,kun siihen aikaa jää ja olen sen osan laittanut johonkin sellaiseen paikkaan,josta se varmasti löydän.koska niitä ihan oikeasti on
paljon ja melkein kaikkiin merkkeihin,vanhoihin autoihin,ei uusiin.Joillain foorumeilla on hyvinkin tarkkaa onko ilmoitus myynti osiolla vai jollain
muulla,täällä oldtimers osiolla jonkin verran myyntiilmoituksia,onko se OK? Olen tuolla myynti osiolla ilmoitellut aina silloin tällöin,jossa ne tietysti
hukkuvat siihen uudempien osien massaan,voisiko niitä kaupata ilman
pannoja tässä osiossa?
Mann/Hummel suodatin ja pari muuta kysymystä
Mann/Hummel suodatin ja pari muuta kysymystä
Harrastan kun töiltäni kerkiän
lisää
50-luvun "Pontooni"-malleissa oli esim. öljyllä kasteltava teräsvilla suodatin ( 219, 220 ), mutta 220S oli kuiva paperisuodatin.
Siivellisissä oli olemassa kuivaa paperisuodatinta, mutta Suomessa oli yleisin öljykylpy suodatin. Suodatinkotelon rakenne oli mahdollista tilata kohdemaan olosuhteiden mukaan. Öljykylpymallin etuna on se, että se ei koskaan tukkeudu/ mutta haittana oli se, että pesuhuolto saattoi joiltakin unohtua kokonaan.
Jos kyseessä on paperisuodatin (merkinnällä 200B '67), niin ne ovat saattaneet aikoinaan jäädä hyllyyn kysynnän puuteessa.
Siivellisissä oli olemassa kuivaa paperisuodatinta, mutta Suomessa oli yleisin öljykylpy suodatin. Suodatinkotelon rakenne oli mahdollista tilata kohdemaan olosuhteiden mukaan. Öljykylpymallin etuna on se, että se ei koskaan tukkeudu/ mutta haittana oli se, että pesuhuolto saattoi joiltakin unohtua kokonaan.
Jos kyseessä on paperisuodatin (merkinnällä 200B '67), niin ne ovat saattaneet aikoinaan jäädä hyllyyn kysynnän puuteessa.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viesti:

Tuommoinen on öljykylpysuodattimen malli ainakin vuoden 1967 250ssä.
Ei taida kauhia synti olla se, että tällä oldtimers-puolella myyt oldtimers-osaa. Tekeehän samaa mm. Tamppa, eikä se ketään tunnu haittaavan. Tuskin haittaa vaikka joku ilmoittaisi tällä puolella ostohalukkuudestaan vaikka siipimersun tuulilasiin..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966