Olen koettanut löytää vaimolle kauppakassiksi 2005-2007 mallin W169 a-meseä noin 50-80tkm ajettuna. Olen käynyt nyt katsomassa neljää 2005-2006 mallin autoa, ja näistä JOKAISESSA ovien saumat ovat olleet alkavassa ruosteessa. Tästä kummastuneena googlailin hieman ja löysin seuraavaa:
http://www.autobild.de/artikel/korrosio ... 18568.html
Tuon mukaan a ja b sarjoissa on mokattu ovien saumauksen kanssa niin, että ovien saumaus on tehty ennen ruosteenestoa. Saumamassa on siis puhtaalla suojaamattomalla metallilla, ja autohan mätänee tästä kohtuu hätäiseen. 100% tehtaan moka.
Soitto veholle ja koetin tivata miten 30 vuoden ruostetakuu asian kattaa. Noh, yllätys ei ole suuren suuri kun sieltä sanottiin, että ko. takuu ei kata kerrassa mitään, ja koko homma on tehtaan goodwillin varassa. Takuuseen eivät kuulu lokasuojat, ovet, takakontti tai konepelti. Huvittavaa

Suurinta ihmetystä kuitenkin herätti, että veholta väitettiin vakavalla naamalla usean ihmisen toimesta, että vika ei ole tunnettu ja marginaalinen. Puhelimeen koetettiin löytää pk-seudulta ihminen joka on näihin asioihin erikoistunut. Tietämättömyys ei kuitenkaan tässä asiassa voi olla kuin taktista asiakkaan kusettamista - ei asia, jota puidaan jo autolehdissäkin, voi olla veholle minkään sortin uutinen. Luultavasti vain autot, jotka ovat seisoneet lämpimissä talleissa hyvin vähällä käytöllä ovat olleet turvassa tänne asti.
Tuossa muuten hyvä kuva uudemmasta ja vanhasta saumasta. Uuden väitetään kestävän:
http://www.benzworld.org/forums/w169-cl ... -door.html
Ryhmäkanteen paikka..