Täähän on ollut tosi hauskaa.juuso he kirjoitti:joo sen takia itekkin yritin herätellä tota jorman tallin tapahtumia

Kyllä tuo jorman talli on kieltämättä miesten maailmassa aivan ihana keksintö...




Viisaampi pitäisi etäisyyttä näihin "teknisiin keskusteluihin" mutta onneksi Mersulla ei käytetä samaa koulutusta moottorin suunnittelussa. Mitenkähän tämä moottoriekspertti selittää nämä artikkelit:napa kirjoitti:no, kun ei sun kanssa voi oikein keskustella vakavasti mistään, ainakaan jos siinä on pariton luku sylintereitä...rumilus kirjoitti:
Olihan siinä pohjammaan pojan omaperäinen käsitys mitä sanomisellani todellisuudessa tarkoitin.
Parempi ettei asiasta keskustella tämän enempää.
Näyttää wikipediaan pääsevän kirjoittamaan täysin mitään tietämättömät ääliöt.DBFI kirjoitti:Viisaampi pitäisi etäisyyttä näihin "teknisiin keskusteluihin" mutta onneksi Mersulla ei käytetä samaa koulutusta moottorin suunnittelussa. Mitenkähän tämä moottoriekspertti selittää nämä artikkelit:napa kirjoitti:no, kun ei sun kanssa voi oikein keskustella vakavasti mistään, ainakaan jos siinä on pariton luku sylintereitä...rumilus kirjoitti:
Olihan siinä pohjammaan pojan omaperäinen käsitys mitä sanomisellani todellisuudessa tarkoitin.
Parempi ettei asiasta keskustella tämän enempää.
http://en.wikipedia.org/wiki/Straight-six_engine
An inline six engine is in perfect primary and secondary mechanical balance, which can be achieved without using a balance shaft. The engine is in primary balance because the front and rear trio of cylinders are mirror images, and the pistons move in pairs. That is, piston #1 balances #6, #2 balances #5, and #3 balances #4, largely eliminating the polar rocking motion that would otherwise result. Secondary imbalance is avoided because an inline six cylinder crankshaft has six crank throws arranged in three planes offset at 120 degrees. The result is that differences in piston speed at any given point in rotation are effectively canceled.
http://en.wikipedia.org/wiki/Straight-five_engine
A disadvantage of a straight-five over a straight-six engine is that a straight-five engine is not inherently balanced. A straight-five design has free moments (vibrations) of the first and second order, while a straight-six has zero free moments
Niinkuin aikaisemmin olen maininnut, ettei kulli ole seisonut koskaan..ei edes 5-sylinterisen moottorin edessä.napa kirjoitti:rumilukselle tiedoksi, että en minä suoraa vitosta mitenkään erityisen huonona moottorina pidä, mutta en kyllä toisaalta tunne tuon tasoista kiimaakaan kyseistä moottoria kohtaan, kuten esim. sinä
on siinä hyviäkin puolia ja yksi rallimaailman moottoreista sattuu olemaan audin 5 pyttyinen, jota on aina ilo kuunnella tai oli, kun ne kiellettiin (audi s1)
suora vitonen on vain aina ollut liian pitkä mun projekteihin, niin ei ole sitten niihin tullut sen kummemmin sekaannuttua...