1992 300 td ongelma APUA!
1992 300 td ongelma APUA!
Sähköt hävisi äsken ihan itsestään. Vilkut ei toimi, samoin ei nopeus- kierros- pa- ja lämpömittari. Lämmityslaite puhaltaa vain kuumaa, puhallus kuitenkin toimii(liekö lämmöntunnistimelle menevä virta poikki myös). Valot tuntuu pelaavan, jarruvaloista ei tietoa. Kaikki sulakkeet ehjiä. Kun virran kääntää päälle, vain airbagin valo syttyy. Tyhjäkäynti liian alhaalla, sammuilee.
Missä vika?
Apua!!!
Missä vika?
Apua!!!
Viimeksi muokannut VKK, Pe 02.10.2009 20:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rasialla kuskin puolella konetilassa ainakin ovat kaikki ehjiä.
Voisiko mittaristolle tuleva johto olla irronnut mittariston takaa, ja tämä aiheuttaisi kyseiset viat..?
Jos fritsillä mittaria pyörittäessä on tullut laitetuksi huonosti takaisin paikoilleen liitin tms.?
Haisteleeko pumpun sähköinen tyhjäkäynninsäätö kierroksia mittarilta..?
EDIT:
Onko sulakerasioita muuallakin kuin em.?
Voisiko virtalukon pohja olla särki..?
Jotensakin vain tuntuu kun lähtee käyntiin, ettei voisi olla virtalukossa vika..
Voisiko mittaristolle tuleva johto olla irronnut mittariston takaa, ja tämä aiheuttaisi kyseiset viat..?
Jos fritsillä mittaria pyörittäessä on tullut laitetuksi huonosti takaisin paikoilleen liitin tms.?
Haisteleeko pumpun sähköinen tyhjäkäynninsäätö kierroksia mittarilta..?
EDIT:
Onko sulakerasioita muuallakin kuin em.?
Voisiko virtalukon pohja olla särki..?
Jotensakin vain tuntuu kun lähtee käyntiin, ettei voisi olla virtalukossa vika..
On ainakin vielä yks paukku mittariston takana. En tiä sen tarkemmin mitä kaikkea sen perässä on mittariston lisäksi. On semmonen punanen muovinen "nappula". Ei minkään perinteisen sulakkkeen näköinen. Löytyy täältäkin tarinaa vaikka huru mykke!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Eli siis huomenna täytynee alkaa mittariston purkuun..?Tenutähti kirjoitti:On ainakin vielä yks paukku mittariston takana. En tiä sen tarkemmin mitä kaikkea sen perässä on mittariston lisäksi. On semmonen punanen muovinen "nappula". Ei minkään perinteisen sulakkkeen näköinen. Löytyy täältäkin tarinaa vaikka huru mykke!
Löytyy varmaan, mutta olen uusi käyttäjä, enkä oikein löydä hakusanoja tällaisiin...
Kiitos kuitenkin jo vastanneille, ja uusia vinkkejä odotellessa.
Muistin juuri että sähköt häipyivät tietyön kohdalla, jossa oli hieman kuoppia, mikäli näillä asioilla nyt mitään yhteistä on...
Missä tämä ylijännitesuojarele sijaitsee, voiko sitä resetoida jne.?
Täytyy huomenna mitata tuleeko laturilta virta akulle. Lähtisikö kone käymään, jos maadoitus olisi viallinen..?
Kun lähtee ja puhallin ja valot pelaa(myös mittarin taustavalot).. Mystinen juttu.
Akunkengän käytin jo irti, ei apua...
Täytyy huomenna mitata tuleeko laturilta virta akulle. Lähtisikö kone käymään, jos maadoitus olisi viallinen..?
Kun lähtee ja puhallin ja valot pelaa(myös mittarin taustavalot).. Mystinen juttu.
Akunkengän käytin jo irti, ei apua...
Kuis vanha akku? Oikkarissa tai sille? Ehkä?VKK kirjoitti:Missä tämä ylijännitesuojarele sijaitsee, voiko sitä resetoida jne.?
Täytyy huomenna mitata tuleeko laturilta virta akulle. Lähtisikö kone käymään, jos maadoitus olisi viallinen..?
Kun lähtee ja puhallin ja valot pelaa(myös mittarin taustavalot).. Mystinen juttu.
Akunkengän käytin jo irti, ei apua...
Meinaaten, että kolaus voi rikkoa akun ja oireet on sitte moninaiset, kun hilut heiluu akun sisällä. Näin kävi itelle, mutta veneen akku tosin.
Että laita nyt kaiken ensin uusi akku ja kato sitte. Jos siis on vanha.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Nyt kun yleismittarilla mittasin, niin akun jännite oli 12,3V. Ei myöskään hehkuta, joten ei lähde käyntiin että voisin laturilta tulevaa mitata.
Voisiko vika sittenkin löytyä virtalukon pohjasta..?
Airbagin valo syttyy kun avain on asennossa 1.
Puhallin alkaa puhaltaa kun kääntää virran päälle eli asentoon 2. Muuten on mittaristossa kovin mykkää..
Laturi näyttää alkuperäiseltä, siinä on tehtaan lakka päällä. Johdotukset näyttävät olevan ok.
Voisiko vika sittenkin löytyä virtalukon pohjasta..?
Airbagin valo syttyy kun avain on asennossa 1.
Puhallin alkaa puhaltaa kun kääntää virran päälle eli asentoon 2. Muuten on mittaristossa kovin mykkää..
Laturi näyttää alkuperäiseltä, siinä on tehtaan lakka päällä. Johdotukset näyttävät olevan ok.
Ja nytkö pelaa? Hyvä että tuli kuntoon. Oireet kuulostivat myös siltä, että ylijännitesuojareleen sulake olisi mennyt rikki. Se löytyy akun takaa muovikannen alta. N. 4x4 cm rele jossa läpinäkyvä muovikansi. Sen alla sulake.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Varmaan tyhmä kysymys, mutta tuosta ekasta saa sen kuvan että myös nopeusmittari pimeni. Eikö se olekaan 124:ssa puhtaasti mekaaninen? Itsellä ainakin väpättää 0-30-alueella n eula sen verran, että vaijerivetoiseksi tuota luulisi...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97