MB 300E -91
Mese on noppassut hieman öljyä jo jonkin aikaa kannentiivisteen välistä. Sinänsä ei kauheasti haittaa, kun ei ole nesteet sekaisin, eikä tosiaan ole kuin pieni noppa aina alla. Mutta ostin kuitenkin yläpään tiiviste sarjan ja ajattelin vaihdattaa sen. Mutta kun autolla on rullattu 300k km, kannattaisiko vaihtaa myös nokkaketju&sälät?
M103 Kannentiivisteen vaihto & nokkaketju?
M103 Kannentiivisteen vaihto & nokkaketju?
MB 350SL -72
MB A170CDI -99
EX-MB 300E -91
MB A170CDI -99
EX-MB 300E -91
Re: M103 Kannentiivisteen vaihto & nokkaketju?
Terminologia-nuspatia.... jos autolla on rullattu 300 tkm, niin konehan ei ole sitten kulunut vielä yhtään.....markok1 kirjoitti:MB 300E -91
Mutta kun autolla on rullattu 300k km, kannattaisiko vaihtaa myös nokkaketju&sälät?



Asiallisesti ottaen hilut kannattaa vaihtaa, jos kulumaa vähänkään on. Toisen kautta vuosimalliltaan näinkin "tuoreessa" yksilössä nokkakeppi on jo kovempaa metalliseosta, eikä sen ainakaan kunnon voiteilla ajettuna ja huollettuna pitäisi kulua ihmeesti - itse asiassa sen tulisi kestää koko koneen alakerran iän, jos "isoja poikia" on uskominen.
Muistin mukaan jo '89-mallien M103-koneissa oli jo tuo kovempi keppi. Mutta on niitäkin vaihtoihin mennyt.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85