bensa turboista ja tulpista
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ma 07.09.2009 00:12
bensa turboista ja tulpista
elikkä minkälaisia tulppia käytätte bensa turboissa? itellä olis 2 litran kaasari vehje turbolla ja aloin miettimään notta minkälaiset tulpat siihen ois hyvät? onko ollut minkälaisia ongelmia nuiden 2 litrasten turbojen kans?
meinaat vissiin lämpöarvoltaan verrattuna vaparin tulpiin
yleensä on tapana laittaa ainakin 2 pykälää kylmemmät tulpat turboon, kuin vapariin, mutta jos alkaa nokeentua liikaa (riippuu tietysti seoksista ja muista koneen ominaisuuksista), niin sitten laitetaan vain pykälää pienemmällä lämpöarvolla...
itse en mihikään kalliisiin "iridium" ym. kalliisiin tulppiin sekaantuisi, kun tahtoo nuo turbokoneet syödä tulppia aika nopeasti... mutta myös tässä asiassa vaikuttaa käytetäänkö 0.5 bar ahtoja vai 3 bar ahtoja...

yleensä on tapana laittaa ainakin 2 pykälää kylmemmät tulpat turboon, kuin vapariin, mutta jos alkaa nokeentua liikaa (riippuu tietysti seoksista ja muista koneen ominaisuuksista), niin sitten laitetaan vain pykälää pienemmällä lämpöarvolla...
itse en mihikään kalliisiin "iridium" ym. kalliisiin tulppiin sekaantuisi, kun tahtoo nuo turbokoneet syödä tulppia aika nopeasti... mutta myös tässä asiassa vaikuttaa käytetäänkö 0.5 bar ahtoja vai 3 bar ahtoja...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ma 07.09.2009 00:12
Omassa on kaksi pykälää vakiota kylmemmät ja Motonetin perustulpat. Muistaakseni sillä kerralla oli vain Nippondensoa tuolla lämpöarvolla hyllyssä. Hyvin ovat toimineet.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
nippon densoa (ND) pidän itse parempana, kuin ngk:ta, mutta nämä taitaa olla taas enemmän näitä "makuasioita" 

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."