epk kirjoitti:no tuohan menee sit hienosti , mutta entä puhe siitä että pitäis olla säädettävä paine ?
paitsi konetta en meinannnut irroittaa, joten taitaa olla helpompi otta suodattimen juuresta...
Kuka koneen irrottamisesta on puhunut? Katoppa sinne kannen päähän, siellä on kuusiokoloruuvi. Tulppa pois ja putki kiinni.
Noista paineista en tiedä? Miksei siellä turbossa pelaa ihan normaalit paineet.
no perhana, sitten , luulin että porailla pitää , tosin millä helvetillä sitä porailet ilman että purut tekee tuhojansa , huh , mun aivoriihi taas vauhdissa
paineista en itse tosiaan tiedä , paikallinen guru kertoi , jos ees ymmärsin sitä oikein
Mun autossa se on tehty silleen,että öljynmäärän anturi on poistettu ja siihen laitettu laippa missä putkenpätkä!
Ja tulee letkulla turbosta sinne öljypohjaan!
Toimii ihan hyvin paitsi joutuu katselemaan öljyjä tikusta? ja jos loppuu niin eikait siinä mitään anturia tarvitse! Onhan öljynpainemittari sitä varten!
k.j kirjoitti:Mun autossa se on tehty silleen,että öljynmäärän anturi on poistettu ja siihen laitettu laippa missä putkenpätkä!
Ja tulee letkulla turbosta sinne öljypohjaan!
Toimii ihan hyvin paitsi joutuu katselemaan öljyjä tikusta? ja jos loppuu niin eikait siinä mitään anturia tarvitse! Onhan öljynpainemittari sitä varten!
No se proppu siinä kyljessä. En ole varma, mutta epäilen vahvasti, että se on paineeton öljykanava. Eli paluu siihen. Ellei sitten ole jäähdytysnestekanava. Siitähän se soppa syntyis
Mutta ootte te melko guruja. Itsellä olis kans tarkotus ruuvata ahjo koneen kylkeen, mutta taloudellinen tilanne on nyt liian heikko. Kesällä ehkä sitte...
epk kirjoitti:jep, onko tietoa että saako sillä öljynpainettta säädettyä ? onko sulla se mahdollisuus siinä ?
ei siinä mitään säätöjä ole, enkä tiedä että kenelläkään tutulla olisi ollut ikinä säädettävää vaikka on yli 400hv tehoakin käytössä. Yksikään ahdin ei ainakaan 5 vuoden aikan ole mennyt tuon johdosta remonttiin.
epk kirjoitti:mites onko tuo juhan myymä cooleri tarpeeksi "riittävä" ? :
isompaa cooleria siis myös ? , osaako joku sanoa suoraan mikä käytetty sopisi suoraan ?
volvon coolerit? sprintterin ? saab?
Mittailin Saab 9000:n coolerin.
Kenno n.55*40*3,5cm
Päätyjen kanssa leveimmältä kohdalta(alapäästä) n.75cm, yläpäästä n.65cm
n.6cm letkulähdöt taaksepäin.
Taitaa olla liian leveä?
Volvon cooleri on kyllä ohut,mutta korkea! Ja muovipäätyinen?
Saabin taas olisi matala ja leveä!
Jos budjetti antaa pikkuisen yli niin tilaa jostain sopiva?
Ktso.LINKKI
Ford "cossun" olisi opitimaalinen kokonsa puolesta! JOs jostain löytyisi?
Kokonaisuudessaan siis 58 cm leveä cooleri menee keulalle, mutta jos lähdöt on sivuille joutuu jo leikkailemaan lamppujen kaukaloiden peltejä ja on muutenkin liian ahdas. Eli mieluiten jotain maksimi 45 leveää kennoa, päätyihin kuitenkin menee helposti 5 cm / puoli.
Viimeksi muokannut Mauri H., To 26.02.2004 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvon cooleri on kyllä ohut,mutta korkea! Ja muovipäätyinen?
citikka ja pösö , pakettiautojen vai henkilö ?
Muovipäädyt ei haittaa kun ei mitään kauheita ahtoja ja tehoja tavoitella, korkeuden puolesta sopii kyllä aika suuri, mittaile huviksesi, varmaan 60 senttinenkin mahtuu.
Citroen BX turbodieselin tai Peugeot 405 tai 306 turbodiesilin cooleri ainakin sopii, varmaan 406:senkin käy.
Volvon cooleri on kyllä ohut,mutta korkea! Ja muovipäätyinen?
citikka ja pösö , pakettiautojen vai henkilö ?
Muovipäädyt ei haittaa kun ei mitään kauheita ahtoja ja tehoja tavoitella, korkeuden puolesta sopii kyllä aika suuri, mittaile huviksesi, varmaan 60 senttinenkin mahtuu.
Citroen BX turbodieselin tai Peugeot 405 tai 306 turbodiesilin cooleri ainakin sopii, varmaan 406:senkin käy.
Sitikan ja pösön coolerit ovat semmoisia pieniä ja näppäriä? Mahtuu syylärin eteen,mutta joutuu tekemään semmoisen "laipan" lähtöputkeen kun Patonkimiehet on suunnitellut sen suoraan turboon?
Voin laittaa huomenna kuvaa ko.coolerista "citroen"
epk kirjoitti:tuleekos tuon volvon coolerin kanssa ongelmia kun lähdöt ovat niinkuin "vääräänsuuntaan" ?
Riippuu paljonko sulla on tilaa ennen syylaria, mutkat ottaa jonkun sentin tilaa putkien lisäksi, eikä ne saa mennä syylariin kiinni, eli jos kenno on vaikka 7 cm paksu ja lähdöt 4 cm niin tilaa pitäisi olla ainakin 16 - 17 senttiä...
Ville pystyy muuten varmaan tekemään päätyjä... vai miten on Ville?
Eihän toi päädyn tekeminen ole kummoinen homma!
Esim: Halkaisee " siis työstää" Alumiiniputkee ja hitsailee kiinni?Kuitenkin vaikeeta sille joka ei ole ko.materiaali työstänyt/hitsaillut?
Oliko vaikeasti sanottu?
k.j kirjoitti: Eihän toi päädyn tekeminen ole kummoinen homma!
Esim: Halkaisee " siis työstää" Alumiiniputkee ja hitsailee kiinni?Kuitenkin vaikeeta sille joka ei ole ko.materiaali työstänyt/hitsaillut?
Oliko vaikeasti sanottu?
Ihan selvästi sanottu, tuo oli itselläkin mielessä, mutta ammattitaitoisia alumiinihitsareita ei joka kulmalla tunnu olevan.
k.j kirjoitti: Eihän toi päädyn tekeminen ole kummoinen homma!
Esim: Halkaisee " siis työstää" Alumiiniputkee ja hitsailee kiinni?Kuitenkin vaikeeta sille joka ei ole ko.materiaali työstänyt/hitsaillut?
Oliko vaikeasti sanottu?
ymmärsin kyllä , onnistuisi varmaan itseltäkin , ei vaan ole vehkeitä
entä nuo muovipäädyt, katkaisee lähdön ja tulppaa sen , ja tekee uuden itse. Paljon sikaa ja se on siinä , näin kärjistettynä sanoen
Viimeksi muokannut epk, To 26.02.2004 22:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eiköss W124:n lamppujen väli ole n.70cm, vai mittasinko pieleen?
Tuossa kun vertailin saabin ja mesen keuloja, saattaisi tuo saappilainen sopia suoraan meseen.
Ei saanut oikein tarkkoja mittoja kun luurailin tuolla lumihangessa syylarin ja ilm.kennon välistä.
Jos saa syylaria 5cm taaksepäin, sitten ainakin menisi helposti.
Muodon ja lähtöjen suunnan puolesta ainakin voisi sopia.
Täytyisköhän mittailla tarkemmin.
No jos katsoo tuosta minun projektiketjusta kuvia niin huomaa että 58 cm cooleri ja siihen putket vielä päälle on ihan maksimi, letkut ovat jo ihan runkopalkeissa kiinni, tosin tuossa on jotain 5 cm ne lähdöt, eli kokonaispituus vissiin 68 cm.
Itse colerissa on ylhäällä hiukan tilaa, mutta päädyt kapanevatkin ylöspäin:
Syylaria saa taaksepäin joku 3 cm ihan vaivattomasti, tosin voi olla että flektin joutuu ottamaan pois ja korvaamaan myöhemmin ohuella sähkötuulettimella.