290 TD vm 97 hankala ajettava jäiselläkelillä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
vihreä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 22.04.2009 10:26
Paikkakunta: pohjanmaa

290 TD vm 97 hankala ajettava jäiselläkelillä

Viesti Kirjoittaja vihreä »

Kyseinen auto ollut reilun vuoden käytössä kesäkelillä ajettavuus on ihan ok, mutta näin syksyllä kun kelit vaihtuu että on välillä sulaa ja sitten jäistä niin sulalta kun tulee jäiselle osuudelle suoralla tieosuudella vaikka nopeudella 60 -80 vauhdilla niin peräpää lipsuu aina siis auto on tosi hankala ajettava. Nelipyöräsuuntaus tehty helmikuussa en tiedä onko kaikki kunnossa koska takarenkaat kestivät vain 25 tuhatta kuluivat aivan tasaisesti, epäilen että jotain on vialla ei se voi näin olla. Edelliset autot saab ja mondeo toimivat noissa tilanteissa aivan eritavalla.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Ei ole kunnossa paikat, jos noin käyttäytyy. Ns,. Narinahelat väljät todennäköisesti ja sitä kautta pyöränkulmat muuttuu jatkuvasti ajon aikana.
Avatar
InsaneMe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: To 23.06.2005 15:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

tai sitten jos on aurausta takana paljon niin silloinkin tulee semmoinen aikas mielenkiintoinen ajettava, tämäkinhän voi johtua sitten välyksestä tms. tai onko vaihettu sitä aurauksen säätötankoa ja ei ole käytetty säädöllä? Suosittelen tarkastamaan välykset ja jos ei löydy niin nelipyöräsuuntaus :wink:



T.Sankari
M-B w210 290td
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
Avatar
Ari89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: Ti 11.08.2009 22:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Ari89 »

Itsellä on 124:ssa samaa vikaa.. Just kävi nelipyöräsuuntauksessa ja auraukset takana on ohjearvojen sisällä paitsi yhteen laskettu arvo ylittää ohjearvon. Ohjearvo 0*15'-0*35', minulla 0*42'..

Miten camber vaikuttaa tuohon? Eivät ollu tietenkään niistä tajunnu siellä ja ne on aika vitullaan noin numeroiden perusteella.. Edessä ohjearvot -0*25'-0*05', minulla -1*00' ja toinen -1*42'. Takana taas ohjearvo -2*00' - -1*00', minulla -2*18' ja -2*30'...

Toivottavasti joku tajuaa tästä jotain.. Ja * meinaa siis sitä ympyrää, en taas muista mistä sen sai...
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

ite tänään samanmoisella farkulla kesärenkailla 500m jääpätkän ylitte, ei vaikutusta kuivalle tultaessa,tai no menihän se latikaisessa paluumatkalla asr off
Merseedespents
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 758
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Re: 290 TD vm 97 hankala ajettava jäiselläkelillä

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

vihreä kirjoitti:Kyseinen auto ollut reilun vuoden käytössä kesäkelillä ajettavuus on ihan ok, mutta näin syksyllä kun kelit vaihtuu että on välillä sulaa ja sitten jäistä niin sulalta kun tulee jäiselle osuudelle suoralla tieosuudella vaikka nopeudella 60 -80 vauhdilla niin peräpää lipsuu aina siis auto on tosi hankala ajettava.
Meidän Väykky oli just tuommoinen vempula, ku toinen narinahela oli loppu.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
vihreä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 22.04.2009 10:26
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja vihreä »

Kävimpä eilen korjaamolla jossa helmikuussa tehtiin nelipyöräsuuntaus ja samalla tarkastin kuitit mitä siinä yhteydessä on tehty, oli vaihdettu nuot narinapuslat. Olin myös paikalla kun tekivät tuota suuntausta niin kone oli häiriössä monta kertaa jolloin katkaisivat virrat koneesta ja taasen uudestaan jäi pieni epäilys että menikö kaikki oikein. Niin kyllä auliisti lupasivat uusia tuon suuntauksen eikä siitä enään peritä maksua, palataan asiaan mitä väyryselle kuuluu ensiviikon torstaina aika korjaamolle
Vastaa Viestiin