290 TD vm 97 hankala ajettava jäiselläkelillä
290 TD vm 97 hankala ajettava jäiselläkelillä
Kyseinen auto ollut reilun vuoden käytössä kesäkelillä ajettavuus on ihan ok, mutta näin syksyllä kun kelit vaihtuu että on välillä sulaa ja sitten jäistä niin sulalta kun tulee jäiselle osuudelle suoralla tieosuudella vaikka nopeudella 60 -80 vauhdilla niin peräpää lipsuu aina siis auto on tosi hankala ajettava. Nelipyöräsuuntaus tehty helmikuussa en tiedä onko kaikki kunnossa koska takarenkaat kestivät vain 25 tuhatta kuluivat aivan tasaisesti, epäilen että jotain on vialla ei se voi näin olla. Edelliset autot saab ja mondeo toimivat noissa tilanteissa aivan eritavalla.
tai sitten jos on aurausta takana paljon niin silloinkin tulee semmoinen aikas mielenkiintoinen ajettava, tämäkinhän voi johtua sitten välyksestä tms. tai onko vaihettu sitä aurauksen säätötankoa ja ei ole käytetty säädöllä? Suosittelen tarkastamaan välykset ja jos ei löydy niin nelipyöräsuuntaus
T.Sankari

T.Sankari
M-B w210 290td
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
Itsellä on 124:ssa samaa vikaa.. Just kävi nelipyöräsuuntauksessa ja auraukset takana on ohjearvojen sisällä paitsi yhteen laskettu arvo ylittää ohjearvon. Ohjearvo 0*15'-0*35', minulla 0*42'..
Miten camber vaikuttaa tuohon? Eivät ollu tietenkään niistä tajunnu siellä ja ne on aika vitullaan noin numeroiden perusteella.. Edessä ohjearvot -0*25'-0*05', minulla -1*00' ja toinen -1*42'. Takana taas ohjearvo -2*00' - -1*00', minulla -2*18' ja -2*30'...
Toivottavasti joku tajuaa tästä jotain.. Ja * meinaa siis sitä ympyrää, en taas muista mistä sen sai...
Miten camber vaikuttaa tuohon? Eivät ollu tietenkään niistä tajunnu siellä ja ne on aika vitullaan noin numeroiden perusteella.. Edessä ohjearvot -0*25'-0*05', minulla -1*00' ja toinen -1*42'. Takana taas ohjearvo -2*00' - -1*00', minulla -2*18' ja -2*30'...
Toivottavasti joku tajuaa tästä jotain.. Ja * meinaa siis sitä ympyrää, en taas muista mistä sen sai...
Re: 290 TD vm 97 hankala ajettava jäiselläkelillä
Meidän Väykky oli just tuommoinen vempula, ku toinen narinahela oli loppu.vihreä kirjoitti:Kyseinen auto ollut reilun vuoden käytössä kesäkelillä ajettavuus on ihan ok, mutta näin syksyllä kun kelit vaihtuu että on välillä sulaa ja sitten jäistä niin sulalta kun tulee jäiselle osuudelle suoralla tieosuudella vaikka nopeudella 60 -80 vauhdilla niin peräpää lipsuu aina siis auto on tosi hankala ajettava.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
Kävimpä eilen korjaamolla jossa helmikuussa tehtiin nelipyöräsuuntaus ja samalla tarkastin kuitit mitä siinä yhteydessä on tehty, oli vaihdettu nuot narinapuslat. Olin myös paikalla kun tekivät tuota suuntausta niin kone oli häiriössä monta kertaa jolloin katkaisivat virrat koneesta ja taasen uudestaan jäi pieni epäilys että menikö kaikki oikein. Niin kyllä auliisti lupasivat uusia tuon suuntauksen eikä siitä enään peritä maksua, palataan asiaan mitä väyryselle kuuluu ensiviikon torstaina aika korjaamolle