AMG e34 kirjoitti:Elikkä toi meidän kauppakassi joka on w203 180kompressor farkku vm-2003 ja ajettu 180tkm kukkii sieltä sun täältä....
Kävin näyttämässä paikallisessa merkki liikkeessä 25.9-09 autoa ja kysyin että mitä korjaus maalauksia menisi tehtaan takuuseen??
(Kuskin oven ylä karmi,helma,taka-kaari ja vaikka mitä.)
Aluksi oli hyvin epäilevä huoltopuolen virkailija siinä sitä mieltä että näinköhän siinä enää on takuuta jäljellä??
Ilmoitin että pitäisi olla vai otetaanko maahantuojaan yhteyttä!
Heti antoi ilmaisen tarkistus ajan autolle.
No vein heti seuraavana päivänä autoni sinne tarkastukseen ja hakiessani pois sanoivat että he ottavat yhteyttä 2-4vk sisään.
Tänään soittelin perään että onko kuulunut mitään päätöstä ja olihan maahan tuojalta se tullut..... jonkun aikaa sitten.
Ja minun nyt sitten heidän panttamansa päätöksen takia joudun viemää auton heti ensi viikon maanantaina korjaukseen koska korjaus tarjous on 1kk voimassa maahantuojan vastauspäivästä!!
Perkele enhän minä ole 2vk pimittänyt papereita hyllyssä....
Ja herättää ihmetystä tuo korjaus päätös joka oli että 70% korvataan??
Eli oman pussin päälle jää 30%!
Miten voi olla mahdollista että kaverini korjautti ruosteviat samassa liikkeessä( vm 2001 s-malliin) 2008 kesällä ilman että hänen piti maksaa mitään itse??
Onko muilla kokemuksia w203 kopan maalipinnan takuu korjauksista??
Millaisia % olette joutuneet maksamaan vai ettekö ollenkaa??
Kestääkö ne korjaukset 12kk pidempää vai pitääkö auto pistää heti kiertoon tullessaan kojaamolta??
Kaverini S-mallissa ei kestänyt korjaukset kuin 12kk ja lähti uudestaan kukkimaan.

Joopa joo. Väyryset ne ruostuu ja muut on virheettömiä... Jep jep.
Mutta asiaan. Kokemuksen (karvaan) perusteella sanoisin, että koko auto on maalattava ikkunoihin asti. Eli toisin sanoen kaikki muu paitsi katto. Ja todennäköisesti sekin joskus myöhemmin. Jos laitetellaan ruostepaikka kerrallaan, niin sitten kertautuu vastaavasti yhtä monta kertaa sama vaiva,
Ja lisäksi pitää suojata pohja viimesen päälle huolellisesti. Pitää varautua ensin hiekkapuhaltaan ja sitten pohjamaalaan ja sitten vasta massat päälle.
2-3 viikkoa menee tuossa kaikessa kunnolla tehtynä. Kannattaisi kerralla siis laittaa kaikki.
Turha on kuvitella, että nyt ehjät kohdat on sitä vuoden - parin päästä.
Tuon 30% omavastuu on äkkiä enempi, kuin koko homma kunnolla tehtynä kunnollisessa maalaamossa. Erona on vaan se, että kunnollisessa maalaamossa voit itse kertoa, että nämä kaikki laitetaan ja koska ja kuinka. Vehossa laitetaan vain osa ja tiettynä aikana, joka ei ehkä mitenkään sovi ja sitten joudut viemään vuoden päästä lopulta kuitenkin maalaamoon. Toki Vehon tekemät korjaukset vähentää tuon toisen kierroksen hintaa. Sitten pitää muistaa, että ovet on todellinen riesa ja tarkemmin tiivisteitten aluset. Ne pitää syynätä tarkkaan. Veho ei niitä korjaile, eikä tarkoituksella ota asiaa esille, ellei ite tajua. Mulla juuri noista on tullut suurin riesa.
Itellä on Vehon korjaukset kestänyt, enkä moiti ollenkaan työtä enkä muutenkaan. Mutta ne on todellakin vain osittainen korjaus ongelmaan. Ja sitten tulee se aikaraja umpeen, jolloin pitää maksaa 50 tai enempi%, joka on jo 2 kertaa tavan maalaamon hinta. Että loppui itellä asiointi Vehon kanssa n. 3v. sitten. Näin itellä.
Mutta valoisana puolena. Siis kunnon suojaus pohjaan kunnon liikkeessä. Auton maalaus kokonaan, mahdollisesti osin Vehon tekemänä. Nyt ei oo ruostetta, paitsi niissä tiivisteissä, jotka tällä kertaa laittelin ite. Uskoisin menevän monta vuotta, koska on menny tähänkin asti. Paitti omat laittelut voi kukkia... Ja kukkiihan noi muutkin joskus
Ei silti. Pitää asennoitua, että tämmöinen haitta on. Jos ei tunnu mahdolliselta asennoitua, niin kiertoon heti vaan. Muutoin menee hermo. Itellä menikin jo, mutta asettui. Tämä on niin hieno muuten, että jakselen noita laitella. Vähän niinku harrastuskin tullu tosta. Kukin tyylillään.

Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -