nyt olisi kysyttävää!! mikä tuo punasella nuolella merkitty nappi on?? se keinuu kumpaankin suuntaan vaan ei siitä mitään tunnu tapahtuvan
nyt on tämäkin nappi toiminnassa..siihen ei tullu minkään laisia johtoja.. laitoin ton sitte takaluukun lukitus napiksi..sinne patentoin keskuslukituksen moottorin ja vedin johot...onpa nyt kätevä napautella lukkoon luukku.
kytkimen tilasin tulee varmaan huomenna.olis semmosta kysyttävää että ei varmaan tarttee koko konetta irrottaa kun vaihtaa ton kytkimen??
jari_w123 kirjoitti:Ei tartte konetta irroittaa,riittää kun otat laatikon irti.Jos katkaiset kardaanin niin muista merkitä puolikkaiden keskinäinen asento.
juu pitää merkitä.. onko niillä pulteilla millä paineasetelma on kiinni joku momentti??
Ne asetelman pultit on normaaleja 8mm pultteja kuusiokolokannalla jolloin sopiva momentti on noin 25nm,riittää kuitenkin jos ne räikällä vääntää sopivasti.Kardaania ei ole pakko irroittaa kokonaan,riittää kun löysää se keskimutterin ja irroittaa kardaanini etupäästään ja liusuttaa sen niin taakse kuin poorit antaa myöten.Sitten vaan kallistaa moottoria niin että lootan kehän pultit saa avattua.
jari_w123 kirjoitti:Ne asetelman pultit on normaaleja 8mm pultteja kuusiokolokannalla jolloin sopiva momentti on noin 25nm,riittää kuitenkin jos ne räikällä vääntää sopivasti.Kardaania ei ole pakko irroittaa kokonaan,riittää kun löysää se keskimutterin ja irroittaa kardaanini etupäästään ja liusuttaa sen niin taakse kuin poorit antaa myöten.Sitten vaan kallistaa moottoria niin että lootan kehän pultit saa avattua.
juu nyt on uus kytkin paikoillaan..ite asetelman ja levynvaihto ei ollu hirmunen urakka..vaan sitte ku alotettiin ilmaamaan sylinteriä nii ongelmia oli enemmän ku tarpeeksi sai kirota nii jumalattoman paljon.. vaan kyllä se sitte kun kyseli vanhalta maatilan isännältä neuvoja nii rupes se ilmauskin onnistumaan:D..ja kyllä on ilo taas ajaa kun kytkin pelaa kuin unelma:D
j.a kirjoitti:ette sitten ajatellut tinata saumoja saattaa kohta kukkia uudestaan
Olennainen juttu on että sisäpuoli hoidetaan myös; eli kotelosuoja-ainetta
pitäisi ruutata sisäsaumaan oikein reilusti. Vaihdoin takakaaret omaani vuosia sitten eikä kuki saumasta vieläkään ( ..ja siis kotelosuojaa on puhallettu parin vuoden välein. )
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
nyt olis auto kaupan jos jotakin kiinostaa..pohjien teko on vielä vähän kesken pitää laitaa kuvaa kun kerkiää..uudet jouset on joka nurkkaan jotka saa mukaan. tuli ostettua chevy astro johon on laitetttu mersun OM606:e nii ny ei oo tarvetta toiselle autolle.
Auto melkein vuoden seiso ladossa etsimässä innostusta, nyt taas sai vähän jatkettua rojektia.takaluukun otin pois leikkelin palasiksi ja hitsailin uutta rautaa tilalle. valitettavasti en tajunnut ottaa kuvia tapahtumasta tässä parin viikon sisään kävis kokeilee leimalle että mitä vikaa se katastusmies siitä löytää.