Vito/w638 - 99 taka jarrupalat ihmetys
Vito/w638 - 99 taka jarrupalat ihmetys
Tilasin KL-varaosista taka jarrusatulat
16115 Takajarrusatula vasen BOSCH
16116 Takajarrusatula oikea BOSCH
+ 13468 Takajarrupalasarja BOSCH SATULA
Mielettömän hyvin sujunut jarruremppa(kiitos tälle foorumille) tökkäsi lopulta jarrupaloihin/asennussarjaan. Nyt kysynkin viisaammilta, onko tähän Viton malliin useampia boschin satuloita, koska tilaamani jarrupalat eivät käy uusiin boschin laatikoissa tulleisiin satuloihin. Vanhat satulat ovat aivan samanlaiset ja niissä jarrupalat näyttävät enemmän KL-varaosien nettikaupassa oleviin ate paloilta ja samanlainen systeemi kuin Veskolan hyvillä nettisivuilla olevissa kuvissa. eli tuolla..
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/01012006.html
Mistä jarrusatulasta yleensä tunnistaa, että bocsh / ate satula ?
16115 Takajarrusatula vasen BOSCH
16116 Takajarrusatula oikea BOSCH
+ 13468 Takajarrupalasarja BOSCH SATULA
Mielettömän hyvin sujunut jarruremppa(kiitos tälle foorumille) tökkäsi lopulta jarrupaloihin/asennussarjaan. Nyt kysynkin viisaammilta, onko tähän Viton malliin useampia boschin satuloita, koska tilaamani jarrupalat eivät käy uusiin boschin laatikoissa tulleisiin satuloihin. Vanhat satulat ovat aivan samanlaiset ja niissä jarrupalat näyttävät enemmän KL-varaosien nettikaupassa oleviin ate paloilta ja samanlainen systeemi kuin Veskolan hyvillä nettisivuilla olevissa kuvissa. eli tuolla..
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/01012006.html
Mistä jarrusatulasta yleensä tunnistaa, että bocsh / ate satula ?
Tuossa boschilainen pala:
http://klvaraosat.workspace3.smilehouse ... Upload.jpg
ja tevesin kitka:
http://klvaraosat.workspace3.smilehouse ... Upload.jpg
ATEn paloista menee ne kaksi tappia läpi, ja palat vastaa satulaan vain reunastaan molemmin puolin.
Boschin paloissa on nuo ohjaussakarat, ja pala ei suoraan vastaa reunastaan satulaan, koska se on vino... tjsp...
Boschin satulassa pitäis asennussarjan olla samantapainen kuin etusatulassakin, eli semmonen jousipelti, jolla palat ohjataan oikeaan asentoon.
palojen lukituksesta paikoilleen en osaa sanoa mitään, kun en boschilaista takasatulaa ole ikuna nähnyt...
Boschin satulassa yleensä lukee valmistajan nimi ja taas aten satulasta löytyy kumeista heidän nimensä...
jos jollain on kuvaa boschilaisesta takasatulasta niin sais laittaa esille...
Selventäis aika paljon asiaa...
http://klvaraosat.workspace3.smilehouse ... Upload.jpg
ja tevesin kitka:
http://klvaraosat.workspace3.smilehouse ... Upload.jpg
ATEn paloista menee ne kaksi tappia läpi, ja palat vastaa satulaan vain reunastaan molemmin puolin.
Boschin paloissa on nuo ohjaussakarat, ja pala ei suoraan vastaa reunastaan satulaan, koska se on vino... tjsp...
Boschin satulassa pitäis asennussarjan olla samantapainen kuin etusatulassakin, eli semmonen jousipelti, jolla palat ohjataan oikeaan asentoon.
palojen lukituksesta paikoilleen en osaa sanoa mitään, kun en boschilaista takasatulaa ole ikuna nähnyt...

Boschin satulassa yleensä lukee valmistajan nimi ja taas aten satulasta löytyy kumeista heidän nimensä...
jos jollain on kuvaa boschilaisesta takasatulasta niin sais laittaa esille...
Selventäis aika paljon asiaa...
Kiitti vastauksesta ja huuulen pyöreys ei vielä kadonnut
.. nyt tulee vaan mieleen olenko saanut boschin pakkauslaatikoissa ate satulat, nimittäin vanhassa satulassa oli samanlaiset palat josta menee nuo tapit läpi ja asennussarja samanlainen kuin kl-motorsin nettikaupassa oleva ate asennussarja. Uusi ja vanha satula on prikuulleen samannäköinen, eikä nuo boschin sakarapäiset palat millään mahdu satulaan.
Nyt kun tietäis mistä erottaa onko ate/bosch satula ja mitkä ovat niiden erot käytössä/hinnassa/ulkonäössä. .. vai voiko myös boch:lta tehdä noita ate satuloita.
KL-varaosissa myös ihmeteltiin voiko tosiaan olla ate-satulat boschin laatikoissa. Herää kysymys, miten ate-satulat on joutunut boschin laatikkoon ?

.. nyt tulee vaan mieleen olenko saanut boschin pakkauslaatikoissa ate satulat, nimittäin vanhassa satulassa oli samanlaiset palat josta menee nuo tapit läpi ja asennussarja samanlainen kuin kl-motorsin nettikaupassa oleva ate asennussarja. Uusi ja vanha satula on prikuulleen samannäköinen, eikä nuo boschin sakarapäiset palat millään mahdu satulaan.
Nyt kun tietäis mistä erottaa onko ate/bosch satula ja mitkä ovat niiden erot käytössä/hinnassa/ulkonäössä. .. vai voiko myös boch:lta tehdä noita ate satuloita.
KL-varaosissa myös ihmeteltiin voiko tosiaan olla ate-satulat boschin laatikoissa. Herää kysymys, miten ate-satulat on joutunut boschin laatikkoon ?
Kiitti kuvasta, mulla ei ollut ainakaan samanlainen possi.
Tuolla muutama kuva, boschin laatikossa (ate ?) satula + miten vois saada boschin palan uppoomaan ate- vai oliko se bosch satula, vai mikä se oli jne..
kuitenkin pitää saada ate palat boshin? satulaan kait.
..eli paloja vaille valmis projekti, eli aina näissä johonkin tökkää...
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2dk7n+jne-w638.html
Tuolla muutama kuva, boschin laatikossa (ate ?) satula + miten vois saada boschin palan uppoomaan ate- vai oliko se bosch satula, vai mikä se oli jne..

..eli paloja vaille valmis projekti, eli aina näissä johonkin tökkää...
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2dk7n+jne-w638.html
Tämmöinen vastaus tuli myyjältä:
... " alkoi selviämään eli satulat ovat vaihto-osia.Näin ollen boschin paketissa voi olla muunkin valmistajan osa jonka bosch myy vaihto osana"
Oliskohan seuraavassa paketissa ollut ne "possilaiset" satulat ja ate palat jne. , mutta tiedoksi muille, että aina ei saa sitä mitä luulee tilaavansa.
... " alkoi selviämään eli satulat ovat vaihto-osia.Näin ollen boschin paketissa voi olla muunkin valmistajan osa jonka bosch myy vaihto osana"
Oliskohan seuraavassa paketissa ollut ne "possilaiset" satulat ja ate palat jne. , mutta tiedoksi muille, että aina ei saa sitä mitä luulee tilaavansa.
Vito on ollut nyt taas ajossa pari päivää ja murheet unohdettu
Taas on kiva tunne, kun sai itse tehtyä homman, säästyi varmaan taas sievoinen summa egejä. Vanhoista satuloista tulee vielä takaisin 36 e /kpl.
Isompi kiinnityspultti 16 mm
Pienempi pultti 6mm kuusiokolo, kumitulppa lähtee vetämällä pois(ruuvimeisseliä vähän väliin) , jos sattuu vielä olemaan tallella.
Jarruletku irtoaa 14mm kiintoavaimella.
Levy on kiinni ristipää ruuvilla, mikä lähtee kätevästi irti iskumeisselillä.
Iskumeisseli setillä ei ole kovin paljon hintaa ja siinä oli ainakin mun setissä sopiva ristipääkin mukana. Tietenkin ruuviin kannattaa laittaa irrotusöljyt muhimaan edellisenä iltana, samoin kuin levyn keskiöön navan ympärille. (Lekaa pyöränpulttien kohdalle keskelle sisäänpäin, irtosi mulla aika helposti, mutta olivat kuitenkin tiukassa).
Saattaa joutua antamaan lämpöäkin.
Täältä saa itseluottamusta homman tekoon.
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/01012006.html

Taas on kiva tunne, kun sai itse tehtyä homman, säästyi varmaan taas sievoinen summa egejä. Vanhoista satuloista tulee vielä takaisin 36 e /kpl.

Isompi kiinnityspultti 16 mm
Pienempi pultti 6mm kuusiokolo, kumitulppa lähtee vetämällä pois(ruuvimeisseliä vähän väliin) , jos sattuu vielä olemaan tallella.
Jarruletku irtoaa 14mm kiintoavaimella.
Levy on kiinni ristipää ruuvilla, mikä lähtee kätevästi irti iskumeisselillä.
Iskumeisseli setillä ei ole kovin paljon hintaa ja siinä oli ainakin mun setissä sopiva ristipääkin mukana. Tietenkin ruuviin kannattaa laittaa irrotusöljyt muhimaan edellisenä iltana, samoin kuin levyn keskiöön navan ympärille. (Lekaa pyöränpulttien kohdalle keskelle sisäänpäin, irtosi mulla aika helposti, mutta olivat kuitenkin tiukassa).
Saattaa joutua antamaan lämpöäkin.
Täältä saa itseluottamusta homman tekoon.
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/01012006.html