w211 220cdi-03 vaihteisto ongelma
w211 220cdi-03 vaihteisto ongelma
Minkähän tuo nyt teki?Vaihdelaatikko(automaatti) rupes sekoileen ihan miten sattuu,välillä luistaa ja välillä nykii,eikä anna käsi valinnalla vaihtaa ollenkaan,sit kun käyttää sammuksissa niin jonkun aikaa pelaa taas...oisko pojilla tietoo moiseen käytökseen?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211 220cdi-03 vaihteisto ongelma
Ei ole POJILLA tietto,malsu kirjoitti:Minkähän tuo nyt teki?Vaihdelaatikko(automaatti) rupes sekoileen ihan miten sattuu,välillä luistaa ja välillä nykii,eikä anna käsi valinnalla vaihtaa ollenkaan,sit kun käyttää sammuksissa niin jonkun aikaa pelaa taas...oisko pojilla tietoo moiseen käytökseen?
ensin tarkista laatikon öljyt(vaihdettu koskaan?) ajon jälkeen+80 lämpöisenä 64.4mm laatikon pohjasta mitattun auto kääynnissä jarru päälä vaihde D
mittauksen voi tehdä esim taipuissalla nailon letkulla
jos öljyt ok(ei outoa väriä,hajua)
toden näköisesti mennyt johdin levyssä oleva nopeus anturi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
No toi öljy on jo joka tapauksessa siinää rajoilla että se kannata vaihtaa (maxs 60tkm) näissä nopeus tieto mittarille tulee eri paikasta(kuin chevyssä)malsu kirjoitti:Öljyt vaihdettu 40-50tkm sitten...pitää lähtee ajaan ja katellla mitä nopeusmittari sanoo.Pistyykö sen anturin vaihtaa helposti?
vika koodin lukuun
anturin vaihtoon menee noin tunti, samalla vaihtuu öljyt+putsari
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Onkos siitä mootorin valosta mitään koodiamalsu kirjoitti:no niin....koodit luettu...
P2203 Vaihteisto/pyörintänopeustunnistin 3
Katkos/viallinen/oikosulku
Mitäpä sitten tehtäs? Ja nyt syttyi moottorinkin vikavalo!!!!
Mutta toi vaihdelaatikko on melko selvä tapaus, tunnin remppa ja taas laatikko toimii
nopeus tunistimet on juuri siinä johde levyssä
samalla kannatta katsella sillä silmällä että ei ole lisäksi noita muita vikoja mittä aikasemmin listasin
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Ei ole jos pääset kunnola auton alle helppo vaihtaa itse,malsu kirjoitti:Ei ole moottorin valosta koodia,rupes palaan vikamuistin luennan jälkeen...
Onko tuo vaikeessa paikassa vaihtaa?Et rupeenko räpeltään itse vai vienkö pajalle.
LAATIKON SISÄ PUOLISTEN OSIEN KANSSA TARKKAN PUHTAUDEN SUHTEEN
vaihteston öljyt ulos ropust mitä tulee(loput tulee pohjan avaamisen jälkeen)
tepseli ja tepselinreikä mikä menne laatikoon sisään irti
öljy pohja pois
öljyn suodatin pois
sen yläpuolelle näkyvä alumiinen osa noin 30x25cm(venttili koneisto)irti
johdin levy on sen päälä
siinä pari harja katon mallista suoja muovia mitkä pois
niiten alla solenoidit mitkä ruvatava irti
sitten johdin levy on vielä muutamalla muovi klipsulla kiinni
kasaus toisin päin ja puhtauden kanssa tarkkana
Öljyt sisään määrän tarkistus (ensin 3l sitten konee käyntiin vaihteet läpi tarkistus ja tarvittava lisäys)
Yleensä nämä uudet laatikot lukitsevat päälle 3. vaihteen, kun menevät vikatilaan, että säästävät itseään suuremmilta vaurioilta.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
???
Juuri tämän takia olen manuaalin kannalla... vaikka Saksan baanalla ruuhkassa madellessa ymmärsin loistavasti automaatilla varustettuja autoja!
Omakohtaiset kokemukset automaattilaatikon korkkaamisesta juuri silloin kun se oli kalleinta (~ 5000 €) ja kaksi päivää auton ostamisen jälkeen aiheuttivat syvän assosiaation välille automaattivaihteisto = kallista!
Omakohtaiset kokemukset automaattilaatikon korkkaamisesta juuri silloin kun se oli kalleinta (~ 5000 €) ja kaksi päivää auton ostamisen jälkeen aiheuttivat syvän assosiaation välille automaattivaihteisto = kallista!
MB E 220 CDI T -05
ex W202 -97
ex 124 -91
ex W202 -97
ex 124 -91
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Joo joskus voi joutua maksamaan kiiren takia palljon, tossa varmaan kuoret halki? (kokonaa uudet pakat ym sisukset 700€ suomesta, venttili pöytä+johdin levy vehon tiskillä noin 1700€)
tolla hinnalla tuli varmaan jo toinen laatikko? (tehdas korjattuja takuu laatikoita myyvät saksan maalta 1600+rahti)
tolla hinnalla tuli varmaan jo toinen laatikko? (tehdas korjattuja takuu laatikoita myyvät saksan maalta 1600+rahti)
hei!
mun auto on nyt 3 aamuna tehnyt sellasen tempun että ei oikein tiedä vaihtaakko 2 vaihdetta kolmoselle - tekee tämän ainoastaan ihan kylmänä, juuri liikkeelle lähdettyä ja vika koodeja ei anna - onko kellään tietoa auttaisiko vaihteiston fortte puhdistus + uudet öljyt + suodatin?? vai vaihtaakko tuo levy jo hyvän sään aikana?
auto on -05 c200cdi ja on ajettu 210tkm ja vaihteistoöljyt on vaihdettu n40-50tkm sitten!
mun auto on nyt 3 aamuna tehnyt sellasen tempun että ei oikein tiedä vaihtaakko 2 vaihdetta kolmoselle - tekee tämän ainoastaan ihan kylmänä, juuri liikkeelle lähdettyä ja vika koodeja ei anna - onko kellään tietoa auttaisiko vaihteiston fortte puhdistus + uudet öljyt + suodatin?? vai vaihtaakko tuo levy jo hyvän sään aikana?
auto on -05 c200cdi ja on ajettu 210tkm ja vaihteistoöljyt on vaihdettu n40-50tkm sitten!
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Näissä jos yhtään epäille öljyjen kuntoa kannatta ne vaihtaa hetijulle05 kirjoitti:hei!
mun auto on nyt 3 aamuna tehnyt sellasen tempun että ei oikein tiedä vaihtaakko 2 vaihdetta kolmoselle - tekee tämän ainoastaan ihan kylmänä, juuri liikkeelle lähdettyä ja vika koodeja ei anna - onko kellään tietoa auttaisiko vaihteiston fortte puhdistus + uudet öljyt + suodatin?? vai vaihtaakko tuo levy jo hyvän sään aikana?
auto on -05 c200cdi ja on ajettu 210tkm ja vaihteistoöljyt on vaihdettu n40-50tkm sitten!
ennen mitään lisä käsitelyjä pitää laatikossat+turbiinista+lauhdutimesta vanhat öljyt poistaa