Ok. Mutta missäs tämä rikastuspiiri on?juuso he kirjoitti:sä saat sen testattua ihan silleen että tuosta t-haarasta mistä menee tuonne ahtopaine mittarille se letku ja se missä on se ruuvvi nii siihen ruuvvin tilalle ku pistät letkun ja vedät sen rikastus piirille nii sillon se antaa sen sopan mihin pumppu on säädetty. nuin se on minullakin että imusarjasta menee letku t-haaraan mistä toinen ahtopaine mittarille ja toinen menee pumpun rikastuspiiriin( tosin minulla on siinä linjassa sit viel magneettiventtiili että voin ajaa pelkillä ahtamattomilla (0.9bar) ja sit ku venttiili auki nii sit vajaa 2bar. itellä kylläkin hukkaportti aukee pakopaineella.
W201 2.5td
S202 om605 -98
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
Tässä kuva: http://s53.photobucket.com/albums/g54/T ... CN0115.jpgjuuso he kirjoitti:pumpunpäällä oleva rasia minne menee letku, rasian päällä ruuvvi joka lukittu 10mm kannalla olevalla mutterilla
eli pumpusta menee letkut y-haaran kautta suoraan magneettiventtiilille ja tuolle t-haaralle joka menee imusarjaan.
edit. otin tuon yhden t-haaran pois,eli nyt tulee imusarjalta t-haara josta menee letku pumpulle ja mittarille. Toimi ihan hyvin ja taas ahdot pysähty kuin seinään kun kiihdytin.
S202 om605 -98
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
Nyt oon laittanut niin ja teki silti saman homman. Kun ahdot laski niin tuntui ihan siltä kuin joku paikka ei kestäisi painetta tai jotain.juuso he kirjoitti:juu eli juuri tuo minkä oot ympyröiny niin sinne suoraan imusarjasta tuleva paine samasta mistä ahtomittarikin
S202 om605 -98
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
Nyt jos menisin koittamaan niin toimisi taas hetken ja jos ajelee hetken rauhallisemmin niin että turbo ei ole mukana niin hetken päästä se ei toimisi taas. Ihme homma.Islander kirjoitti:Nyt oon laittanut niin ja teki silti saman homman. Kun ahdot laski niin tuntui ihan siltä kuin joku paikka ei kestäisi painetta tai jotain.juuso he kirjoitti:juu eli juuri tuo minkä oot ympyröiny niin sinne suoraan imusarjasta tuleva paine samasta mistä ahtomittarikin
S202 om605 -98
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
Teeppäs tämmönen testi: rikastuspiirimokkulan päältä 10mm kannalla oleva lukitusmutteri auki, sitte ruuvaat sen ruuvin siitä päältä niin ylös ku se tulee(eli aukippäin) tämän jälkeen käyt testiajolla. jos toimii,on kyseinen mokkula rikki. Jos ei muutosta, ruuvaa takaisin samaan kohtaan missä se oli.(eli laske kierrokset paljonko sitä ruuvia pyörität.)
Ei tuossa mokkulan päällä ole mitään lukitusmutteria,vain sellainen pyöreä juttu ja sen päällä/sisällä joku kuminen juttu? pitääkös tuo mokkula ym. olla öljyssä? Kun silloin aluksi kun mittarin laitoin niin lykkäsi öljyä letkuihinkonjamiini kirjoitti:Teeppäs tämmönen testi: rikastuspiirimokkulan päältä 10mm kannalla oleva lukitusmutteri auki, sitte ruuvaat sen ruuvin siitä päältä niin ylös ku se tulee(eli aukippäin) tämän jälkeen käyt testiajolla. jos toimii,on kyseinen mokkula rikki. Jos ei muutosta, ruuvaa takaisin samaan kohtaan missä se oli.(eli laske kierrokset paljonko sitä ruuvia pyörität.)
S202 om605 -98
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
Sen kumisen jutun alta löytyy se ruuvi mistä pitää kääntää tasa pää meisselilä ja se ruuvi on sillä mutterilla lukittu.
Väli on aika ahdas työskennellä joten ite otin imusarjan tieltä pois ja näin säästin hermoja.. mitä ei voi rahalla korvata..
Mulla oli siinä suojana muovinen holkki minkä pistin pihdeillä paskas..
Väli on aika ahdas työskennellä joten ite otin imusarjan tieltä pois ja näin säästin hermoja.. mitä ei voi rahalla korvata..


Mulla oli siinä suojana muovinen holkki minkä pistin pihdeillä paskas..
Joo jotenkin arvelin että ei tästä kyllä noin helpolla selviäKuningassorvari kirjoitti:Sen kumisen jutun alta löytyy se ruuvi mistä pitää kääntää tasa pää meisselilä ja se ruuvi on sillä mutterilla lukittu.
Väli on aika ahdas työskennellä joten ite otin imusarjan tieltä pois ja näin säästin hermoja.. mitä ei voi rahalla korvata..![]()
![]()
Mulla oli siinä suojana muovinen holkki minkä pistin pihdeillä paskas..

S202 om605 -98
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
Tuossa olis kyllä ideaaKuningassorvari kirjoitti:Nopeemmin tekee ku päästää imusarjan tieltä pois.. ja samalla on helppo kääntää syöttöjä pumpun päästä lisää...![]()
jos haluaa


S202 om605 -98
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
Oon laittamassa vapaavirtaussuodatinta niin mitenkäs on kaikki nuo piuhat ja jutut mitä tonne suodatin boxiin tulee niin tarviiko niille mitä tehdä?
S202 om605 -98
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
Jos vakio tubo, niin älä laita sinne mitään kartiotötteröä imemään kuumaa ilmaa. Omaan suodatinkoteloon vaan paremminhengittävä paneelisuodatin.Islander kirjoitti:Oon laittamassa vapaavirtaussuodatinta niin mitenkäs on kaikki nuo piuhat ja jutut mitä tonne suodatin boxiin tulee niin tarviiko niille mitä tehdä?