clk 200k nyppii

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
veekoo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 31.12.2005 15:14

clk 200k nyppii

Viesti Kirjoittaja veekoo »

haku suoritettu ei oikein löytynyt apua eli
kone nyppii ärsyttävästi tasa kaasulla juurikin tuolla perus käyttö alueella
(2000-3000 rpm) ja myös pieniä nykäyksiä myös tyhjä käynnillä,mieluumin kuumana kuin kylmänä. sähkö puolelle vaihdettu seuraavat osat:
-tulpat
-puolat
-sytkä johdot ja tulpan hatut
-ilma massa mittari

noista huolimatta nyppii vaan,jos jollakin tietoa ko.onkelmasta...tieto ois tarpeen. ainut vika koodi tulee nakutus tunnistimesta,enkä usko nyppimisen johtuvan siitä
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Näyttää siltä , että olet uusinut sähköpuolen ... joten
ehkäpä vika on bensapuolella.

Mietin asiasta seuraavaa.
Moottorille on vaatimuksena 98E-bensa ja jos käytät
95E:tä ja nakutustunnistin on rikki (Eli moottori ei säädä sytystä oikeaksi bensan mukaan ) niin
voisiko tuo nyppiminen johtua siitä ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
ISÄNTÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Ke 04.05.2005 16:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ISÄNTÄ »

Jaa vaatimuksena 98E?? Voiskohan mullakin nyppiminen johtua siitä, että olen tankannut vain 95E:tä? Kevyttä hummailua on havaittavissa. Meno parani kyllä kun vaihdoin maffin. Tosin sen halvemman tarvikemallin pelkän anturin. Pitääpä seuraava tankkaus suoritta ysikasilla.
Nyppiminen kyllä vaan siirtyy tankkaajaan, kun joutuu kalliimpaa laskea tankkiin :)
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

ISÄNTÄ kirjoitti:Nyppiminen kyllä vaan siirtyy tankkaajaan, kun joutuu kalliimpaa laskea tankkiin :)
Mulla on joka Mersu ollu halvempi ajella 98:lla vaikka se onki kalliimpaa litrahinnaltaan ja samoja kokemuksia tuntuu olevan melko monella mitä oon foorumia lukenu :) Tiedä sitten mistä johtuu... Mutta ei tuo meikäläisen auto tosin silti mitenkää ole nykiny tai muutakaan 9femmallakaan ku sitä oon kokeillu.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
ISÄNTÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Ke 04.05.2005 16:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ISÄNTÄ »

Seuraava tankkaus on siis 98. Täytyy katsoa miten kulutus muuttuu. Noh ei tuo mikään euroopan kallein auto kuitenkaan ole ajaa ja pitää :D
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Ei sitä sitten kannata mitään kovin dramaattista eroa odotella mutta siis jos tankkaat vaikka 50€ 98:a nii sillä ajaa vähintääki saman verran ku että tankkaisit 95:sta.
En tiedä onks nuo jotenki optimoitu paremmin isompi oktaanisille bensoille vai mitä, bensatankin läpässäki tais vaan lukea et minimissään 95...
Verraripensaa en oo kokeillu, tiiä vaikka alkais tulee tavaraa lisää tankkii sitä mukaa ku ajelee :D
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
veekoo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 31.12.2005 15:14

Viesti Kirjoittaja veekoo »

olen ajanu95ja98 bensaa molemia,täytyy kokeilla vielä tuo v-pover ja katsoa onko vaikutusta
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

Vaiha se nakutustunnistin niin ei oo sytty liian myöhäsellä.
Myöhänen syttykin nykyttää. Myös jos tunnistimen johto
on irti tai poikki niin ECU tarjoo vaan myöhästä / liian vähästä
ennakkoa.
veekoo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 31.12.2005 15:14

Viesti Kirjoittaja veekoo »

AAVEE kirjoitti:Vaiha se nakutustunnistin niin ei oo sytty liian myöhäsellä.
Myöhänen syttykin nykyttää. Myös jos tunnistimen johto
on irti tai poikki niin ECU tarjoo vaan myöhästä / liian vähästä
ennakkoa.
no niin nyt päästiin asiaan,tuohan pitää kokeilla
Vastaa Viestiin