s211 ja eri huollot

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

s211 ja eri huollot

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Seuraava huolto näyttäisi olevan D-huolto (km. n 135000). Löytääkö näistä mistään viitteitä mitä ko. huollossa tehdään?

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Soitin Veholle samasta asiasta, he vastasivat, että huollon laajuus selviää vasta paikan päällä.

Eli sen mukaan noilla eri huolloilla ei ole suurtakaan merkitystä. vaan huollot katsotaan tapauskohtaisesti tietokonetestillä.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

jartuo kirjoitti:Soitin Veholle samasta asiasta, he vastasivat, että huollon laajuus selviää vasta paikan päällä.

Eli sen mukaan noilla eri huolloilla ei ole suurtakaan merkitystä. vaan huollot katsotaan tapauskohtaisesti tietokonetestillä.
Jaahas, no sittenhän sen näkee. Lähinnä tulee mieleen, että joko nossa kilometreissä pitää jarruille tehdä jotakin isompaa=kalliimpaa.

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
korento
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ti 24.05.2005 23:21

Viesti Kirjoittaja korento »

W211 mallista kyllä mielestäni tulevan huoltotarpeen näkee etukäteen, kun vaan osaa huoltovalikosta tsiigailla...tai jotain.

Tälläiset hatarat mielikuvat siitä kun itselläkin oli w211 :wink:
MB E420CDI
jiiM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 06.08.2003 14:39
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Mitä pidemmälle...

Viesti Kirjoittaja jiiM »

...aakkosissa, sitä laajempi huolto. Ja jos kirjaimen perässä + merkki, niin silloin myös jarrupalojen vaihtoa tiedossa. Tuossa D:ssä vaihdellaan nesteitä jne. Tapauskohtaisesti auto kertoo itse mitä haluaa.
E250 CDi W212
300E W124
230CE W124
280CE W123
Vaimolla:
A160CDI W168
Harrastepeleinä:
BMW Z3,
2 x Honda Accord Coupe MkI
2 x Honda Prelude mkII
Kupla 1300 museoituna
5 x Kupla 1303S,
2 x Kupla 1200 Jeans,
Mini 1000,
Taunus 1600L
+ muita projekteja...
Avatar
jukkareu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Su 05.11.2006 12:35
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja jukkareu »

Kävin tuossa kuukausi sitten omalla D-huollossa ja eipä siinä mitään ihmeitä ollut. Jarrunesteet vaihdettiin, kun edellisestä oli kulunut noin pari vuotta, tällöin pysyy tehdastakuu sähköisen jarruyksikön kanssa voimassa.
BMW E61 530 xd M-Sport

ex. MB E 220 CDI Elegance
Avatar
Hannu H
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Su 24.08.2008 11:06
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja Hannu H »

Täältä löytyy tietoa miten selviää huollon sisältö mittariston Service-menun kautta (sivulta 15 alkaen):
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -16-02.pdf
Tuon mukaan huoltoilmoitusen voi myös nollata ko menussa.

ja kun service kohteet on kaiveltu, niin huollon veho-hinta löytyy Mercedes Driver's World -lehdestä (W211 sivulla 34):
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... world.html
Hannu
S211 E320 T CDI A -03
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Alkais oleen huollon aika 2tkm kuluttua, D-huoltoa pukkaa päälle.

En päässyt tuon Hannu.H:n laittaman linkin ohjeen mukaan service valikkoon ja sieltä kurkkimaan tarkempia tietoja.
Kun service ilmo näytössä niin pitäis painaa 5-sek reset nappia,.....mitään ei kuitenkaan tapahdu.
Onko ruksattu pois päältä jossain vuosimallissa?
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1646
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Viesti Kirjoittaja shade_z »

jytäkkä kirjoitti:Alkais oleen huollon aika 2tkm kuluttua, D-huoltoa pukkaa päälle.

En päässyt tuon Hannu.H:n laittaman linkin ohjeen mukaan service valikkoon ja sieltä kurkkimaan tarkempia tietoja.
Kun service ilmo näytössä niin pitäis painaa 5-sek reset nappia,.....mitään ei kuitenkaan tapahdu.
Onko ruksattu pois päältä jossain vuosimallissa?
uudemmissa...käännät avaimen asentoon I ("radioasento") ja painat 3krt nopesti reset nappia niin tulee akkujännite näyttöön.. siitä ratin näpäimilla nuolilla assyst valikkoon...
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

shade_z kirjoitti:
jytäkkä kirjoitti:Alkais oleen huollon aika 2tkm kuluttua, D-huoltoa pukkaa päälle.

En päässyt tuon Hannu.H:n laittaman linkin ohjeen mukaan service valikkoon ja sieltä kurkkimaan tarkempia tietoja.
Kun service ilmo näytössä niin pitäis painaa 5-sek reset nappia,.....mitään ei kuitenkaan tapahdu.
Onko ruksattu pois päältä jossain vuosimallissa?
uudemmissa...käännät avaimen asentoon I ("radioasento") ja painat 3krt nopesti reset nappia niin tulee akkujännite näyttöön.. siitä ratin näpäimilla nuolilla assyst valikkoon...
Thäks`pitteepi koittaa huomenissa.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Eilen juuri oli D-huolto.

Tulevaisuudessa tietoa kaipaaville:

Lasku lisätöineen D-huollosta 1254,39 eur, sis. alv. 22%

Lisätöinä:
Uusi akku 95Ah
pyyhkijänsulat
1 uusi suuttimen O-rengas, kiinnityspohjineen

Hinta ilman lisätöitä, pelkälle D-huollolle olisi Veholla suunnilleen noin 650 eur.

Normaalihuollon lisäksi D-huollossa tulee ilmeisesti vakiona ainakin uusi raitis-ilmansuodatin ja bensan/naftansuodatin, jotka tekevät tästä D-huollosta hieman A - C -huoltoja hinnakkaamman.

Ja tosiaankin, yllä mainittujen ohjeiden mukaisesti pääsee itse ennen huoltoa tarkastelemaan Assyst-valikosta, että mitä siihen huoltoon tulee kuuluvaksi normaalien öljynvaihtojen, ym. lisäksi.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Division kirjoitti:Eilen juuri oli D-huolto.

Tulevaisuudessa tietoa kaipaaville:

Lasku lisätöineen D-huollosta 1254,39 eur, sis. alv. 22%

Lisätöinä:
Uusi akku 95Ah
pyyhkijänsulat
1 uusi suuttimen O-rengas, kiinnityspohjineen

Hinta ilman lisätöitä, pelkälle D-huollolle olisi Veholla suunnilleen noin 650 eur.

Normaalihuollon lisäksi D-huollossa tulee ilmeisesti vakiona ainakin uusi raitis-ilmansuodatin ja bensan/naftansuodatin, jotka tekevät tästä D-huollosta hieman A - C -huoltoja hinnakkaamman.

Ja tosiaankin, yllä mainittujen ohjeiden mukaisesti pääsee itse ennen huoltoa tarkastelemaan Assyst-valikosta, että mitä siihen huoltoon tulee kuuluvaksi normaalien öljynvaihtojen, ym. lisäksi.
No ei ole kyllä kallista tuon mersun huolto. :twisted: :twisted:
Täytyypä lähteä pohjolanliikenteen varikolle (taivasalle)tekemään D.huolto. :wink:

Samat työt ja osat 385€.
mikablo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 22.02.2009 18:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mikablo »

Itsellä oli hiljattain F+ huollossa. Kokonaisviulut 1000 euroa.
Lisätöinä automaattilaatikon öljynvaihto (noin 255eur). Tehtiin normaali huoltoohjelma + tarkastukset. Suodattimet vaihdettiin kaikki.
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

nautseri kirjoitti:
No ei ole kyllä kallista tuon mersun huolto. :twisted: :twisted:
Täytyypä lähteä pohjolanliikenteen varikolle (taivasalle)tekemään D.huolto. :wink:

Samat työt ja osat 385€.
Vaihdatko tuohon rahaan Sbc-jarrujen nesteetkin?
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

jytäkkä kirjoitti:
nautseri kirjoitti:
No ei ole kyllä kallista tuon mersun huolto. :twisted: :twisted:
Täytyypä lähteä pohjolanliikenteen varikolle (taivasalle)tekemään D.huolto. :wink:

Samat työt ja osat 385€.
Vaihdatko tuohon rahaan Sbc-jarrujen nesteetkin?
Juu ,mutta vain omaan autooni .
Näin pysyy takuu voimassa. :wink:
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Viime huolto Assyst plus iso huolto+jarrun+pa.suod=553€
En ala kyllä itse haalaan osia kotiin ja vaihteleen=pidin vielä edullisena.
Leima kirjassa :wink:
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
mikablo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 22.02.2009 18:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mikablo »

nautseri kirjoitti:
jytäkkä kirjoitti:
nautseri kirjoitti:
No ei ole kyllä kallista tuon mersun huolto. :twisted: :twisted:
Täytyypä lähteä pohjolanliikenteen varikolle (taivasalle)tekemään D.huolto. :wink:

Samat työt ja osat 385€.
Vaihdatko tuohon rahaan Sbc-jarrujen nesteetkin?
Juu ,mutta vain omaan autooni .
Näin pysyy takuu voimassa. :wink:
Halpaahan tuo on, muttet laskenut työllesi hintaa ;)
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

nautseri kirjoitti:
jytäkkä kirjoitti:
nautseri kirjoitti:
No ei ole kyllä kallista tuon mersun huolto. :twisted: :twisted:
Täytyypä lähteä pohjolanliikenteen varikolle (taivasalle)tekemään D.huolto. :wink:

Samat työt ja osat 385€.
Vaihdatko tuohon rahaan Sbc-jarrujen nesteetkin?
Juu ,mutta vain omaan autooni .
Näin pysyy takuu voimassa. :wink:
Jos takuu säilyy niin mistä sä saat sen merkkihuollon leiman siihen huoltokirjaan ja tiedot Vehon markoritiskin monitorille? Ellet sitten itse ole merkkiliikkeessä töissä ja pääsy noihin järjestelmiin...?

Ainakin minulla, Mobilolife -tapauksissa on tarkistettu tiedot puhelinyhteyden aikana tietokoneelta ja suoraan todettu, että homma pelittää, kun sieltä löytyy kaikki tarvittavat merkinnät.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Division kirjoitti:
nautseri kirjoitti:
jytäkkä kirjoitti:
nautseri kirjoitti:
No ei ole kyllä kallista tuon mersun huolto. :twisted: :twisted:
Täytyypä lähteä pohjolanliikenteen varikolle (taivasalle)tekemään D.huolto. :wink:

Samat työt ja osat 385€.
Vaihdatko tuohon rahaan Sbc-jarrujen nesteetkin?
Juu ,mutta vain omaan autooni .
Näin pysyy takuu voimassa. :wink:
Jos takuu säilyy niin mistä sä saat sen merkkihuollon leiman siihen huoltokirjaan ja tiedot Vehon markoritiskin monitorille? Ellet sitten itse ole merkkiliikkeessä töissä ja pääsy noihin järjestelmiin...?

Ainakin minulla, Mobilolife -tapauksissa on tarkistettu tiedot puhelinyhteyden aikana tietokoneelta ja suoraan todettu, että homma pelittää, kun sieltä löytyy kaikki tarvittavat merkinnät.
Ps. Jos tämä kaikki onnistuu näin halvalla niin saat +300 eur osien päälle minunkin auton huollosta jatkossa, vaivan palkkaa...
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

jytäkkä kirjoitti:Alkais oleen huollon aika 2tkm kuluttua, D-huoltoa pukkaa päälle.

En päässyt tuon Hannu.H:n laittaman linkin ohjeen mukaan service valikkoon ja sieltä kurkkimaan tarkempia tietoja.
Kun service ilmo näytössä niin pitäis painaa 5-sek reset nappia,.....mitään ei kuitenkaan tapahdu.
Onko ruksattu pois päältä jossain vuosimallissa?
:oops: :? :cry: :twisted: Mulla sen voi resetoida vasta kun kilometrit on täynnä.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Vastaa Viestiin