E 250 D muuttui nihkeäkulkuiseksi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1690
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

E 250 D muuttui nihkeäkulkuiseksi

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Ajelin moottoritiellä, vauhtia noin 100 km/h. Yhtäkkiä tuntui kun jarrut tai jotain olisi mennyt päälle.

Kulku muuttui kerrasta takkuiseksi mutta jaksaa kuintenkin mennä, lähellekkkään ei niin pirteästi kuin ennen.

Moottori kiertää aivan normaalisti, 5500 ottaa paikallaan jenkaa, vedot tuntuis olevan tallella, eikä sivuääniä.

Mielestäni kulku on nihkeämpää myös vapaalla rullatessa...

Joka nurkasta nostin auton ilmaan ja mikään pyörä ei laita vastaan. Välyksiä ei tunnu, paitsi oikealta vetoakselista pientä kolahtelua kun liikuttelee edestakas
:roll:

Auto on siis manuaalivaihteistolla ja vaparimonivena. Eihän näihin voi mitään sähköpuolen vikaa kai ainakaan tulla ;)
230 C 1978
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Onko pakokaasun kierrätyksen raitisilmaläppä varmasti auki? Sen läpän voi ottaa vaikka kokonaan pois sieltä putkesta.
Se on ruuveilla kiinni siellä akselillaan.

Läppä löytyy siitä ilmanputsarilta koneen yli menevästä putkesta.

Ilmanputsarikin kannattaa tarkistaa että on kunnolla paikoillaan.
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1690
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Täytyypä tutkia tuo läppä! :) Itse putsari on vaihdettu hiljan.
230 C 1978
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1690
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Läppä vaikutti ok:lta. Liikkui tangon mukana ja avautui kokonaan täyskaasutuksessa. Täytyypä silti repiä joku päivä nuo egr-rojut pois :)

Pakoputken etuosa vaihdettu tällä viikolla ilman kattia olevaan malliin että sekään ei siellä ahdista. Alipainepumppu ja hihnankiristysosat vaihtuivat samalla mutta ei kai niillä luulisi olevan vaikutusta tähän asiaan.
230 C 1978
Avatar
huonotuurinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: La 12.01.2008 10:31
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja huonotuurinen »

mites apulaitteiden laakerit??

Mulla sammu 250d aikoinaan kun laturin laakeri hirtti kiinni !
--Tuuria on kahdenlaista, aina se vaan ei tunnu siltä...--

S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)

EX

W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
Full Throttle
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 24.07.2009 17:42

Viesti Kirjoittaja Full Throttle »

oisko pakoputki/takapönttö tukossa?
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1690
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Kävin tuossa testaileen ja vetoja löytyi entiseen malliin :shock:

Ainoastaan sitä kierrätyksen läppää roplasin mutten käynyt koeajolla sen jälkeen. Oliskohan syy ollut siinä sitten :roll:
230 C 1978
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

Marko M kirjoitti:Kävin tuossa testaileen ja vetoja löytyi entiseen malliin :shock:

Ainoastaan sitä kierrätyksen läppää roplasin mutten käynyt koeajolla sen jälkeen. Oliskohan syy ollut siinä sitten :roll:
:evil: Oletko tutkinut josko Dieselin paluuputket vuotaa. Kannattaa katsoa myös sen suojakannen alle. Multa oli sieltä yksi paluuputki löysä ja se ilmeni silleen kun olisi jarru laahannut tai jotain. Lopulta kun se tyhjä tila tuli täyteen Dieseliä niin ei enää suostunut käymään. Mulla oli toi sama karvalakkimalli MB 250 D 94. On siinäkin jotain antureita jotka haistelee jos jossain on jotain häikkää.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1690
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Ei haise nafta pellin alla ja kaikki paluuputket vaihdettu keväällä. Samaten pumpun o-renkaat :?
230 C 1978
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

Marko M kirjoitti:Ei haise nafta pellin alla ja kaikki paluuputket vaihdettu keväällä. Samaten pumpun o-renkaat :?
Ton mallin Mersu pitäisi olla ikiliikkuja mutta tollasia mystisiä vikoja aina joskus tulee. Kannattaa viedä se jollekkin Mersukuiskaajalle jos se löytäisi vian. Ton mallin mersu kumminkin oireilee niin kun kuvailit jos jossain kohtaa polttoainesysteemiä on jotain häikkää. Eli Jarruttaa niin kuin olisi jarru päällä koko ajan.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1690
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Toimi tuossa muutaman sata kilsaa taas aivan ok:sti, hetken aikaa kulki nihkeämmin ja taas pelaa :roll:

Kyllä tuo taitaa joku polttoainepuolen juttu olla :?
230 C 1978
japperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 271
Liittynyt: Su 20.04.2008 15:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja japperi »

Olipa kerran tapaus C220 -95:kohdalla 166 tkm,auto kulki välillä hienosti ja välillä vedot katosivat jonnekin,kylmäkäynnistys oli lähes mahdotonta.
Pitkän ja tuskallisen vian etsinnän jälkeen ei jäänyt muuta mahdollisuutta kuin että polttoaine ei lähde tankista tulemaan kunnolla.
No,tankki tyhjäksi ja oikeanpuolimmainen anturi irti,niin johan selvisi.
Tankissa oli noin 6 metriä korjaamokäsipyyhe paperia,joka oli kietoutunut lähtöputken tötterön mallisen sihdin ympärille ja ahdisti kulkua.
Paperin joutuminen tankkiin on arvoitus,eihän noin paljoa paperimäärää voi tunkea täyttöputkesta ja kuka olisi sen tehnyt kun oli ensimmäinen omistaja kyseessä.
Arveltiin paperin olleen tehtaalta asti mutta miksi se rupesi ongelmoimaan vasta nyt? :shock:
Tankin antureita ei oltu avattu koskaan,joten arvoitukseksi se jää ainiaaksi.
Paperit pois tankista ja kyllä rupesi kulkemaan ja käynnistymään. :D
Full Throttle
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 24.07.2009 17:42

Viesti Kirjoittaja Full Throttle »

tarkistitko sen äänenvaimentajan? jos sieltä pöntöstä sisukset irtoaa se vaikuttaa menohaluihin kummasti. ja kerran yhestä työkoneesta löyty pesusieni tankista. kävi aina jonku tovin hyvin, mutta sienen painuttua ottoputken päälle heitti tieten käymästä... niin olihan sulla pa suodattimet vaihdettu?
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1690
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Äänenvaimentajaa ei ole vielä tarkastettu. Takapönttö kyllä veteleekin melkein jo viimeisiään.

Molemmat pa-suodattimet vaihdettu myös hiljan.
230 C 1978
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2309
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...veikkaan että välillä läppä aukeaa ja välillä ei :D
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

sauhuttaako se täyskaasulla sillon, kun on vedot hukassa? jos se sauhuttelee, niin voipi olla se läppä, mikä sitten menee ittekseen kiinni.
W201 250DT 20V
w201 190E
Vastaa Viestiin