Seuraava ongelma on jo about 150tkm ärsyttänyt oikean takakulman kolahdus kuopassa.
Kolahdus ilmenee erityisesti matalissa vauhdeissa. Ei tarvitse olla kuin 5km/h vauhtia ajaessa kotirampilta kadulle kun kulma putoaa reunakiveltä asvaltille niin heti kuuluu kolahdus. Olisiko vielä niin että kolahdus kuuluu juuri silloin kun kori seuraa ja putoaa jo asvaltille pudonneen pyörän perässä niin tässä vaiheessa tulee kolahdus. Nopeammissa vauhdeissa tätä kolahdusaikaa on vaikeampi ajoittaa... Aavistukseni on että toyssyn ajettaessa ja pyörän noustessa töyssyyn ei kolahda, joten normiasennossa olisi "väljät pois" ylöspäin tuleville iskuille...
Angaran foorumin tutkimisen jälkeen aloin tutkimaan ehdotettuja vikakohteita.
ISKARIN YLÄPÄÄN PRIKAT/KUMIT?
- Iskarin yläpään kiinnitysmutteri kabiinin puolella näyttäisi olevan tehtaan asennossa ja kireällä. Merkkitussilla vedetty viiva mutterin kannasta nätisti linjassa prikkaan saakka. Pultti lähti napsahtamalla auki, purin yläpään ja ei mitään ihmeellistä. Kasasin yläpään.
- Auto oli nosturissa ja renkaat ilmassa, painoin tunkilla ripustusta ylöspäin ja löysäsin tunkin äkkiä. Kolahdusta ei kuulunut, mutta huomasin lokarin sisällä iskarin yläpään ja olisiko sitten prikkakumien välissä n 2mm kasvavan välyksen iskarin laskiessa alas... Tosin sama välys löytyi kolisemattomalta puolelta.

ISKARIN ALAPÄÄ?
- otin iskarin alapään pultit auki
- pultit oli kireällä ja täysin kulumattomat.
- reiät nätit pyöreät ja kulumattomat
- samoin kun katsoin reikään, niin iskarin reiät näyttivät kulumattomilta.
==> eli ilmeisesti iskarin alapään kiinnitys ei ole väljäksi kulunut?
Sitten ruostepaikkausta tehdessäni kiinnitin huomiota korin ja takakelkan(?) välisiin isoihin kiinnityksiin.
- auto oli nostettuna pukeille jolloin taka-akselisto roikkui ja tällöin näki hyvin kumien olevan vähän elämää nähneet?
- tosin kumpikin puoli näytti samalta, joten tämä taas ei tue sitä että kolina aiheutuisi tästä...
OIKEA (KOLISEVA PUOLI)

VASEN (KOLISEMATON PUOLI)
