Maalipinnan kiillotus
Maalipinnan kiillotus
Kannattaako naarmuuntunut maalipinta kiillottaa hiontaaineella kiillotuskoneen kanssa? Naarmut eivät ole kauheen syviä. Minkälaiset aineet ja vehkeet pitäisi olla?
Re: Maalipinnan kiillotus
Kyllähän se kannattaa. Pikku naarmut lähtee kaikki myllyttämällä jos naarmu ei vaan ole pohjamaaliin tai peltiin asti... ruosteillehan tuo ei tosin tee mitään jos sellaista pikku kivaa löytyyhessuh kirjoitti:Kannattaako naarmuuntunut maalipinta kiillottaa hiontaaineella kiillotuskoneen kanssa? Naarmut eivät ole kauheen syviä. Minkälaiset aineet ja vehkeet pitäisi olla?

Yhden auton myllytin ihan vaan sellaisella halpishallin vahauskoneella ja hyvä tuli! Nykyään on tosin iso rälläkkä tuohon hommaan mutta aloittelijan on oikeastaan parempi tehdä se eka myllytys tuollaisella vähän mopommalla laitteella kun tuollaisella tujummalla koneella polttaa maalipinnan äkkiä.
Koneen lisäksi et tarvi mitään muuta kuin esim. korrekin tai autoglymin kliineriä ja purkillisen kunnon vahaa mikä vedetään pintaan hionnan jälkeen. Niin ja tietysti aikaa, ihan nopeata hommaa tuo ei ole. Itsellä taisi mennä ~6h koko auton käsittelyssä ekalla kerralla mutta vahana oli simoniz (se ainoa oikea) mikä on aika työlästä levittää.
Mutta ehdottomasti vaivan arvoinen juttu, kaikki luulee myllytyksen jälkeen että olet maalannut auton

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Tiijjättekös että esim. Glymin keskikarkea tahna haisee samalle
kiun nesteVIM ja sen hiontateho on jokseenkin sama. Hinnassa
on vaan jonkinmoinen ero GLYM n. 20 euroo ja VIM kait 2-4 euroo.
Toinen hyvä on CHEVY merkkinen yleishankausaine.
Viimeistelyyn tietysti kannatta käyttää ihan oikeita tahnoja.
Pirkka hankausaine on paska. Ja jos kokeilette näitä niin ensin
käsipelillä eikä koneella.
kiun nesteVIM ja sen hiontateho on jokseenkin sama. Hinnassa
on vaan jonkinmoinen ero GLYM n. 20 euroo ja VIM kait 2-4 euroo.
Toinen hyvä on CHEVY merkkinen yleishankausaine.
Viimeistelyyn tietysti kannatta käyttää ihan oikeita tahnoja.
Pirkka hankausaine on paska. Ja jos kokeilette näitä niin ensin
käsipelillä eikä koneella.
herätellääs tämä ettei tarvitse uutta aihetta tehdä turhan takia
Elikkäs pitäisi 124 mersusta korjata muutama ruoste kohta ja maalata samalla maalilla, mutta korin maalipintahan on varmasti erivärinen kuin värikoodilla otettu maali kiitos auringon.
Elikkäs auto on musta 040 värikoodi.
sitten itse kysymys. saako myllyttämällä tämän väri eron pois? tai edes hieman pienemmäksi?
ja miten tämä myllytys tapahtuu? mitä pitää hommassa ottaa huomioon?
mitä aineita kannattaa käyttää?
viitsisikö joku vaikka tehdä listan mitä siihen tarvii yms. muutakin kuin asennuskaljaa
esitetään sitten vielä yksi kysymys kun ruettiin kyselemään..
mitenkäs kun tuossa rupean maalaamaan w123 mersun kokonaan uusiksi niin vaikuttaako myllytys sitten lopputulokseen? siis jos myllyttää maalauksen jälkeen?
kiitos jos joku viitsii kertoilla nämä asiat minulle niin taas olisi vähän viisaampi eikä tekisi tyhmiä virheitä

Elikkäs pitäisi 124 mersusta korjata muutama ruoste kohta ja maalata samalla maalilla, mutta korin maalipintahan on varmasti erivärinen kuin värikoodilla otettu maali kiitos auringon.
Elikkäs auto on musta 040 värikoodi.
sitten itse kysymys. saako myllyttämällä tämän väri eron pois? tai edes hieman pienemmäksi?
ja miten tämä myllytys tapahtuu? mitä pitää hommassa ottaa huomioon?
mitä aineita kannattaa käyttää?
viitsisikö joku vaikka tehdä listan mitä siihen tarvii yms. muutakin kuin asennuskaljaa

esitetään sitten vielä yksi kysymys kun ruettiin kyselemään..
mitenkäs kun tuossa rupean maalaamaan w123 mersun kokonaan uusiksi niin vaikuttaako myllytys sitten lopputulokseen? siis jos myllyttää maalauksen jälkeen?
kiitos jos joku viitsii kertoilla nämä asiat minulle niin taas olisi vähän viisaampi eikä tekisi tyhmiä virheitä

Mercedes-benz c124 300ce
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
- Voihanrontti
- Mersumies
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
- Paikkakunta: JKL
Mustaa autoa kyllä vaikea maalata kovin vääränväriseksiNozzz kirjoitti:herätellääs tämä ettei tarvitse uutta aihetta tehdä turhan takia![]()
Elikkäs pitäisi 124 mersusta korjata muutama ruoste kohta ja maalata samalla maalilla, mutta korin maalipintahan on varmasti erivärinen kuin värikoodilla otettu maali kiitos auringon.
Elikkäs auto on musta 040 värikoodi.
sitten itse kysymys. saako myllyttämällä tämän väri eron pois? tai edes hieman pienemmäksi?
ja miten tämä myllytys tapahtuu? mitä pitää hommassa ottaa huomioon?
mitä aineita kannattaa käyttää?
viitsisikö joku vaikka tehdä listan mitä siihen tarvii yms. muutakin kuin asennuskaljaa![]()
esitetään sitten vielä yksi kysymys kun ruettiin kyselemään..
mitenkäs kun tuossa rupean maalaamaan w123 mersun kokonaan uusiksi niin vaikuttaako myllytys sitten lopputulokseen? siis jos myllyttää maalauksen jälkeen?
kiitos jos joku viitsii kertoilla nämä asiat minulle niin taas olisi vähän viisaampi eikä tekisi tyhmiä virheitä

Uuden ja vanhan maalipinnan välisen kiiltoeron saa kiillottamalla tasoitettua. Etenkin kun on musta auto kyseessä suosittelen voimakkaasti ottamaan yhteyttä johonkin fiksausalan ammattilaiseen. Mustan saa helposti pilattua ammattitaidottomuudella ja huonoilla aineilla/vehkeillä

Onnistunutta maalausta on yleensä turha kiillotella


Myöskään epäonnistunutta maalausta on turha yleensä kiillotella. Ei se siitä korjaannu hyväksi. Menee vaan pahemmaksi ja sen jälkeen uusiksi

Think Locally, Fuck Globally
en ole vielä tehnyt kyseiseen autoon ruostekorjauksia. mutta yleensä se vain on ettei sitä maalien rajaa saa itse tällä ammattitaidolla niin hyväksi ettei sitä huomaisi.
onkos kenelläkään tietoa että kuka tekisi pohjois-pohjanmaalla myllytyksen autoon?
muutenkin on kerta w124 kiilto vähän kadonnut iän myötä.?
ja w123 vedin tänään pohjamaalin pintaan. välihiontaa ja päälymaalia niskaan.

onkos kenelläkään tietoa että kuka tekisi pohjois-pohjanmaalla myllytyksen autoon?
muutenkin on kerta w124 kiilto vähän kadonnut iän myötä.?
ja w123 vedin tänään pohjamaalin pintaan. välihiontaa ja päälymaalia niskaan.
Mercedes-benz c124 300ce
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
Kevät tulee ja mustan auton tahtois oikeen kunnolla kiiltämään..
Miten on tuollasen metallihohtovärin (musta, muistaakseni 197, obidiantz svarts tai vastaava
) myllytys? Eikös siinä ole lakka päällä? Eli voiko sellasta myllyttää? Onko tietoa kuka tekisi hyvää myllytysjälkeä Oulun seudulla ja takuu hommana?
Miten on tuollasen metallihohtovärin (musta, muistaakseni 197, obidiantz svarts tai vastaava

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Tuota en allekirjoittaisi, lakassa olevat valumat ja appelsiinipinnat mitkä tullut maalatessa saa erittäin hyvin kiillottamalla pois, alle vain vesihionta. Omasta otettiin maalauksen jälkeen kaksi lakkavalumaa pois ja ei muuten huomaa vaikka miten katsoo että valumaa ollut. Jopa automaalaamot joutuvat turvautumaan näihin konsteihin aina välillä.Voihanrontti kirjoitti:Nozzz kirjoitti:
Myöskään epäonnistunutta maalausta on turha yleensä kiillotella. Ei se siitä korjaannu hyväksi. Menee vaan pahemmaksi ja sen jälkeen uusiksi
Itsellä tarkoitus hommata myllytyskone(ison rälläkän mallinen) , ja vahauskone. Nyt tarviis tietoa noista aineista, hiovalle aineelle varmaankin parille eri karkeudelle olisi tarve? , mitä merkkejä on hyväksi havaittu. Zaino nyt mainittu, mutta hinnat aika tähtitieteellisiä joten hinta-laatusuhdetta vähän kaivattais.
Tuollasta jälkeä ammattilainen sai aikoinaan oman pirssin maalipintaan. Ero oli kyl melkonen. Suosittelen myllytystä
Kuva puhukoon puolestaan



"nopeat syövät hehkuttajat..."
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
Prestan tuotteet on hyväksi havaittu. Hinnoista en osaa sanoa.Turmelo kirjoitti: Nyt tarviis tietoa noista aineista, hiovalle aineelle varmaankin parille eri karkeudelle olisi tarve? , mitä merkkejä on hyväksi havaittu. Zaino nyt mainittu, mutta hinnat aika tähtitieteellisiä joten hinta-laatusuhdetta vähän kaivattais.
*W202 200CDI -00* W124 300TDT -93 (Ex) W124 200D -88 (Ex) W124 300D -90 (Ex) S124 300TE 4matic -89 (Ex) W210 220D -97 (Ex) W638 110D -99 (Ex) W123 300D -82 (Ex)
Edelleen kuuluu kysymys että onnistuuko tuo metallihohtovärin myllytys?simppa80 kirjoitti:Kevät tulee ja mustan auton tahtois oikeen kunnolla kiiltämään..
Miten on tuollasen metallihohtovärin (musta, muistaakseni 197, obidiantz svarts tai vastaava) myllytys? Eikös siinä ole lakka päällä? Eli voiko sellasta myllyttää? Onko tietoa kuka tekisi hyvää myllytysjälkeä Oulun seudulla ja takuu hommana?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
kiitos vastauksesta. Löäytyykös keltään sitten sitä lisä tietoa että kuka tekis tuon Oulun seudulla hyvällä hinta/laatu-suhteella?Turmelo kirjoitti:Kyllä nuo lakallisetkin voi myllyttää. Teettää vaan vähän enemmän hommia myllyttäjälle kun on kovempaa kun perusvärit.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Iskipä nysväysinspiraatio tännekin. Ulkomaantoimituksia ei inspiraation hetkellä joutanut odottaa, joten paikalliselta verstaalta tarttui kyytiini High Definition Wax-paketti.
Elekää ottako minua nyt ihan tosissani.... ...en taida olla ihan täysissä sielun ja ruumiin voimissa, kun tällaisia taipumuksia alan julkisesti tunnustaa
Lähtökohta oli että auto oli pestynä ja pikavahattuna tuossa tallissa. Sen jälkeen tein pienen hiovaisen kiillotuksen. Jännä homma, kuinka paljon sotkua näennäisen puhtaastakin pinnasta irtoaa... Ja sitten levittelin carnauba-mikrokristalli-investointiani upouusilla pehmoisilla kiilloitustarvikkeilla.
...ja koska tiedän että:

otin puuhasta pari valokuvaa: Klik.
Aika hommahan tuo oli, mutta mikäpä siinä kun inspiraatio oli päällä. Chemical Guysin Pete's 53 Paste Waxia olisi ollut kiva kokeilla, mutta ei tämä High Definition Waxikaan pöhkömpää ollut.
Elekää ottako minua nyt ihan tosissani.... ...en taida olla ihan täysissä sielun ja ruumiin voimissa, kun tällaisia taipumuksia alan julkisesti tunnustaa

Lähtökohta oli että auto oli pestynä ja pikavahattuna tuossa tallissa. Sen jälkeen tein pienen hiovaisen kiillotuksen. Jännä homma, kuinka paljon sotkua näennäisen puhtaastakin pinnasta irtoaa... Ja sitten levittelin carnauba-mikrokristalli-investointiani upouusilla pehmoisilla kiilloitustarvikkeilla.

...ja koska tiedän että:

otin puuhasta pari valokuvaa: Klik.
Aika hommahan tuo oli, mutta mikäpä siinä kun inspiraatio oli päällä. Chemical Guysin Pete's 53 Paste Waxia olisi ollut kiva kokeilla, mutta ei tämä High Definition Waxikaan pöhkömpää ollut.

-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Espoossa Karakalliossa erinomainen, Jyrki / 0400 800535. (Zaino-käsittelyt eli ei siis vedä maalipintaan mitään hiomatahnaa, ja myyhän toi niitä tuotteitakin). Suosittelen kyllä tekemään ite, niin selviää tosi halvalla ja oppii samalla.BENDER kirjoitti:Onko pääkaupunki seudulla hyväksi havaittua myllyttäjää ?
Zainollakin on ainakin 2-3 hiovaa tuotetta. Jos on naarmuinen pinta, niin jos hyvän haluaa, se on pakko myllyttää hiovilla aineilla tasaiseksi ja sen jälkeen hyvä vaha.masaf1 kirjoitti:BENDER kirjoitti: (Zaino-käsittelyt eli ei siis vedä maalipintaan mitään hiomatahnaa, ja myyhän toi niitä tuotteitakin).
offtopiccina:
Vertasinkin lähinnä Fareclaan.
Mutta tosihinkkaajalle Z-PC on ainoa ns. hiova aine Zainoista... Noita AIO:jahan ei käytä ku ne, jotka haluu päästä helpolla ja ei oo niin justiinsa tai ei kiinnosta sen enempää ku että vahaa normipesun jälkeen puolessa tunnissa.
Ja omasta kokemuksesta voin sanoa, että Zainon aineet on todella vähän hiovia - niillä ei saa tumpelokaan autoaan ainakaan pilattua. Kolikon kokoisella läntillä myllyttää jo E-Mersun konepellin helposti eli se litku kyllä hajoaa todella pieniksi partikkeleiksi, jotka mukavasti hioo / täyttää epätasaisuuksia pois.
Vertasinkin lähinnä Fareclaan.
Mutta tosihinkkaajalle Z-PC on ainoa ns. hiova aine Zainoista... Noita AIO:jahan ei käytä ku ne, jotka haluu päästä helpolla ja ei oo niin justiinsa tai ei kiinnosta sen enempää ku että vahaa normipesun jälkeen puolessa tunnissa.
Ja omasta kokemuksesta voin sanoa, että Zainon aineet on todella vähän hiovia - niillä ei saa tumpelokaan autoaan ainakaan pilattua. Kolikon kokoisella läntillä myllyttää jo E-Mersun konepellin helposti eli se litku kyllä hajoaa todella pieniksi partikkeleiksi, jotka mukavasti hioo / täyttää epätasaisuuksia pois.
Pakolliset kuvatukset: Naks.eerola kirjoitti:No, nyt jäi vähän levy päälle...
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]