S211 "jurisee" kiihdyttäessä hitaasta vauhdista
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 45
- Liittynyt: Su 02.08.2009 22:27
- Paikkakunta: Salo
S211 "jurisee" kiihdyttäessä hitaasta vauhdista
Hyvät Mersutietäjät,
S211 2003 E320 CDI "jurisee" täyskaasulla kiihdyttäessä nopeudesta 40-50 km/h. Sekä "rengastärinää" on 60 km/h:sta aina 130 km/h asti.
Yli 100 km/h vauhdista kiihdyttämällä ei kuuluu "jurinaa", mutta pitää "rengastärinää".
Kokeilin myös vaihtaa yli 80 km/h vauhdista N-vaihteelle ja antaa vieriä. Tällöin tunsin myös "rengastärinän".
Olen vaihtanut talvirenkaat alle ja tarkistanut vanteiden pultit ja paineet pariin otteeseen, että ne ovat kyllä kiinni ja painetta löytyy. Pelkään ennen kaikkea tuota ko. mallivuoden Mersun automaattilootan turbiinin hajoamista., koska syyläri on se Valeon tuttu A2115000802. Vaihteistoöljyn vaihtoon vien auton parin viikon päästä.
Mikä vika mahtaa olla kyseessä? Kardaanin murrokset? Moottorin kiinnikkeet? Perä? Voiko Mesellä ajaa mielestänne ko. kunnossa pitkää matkaa (yli 200 km)?
S211 2003 E320 CDI "jurisee" täyskaasulla kiihdyttäessä nopeudesta 40-50 km/h. Sekä "rengastärinää" on 60 km/h:sta aina 130 km/h asti.
Yli 100 km/h vauhdista kiihdyttämällä ei kuuluu "jurinaa", mutta pitää "rengastärinää".
Kokeilin myös vaihtaa yli 80 km/h vauhdista N-vaihteelle ja antaa vieriä. Tällöin tunsin myös "rengastärinän".
Olen vaihtanut talvirenkaat alle ja tarkistanut vanteiden pultit ja paineet pariin otteeseen, että ne ovat kyllä kiinni ja painetta löytyy. Pelkään ennen kaikkea tuota ko. mallivuoden Mersun automaattilootan turbiinin hajoamista., koska syyläri on se Valeon tuttu A2115000802. Vaihteistoöljyn vaihtoon vien auton parin viikon päästä.
Mikä vika mahtaa olla kyseessä? Kardaanin murrokset? Moottorin kiinnikkeet? Perä? Voiko Mesellä ajaa mielestänne ko. kunnossa pitkää matkaa (yli 200 km)?
Re: S211 "jurisee" kiihdyttäessä hitaasta vauhdist
No ei tuossa mun ymmärtääkseni ole muuta, kun renkaissa epätasapaino tai kierot vanteet. Kiihdyttäessä lujaa aiheuttaa täristystä myös, jos renkaissa on heittoo. Näin ainakin mulla. Joskus luulinkin sitä pahemmaksikin viaksi. Mutta kaikkien tärinöitten syyksi on lopulta selvinnyt renkaat tai vanteet. Kieroja, epätasapainossa ja sillee...Restless76 kirjoitti:Hyvät tietoniekat,
S211 2003 E320 CDI "jurisee" täyskaasulla kiihdyttäessä nopeudesta 40-50 km/h. Sekä "rengastärinää" on 60 km/h:sta aina 130 km/h asti.
Yli 100 km/h vauhdista kiihdyttämällä ei kuuluu "jurinaa", mutta pitää "rengastärinää".
Kokeilin myös vaihtaa yli 80 km/h vauhdista N-vaihteelle ja antaa vieriä. Tällöin tunsin myös "rengastärinän".
Olen vaihtanut talvirenkaat alle ja tarkistanut vanteiden pultit ja paineet pariin otteeseen, että ne ovat kyllä kiinni ja painetta löytyy. Pelkään ennen kaikkea tuota ko. mallivuoden Mersun automaattilootan turbiinin hajoamista., koska syyläri on se Valeon tuttu A2115000802. Vaihteistoöljyn vaihtoon vien auton parin viikon päästä.
Mikä vika mahtaa olla kyseessä? Kardaanin murrokset? Moottorin kiinnikkeet? Perä? Voiko Mesellä ajaa mielestänne ko. kunnossa pitkää matkaa (yli 200 km)?
Mutta eikös ton syylarin pysty vaihtaan. Täältä löytyy juttuja siitä...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 45
- Liittynyt: Su 02.08.2009 22:27
- Paikkakunta: Salo
Kiitos kommentista.
Lueskelin tuossa forumilta viestejä ja yhdessä oli puhetta sellaisesta tasaisesta "rengastärinästä" joka toistuu yhden tai kahden sekunnin välein. Ko. ketjussa puhuttiin kardaanin laakerin vaihtamisesta tai tasapainottamisesta.
Täytyy viedä renkaat ja vanteet tasapainotukseen. Koittaa eliminoida yksi mahdollinen vika.
Autolla on ajettu noin 256 tkm.
Lueskelin tuossa forumilta viestejä ja yhdessä oli puhetta sellaisesta tasaisesta "rengastärinästä" joka toistuu yhden tai kahden sekunnin välein. Ko. ketjussa puhuttiin kardaanin laakerin vaihtamisesta tai tasapainottamisesta.
Täytyy viedä renkaat ja vanteet tasapainotukseen. Koittaa eliminoida yksi mahdollinen vika.
Autolla on ajettu noin 256 tkm.
Tutut oireet. Glykolit karanneet syyläristä vaihteistoon. Kannattaa mennä mittauttaamaan Veholle vaihteistoöljyn glykolipitoisuus ennen kuin aloittaa renkaan , iskareiden tms vaihtorumban.
Jos glykolia löytyy, niin kannattaa vaihtaa syyläri ja huuhdella vaihteisto 2-3 kertaa. Vehohan maksaa puolet koko hommasta. Jos ei tule huuhtelulla kuntoon niin sitten on vaihdettava momentin muunnin ja pahimmassa tapauksessa koko vaihteisto.
Jos glykolia löytyy, niin kannattaa vaihtaa syyläri ja huuhdella vaihteisto 2-3 kertaa. Vehohan maksaa puolet koko hommasta. Jos ei tule huuhtelulla kuntoon niin sitten on vaihdettava momentin muunnin ja pahimmassa tapauksessa koko vaihteisto.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: S211 "jurisee" kiihdyttäessä hitaasta vauhdist
Kannattaa lopettaa ajo välittömästi,glykoolit siellä on laatikossa ja jos jatkat ajoa hajoaa koko laatikko.Pitää vaihtaa syyläri,vaihteiston tiivisteet ja turbiini ennenkuin tulee kuntoon,ainakaan mulla ei riittänyt syylärin vaihto sekä vaihteiston huuhtelu! Tehdas maksoi 50% syyläristä ja huuhtelutyöstä,kesti ajaa 5000km ja meni vaihteiston turbiini jonka glykoli oli ehtinyt vaurioittaa,nyt asia kuluttajariitalautakunnassa kuka maksaa lasku 2400euroa!Restless76 kirjoitti:Hyvät Mersutietäjät,
S211 2003 E320 CDI "jurisee" täyskaasulla kiihdyttäessä nopeudesta 40-50 km/h. Sekä "rengastärinää" on 60 km/h:sta aina 130 km/h asti.
Yli 100 km/h vauhdista kiihdyttämällä ei kuuluu "jurinaa", mutta pitää "rengastärinää".
Kokeilin myös vaihtaa yli 80 km/h vauhdista N-vaihteelle ja antaa vieriä. Tällöin tunsin myös "rengastärinän".
Olen vaihtanut talvirenkaat alle ja tarkistanut vanteiden pultit ja paineet pariin otteeseen, että ne ovat kyllä kiinni ja painetta löytyy. Pelkään ennen kaikkea tuota ko. mallivuoden Mersun automaattilootan turbiinin hajoamista., koska syyläri on se Valeon tuttu A2115000802. Vaihteistoöljyn vaihtoon vien auton parin viikon päästä.
Mikä vika mahtaa olla kyseessä? Kardaanin murrokset? Moottorin kiinnikkeet? Perä? Voiko Mesellä ajaa mielestänne ko. kunnossa pitkää matkaa (yli 200 km)?
http://cgi.ebay.it/_Ricambi-e-Accessori ... 286.c0.m14
Kannattas varmaan ostaa,Veholla muistaakseni 1150,josta muka maksoivat puolet eli jäi itselle maksaan 575euroa että tämmönen tapaus.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: S211 "jurisee" kiihdyttäessä hitaasta vauhdist
Siis ei kai N-asennossa tuota tee? Vai oisko tossa sitten sekä renkaissa, että lootassa vika?jussilampi kirjoitti:Kannattaa lopettaa ajo välittömästi,glykoolit siellä on laatikossa ja jos jatkat ajoa hajoaa koko laatikko.Restless76 kirjoitti: Kokeilin myös vaihtaa yli 80 km/h vauhdista N-vaihteelle ja antaa vieriä. Tällöin tunsin myös "rengastärinän".
Mutta onhan kait se aina noissa paras joka tapauksessa vaihtaa se syylari.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: S211 "jurisee" kiihdyttäessä hitaasta vauhdist
jukka-tre kirjoitti:Siis ei kai N-asennossa tuota tee? Vai oisko tossa sitten sekä renkaissa, että lootassa vika?jussilampi kirjoitti:Kannattaa lopettaa ajo välittömästi,glykoolit siellä on laatikossa ja jos jatkat ajoa hajoaa koko laatikko.Restless76 kirjoitti: Kokeilin myös vaihtaa yli 80 km/h vauhdista N-vaihteelle ja antaa vieriä. Tällöin tunsin myös "rengastärinän".
Mutta onhan kait se aina noissa paras joka tapauksessa vaihtaa se syylari.
Kylläkait kun vaihteisto on saanut koko kinnerin resonoimaan,niskatukeja myöten ei auta mitään vaikka pukkaat vapaalle,ja 99% varmuudella glykooli vika.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Jolle kirjoitti:Missä sais otettua glygolitestin muualla kun veholla, olis maksanu yli 200 euroa pelkkä testi
Eikait se glykoolitesti paljon maksa varmaan alle 100 Vehollakin,mutta sitä on turha huvikseen teettää jos auto on kunnossa, ei siellä silloin mitään glykoolia ole,mutta jos se täristää, huomaa sen kyllä naisen logiikallakin,mutta silloin tietää jo ennen testiäkin että litkut on sekaisin,eikä autolla kannata ajaa ennen korjausta,sieltä irtoaa laatikon ja turbiinin kitkapinnat ja tiivisteet turpoaa purukumiksi kuten Siekkinen sanoi.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 45
- Liittynyt: Su 02.08.2009 22:27
- Paikkakunta: Salo
Kiitoset vastauksista. Päätin silti lähteä matkaan ja yrittää samalla tehdä analyysiä. Tässä ehkä tarkempia havaintoja:
"Rengastärinää" on koko ajan, mutta ehkä voimakkaammin tulee esille yli 50 km/h vauhdissa. Vaihteisto N-asennossa ei muuta tilannetta. Ajattelin, että kardaani olisi epätasapainossa, mutta en siihen usko koska "rengastärinä" ei ole tasaista.
Kun autolla kunnolla kiihdyttää niin tasainen "jurina" kuuluu, mutta vain kiihdytyksen ajan nopeuksista 40 km/h aina noin 90 km/h asti. Yli 100 km/h ei kuulu "jurinaa" ollenkaan. Voisiko kyseessä olla kardaanin laakeri tai perä?
Automaattilaatikko vaihtaa tasaisesti eikä normaalisti kiihdyttäessä kuulu tasaista "jurinaa".
Huomasin myös, että kuormaa lisätessä (poimin kaksi kaveria kyytiin) "jurina" oli miedompaa.
Iskunvaimentimet on uudet takana kesäkuulta 2009 ja etuiskarit vuodesta 2007.
Kysyin AstrumAutosta tuota syylärin korvausta ja he eivät tuollaisesta politiikasta tietäneet mitään. Saksasta syylärin saa myös puoleen hintaan. Glykoli testi olisi maksanut 100 EUR. Heillä ei ollut heti aikaa, joten odotan 3.11. asti jolloin vien auton moottoriöljyn ja laatikkoöljyn vaihtoon, mutta AD liikkeeseen.
"Rengastärinää" on koko ajan, mutta ehkä voimakkaammin tulee esille yli 50 km/h vauhdissa. Vaihteisto N-asennossa ei muuta tilannetta. Ajattelin, että kardaani olisi epätasapainossa, mutta en siihen usko koska "rengastärinä" ei ole tasaista.
Kun autolla kunnolla kiihdyttää niin tasainen "jurina" kuuluu, mutta vain kiihdytyksen ajan nopeuksista 40 km/h aina noin 90 km/h asti. Yli 100 km/h ei kuulu "jurinaa" ollenkaan. Voisiko kyseessä olla kardaanin laakeri tai perä?
Automaattilaatikko vaihtaa tasaisesti eikä normaalisti kiihdyttäessä kuulu tasaista "jurinaa".
Huomasin myös, että kuormaa lisätessä (poimin kaksi kaveria kyytiin) "jurina" oli miedompaa.
Iskunvaimentimet on uudet takana kesäkuulta 2009 ja etuiskarit vuodesta 2007.
Kysyin AstrumAutosta tuota syylärin korvausta ja he eivät tuollaisesta politiikasta tietäneet mitään. Saksasta syylärin saa myös puoleen hintaan. Glykoli testi olisi maksanut 100 EUR. Heillä ei ollut heti aikaa, joten odotan 3.11. asti jolloin vien auton moottoriöljyn ja laatikkoöljyn vaihtoon, mutta AD liikkeeseen.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Restless76 kirjoitti:Kiitoset vastauksista. Päätin silti lähteä matkaan ja yrittää samalla tehdä analyysiä. Tässä ehkä tarkempia havaintoja:
"Rengastärinää" on koko ajan, mutta ehkä voimakkaammin tulee esille yli 50 km/h vauhdissa. Vaihteisto N-asennossa ei muuta tilannetta. Ajattelin, että kardaani olisi epätasapainossa, mutta en siihen usko koska "rengastärinä" ei ole tasaista.
Kun autolla kunnolla kiihdyttää niin tasainen "jurina" kuuluu, mutta vain kiihdytyksen ajan nopeuksista 40 km/h aina noin 90 km/h asti. Yli 100 km/h ei kuulu "jurinaa" ollenkaan. Voisiko kyseessä olla kardaanin laakeri tai perä?
Automaattilaatikko vaihtaa tasaisesti eikä normaalisti kiihdyttäessä kuulu tasaista "jurinaa".
Huomasin myös, että kuormaa lisätessä (poimin kaksi kaveria kyytiin) "jurina" oli miedompaa.
Iskunvaimentimet on uudet takana kesäkuulta 2009 ja etuiskarit vuodesta 2007.
Kysyin AstrumAutosta tuota syylärin korvausta ja he eivät tuollaisesta politiikasta tietäneet mitään. Saksasta syylärin saa myös puoleen hintaan. Glykoli testi olisi maksanut 100 EUR. Heillä ei ollut heti aikaa, joten odotan 3.11. asti jolloin vien auton moottoriöljyn ja laatikkoöljyn vaihtoon, mutta AD liikkeeseen.
Joo ei se aina mee perille,vaikka yrittää rautalangasta vääntää!Ei muuta kun pitkään reissuun vaan,ja uutta laatikkoa putkeen!
Etkö huomannut sitä syylärin hintaa,aikaisemmassa viestissä.
http://cgi.ebay.it/_Ricambi-e-Accessori ... 286.c0.m14
Viimeksi muokannut jussilampi, Pe 23.10.2009 10:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Jos on glykolivikaa, niin ei korjaudu laatikon öljynvaihdolla vaan pitää tehdä ns huuhtelu, jolloin öljyä menee enemmän. Ensimmäisen huuhtelun jälkeen pitää ajaa jonkun aikaa ja tehdä sama toisen ja mahdollisesti kolmannen kerran. Nyt puhutaan glykolimääristä, jotka ovat luokkaa 10...400 milligrammaa/litra eli noin teelusikka / litra. Semmoinen määrä jää helposti vaihteistoon, jos tehdään pelkkä pelkällä öljynvaihto.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
kttopar kirjoitti:Jos on glykolivikaa, niin ei korjaudu laatikon öljynvaihdolla vaan pitää tehdä ns huuhtelu, jolloin öljyä menee enemmän. Ensimmäisen huuhtelun jälkeen pitää ajaa jonkun aikaa ja tehdä sama toisen ja mahdollisesti kolmannen kerran. Nyt puhutaan glykolimääristä, jotka ovat luokkaa 10...400 milligrammaa/litra eli noin teelusikka / litra. Semmoinen määrä jää helposti vaihteistoon, jos tehdään pelkkä pelkällä öljynvaihto.
Uuden syylärin ja putkien vaihdon jälkeen laatikkoa
huuhdottiin 20 litralla öljyä,eli laskettiin öljyä pois lauhduttimen kautta ja uutta lisättiin sitä mukaan,muttei se auttanut kun momentinmuunnin eli turbiini oli jo ehtinyt vaurioitua,sullahan se jo vaihdettiin ilmeisesti ensimmäisessä remontissa,ja nyt toisessa vain huuhdeltiin.
Mulla kesti ajaa huuhtelun jälkeen,5000km ja korkkas turbiini.
Se glykoolitesti näyttää maksimiarvona 400mg/litra eli noin 0,1 teelusikkaa/litra(1tl on n.4g öljyä) eli korjataan vähän,muttei testi näytä vaikka siellä olisi 0,4dl glykoolia litrassa sen kummemmin koska testin näyttämä maksimi arvo on se yli 400mg /litra
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 45
- Liittynyt: Su 02.08.2009 22:27
- Paikkakunta: Salo
Moi,
Mun piti tehdä lähtöpäätös klo 07:00 aamulla kun ei ole toista autoa käytössä.
Nyt meni jakeluun kun puhuitte tuosta huuhtelusta. Ilmaisin väärin, että laatikkoöjly vain vaihdettaisiin. Ensimmäisen kerran sitä ei huuhdeltu vaan siitä valutettiin 4 litraa öljyä ja sitten lisättiin. Nyt se tullaan huuhtelemaan ja siihen käytetään 12 litraa öljyä.
Kyllä huomasin tuo italian ebay:n ilmotuksen. Lähetin kaverille postia, kun en sivulta löytänyt osto nappulaa. Hän näyttää hyväksyvän maksun PayPal:lla.
Purkaamoilta ei varmaan kannata edes kysellä.
Mun piti tehdä lähtöpäätös klo 07:00 aamulla kun ei ole toista autoa käytössä.
Nyt meni jakeluun kun puhuitte tuosta huuhtelusta. Ilmaisin väärin, että laatikkoöjly vain vaihdettaisiin. Ensimmäisen kerran sitä ei huuhdeltu vaan siitä valutettiin 4 litraa öljyä ja sitten lisättiin. Nyt se tullaan huuhtelemaan ja siihen käytetään 12 litraa öljyä.
Kyllä huomasin tuo italian ebay:n ilmotuksen. Lähetin kaverille postia, kun en sivulta löytänyt osto nappulaa. Hän näyttää hyväksyvän maksun PayPal:lla.
Purkaamoilta ei varmaan kannata edes kysellä.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
poista
Viimeksi muokannut jussilampi, Pe 23.10.2009 16:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
jussilampi kirjoitti:Restless76 kirjoitti:Moi,
Mun piti tehdä lähtöpäätös klo 07:00 aamulla kun ei ole toista autoa käytössä.
Nyt meni jakeluun kun puhuitte tuosta huuhtelusta. Ilmaisin väärin, että laatikkoöjly vain vaihdettaisiin. Ensimmäisen kerran sitä ei huuhdeltu vaan siitä valutettiin 4 litraa öljyä ja sitten lisättiin. Nyt se tullaan huuhtelemaan ja siihen käytetään 12 litraa öljyä.
Kyllä huomasin tuo italian ebay:n ilmotuksen. Lähetin kaverille postia, kun en sivulta löytänyt osto nappulaa. Hän näyttää hyväksyvän maksun PayPal:lla.
Purkaamoilta ei varmaan kannata edes kysellä.
Kyllä se pitäisi nyt lopettaa se ajaminen ja tehdä glykoli testi,joka on todennäkoisesti positiivinen,vaihtaa syyläri,ja koittaa huuhtelemalla,saada kuntoon,mutta todennäköisesti pitää vaihtaa myös tiivisteet ja turbiini eli momentinmuunnin.Kannattaa tehdä Veholla kysely ottaako tehdas osaa kustannuksiin,kun valmistusvika,jos Vehon maahantuoma on varmaan helpompi saada kustannuksia jakoon,
tai jos ostettu suomalaisesta liikkeestä ovat vastuussa tuotteesta.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Jos haluat laatikkoa testata, niin aja loivaa ylämäkeä isolla vaihteella noin 1300-1500 kierroksilla ja painat kaasua hieman lisää. Jos silloin laatikko nykii niin melko varmasti on glykoolia sisällä.Restless76 kirjoitti:Moi,
Mun piti tehdä lähtöpäätös klo 07:00 aamulla kun ei ole toista autoa käytössä.
Nyt meni jakeluun kun puhuitte tuosta huuhtelusta. Ilmaisin väärin, että laatikkoöjly vain vaihdettaisiin. Ensimmäisen kerran sitä ei huuhdeltu vaan siitä valutettiin 4 litraa öljyä ja sitten lisättiin. Nyt se tullaan huuhtelemaan ja siihen käytetään 12 litraa öljyä.
Kyllä huomasin tuo italian ebay:n ilmotuksen. Lähetin kaverille postia, kun en sivulta löytänyt osto nappulaa. Hän näyttää hyväksyvän maksun PayPal:lla.
Purkaamoilta ei varmaan kannata edes kysellä.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 45
- Liittynyt: Su 02.08.2009 22:27
- Paikkakunta: Salo
Moi,
Mese on laitettu nyt käyttökieltoon. Sain onneksi laina-auton käyttööni, jotta pääsee liikkumaan. Hieno sininen Nissan.
Glykoli testi on varattu ensi torstaiksi. Sitten toivottavasti asia selviää.
Loivassa ylämäessä vaihteisto ei kyllä kiihdyttäessä nyi. Muutenkin vaihteet menee päälle normaalisti. Ennemmin kuuluu sellainen "jurina/jyrinä" vähän kuin rattaat hankaisivat toisiaan vasten ilman voitelua. Ehkä vastaava ääni kuin rikkoutunut pyöränlaakeri kun sitä kuormittaa. Lisäksi kuskin lattiassa tuntuu toistuvasti värinää muttei kumminkaan tasaista. Niin ja peruuttamisen jälkeen D-vaihteen kytkiessä tuntuu ettei välyksen poistoa olisi ollenkaan.
Kaveri, joka istui oikealla takana sanoi, että ihan kuin oikeatakarengas heittäisi.
Kiitos tiedosta Aki P, että turbiinia / laatikko settiä on tarjolla.
Kiitokset myös kaikille muille vastanneille/kommentoineille. On todella hyvä saada lisää informaatiota mahdollisista vioista ja niiden vaikutuksista.
Mese on laitettu nyt käyttökieltoon. Sain onneksi laina-auton käyttööni, jotta pääsee liikkumaan. Hieno sininen Nissan.
Glykoli testi on varattu ensi torstaiksi. Sitten toivottavasti asia selviää.
Loivassa ylämäessä vaihteisto ei kyllä kiihdyttäessä nyi. Muutenkin vaihteet menee päälle normaalisti. Ennemmin kuuluu sellainen "jurina/jyrinä" vähän kuin rattaat hankaisivat toisiaan vasten ilman voitelua. Ehkä vastaava ääni kuin rikkoutunut pyöränlaakeri kun sitä kuormittaa. Lisäksi kuskin lattiassa tuntuu toistuvasti värinää muttei kumminkaan tasaista. Niin ja peruuttamisen jälkeen D-vaihteen kytkiessä tuntuu ettei välyksen poistoa olisi ollenkaan.
Kaveri, joka istui oikealla takana sanoi, että ihan kuin oikeatakarengas heittäisi.
Kiitos tiedosta Aki P, että turbiinia / laatikko settiä on tarjolla.
Kiitokset myös kaikille muille vastanneille/kommentoineille. On todella hyvä saada lisää informaatiota mahdollisista vioista ja niiden vaikutuksista.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Aki P kirjoitti:Semmonen kymmenkunta laatikkoa huuhdeltu ja vaihdettu vain syyläri, eikä yhdelläkään oireet jatkuneet/ ei ole tarvinnut uusia turbiinia tai laatikkoa.
Mutta on niitä surullisiakin tapauksia nähty ja kuultu.
Löytyy yksi turbiini/ laatikko setti jos oikein huonosti käy.
Munkin autossa oireet hävisivät syylärin ja putkien vaihdolla,sekä vaihteiston huuhtelulla,mutta 5000km jälkeen ei liikkunut enään mihinkään suuntaan,eli turbiini särkyi jota glykoli oli jo ehtinyt vaurioittaa.Vaihdettiin kaikki tiivisteet vaihteistoon ja turbiini lasku 2400 euroa.Asia nyt kuluttajariitalautakunnassa koska edellinen korjaus mielestäni epäonnistunut.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 45
- Liittynyt: Su 02.08.2009 22:27
- Paikkakunta: Salo
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Restless76 kirjoitti:No eipä ollut tulleet nesteet AstrumAutoon Saloon, joten glykoli testi siirtyy sitten ensi viikkoon.
Kyllä olisi ollut mukava saada tietoa asiasta jo tänään. Ensi tiistain huollossa täytyy sitten vain vaihdattaa moottoriöljy.
Eikait siitä öljystä tarvi ottaa kun näyte täyttöaukon (entisen mittatikun kautta),ja lähettää semmoiseen Vehoon joka on testejä tehnyt,vähän ihmetyttää jos Astrum Autossa ei ole testi litkuja, osaako ne tehdä koko testiä,on laboratorio hommia eikä mitään auton asennusta.
Kuitenkin kuten aikaisemmin sanoin oireista päätellen glykoolia vaihteistoöljyn seassa,mielestäni 99% varmuudella!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 45
- Liittynyt: Su 02.08.2009 22:27
- Paikkakunta: Salo
Auto kävi tänään moottoriöljyn vaihdossa ja samalla pyysin tarkistamaan kardaanin kannatin laakerin ja kardaanin muutenkin. Kaikki noilta osin kunnossa. Tarkasteli myös perän, muttei siinäkään mitään. Eli nyt viittaa kovasti tuohon teidänkin arvioimaan glykoli juttuun.
Korjaamosta todettiin, että vaihteistoöljy näyttää hyvältä eikä ole värjääntynyt vaaleaksi. Tietysti puhutaan melko pienistä glykoli määristä, mutta nyt on vaihteistoöljyä purkissa ja taidan kiikuttaa tuon öljyn muualle kuin AstrumAutoon testattavaksi. Sinne ei ollut vieläkään litkuja tullut. Hinta on 100 EUR vaikka mulla on näyte mukana. Hintaa ei voi kuulemma laskea kun litkut maksavat niin paljon.
Tuli myös pieneen mieleeni, että voisiko vetoakselit olla heikossa hapessa? No tuo on varmaan seuraava juttu tarkistaa mikäli glykoli testi on negatiivinen.
Matti R: Kokeilin tuota hidasta kiihdytystä enkä huomannut nykimistä. Kerran huomasin isomman nykäisyn kun laatikko vaihtoi isompaan noin 40-50 km/h vauhdissa.
Että sellasta.
Korjaamosta todettiin, että vaihteistoöljy näyttää hyvältä eikä ole värjääntynyt vaaleaksi. Tietysti puhutaan melko pienistä glykoli määristä, mutta nyt on vaihteistoöljyä purkissa ja taidan kiikuttaa tuon öljyn muualle kuin AstrumAutoon testattavaksi. Sinne ei ollut vieläkään litkuja tullut. Hinta on 100 EUR vaikka mulla on näyte mukana. Hintaa ei voi kuulemma laskea kun litkut maksavat niin paljon.
Tuli myös pieneen mieleeni, että voisiko vetoakselit olla heikossa hapessa? No tuo on varmaan seuraava juttu tarkistaa mikäli glykoli testi on negatiivinen.
Matti R: Kokeilin tuota hidasta kiihdytystä enkä huomannut nykimistä. Kerran huomasin isomman nykäisyn kun laatikko vaihtoi isompaan noin 40-50 km/h vauhdissa.
Että sellasta.
Audi A4 2.0TDI 2006 Avant Quattro
Ex. S211 E320 CDI 2003
Ex. S211 E320 CDI 2003
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 45
- Liittynyt: Su 02.08.2009 22:27
- Paikkakunta: Salo
Kiitos ideasta nautseri. Se voisi olla ongelma tuohon "rengastärinään". Mutta ei varmaan jurinaan kun autolla kiihdyttää kunnolla?
Tänään kävin glykoli testissä ja tulos oli negatiivinen eli ei glykolia automaattivaihteisto öljyssä.
Mikäköhän tuossa mesessä nyt on jurinan osalta olla oikein ongelmana. Olisiko moottorin kannatinkumi? Tai ne vetarit? Ideoita?
Tänään kävin glykoli testissä ja tulos oli negatiivinen eli ei glykolia automaattivaihteisto öljyssä.
Mikäköhän tuossa mesessä nyt on jurinan osalta olla oikein ongelmana. Olisiko moottorin kannatinkumi? Tai ne vetarit? Ideoita?
Audi A4 2.0TDI 2006 Avant Quattro
Ex. S211 E320 CDI 2003
Ex. S211 E320 CDI 2003
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 45
- Liittynyt: Su 02.08.2009 22:27
- Paikkakunta: Salo
Kävin renkaat tasapainottamassa aamulla. Vielä en ole kerinnyt autolla ajamaan yli 50 km/h.
Auton ollessa ylhäällä takarenkaita pyörittäessä jotain rutinaa kuului mutta tietoa ei ole onko se vetarin murroksista, perästä vai laakerista.
Olen menossa näyttämään autoa taas korjaamolle. Palaan asiaan.
Auton ollessa ylhäällä takarenkaita pyörittäessä jotain rutinaa kuului mutta tietoa ei ole onko se vetarin murroksista, perästä vai laakerista.
Olen menossa näyttämään autoa taas korjaamolle. Palaan asiaan.
Audi A4 2.0TDI 2006 Avant Quattro
Ex. S211 E320 CDI 2003
Ex. S211 E320 CDI 2003
Minulla oli pitkään vastaavantyyppistä jurinaa ja rengastärinää, se tuntui myös lievänä ratin poukkoiluna/vapinana.
Asia ei korjaantunut tasapainotuksilla, eikä edes renkaiden ja koko vannekierroksen vaihdolla.
Kaikki ripustukset ja tuennat + sitä sun tätä tarkistettiin, mutta ei auttanut.
Vika korjaantui yllättäen, kun jouduin katsastusmiehen käskystä vaihtamaan eteen jarrulevyt. Kaikki jurinat ja tärinät jäivät sille korjaamoreissulle.
Ilmeisesti jarrulevyt (tai toinen niistä) oli päässyt syystä tai toisesta kieroutumaan aikaisemman omistajan aikana ja ne ottivat sen verran kiinni jarrupaloihin, että vaiva aiheutui siitä. Mahdollista myös on, että ohueksi kuluessaan, levyjen metalli ei vain enää kestä tarpeeksi lämpenemistä, ilman muodon muutoksia...
Asia ei korjaantunut tasapainotuksilla, eikä edes renkaiden ja koko vannekierroksen vaihdolla.
Kaikki ripustukset ja tuennat + sitä sun tätä tarkistettiin, mutta ei auttanut.
Vika korjaantui yllättäen, kun jouduin katsastusmiehen käskystä vaihtamaan eteen jarrulevyt. Kaikki jurinat ja tärinät jäivät sille korjaamoreissulle.
Ilmeisesti jarrulevyt (tai toinen niistä) oli päässyt syystä tai toisesta kieroutumaan aikaisemman omistajan aikana ja ne ottivat sen verran kiinni jarrupaloihin, että vaiva aiheutui siitä. Mahdollista myös on, että ohueksi kuluessaan, levyjen metalli ei vain enää kestä tarpeeksi lämpenemistä, ilman muodon muutoksia...
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv