w201 bensapumpun rele

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
samip76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: To 27.01.2005 01:21
Paikkakunta: pohojanmaalla

w201 bensapumpun rele

Viesti Kirjoittaja samip76 »

Etsin jo aiheesta viestejä, mutta vähän epäselväksi jäi tuon releen sijainti...se kun pitäisi olla akun takana,mutta ei vaan löydy.toisella puolen elikkäs sulakerasian etupuolella on mustan muovikannen alla 2 relettä,toinen noin 5x 10 cm jossa jotain tekstiä 4zyl 6200 ja teksti kickdown(jos se on tämä mikä se toinen pienempi rele on?).auto toimi normaalisti, mutta ykskaks jätti vaan käynnistymättä ja tietty helevetin hankalaan paikkaan toiselle paikkakunnalle.(siksi vähän epämääräiset tiedot).se saatiin todettua että bensapumppu ei surraa ja sille ei tuu virtaa.auto on vanha ku taivas ihan ensimmäisiä w201 -2,0 vm84 ja jos jollain on rele myydä saa tarjota!!!
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14224
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Rele on juuri tuo missä on sylinteri- ja kierrosluku päällä. Testaa rele seuraavan linkin ohjeiden mukaan, eli yhdistä napa 7 ja 8. Jos tällöin pumppu surisee, vika on releessä. Releen voi avata ja korjata jos esim. juotos on palanut kuten minulla kävi.

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=10297
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
samip76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: To 27.01.2005 01:21
Paikkakunta: pohojanmaalla

Viesti Kirjoittaja samip76 »

kiitos neuvosta!!!pumppu alkoi toimaan napojen yhdistämisellä,nyt vaan vielä rele auki jos tinaus onnistuisi.
Avatar
mikkokyl
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 06.04.2009 16:39
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja mikkokyl »

Kierrätetään ja nostetaanhan vanhaa aihetta. Tulipa todettua, että tuo oma 190E 2.6 täyskaasuvedossa kierrostenrajottimella käydessään katkaiseekin menon ihan tyystin, eikä vain sen verran kuin pitäisi. Moottori siis sammuu. Vähän aikaa kun odottaa ja vääntää avainta niin käynnistyy taas normaalisti. Onko tämäkin asia siis tähän samaiseen b-pumpun relevikaan mahdollisesti viittaava juttu, ja että kolvi pitäis laittaa lämpiämään?
Nykyinen: 190E 2.6
(ex) W124 230E
Vastaa Viestiin