aikeissa jossain vaiheessa ahtaa tuota nelosta ja kyselisin millaista puristussuhdetta olette käyttäneet omissa projekteissanne.
Samoin tun öljypumpun volyymi ja paine? Sopiiko tuohon neloseen esim kutosen pumppu vai riittääkö oma?
millaisia maksimipaineita öljynkierrossa pidätte.
Ja eikun lisää kysymyksiä Löytyykö mitään valmiita sarjoja tai omakohtaisia hyviä kokoonpanoja.
Petri K kirjoitti:aikeissa jossain vaiheessa ahtaa tuota nelosta ja kyselisin millaista puristussuhdetta olette käyttäneet omissa projekteissanne.
Vakio puristussuhteet. Jos menet puristuksia laskemaan, ni sen jälkeen et saa kylmää konetta käyntiin ilman kosania, koska naftan syttyminen perustuu juuri tuohon puristuksen tuottamaan lämpöön. Tuskin niitä puristuksia kannattaa nostamaankaan lähteä .
öljynpaineen nyrkkisääntönä voisi pitää 5bar max. kierroksilla, näin ainakin viisaat ovat kertoneet.
Bemun turbo koneessa oli aikoinaan jopa 7bar. kierroksilla ja hyvin kesti.
Vakio pumpun pitäisi riittää, jos paljon ajettu niin uusi pumppu kannattaa laittaa.
JuhaE kirjoitti:öljynpaineen nyrkkisääntönä voisi pitää 5bar max. kierroksilla, näin ainakin viisaat ovat kertoneet.
Bemun turbo koneessa oli aikoinaan jopa 7bar. kierroksilla ja hyvin kesti.
Vakio pumpun pitäisi riittää, jos paljon ajettu niin uusi pumppu kannattaa laittaa.
mersun koneessahan tuo max paine on 8baria... sen jälkeen aukeaa öljynpaineen rajoitus venttiili.. tuskin noille mitään tarvii tehä torbon lisäyksen yhteydessä.
Mika.T kirjoitti:
mersun koneessahan tuo max paine on 8baria... sen jälkeen aukeaa öljynpaineen rajoitus venttiili.. tuskin noille mitään tarvii tehä torbon lisäyksen yhteydessä.
Petri K kirjoitti:aikeissa jossain vaiheessa ahtaa tuota nelosta ja kyselisin millaista puristussuhdetta olette käyttäneet omissa projekteissanne.
Vakio puristussuhteet. Jos menet puristuksia laskemaan, ni sen jälkeen et saa kylmää konetta käyntiin ilman kosania, koska naftan syttyminen perustuu juuri tuohon puristuksen tuottamaan lämpöön. Tuskin niitä puristuksia kannattaa nostamaankaan lähteä .
Lähinnä ajattelin jos tarvetta laskea, käyntiinhän tuon saa aina esilämmityksellä (eberi) ja hehkuilla.
Voisi vain olla laakereille pienempi rasitus koska kumminkin ahdettuna joutuu puristamaan suurempaa ilmamäärää kasaan.
Mika.T kirjoitti:mersun koneessahan tuo max paine on 8baria... sen jälkeen aukeaa öljynpaineen rajoitus venttiili.. tuskin noille mitään tarvii tehä torbon lisäyksen yhteydessä.
Alfameri väittää avautumispaineeksi 5bar dieselissä