C-280 -vm94,perä rikki,mitä vaihtoehtoja,abs-jarrut on
C-280 -vm94,perä rikki,mitä vaihtoehtoja,abs-jarrut on
Minulta hajosi perä autosta,kannattaako korjata perä vai ostaa käytetty ja mitkä perät siihen käyvät?? Mistä edullisesti käytetty perä tähän malliin,tuntuu olevan vaikea löytää. Mitä muuta kannattaa huomioida perää vaihdettaessa??
abs perä pitää tietysti olla ja samalla välityksellä, jos haluaa abs:n toimivan
perästä pitäis löytyä tieto myös siitä välityksestä...
eiköhän siihen mene myös nuo 124 ja 201 koppaisen perät, kun vain on samoilla osilla...

perästä pitäis löytyä tieto myös siitä välityksestä...
eiköhän siihen mene myös nuo 124 ja 201 koppaisen perät, kun vain on samoilla osilla...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Ensimmäiseksi pitäisi selvittää, minkälainen perä on alla.
Välityksiä on luultavasti useita vaihtoehtoja, ainakin eri vaihteistoille
omansa. Lisäksi perässä voi olla ASR eli kaksi pyörintänopeuden
anturia tai ASD eli hydraulilukko.
Veho (esim. Vehon tekninen neuvonta) osaa kertoa nämä asiat
runkonumeron perusteella. Nämä voi myös tarkistaa itse. Välitys
on merkitty perään ja anturien määrän voi laskea. ASD:n
näkee hydrauliputkesta ja ASD:n sekä ASR:n kojelaudan varoitusvalosta.
Venäläisten Mersukerhon sivuilla voi tarkistaa auton runkonumeron
perusteella onko siinä ASR tai ASD.
ABS pitää tietysti olla. Muun kuin w202:n perä voi sopia, kun vaan
kiinnitykset ja mitat sopivat. Useita eroja voi olla, joista osa on perän
takakannessa tai akselien kiinnityksissä niin, että osia vaihtamalla
onnistuu. Kannattaa verrata osia vieretysten ja tarkistaa kaikki
kiinnitykset ja mitat. Varminta on ostaa saman mallin perä. Kaikki w202:n
perätkään eivät ole samanlaisia, esim. ASD-perä on leveämpi kuin tavallinen.
Hyviä ostopaikkoja on esim. varaosahaku Suomessa tai Ruotsissa
ja Saksan eBay. Saksan eBayn voi laittaa hakusanoiksi esim. "C280
differential" ja Ruotsin varaosahakuun "C280 bakväxel". Suomessa
perä voi maksaa noin 500-600 e ja ulkomailla jopa alle puolet tästä.
Olisiko käsivalintainen 3,67 ja automaatti 2,87 ja sinulla ilman ASD:a
tai ASR:a? Semmoinen maksaa 200-350 euroon (osta heti) Saksassa ja
hinnoista voi tinkiä (huutokauppa).
http://www.varaosahaku.fi/
http://www.ebay.de/
http://www.fbt.se/
Välityksiä on luultavasti useita vaihtoehtoja, ainakin eri vaihteistoille
omansa. Lisäksi perässä voi olla ASR eli kaksi pyörintänopeuden
anturia tai ASD eli hydraulilukko.
Veho (esim. Vehon tekninen neuvonta) osaa kertoa nämä asiat
runkonumeron perusteella. Nämä voi myös tarkistaa itse. Välitys
on merkitty perään ja anturien määrän voi laskea. ASD:n
näkee hydrauliputkesta ja ASD:n sekä ASR:n kojelaudan varoitusvalosta.
Venäläisten Mersukerhon sivuilla voi tarkistaa auton runkonumeron
perusteella onko siinä ASR tai ASD.
ABS pitää tietysti olla. Muun kuin w202:n perä voi sopia, kun vaan
kiinnitykset ja mitat sopivat. Useita eroja voi olla, joista osa on perän
takakannessa tai akselien kiinnityksissä niin, että osia vaihtamalla
onnistuu. Kannattaa verrata osia vieretysten ja tarkistaa kaikki
kiinnitykset ja mitat. Varminta on ostaa saman mallin perä. Kaikki w202:n
perätkään eivät ole samanlaisia, esim. ASD-perä on leveämpi kuin tavallinen.
Hyviä ostopaikkoja on esim. varaosahaku Suomessa tai Ruotsissa
ja Saksan eBay. Saksan eBayn voi laittaa hakusanoiksi esim. "C280
differential" ja Ruotsin varaosahakuun "C280 bakväxel". Suomessa
perä voi maksaa noin 500-600 e ja ulkomailla jopa alle puolet tästä.
Olisiko käsivalintainen 3,67 ja automaatti 2,87 ja sinulla ilman ASD:a
tai ASR:a? Semmoinen maksaa 200-350 euroon (osta heti) Saksassa ja
hinnoista voi tinkiä (huutokauppa).
http://www.varaosahaku.fi/
http://www.ebay.de/
http://www.fbt.se/
Viimeksi muokannut JarkkoN, Ti 27.10.2009 12:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Puhdista ensin perän oikeasta alakulmasta numerosarja
näkyviin niin tiedät peräsi tiedot.
Siinä lukee ensin sarjanumero ja sitten välitys.
Sinulla on vaihtoehtoja useita:
- uusi ratassarja veholta
- vanha perä romikselta
- takuukorjattu perä
Itse päädyin jälkimmäiseen vaihoehtoon.
Ostin korjatun perän suoraan Saksasta.
Perässä on myös vuoden takuu.
Perä maksoi kokonaisuuudessaan 840 ja hyvittävät laskusta 150 euroa kun lähetät vanhan perän takaisin . Postikuluja oli laskussa 40 euroa.
Eli perän hinnaksi jää 690.
Suomessa kuulema peräni on harvinainen ja romikselta olisin saanut
lähes samalaisen hintaan 500 euroa,mutta Saksan päässä eivät pitäneet perää harvinaisena ?
www.att24-gmbh.de
näkyviin niin tiedät peräsi tiedot.
Siinä lukee ensin sarjanumero ja sitten välitys.
Sinulla on vaihtoehtoja useita:
- uusi ratassarja veholta
- vanha perä romikselta
- takuukorjattu perä
Itse päädyin jälkimmäiseen vaihoehtoon.
Ostin korjatun perän suoraan Saksasta.
Perässä on myös vuoden takuu.
Perä maksoi kokonaisuuudessaan 840 ja hyvittävät laskusta 150 euroa kun lähetät vanhan perän takaisin . Postikuluja oli laskussa 40 euroa.
Eli perän hinnaksi jää 690.
Suomessa kuulema peräni on harvinainen ja romikselta olisin saanut
lähes samalaisen hintaan 500 euroa,mutta Saksan päässä eivät pitäneet perää harvinaisena ?
www.att24-gmbh.de
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.