Paljonko bensamersun koneella ajeleepi?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
meffari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: La 05.09.2009 16:06

Paljonko bensamersun koneella ajeleepi?

Viesti Kirjoittaja meffari »

Dieseliä etsin mutta noita bensamallejakin on tyrkyllä. Autoakin saapi tarjota jos olet myymässä ; Farmari hakusessa hinta max. 4000€. Peräkoukku oltava.
Jombe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 02.07.2008 12:44
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jombe »

Ei jumalauta. Mikä bensamersu, millä koneella? "Kuinka kauan ajelee" on aika laaja käsite. Nyt vähän ajatusta peliin niihin viesteihin.
meffari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: La 05.09.2009 16:06

Viesti Kirjoittaja meffari »

No sanotaan nyt vaikka C 180 tai 220, lähinnä kiinnostaa tosiaankin noi kilometrit ja mitä remontteja odotettavissa tyyliin "Lucas pumpulla ajelee 300.000 ja sitten remppa" . Kait sen nyt saatana jokainen tajuaa että riippuuhan se ajotavastakin mutta lähinnä noita odotettavissa olevia perusvikoja pohdiskelen.
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Nettiautossa on myynnissä 516000km ajettu C220 bensa. Eli kai niillä ainakin sen verran ajelee :roll:
Ja onhan siellä myös W124 230E jolla on rullattu 650tkm

Kyllähän niillä ajaa varmaan miljoonankin, mutta harvemmin ne jotka ajavat paljon ostavat bensa autoa.

Tyyppiviat eivät määräydy polttoaineen mukaan vaan konemallin mukaan.
Tuota C180:stäkin on tehty vuodesta 1993 nykypäivään, joten moottori malli on vaihtunut jo muutaman kerran.

Alle 4000€ maksavaa C-sarjan bensa farmaria en nettiautosta löytänyt. (haulla tulee 2 vaihtoehtoa joista toinen on oikeasti diesel, ja toinen on tax free-> hinta 3600€+vero1500€=5100€)

Kerro mitä mallia ja vuosimallia olet harkitsemassa, niin varmasti täältä forumilta löytyy joku joka osaa neuvoa. (itse olin tulossa kehumaan m104 moottoria(3,2litranen suora 6) , mutta se ei ilmeisesti ole hankinta listallasi)

Ja ainahan pitää muistaa se että Lucas oli hyvä evankelista mutta surkea sähkömies.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tolla 4000€ (+ touhutonni) budjetil o mahollista saada reilu 200tkm ajettu tuontipeli ruotsista sisältäen verot ja hakureissun kustannukset jos haet itse.

mitä tuohon 220 koneeseen ekassa C-korissa tulee niin mä todellakin yllätyin sen mukavuudesta. Automaatti oli viel jatkeena. siis C220 Elegance. Ainoot ongelmat mitä autossa oli, oli lähinnä (edullisia) lisävarustejuttuja. Jumittunut antenni, takalasinnostimen mekanismi rikki...

Ostin sellaisen 1,5v sitten keskiruotsista ja mittarissa oli 160tkm ja hintaa tuolloin kokonaisuudessaan n. 5000€. Tänään appiukko ajaa sil ja eipä siihen ole mitää tarvinu tehdä viimisen 40tkm aikana. Eli jäi se touhutonni säästöön jonka oletan hupenevan näihin mun M104 moottoreihin.

Mutta itse ottaisin tuolla budjetilla mielummin w124 220TE:n.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
antza88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Pe 07.08.2009 10:56

Viesti Kirjoittaja antza88 »

itte oonpi ajellut vm 91 e190 mersulla yli puoli miljoonaa ja hyvin pelannut. bensapumppu ja bensan paineen tasaaja hajonnut ittellä ei muuta. ollut sellaset 100 tuhatta ittellä.... nii ja tuo konehan on 1,8i
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Juu, ei niitä koneita ajamalla saa ihan äkkiä rikki.
Kannentiiviste menee pidemmistä dieseleistäkin 400 tkm korvilla herkästi vaihtoon, miksei bensakoneestakin. Alakerta tuskin on moksiskaan. Latureita ja kaasuvaijereita pitää vaihtaa naftakoneisiinkin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

kannentiivisteet menee oli se sitten konemalli tahansa. mutta siitä selviää laitolla. eipä niissä kauheesti oo muita perusvikoja ollu,mitä ny joistakin menny ketjuja poikki.
Avatar
Wiltteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: To 15.06.2006 20:29
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Wiltteri »

laineracing kirjoitti:kannentiivisteet menee oli se sitten konemalli tahansa. mutta siitä selviää laitolla. eipä niissä kauheesti oo muita perusvikoja ollu,mitä ny joistakin menny ketjuja poikki.
Mitkähän ovat bensakoneille asetetut ketjunvaihtovälit?
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

nido kirjoitti:
laineracing kirjoitti:kannentiivisteet menee oli se sitten konemalli tahansa. mutta siitä selviää laitolla. eipä niissä kauheesti oo muita perusvikoja ollu,mitä ny joistakin menny ketjuja poikki.
Mitkähän ovat bensakoneille asetetut ketjunvaihtovälit?
:P Ketju pitäisi kestää auton käyttöiän tai ainakin 500 tuh km.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
rei7pir8
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Su 16.05.2004 20:02

Viesti Kirjoittaja rei7pir8 »

Kun vaihdoin tuohon omaan 124koriseen E320:iin kannentiivisteen noin 180tkm kohdalla niin sylinterit, nokka-akselit, jakoketju ja kiristimet olivat kuin lähes uusia! Pienet kiillottumat siellä täällä kertoivat että on tämä sentään joskus käynnissä ollut!
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Yleensä ajaleepi 280537km sitten sippaa tai vaikuttaisikohan asiaan ennakoivat huollot ja säännölliset tarkastukset. Onhan noita 300-24 koneitakin näkynyt 500tkm ajettuna mutta ei se tarkoita että ne kaikki ajamalla sen menee.
250CE 1969
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

no kun toi aki p heräis niin se vois valasta tota ketjujen katkeemis hommaa myös enempi,mutta niitä on sattunut myös omalle kohdalle tulleita. jotain vuosimalleja m111 moottorista....
Vastaa Viestiin