Paljonko bensamersun koneella ajeleepi?
Paljonko bensamersun koneella ajeleepi?
Dieseliä etsin mutta noita bensamallejakin on tyrkyllä. Autoakin saapi tarjota jos olet myymässä ; Farmari hakusessa hinta max. 4000€. Peräkoukku oltava.
No sanotaan nyt vaikka C 180 tai 220, lähinnä kiinnostaa tosiaankin noi kilometrit ja mitä remontteja odotettavissa tyyliin "Lucas pumpulla ajelee 300.000 ja sitten remppa" . Kait sen nyt saatana jokainen tajuaa että riippuuhan se ajotavastakin mutta lähinnä noita odotettavissa olevia perusvikoja pohdiskelen.
Nettiautossa on myynnissä 516000km ajettu C220 bensa. Eli kai niillä ainakin sen verran ajelee 
Ja onhan siellä myös W124 230E jolla on rullattu 650tkm
Kyllähän niillä ajaa varmaan miljoonankin, mutta harvemmin ne jotka ajavat paljon ostavat bensa autoa.
Tyyppiviat eivät määräydy polttoaineen mukaan vaan konemallin mukaan.
Tuota C180:stäkin on tehty vuodesta 1993 nykypäivään, joten moottori malli on vaihtunut jo muutaman kerran.
Alle 4000€ maksavaa C-sarjan bensa farmaria en nettiautosta löytänyt. (haulla tulee 2 vaihtoehtoa joista toinen on oikeasti diesel, ja toinen on tax free-> hinta 3600€+vero1500€=5100€)
Kerro mitä mallia ja vuosimallia olet harkitsemassa, niin varmasti täältä forumilta löytyy joku joka osaa neuvoa. (itse olin tulossa kehumaan m104 moottoria(3,2litranen suora 6) , mutta se ei ilmeisesti ole hankinta listallasi)
Ja ainahan pitää muistaa se että Lucas oli hyvä evankelista mutta surkea sähkömies.

Ja onhan siellä myös W124 230E jolla on rullattu 650tkm
Kyllähän niillä ajaa varmaan miljoonankin, mutta harvemmin ne jotka ajavat paljon ostavat bensa autoa.
Tyyppiviat eivät määräydy polttoaineen mukaan vaan konemallin mukaan.
Tuota C180:stäkin on tehty vuodesta 1993 nykypäivään, joten moottori malli on vaihtunut jo muutaman kerran.
Alle 4000€ maksavaa C-sarjan bensa farmaria en nettiautosta löytänyt. (haulla tulee 2 vaihtoehtoa joista toinen on oikeasti diesel, ja toinen on tax free-> hinta 3600€+vero1500€=5100€)
Kerro mitä mallia ja vuosimallia olet harkitsemassa, niin varmasti täältä forumilta löytyy joku joka osaa neuvoa. (itse olin tulossa kehumaan m104 moottoria(3,2litranen suora 6) , mutta se ei ilmeisesti ole hankinta listallasi)
Ja ainahan pitää muistaa se että Lucas oli hyvä evankelista mutta surkea sähkömies.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
tolla 4000€ (+ touhutonni) budjetil o mahollista saada reilu 200tkm ajettu tuontipeli ruotsista sisältäen verot ja hakureissun kustannukset jos haet itse.
mitä tuohon 220 koneeseen ekassa C-korissa tulee niin mä todellakin yllätyin sen mukavuudesta. Automaatti oli viel jatkeena. siis C220 Elegance. Ainoot ongelmat mitä autossa oli, oli lähinnä (edullisia) lisävarustejuttuja. Jumittunut antenni, takalasinnostimen mekanismi rikki...
Ostin sellaisen 1,5v sitten keskiruotsista ja mittarissa oli 160tkm ja hintaa tuolloin kokonaisuudessaan n. 5000€. Tänään appiukko ajaa sil ja eipä siihen ole mitää tarvinu tehdä viimisen 40tkm aikana. Eli jäi se touhutonni säästöön jonka oletan hupenevan näihin mun M104 moottoreihin.
Mutta itse ottaisin tuolla budjetilla mielummin w124 220TE:n.
mitä tuohon 220 koneeseen ekassa C-korissa tulee niin mä todellakin yllätyin sen mukavuudesta. Automaatti oli viel jatkeena. siis C220 Elegance. Ainoot ongelmat mitä autossa oli, oli lähinnä (edullisia) lisävarustejuttuja. Jumittunut antenni, takalasinnostimen mekanismi rikki...
Ostin sellaisen 1,5v sitten keskiruotsista ja mittarissa oli 160tkm ja hintaa tuolloin kokonaisuudessaan n. 5000€. Tänään appiukko ajaa sil ja eipä siihen ole mitää tarvinu tehdä viimisen 40tkm aikana. Eli jäi se touhutonni säästöön jonka oletan hupenevan näihin mun M104 moottoreihin.
Mutta itse ottaisin tuolla budjetilla mielummin w124 220TE:n.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Juu, ei niitä koneita ajamalla saa ihan äkkiä rikki.
Kannentiiviste menee pidemmistä dieseleistäkin 400 tkm korvilla herkästi vaihtoon, miksei bensakoneestakin. Alakerta tuskin on moksiskaan. Latureita ja kaasuvaijereita pitää vaihtaa naftakoneisiinkin.
Kannentiiviste menee pidemmistä dieseleistäkin 400 tkm korvilla herkästi vaihtoon, miksei bensakoneestakin. Alakerta tuskin on moksiskaan. Latureita ja kaasuvaijereita pitää vaihtaa naftakoneisiinkin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Mitkähän ovat bensakoneille asetetut ketjunvaihtovälit?laineracing kirjoitti:kannentiivisteet menee oli se sitten konemalli tahansa. mutta siitä selviää laitolla. eipä niissä kauheesti oo muita perusvikoja ollu,mitä ny joistakin menny ketjuja poikki.
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
nido kirjoitti:Mitkähän ovat bensakoneille asetetut ketjunvaihtovälit?laineracing kirjoitti:kannentiivisteet menee oli se sitten konemalli tahansa. mutta siitä selviää laitolla. eipä niissä kauheesti oo muita perusvikoja ollu,mitä ny joistakin menny ketjuja poikki.

MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Kun vaihdoin tuohon omaan 124koriseen E320:iin kannentiivisteen noin 180tkm kohdalla niin sylinterit, nokka-akselit, jakoketju ja kiristimet olivat kuin lähes uusia! Pienet kiillottumat siellä täällä kertoivat että on tämä sentään joskus käynnissä ollut!
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna