käyntihäiriöitä
käyntihäiriöitä
200D vm. -90 alkoi käymän tosi epätasaisesti. Sylintereiden toimivuuttaa suutinputkista tarkistellessa ilmeni ettei nelos sylinteri ole mukana ollenkaa. Koneen öljymäärä tuntuisi lisääntyvän??? Autoasentaja epäili nelos sylinterin männän olevan puhki tai haljennut ja näin polttoaine pääsisi öljytilaan. Onko kenelläkään vastaavanlaisia kokemuksia tämän tyylisistä ongelmista ja ratkaisuista niihin. Remonttimies ehdotti kannen irroittamista ja tutkintaa sieltä käsin. Toinen vaihtoehto olisi koneen vaihto. Vaihtokone olisi tarjolla edullisesti. Kustannukset tulisi olemaan suunnilleen samaa luokkaa. Itse olen miettinyt olisiko nelosen suutin viallinen?? Jos jollain on tietoo niin olisin kiitollinen avusta.
Voihan siinä olla venttiilivikakin ja kun ei syty niin löpö valuu männänrenkaiden ohi mutta kyllä silloin savuttaa.Suosittelisin ekaks suihku pois ihmettelyä ja lopuksi kansi ja päätät sitte mitä teet. 
Voit tietysti eliminoida ajatuksen suihkusta kun vaihdat sen toisen kans paikkaa ja tuleeko vika perässä.En tiedä mesen mut oisko vaikee homma jos kokeilet ensin niin. Ja jos vika on samassa edelleen niin kansi ylös.

Voit tietysti eliminoida ajatuksen suihkusta kun vaihdat sen toisen kans paikkaa ja tuleeko vika perässä.En tiedä mesen mut oisko vaikee homma jos kokeilet ensin niin. Ja jos vika on samassa edelleen niin kansi ylös.

Kiitti atlas ajatuksistasi. Itsekkin epäilin tuota mäntä hommaa ja ajattelin kokeilla ehjää suutinta ja sitä seuraako vika perässä. Autossa oli aiemmin yksi vuotava suutin(runko halki) sen kyllä huomasi kun se suihkutti selvästi ulos ainetta. Huomenissa siis kokeilemaan toisen sylinterin suutinta ja selvittämään onko vika suuttimessa. Tuon kansi homman kanssa taitaa mennä kauemmin kun koneen vaihdossa, varsinkin jos sit ilmenee rikkonainen mäntä jne. Kansi remonttikin taitaa maksaa paljon enemmän kun tarjolla oleva käyntikuntoinen (hyvä) kone 250€.atlas kirjoitti:Voihan siinä olla venttiilivikakin ja kun ei syty niin löpö valuu männänrenkaiden ohi mutta kyllä silloin savuttaa.Suosittelisin ekaks suihku pois ihmettelyä ja lopuksi kansi ja päätät sitte mitä teet.
Voit tietysti eliminoida ajatuksen suihkusta kun vaihdat sen toisen kans paikkaa ja tuleeko vika perässä.En tiedä mesen mut oisko vaikee homma jos kokeilet ensin niin. Ja jos vika on samassa edelleen niin kansi ylös.
Korjasin kerran kuorma-auton kylläkin mese niin suutin niin halki että aine työntyi palotilaan.Voit myös kokeilla niin että otat vain nelosen suihkun pois kierrät sen pelkkään suutin putkeen ja eikun käyntiin ,katso suihkun kuvio ja vuodot.Meteli on kyllä kauhia.Vois olla parempi vaan vaihtaa suihkun paikkaa.
Tänään vaihdettiin 1 ja 4 sylinterien suuttimien paikkaa keskenään ja hups! käyntihäiriö katosi. Kone alkoi taas pyöriä kaikilla pytyillä ja paremmin kuin aiemmin. Outo juttu että nelonen oli eilen pimeänä ja tänään toisella suuttimella toimi. Ja se nelosen suutin toimii nyt ykkösen paikalla moittettomasti. Varmaan ollut jotain roskaa vai kuinka tuollainen selittyy?
Nyt kun kone pöyrii tasaisesti täytyisi vielä saada laatikko vaihtamaan hyvin. Laatikko on 722.3 ja laatikon kyljessä oleva paineensäädin(modulaattori) on vaihdettu, samoin syöttöpumpun kyljessä oleva paineensäädin. 2-3 vaihdossa auto kerää kierroksia korkealle ja välillä kun vaihtaa kolmoselle niin lyö heti nelosen perään. Paineita on lisäilty ja vähennetty, mutta sopivaa säätöä ei tunnu löytyvän. Laatikolta paineet tuntuisi olevan melko kohdallaan kun vaihto on hyvä, ei liikaa luista eikä pamauta vaihdetta päälle. Niitä kaikkien vaihto ongelmiin ehdottamia jousiakin on jo vaihdettu. Siis enää kaiken kaikkiaan kun saisi vielä tuon 2-3 välin kuntoon niin auto toimisi jo melko hyvin.
Nyt kun kone pöyrii tasaisesti täytyisi vielä saada laatikko vaihtamaan hyvin. Laatikko on 722.3 ja laatikon kyljessä oleva paineensäädin(modulaattori) on vaihdettu, samoin syöttöpumpun kyljessä oleva paineensäädin. 2-3 vaihdossa auto kerää kierroksia korkealle ja välillä kun vaihtaa kolmoselle niin lyö heti nelosen perään. Paineita on lisäilty ja vähennetty, mutta sopivaa säätöä ei tunnu löytyvän. Laatikolta paineet tuntuisi olevan melko kohdallaan kun vaihto on hyvä, ei liikaa luista eikä pamauta vaihdetta päälle. Niitä kaikkien vaihto ongelmiin ehdottamia jousiakin on jo vaihdettu. Siis enää kaiken kaikkiaan kun saisi vielä tuon 2-3 välin kuntoon niin auto toimisi jo melko hyvin.