Iskunvaimentimet w124
Iskunvaimentimet w124
Onko kellään tietoo mistä löytyis w124 kunnon pelkkiä nesteiskareita siis millä merkillä löytyy?
Re: Iskunvaimentimet w124
Eipä taida löytyä mistään.Smake75 kirjoitti:Onko kellään tietoo mistä löytyis w124 kunnon pelkkiä nesteiskareita siis millä merkillä löytyy?
Kaasujahan nuo originaalitkin on.
Miksi yleensäkin haluat nesteiskarit

-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Re: Iskunvaimentimet w124
Tos kattelin vm 7/85 tekniikan maailmaa niin näkyi 200d olevan alkuperäisenä nesteiskunvaimentimet.
Jani kirjoitti:Eipä taida löytyä mistään.Smake75 kirjoitti:Onko kellään tietoo mistä löytyis w124 kunnon pelkkiä nesteiskareita siis millä merkillä löytyy?
Kaasujahan nuo originaalitkin on.
Miksi yleensäkin haluat nesteiskarit
Monesti, kun on iskunvaimentimista puhe, menee kaasu- ja nestetoimisuus sekaisin. Itseasiassa kaikki iskunvaimentimet on nestevaimentimia, mutta oikeassa kaasuiskarissa on lisäksi painekaasuinen "tyyny" vaimentimen pohjalla. Tämä tyyny puristuu kasaan varrentilavuuden tarvitseman tilan verran sisäänjoustossa. Eli kaasuiskarissa ei ole pohjaventtiilejä ja kaikki toiminta tapahtuu yhden putken sisällä. Paras olisikin puhua yksiputki- (kaasuiskari) ja kaksiputkivaimentimista (nesteiskari).
Ja mersuissa on alkuperäisesti nimenomaan YKSIPUTKISET kaasuiskunvaimentimet, joita varaosakauppiaatkin pääasiassa tarjoavat.
Itselläni on KONI:n vaimentimet, joilla on ajettu yli 300 tkm ja viime katsastuksen mittaukset olivat 69-72% ( tosi hyvät ) joten seuraavatkin iskarit autossani tulevat olemaan KONIt.
T. K.K
Ja mersuissa on alkuperäisesti nimenomaan YKSIPUTKISET kaasuiskunvaimentimet, joita varaosakauppiaatkin pääasiassa tarjoavat.
Itselläni on KONI:n vaimentimet, joilla on ajettu yli 300 tkm ja viime katsastuksen mittaukset olivat 69-72% ( tosi hyvät ) joten seuraavatkin iskarit autossani tulevat olemaan KONIt.
T. K.K
Mites nuo prosentit iskaritesteissä menee?Mikä hyvä ja mikä huono?Mulla näytti katsastuksessa 82% eteen ja taakse,sivusilmällä vilkaisin kun vissiin jo testailivat testereitä.Takana bilsteinin sprintit ja edessä ainakin 350tkm ajetut iskarit,en ole koskaan vaihtanut,voivat olla jopa alkuperäiset...?(718tkm)
Jos ihan tarkkoja ollaan, niin nykyiset kaasuiskaritkin on kaksiputkisia, korkeapainekaasuiskarit yksiputkisiak.k kirjoitti:Monesti, kun on iskunvaimentimista puhe, menee kaasu- ja nestetoimisuus sekaisin. Itseasiassa kaikki iskunvaimentimet on nestevaimentimia, mutta oikeassa kaasuiskarissa on lisäksi painekaasuinen "tyyny" vaimentimen pohjalla. Tämä tyyny puristuu kasaan varrentilavuuden tarvitseman tilan verran sisäänjoustossa. Eli kaasuiskarissa ei ole pohjaventtiilejä ja kaikki toiminta tapahtuu yhden putken sisällä. Paras olisikin puhua yksiputki- (kaasuiskari) ja kaksiputkivaimentimista (nesteiskari).
Ja mersuissa on alkuperäisesti nimenomaan YKSIPUTKISET kaasuiskunvaimentimet, joita varaosakauppiaatkin pääasiassa tarjoavat.
Itselläni on KONI:n vaimentimet, joilla on ajettu yli 300 tkm ja viime katsastuksen mittaukset olivat 69-72% ( tosi hyvät ) joten seuraavatkin iskarit autossani tulevat olemaan KONIt.
T. K.K

Ja nimenomaan korkeapainekaasuissa ei ole pohjaventtiiliä, kaksiputkisissa kaasuiskareissa on.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
tuosta linkistä pitäisi löytyä konin ikunvaimentimet Mersuun.
http://www.koni.com/_cars/_special/afram.html
Parempia tuskin löydät mistään omat etuiskarit ostin vuonna -97 ja ajan vuodessa 50-70tkm iskarit vieläkin kuin uudet.
Vertailun vuoksi yhdet Monroen iskarit hajosivat auton seisoessa pari viikkoa lentokentän parkisssa, alle vuoden vanhat! Ei koskaan enää Monroen iskareita omaan kärryyn.
http://www.koni.com/_cars/_special/afram.html
Parempia tuskin löydät mistään omat etuiskarit ostin vuonna -97 ja ajan vuodessa 50-70tkm iskarit vieläkin kuin uudet.
Vertailun vuoksi yhdet Monroen iskarit hajosivat auton seisoessa pari viikkoa lentokentän parkisssa, alle vuoden vanhat! Ei koskaan enää Monroen iskareita omaan kärryyn.
W124 iskarit ja tasonsäätö
Sitten tulee vielä uusi ongelma, jos on perän tasonsäätö.
Siihen on olemassa ihan omat iskarinsa, joihin pumpataan perän painuessa lisää painetta. Hintaakin niillä on KL:ssä 330 ekkua/kpl
Tavallisten putkien vaihtaminen niiden paikalle vaatii muutakin askarointia. Muistelen tuoll aiemmissa thredeissä olleen jo juttua muutoksista.
Siihen on olemassa ihan omat iskarinsa, joihin pumpataan perän painuessa lisää painetta. Hintaakin niillä on KL:ssä 330 ekkua/kpl
Tavallisten putkien vaihtaminen niiden paikalle vaatii muutakin askarointia. Muistelen tuoll aiemmissa thredeissä olleen jo juttua muutoksista.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Paljos köyhdyit bilsteineista? Ihan tavalliset vai sport/sprint?Smake75 kirjoitti:Tänä päivänä tilasin bilsteinit kun myyjäkin kehui niitä koska ei enään saa pelkkiä nestevaimentimia
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Itse kaitoin syksyllä bilsteinit etten,tais maksaa 120 ekee/kpl KL-varaosissa.Emppu kirjoitti:Paljos köyhdyit bilsteineista? Ihan tavalliset vai sport/sprint?Smake75 kirjoitti:Tänä päivänä tilasin bilsteinit kun myyjäkin kehui niitä koska ei enään saa pelkkiä nestevaimentimia
Hjuvat on.
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Joo, itselläni on bilsteinin sprintit joka nurkassa. Ostin ne kuukauden käytettynä joten sain pilkkahintaan. Olisin vaan kyselly mitä tollaset bilsteinit oikeasti maksaa. Sullahan on tavalliset?
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Originel bilsteinit maksoi joka nurkkaan 350e yhteensä olin aika yllättynyt kun toisessa varaosaliikkeessä niistä pyydettiin 650e samanlaisista
.Kysyin vielä toisenkin kerran jotta onko se hinta näin niin myyjä sanoi jotta kyllä oli melkoinen hinnanero myyjä vaan tokas saa toki ennemmänkin maksaa jos tämä hinta ei kelpaa 


emppuhan kyseli SPRINTTIEN hintaa,Smake75 kirjoitti:Originel bilsteinit maksoi joka nurkkaan 350e yhteensä olin aika yllättynyt kun toisessa varaosaliikkeessä niistä pyydettiin 650e samanlaisista.Kysyin vielä toisenkin kerran jotta onko se hinta näin niin myyjä sanoi jotta kyllä oli melkoinen hinnanero myyjä vaan tokas saa toki ennemmänkin maksaa jos tämä hinta ei kelpaa
bilstainin sprinttejä tuskin saat 350€ , ja jos saa niin kerro muillekkin mistä

oletko varma että toisessa ei tarjottu sprinttejä ? nuo 350€ on varmaankin nuo originellit .
Viimeksi muokannut epk, Su 29.02.2004 21:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
>Sitten tulee vielä uusi ongelma, jos on perän tasonsäätö.
>Siihen on olemassa ihan omat iskarinsa, joihin pumpataan perän >painuessa lisää painetta
Välikysymys:
Eikös 124 farkuissa ole aina tasonsäätö?
Ja Konilta tämmöisiä ei löydy, Bilsteinilta kyllä?
Oikea vaihtoehto olisi tällöin Konit eteen ja Bilsteinit taakse. Vai?
>Siihen on olemassa ihan omat iskarinsa, joihin pumpataan perän >painuessa lisää painetta
Välikysymys:
Eikös 124 farkuissa ole aina tasonsäätö?
Ja Konilta tämmöisiä ei löydy, Bilsteinilta kyllä?
Oikea vaihtoehto olisi tällöin Konit eteen ja Bilsteinit taakse. Vai?
Ainakin 89- malleista lähtien on, sedaneissa ja mahdollisesti vanhemmissa farkuissa se oli lisävaruste.Opa kirjoitti:Eikös 124 farkuissa ole aina tasonsäätö?
Noista tasokorjatuista esmes KL:llä on vain yhtä tyyppiä, eikä siitäkään ilmoiteta valmistajaa. Muissa merkeissä en ole kuullut edes käytetyn vastaavaa mallia, joten ei mitään näkö- kuulo- tai hajuhavaintoa eri merkkien saatavuudesta.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Jatketaan aihetta.
200e tarttis varmaankin uudet iskarit. Onko porukalla kokemusta ebay:stä tilaamisesta, tai lähinnä siellä myytävien iskareiden laadusta? Tälläiset esim:
http://cgi.ebay.de/4-STOSSDAMPFER-STOss ... dZViewItem
Eli tosiaan onko vain 117,50e koko kierros? Samaa löytyy myös 129,90 hinnalla
Bilsteiniä (B4) näkyy saavan taakse 99e / 2kpl, eikös tuo ole melkolailla kappalehinta suomessa? Eteen samat 129e / 2kpl Näiden laatukin olis varmaan jo selkeästi parempi mitä noiden edellisten...
Onko tiedossa muita paikkoja saksassa kuin eBay mistä noita voisi tilailla?
200e tarttis varmaankin uudet iskarit. Onko porukalla kokemusta ebay:stä tilaamisesta, tai lähinnä siellä myytävien iskareiden laadusta? Tälläiset esim:
http://cgi.ebay.de/4-STOSSDAMPFER-STOss ... dZViewItem
Eli tosiaan onko vain 117,50e koko kierros? Samaa löytyy myös 129,90 hinnalla

Bilsteiniä (B4) näkyy saavan taakse 99e / 2kpl, eikös tuo ole melkolailla kappalehinta suomessa? Eteen samat 129e / 2kpl Näiden laatukin olis varmaan jo selkeästi parempi mitä noiden edellisten...
Onko tiedossa muita paikkoja saksassa kuin eBay mistä noita voisi tilailla?
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Mersuissa on ollu ainakin Bilstenin ja Saschin iskareita. Itselleni ostin viime kesänä KL-stä Bilsteinin Sprintit, jotka on noin 30mm lyhyemmät kuin normisti (Sportline-alusta) ja hintaa oli 120e/kpl.
Itse en ainakaan uskaltanut kokeilla KYBejä tai muita romuja muiden huonojen kokemusten takia. Alkuperäinen on tarkoitettu autoon ja niitä on testattu radalla miljoonia kilometrejä. Mutta jos haluaa kikkailla, niin Hyvinkäällä on esim. yks liike (en muista nimeä), joka myy Spaksia jne. säädettävänä. Tällöin tulee uusia koko kierron kerralla.
Itse en ainakaan uskaltanut kokeilla KYBejä tai muita romuja muiden huonojen kokemusten takia. Alkuperäinen on tarkoitettu autoon ja niitä on testattu radalla miljoonia kilometrejä. Mutta jos haluaa kikkailla, niin Hyvinkäällä on esim. yks liike (en muista nimeä), joka myy Spaksia jne. säädettävänä. Tällöin tulee uusia koko kierron kerralla.
Bilstein ja Koni lienevät ne laadukkaimmat ja kestävimmät iskarit.
80 Audissa oli joskus sachsit takana ja toinen alkoi vuotaa hetikohta kun takuu oli umpeutunut
Ehkä kaikkein huonoimmat iskarit mihin olen törmännyt ovat Gabriel merkkisiä, niin hyvää tarjousta ei noista voi tehdä että ikinä ostaisin.
Kybit ja monroet mistä on kokemuksia ovat olleet ihan ok kamaa, mut niiden hintaero perus bilsteiniin ei välttämättä mahdottoman iso.
80 Audissa oli joskus sachsit takana ja toinen alkoi vuotaa hetikohta kun takuu oli umpeutunut

Kybit ja monroet mistä on kokemuksia ovat olleet ihan ok kamaa, mut niiden hintaero perus bilsteiniin ei välttämättä mahdottoman iso.
MB W124 E250D 20V -95
Audi 90 2.2 quattro -88
Audi 90 2.2 quattro -88
Onko tiedossa muita paikkoja saksassa kuin eBay mistä noita
Itse olen tilannut osoitteesta www.ls-motor.de
Toimitukset ovat toimineet ja sieltä näet eri valmistajien saatavilla olevat vaihtoehdot. Muista osoitteista minulla ei ole kokemusta.
Toimitukset ovat toimineet ja sieltä näet eri valmistajien saatavilla olevat vaihtoehdot. Muista osoitteista minulla ei ole kokemusta.
Katsos kohtalotoveri. Minä tilasin KL-varaosasta iskarit coupeen, ja toisessa on tuo kakkonen. Muistaakseni myös iskariin kaiverretun osanumeron muutama numero oli erilainen.xr5t kirjoitti:mitä mahtaa tarkoitaa Bilstein iskarissa keltainen lätkä jossa on keskellä numero kaksi
kakkos laatuako iskarit autossani on![]()
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Onko tiedossa muita paikkoja saksassa kuin eBay mistä no
Firman ohjeista olin ymmärtävinäni ( saksantaitoni on kehnoa) että ulkomaille tilaus ei onnistu suoraan webbisivulta vaan pitää tehdä säköpostilla tai puhelimella.geoman kirjoitti:Itse olen tilannut osoitteesta www.ls-motor.de
Toimitukset ovat toimineet ja sieltä näet eri valmistajien saatavilla olevat vaihtoehdot. Muista osoitteista minulla ei ole kokemusta.
Toimiikohan yhteydet englanniksi? Hinnat vaikuttaa kohtuullisilta, mitenkäs toimituskulut Suomeen?