C32 Automaatti nykäsee välillä
C32 Automaatti nykäsee välillä
C32 AMG on alkanut kakkosvaihteella välillä nykäsemään häiritsevästi ilmeisesti juuri silloin kun vaihtaa kolmoselle. Tätä tapahtuu ainoastaan silloin kun ajetaan normaalisti vähän kaasua painaen ja ei aina. Esim. kun nostan kaasun ylös kun alan lähestyä risteystä. Vauhti tippuu sinne n. 30km/h tietämille. Kun painan uudestaan kaasua niin auto saattaa nykästä. Tämä on yleisin tilanne, mutta välillä tulee ihan paikaltaan lähtiessäkin. Välillä nykäsy on voimakkaampi ja välillä heikompi, enkä tunnu löytävän mitään järkevää selitystä mistä se voisi johtua. Laatikkoon on vaihdetty öljyt n. 5000km sitten joten siitä ei varmaan vika johdu. Voisiko vika korjaantua säätämällä vai kannattaako alkaa varautumaan konkurssiin?
Lisätään tähän vielä että muuten toimii aivan normaalisti. Vaihteet vaihtuu pehmeesti ja napakasti ilman ylimääräsiä ääniä. Ja tuntuu siltä että nykäsy on alkanut tulemaan nyt useammin kuin ennen.
Lisätään tähän vielä että muuten toimii aivan normaalisti. Vaihteet vaihtuu pehmeesti ja napakasti ilman ylimääräsiä ääniä. Ja tuntuu siltä että nykäsy on alkanut tulemaan nyt useammin kuin ennen.
ML320 CDI W164
C220 W202
_________________
C220 W202
_________________
Re: C32 Automaatti nykäsee välillä
winzard kirjoitti:C32 AMG on alkanut kakkosvaihteella välillä nykäsemään häiritsevästi ilmeisesti juuri silloin kun vaihtaa kolmoselle. Tätä tapahtuu ainoastaan silloin kun ajetaan normaalisti vähän kaasua painaen ja ei aina. Esim. kun nostan kaasun ylös kun alan lähestyä risteystä. Vauhti tippuu sinne n. 30km/h tietämille. Kun painan uudestaan kaasua niin auto saattaa nykästä. Tämä on yleisin tilanne, mutta välillä tulee ihan paikaltaan lähtiessäkin. Välillä nykäsy on voimakkaampi ja välillä heikompi, enkä tunnu löytävän mitään järkevää selitystä mistä se voisi johtua. Laatikkoon on vaihdetty öljyt n. 5000km sitten joten siitä ei varmaan vika johdu. Voisiko vika korjaantua säätämällä vai kannattaako alkaa varautumaan konkurssiin?
Lisätään tähän vielä että muuten toimii aivan normaalisti. Vaihteet vaihtuu pehmeesti ja napakasti ilman ylimääräsiä ääniä. Ja tuntuu siltä että nykäsy on alkanut tulemaan nyt useammin kuin ennen.


MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Ei mun mielestä nouse enkä mä ole varma vaihtaako se edes vaihdetta sillon. Kun jos vetäsee manuaalipuolelle ja laittaa kakkosen päälle ja lähtee liikkeelle niin saattaa tehdä sillonkin sen ilman että vaihtaa edes vaihdetta itse. Mutta sit jos esim. vetäset kaasun pohjaan niin ei mitään nykimistä missään ja sama jos ajat hieman raskaammalla jalalla kuin normaalisti.
ML320 CDI W164
C220 W202
_________________
C220 W202
_________________
Mulla W124: sessa oli kanssa noita haamunykäisyjä. Ne ilmeni aina samalla moottorin kierrosluvulla ja samassa nopeudessa. Epäilin ensin laatikkoa, mutta vika olikin bensapumpun releessä, sen kun vaihdoin niin nykiminen loppui siihen.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
muistaakseni menee seuraavasti, kolme kertaa seuraava toimenpide, kaasu pohjaan kaanna virta avainta virrat paalle mutta ala kaynnista kaanna virrat pois ja uudestaan virrat paalle ja kokoajan kaasu poljin pohjassa x 3 kertaa
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Lueskelin jenkkifoorumeita ja tuntuu siltä etten ole yksin ongelmani kanssa. Vika ilmeisesti on vain 2001 ja 2002 vuosimallin c32:ssa ja sen aiheuttaa jokin momentinmuunnin laatikossa? Sen voisi ilmeisesti korjata päivittämällä laatikon ohjelmiston uudempaan. Kärsiikö kukaan muu C32 omistaja tästä samasta vaivasta? Nyt kun tarkemmin asiaa olen tutkinut niin tuo nykäsy tulee 1500 kierroksen kohdalla ja kakkosvaihteella kun kaasua painaa hellästi.
Onko kellään tietoa mitä laatikon ohjelmapäivitys maksaa?
Sellaisen pystyvät varmaan normi huollon yhteydessä tekemään merkkipajalla.
Onko kellään tietoa mitä laatikon ohjelmapäivitys maksaa?
Sellaisen pystyvät varmaan normi huollon yhteydessä tekemään merkkipajalla.
ML320 CDI W164
C220 W202
_________________
C220 W202
_________________
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Ei siitä pääse eroon mitenkään, anna olla vaan.
Ei ole niinkään vika, vaan ominaisuus ja jokaikinen kärsii siitä, toiset enempi, toiset vähempi.
Tämä on myös vehon kanta asiaan.
Älä hissuttele, enempi hanaa niin ei temppuile
Tai sitten aja W-asennolla. Lähtee osakaasulla liikkeelle kakkosella, talla tiskissä ykkösellä.
Ei ole niinkään vika, vaan ominaisuus ja jokaikinen kärsii siitä, toiset enempi, toiset vähempi.
Tämä on myös vehon kanta asiaan.
Älä hissuttele, enempi hanaa niin ei temppuile

Tai sitten aja W-asennolla. Lähtee osakaasulla liikkeelle kakkosella, talla tiskissä ykkösellä.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]