Piti irroittaa ylätukivarsi sisäpäästä notta pääsisin fixaamaan ruostevauriot kiinityskohdan takaa. Pultti on kuitenkin ruostunut kiinni kumipuslan sisähylsyyn eikä lähde vasaralla nuijimalla irti. Nyt tarvitaan idea miten saa irti mahdollisimman pienillä vahingoilla?
Voisi katkaista pultin mutta rälläkän laikka ei ylety ja paineilmapistosaha ei pysty. En haluaisi paloitella tukivartta, uusi 70€, pelkkä kumipusla olisi pari kymppiä.
W126 ylätukivarren irroitusongelma
W126 ylätukivarren irroitusongelma
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
- alpinweiss
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: Su 25.02.2007 19:49
- Paikkakunta: länsirannikon pääkaupunki
CRC 5-56:sta olen ruiskinut mutta ei auta. En ole koskaan uskonut noihin irroitusöljyihin, olisiko joku oikeasti hyvää tavaraa?
Lämpöä pääsiisi antamaan oikestaan vain pultin päähän kun se kumilimppu on välissä. Pultin toisessa päässä on johtosarja ja moottoritilan väliseinä pehmikkeineen vieressä, sinne en mene kosanitohon kanssa käryttämään.
Ainoa vaihtoehto on lämmittää pultin kierrepäätä, riski on että kumi palaa poroksi mutta pultti ei irtoa.
Lämpöä pääsiisi antamaan oikestaan vain pultin päähän kun se kumilimppu on välissä. Pultin toisessa päässä on johtosarja ja moottoritilan väliseinä pehmikkeineen vieressä, sinne en mene kosanitohon kanssa käryttämään.
Ainoa vaihtoehto on lämmittää pultin kierrepäätä, riski on että kumi palaa poroksi mutta pultti ei irtoa.

-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ti 13.11.2007 20:10
- Paikkakunta: Kausala
Itse olin 15 vuotta sitä mieltä että ainoa toimiva "irroitusöljy" ainakin ammattikäytössä on AGA tai Woikoski merkkistä ja pakattu kahteen isoon pulloon.esukki kirjoitti:CRC 5-56:sta olen ruiskinut mutta ei auta. En ole koskaan uskonut noihin irroitusöljyihin, olisiko joku oikeasti hyvää tavaraa?

Mutta sitten löytyi aine joka toimii: Kent Rust Penetrant.
ON muuten ihanan kallista.


-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5718
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29