W126 ylätukivarren irroitusongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
esukki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 920
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:22
Paikkakunta: Salon seutu

W126 ylätukivarren irroitusongelma

Viesti Kirjoittaja esukki »

Piti irroittaa ylätukivarsi sisäpäästä notta pääsisin fixaamaan ruostevauriot kiinityskohdan takaa. Pultti on kuitenkin ruostunut kiinni kumipuslan sisähylsyyn eikä lähde vasaralla nuijimalla irti. Nyt tarvitaan idea miten saa irti mahdollisimman pienillä vahingoilla?

Voisi katkaista pultin mutta rälläkän laikka ei ylety ja paineilmapistosaha ei pysty. En haluaisi paloitella tukivartta, uusi 70€, pelkkä kumipusla olisi pari kymppiä.
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
Avatar
Trae
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 329
Liittynyt: Ke 14.12.2005 17:14
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja Trae »

Pääsetkö antaan pienellä pöhöllä vähän lämpöö siihen ni vois herkistyä..?
Avatar
alpinweiss
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Su 25.02.2007 19:49
Paikkakunta: länsirannikon pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja alpinweiss »

Saatiin kaverin kanssa irti se laittamalla kunnon irroitusöljyt vaikuttamaan pariks tunniks ja sen jälkeen sellainen yks järjettömän terävä isku jollain kunnon vasaralla.
MB CLK240
Monta kakkosnelosta
Vitoja
Väyrysiä
Mohlovalo Eemeli
Avatar
esukki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 920
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:22
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja esukki »

CRC 5-56:sta olen ruiskinut mutta ei auta. En ole koskaan uskonut noihin irroitusöljyihin, olisiko joku oikeasti hyvää tavaraa?
Lämpöä pääsiisi antamaan oikestaan vain pultin päähän kun se kumilimppu on välissä. Pultin toisessa päässä on johtosarja ja moottoritilan väliseinä pehmikkeineen vieressä, sinne en mene kosanitohon kanssa käryttämään.
Ainoa vaihtoehto on lämmittää pultin kierrepäätä, riski on että kumi palaa poroksi mutta pultti ei irtoa. :cry:
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
Cool Hand Saku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ti 13.11.2007 20:10
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Cool Hand Saku »

esukki kirjoitti:CRC 5-56:sta olen ruiskinut mutta ei auta. En ole koskaan uskonut noihin irroitusöljyihin, olisiko joku oikeasti hyvää tavaraa?
Itse olin 15 vuotta sitä mieltä että ainoa toimiva "irroitusöljy" ainakin ammattikäytössä on AGA tai Woikoski merkkistä ja pakattu kahteen isoon pulloon. :lol:

Mutta sitten löytyi aine joka toimii: Kent Rust Penetrant.

ON muuten ihanan kallista. :wink: eikä löydy ihan joka huoltikselta tai tarjoustalosta :lol:
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5718
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

onko paineilma vasaraa mahollisesti käytössä :roll: sillä kun antaa päähän irrotus oljyjen jäläkeen niin eiköhän anna pultti periksi :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Vastaa Viestiin