w201 bensa röpöttää

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
niitty
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

w201 bensa röpöttää

Viesti Kirjoittaja niitty »

Siirsin auton pihalta talliin. Nyt se ei halua sieltä ulos. Kone röpöttää eikä ota kunnolla kierroksia. Pihalle tullessa ja siitä talliin siirtäessä ei mitään ongelmia.

Olen katsonut tulpat. Ne ovat nokiset eli rikkaalla näyttäisi olevan. Koneen lämpöanturin johto on huonossa kunnossa, mutta ei se minusta poikki ole. Itse anturi näyttää n. 6800 ohmia 17 asteisessa tallissa. Kokeilin myös irroittaa kylmäkäynnistyssuuttimen johdon. Sillä ei ollut vaikutusta.

Jakajan kansi, pyörijä ja tulpat ovat tuoreet. Tulpanjohtojen vaihto ei vaikuttanut.

Mitähän seuraavaksi katsoisi? Tallissa on jonkinmoinen kynnys, joten jotain on saattanut tärähtää irti. Irrallisia letkuja tai johtoja ei kuitenkaan ole silmiin sattunut.

Kone on M102 KE Jetronikilla.
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tulisi mieleen että bensan paine purkautuu imusarjaan seistessä ja varmasti röpöttää käynnistäessä.Ja luulisin että paine purkautuis suuttimista.Tuliko vika yks kaks??
niitty
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Jep. Auto seisoi muutaman tunnin tallissa eikä sinne mennessä tai aikaisemmin ollut ongelmia. On käynyt hyvinkin siististi. Olen tosin käyttänyt sitä vain muutaman minuutin kerrallaan. Voisi tietysti jättää käyntiin pidempään.

Yleensä pidän autoa ulkona, joten käynnistykset kylmässä voivat hyvinkin peittää vuotavan suuttimen. Hiukan on tuntunut, että vieteri olisi aamuisin aikaisempaa pidempi.
pena p
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: w201 bensa röpöttää

Viesti Kirjoittaja pena p »

niitty kirjoitti:Siirsin auton pihalta talliin. Nyt se ei halua sieltä ulos. Kone röpöttää eikä ota kunnolla kierroksia. Pihalle tullessa ja siitä talliin siirtäessä ei mitään ongelmia.

Olen katsonut tulpat. Ne ovat nokiset eli rikkaalla näyttäisi olevan. Koneen lämpöanturin johto on huonossa kunnossa, mutta ei se minusta poikki ole. Itse anturi näyttää n. 6800 ohmia 17 asteisessa tallissa. Kokeilin myös irroittaa kylmäkäynnistyssuuttimen johdon. Sillä ei ollut vaikutusta.

Jakajan kansi, pyörijä ja tulpat ovat tuoreet. Tulpanjohtojen vaihto ei vaikuttanut.

Mitähän seuraavaksi katsoisi? Tallissa on jonkinmoinen kynnys, joten jotain on saattanut tärähtää irti. Irrallisia letkuja tai johtoja ei kuitenkaan ole silmiin sattunut.

Kone on M102 KE Jetronikilla.
Voisko olla letku irronnut lisäilmaluistin ja imusarjan väliltä,se on imusarjan alla,n.2 sm paksu ja10 sm pitkä,jos on niin saa liikaa ilmaa,eikä meinaa käydä.
niitty
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Kiinni oli tuokin letku ja sormin tunnustellen ehjä. Olen yrittänyt kuulostella pihinöitä, mutta enpä ole havainnut. Tosin ilmaläpän ääni peittää pienet pihinät.

Ajelin parin korttelin ympäri. Ajatus oli testata teoriaa imusarjaan vuotaneesta bensasta. Kulki samalla lailla nykien koko matkan. Tällä voi siis ajaa, mutta tehoa puuttuu ja meno on nykivää.

Kone käy pötpöttäen aivan kuin joku Subarun boxeri tai V4 Saabi. Ensimmäinen veikkaus oli, että käy kolmella ja siksi kaivelin tulpat irti. Olivat vain kaikki mustia.
niitty
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Kuinkakohan tarkan lämpöanturin tuo vaatii? Arvot ovat nyt muutaman kymmenen prosenttia yläkantissa. Ainakin anturin johtojen irroittaminen vaikutti. Sai niin paljon bensaa ettei meinannut käydä ollenkaan.
JohaT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja JohaT »

bensasuodin, bensapumppu? onko alipainetta tankissa?
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja M.K »

niitty kirjoitti:Kuinkakohan tarkan lämpöanturin tuo vaatii? Arvot ovat nyt muutaman kymmenen prosenttia yläkantissa. Ainakin anturin johtojen irroittaminen vaikutti. Sai niin paljon bensaa ettei meinannut käydä ollenkaan.
Mielellään aika tarkat ja totuuden mukaiset. Koska esim kattiautossa lämpötila-anturien välittämien tietojen perusteella määräytyy se hetki koska moottorin polttoaineen syöttö voidaan siirtää perusseokselta "rikastetulta" lambda-anturin seoksen ohjaukseen. Eli jos lämpöanturien antama tieto on "suttua", on todennäköistä että myös seoksenmuodostuskin on "suttua".
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
niitty
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Joo, täytyy hommata uusi lämpöanturi. Nyt auto seisoo melkein huoneenlämpöisessä tallissa jossa anturin mukaan on vähän pakkasta. Tiedä sitten, näkyisikö ero jo selvästi käynnissä. Yritin viritellä anturin paikalle kiinteätä vastusta, mutta ei tainnut tulla kunnon kontaktia. Ainakaan ei käynti parantunut.

Bensapumppu pyörii ja tuntuu tuo bensaa saavan. Suodattimen voisi vaihtaa, mutten oikein ymmärrä, miten se voisi mennä noin yht äkkiä tukkoon.
niitty
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Ei tarvinnutkaan uutta lämpöanturia. Se anturi olikin tupla ja piti mitata liittimen ja maan väliltä eikä liittimien väliltä. Oikein mitattuna näytti ihan järkeviä arvoja.

Sain auton sitten pajalle. Totesivat siellä, että käy kolmella; ykköspytty pimeänä. Ottivat siitä tulpan irti, havaitsivat hyväksi ja pistivät takaisin. Sen jälkeen kone kävi kunnolla.

Mitähän tästä pitäisi ajatella. En ole aivan varma, otinko itse myös ykkösen tulpan irti - muut tiedän varmasti ottaneeni, mutta ainakin minulla oli se tulpanjohto irti useampaan otteeseen ja kokeilin myös toisia johtoja. Joka kerta en taatusti ole jättänyt tulpanhattua irti. Pitäisiköhän sitä ruveta kulkemaan työkaluja, tulppia ja muuta rekvisiittaa mukana.
Vastaa Viestiin