Eli akku kuskin penkin alla, tuleeko kyljestä pois kunhan siirtää sulake telineen sivuun? Meneekö mitään sähkösysteemejä tai jotain muuten sekaisin, kun akun irroittaa hetkeksi uuden laittamista varten?
Kannattaako muuten laittaa hiukan isompi Ah arvoltaan kuin alkuperäinen 88Ah?
soppaa kirjoitti:Näinkin yksinkertainen asia, kuin akun vaihto
Eli akku kuskin penkin alla, tuleeko kyljestä pois kunhan siirtää sulake telineen sivuun? Meneekö mitään sähkösysteemejä tai jotain muuten sekaisin, kun akun irroittaa hetkeksi uuden laittamista varten?
Kannattaako muuten laittaa hiukan isompi Ah arvoltaan kuin alkuperäinen 88Ah?
Jos mahdollista niin kantsii antaa virtaa jostain siksi aikaa kun vanha akku on irti. Vaihdoin omani ilman virtaa niin jouduin ohjelmoimaan radion uudestaan. Onneksi oli koodit tallella. Sitten ikkunat piti ajella eestaas että lähtivät toimimaan. Kello + strippimittari nollaantui eli anna virtaa siksi aikaa kun vaihdat akkua. Eikös sulla ole konehuoneessa +napa jossain ja miinus runkoon jostain vanhasta akusta missä on edes vähän virtaa. Pääsee ainakin helpommalla. Niin kaikki hälyt paloi näytöllä ja rattia piti käännellä edes takaisin ja painella jarrua ym että kaikki tuli taas normaaliksi. Ps seuraavan akun vaihdon tullessa annan varmasti varavirtaa,. Jos akku on alkuperäinen etkä ole asentanut lisälämmitintä tai jotain muuta niin riittää.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Mulla ei tullut muuta ongelmaa kuin että radio kysyi koodia ja kellot (mittariston ja eberin) piti laittaa aikaan.
Muutoin akun vaihto oli kyllä todella paskamainen homma, ei mahdu sivusta ulos. Piti jotenkin ketkutella yläkautta penkki irrotettuna pääty edellä ja samalla pitää johtonippuja poissa akun alta. Sormet verillä, teräviä pellinreunoja penkinrunko täynnä.
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
esukki kirjoitti:Mulla ei tullut muuta ongelmaa kuin että radio kysyi koodia ja kellot (mittariston ja eberin) piti laittaa aikaan.
Muutoin akun vaihto oli kyllä todella paskamainen homma, ei mahdu sivusta ulos. Piti jotenkin ketkutella yläkautta penkki irrotettuna pääty edellä ja samalla pitää johtonippuja poissa akun alta. Sormet verillä, teräviä pellinreunoja penkinrunko täynnä.
Mulla akku on oikealla puolella takapenkin alla. Ei ollut mitään ongelmia vaihdon kanssa.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
esukki kirjoitti:Mulla ei tullut muuta ongelmaa kuin että radio kysyi koodia ja kellot (mittariston ja eberin) piti laittaa aikaan.
Muutoin akun vaihto oli kyllä todella paskamainen homma, ei mahdu sivusta ulos. Piti jotenkin ketkutella yläkautta penkki irrotettuna pääty edellä ja samalla pitää johtonippuja poissa akun alta. Sormet verillä, teräviä pellinreunoja penkinrunko täynnä.
Mulla akku on oikealla puolella takapenkin alla. Ei ollut mitään ongelmia vaihdon kanssa.
niii, mut kyse oliki VITOn akun vaihdosta, joka on hieman työäämpi kun henkilöautoon
soppaa kirjoitti:Näinkin yksinkertainen asia, kuin akun vaihto
Eli akku kuskin penkin alla, tuleeko kyljestä pois kunhan siirtää sulake telineen sivuun? Meneekö mitään sähkösysteemejä tai jotain muuten sekaisin, kun akun irroittaa hetkeksi uuden laittamista varten?
Kannattaako muuten laittaa hiukan isompi Ah arvoltaan kuin alkuperäinen 88Ah?
Kannattaa toisen auton tupakansytkäristä vetää piuha oman auton sytkäriin ja molemmissa autoissa virrat päälle,niin ei mene mikään sekaisin kun akun vaihtaa.ja samahan se on panna 100Ah akku,joskin sillä ei ole suurtakaan merkitystä.
Lidlissä oli aikoinaan myytävänä valmista sarjaa jossa sytkärin päät johbon molemmissa päissä,eikä maksanut kun muutaman euron,ihan viisas keksintö.
Ainakin vanhemmassa tulee kyljestä vaivalloisesti ulos. Kai ne uudemmat on vähintään yhtä fiksusti suunniteltu. Itsellä oli 100Ah akku ja semmonen on ihan hyvä Vitossa. Akusta kuuluu vetää se ohkanen letku lattian läpi ulkoilmaan, eli valkkaa akku jossa on se letkuliitäntä. Uskoisin tuon saman olevan siinä cdi mallissa. Bosh silver 100Ah motonetista, siinä ainakin on letkuliitäntä.
Toisaalta täällä on yksi akkuliike mikä vaihtaa akun samaan hintaan, kannattaa ehkä maksaa se muutaman 10 ero... saa samalla lisävirtaa varmuuden vuoksi