
abs jarrut w 124 APUA
abs jarrut w 124 APUA
missä vika, jarru piiriin tulee liikaa painetta...putket ja satulat halkeilee....korjaamolla ollaan kädet pystyssä....
.......apua kiitos

...
Ekana tulisi mieleen se ABS-pumppu (vai mikä se on oikealta nimeltään), joka on siinä vasemman lokasuojan päällä. Jos siellä on joku ylipaineventtiili jumissa ja tekee sitten hirveän ylipaineen järjestelmään
putket halkeilee...

w115,123,124,126,210 yms.
Jos ei pila, niin ainakin uskomaton juttu.JuhaE kirjoitti:ekana tuli mieleen pila
Se ABS-pumppu käy sähkömoottorilla, ja tuntuisi uskomattomalta, että se (palamatta) pysytyisi kehittämään putket ja jarrusatulat hajottavan paineen.
Oletetaan, että putkia ja satuloita todella on haljennut. Selitys on haettava jostakin muualta, esim. materiaaliviasta satulassa.
Putket kyllä pystyy hapertumaan siinä määrin, että halkeavat esmes paniikkijarrutuksessa...
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
..
Mikä muukaan se voisi olla kuin tuo ABS-pumppu, jos ei satuloissa tosiaan sitten ole valmistusvikaa.. Tuskin jarrutehostin voisi "pillastua"?...
Ainakin rasvaprässillä saa ihan kevyesti satulan hajottavan paineen aikaan, vajaa 2 tuntia sitten halkaisin w123:n satulan, vaseliinia alkoi pursuta pari kolme milliä männän vierestä

Ainakin rasvaprässillä saa ihan kevyesti satulan hajottavan paineen aikaan, vajaa 2 tuntia sitten halkaisin w123:n satulan, vaseliinia alkoi pursuta pari kolme milliä männän vierestä


w115,123,124,126,210 yms.
niistä jarruista
kyllä ne satulat ihan oikeesti poksahti.. molemmista ulompi mäntä irti..!!!
abs systeemi ei oo pelannu ennen ollenkaan, johtuen anturivioista ym.
siispä paikallisen huoltamon seppä korjasi viat.. abs pelasi noin päivän, sitte meni 1 satula...2 päivän päästä toinen jne. veholla sanottiin että ehkä se abs boxi kannattas vaihtaa... ei vastaavia tapauksia heidän tiedossa

abs systeemi ei oo pelannu ennen ollenkaan, johtuen anturivioista ym.
siispä paikallisen huoltamon seppä korjasi viat.. abs pelasi noin päivän, sitte meni 1 satula...2 päivän päästä toinen jne. veholla sanottiin että ehkä se abs boxi kannattas vaihtaa... ei vastaavia tapauksia heidän tiedossa


Re: niistä jarruista
300d kirjoitti:kyllä ne satulat ihan oikeesti poksahti.. molemmista ulompi mäntä irti..!!!

w115,123,124,126,210 yms.
Re: ..
Rasvaprässsi on hyvä kapine juuttuneita jarrumäntiä irrotellessa, koska sillä saa suhtkoht helposti yli 150 kilon paineen (pienihalkaisijainen mäntä ja pitkä vipuvarsi). Tuo ABS pumppu siihen tuskin pystyy. Ei tehostajakaa, koska halkaisijaero pääsylinteriin on suuruusluokkaa 10 kertainen, joten täysi alipaine (=tyhjiö) pystyy antamaan vastaa 100 kilon paineen. Pohjelihaksella pääset ehkä korkeintaan puoleen siitä (jalkatyönnössä n. 300 kiloa?), ja raja tulee silloinkin selkänojan kestävyydestä.jarski kirjoitti:Ainakin rasvaprässillä saa ihan kevyesti satulan hajottavan paineen aikaan, vajaa 2 tuntia sitten halkaisin w123:n satulan, vaseliinia alkoi pursuta pari kolme milliä männän vierestä![]()
Jos nuo paineet riittävät hajottamaan putket tai satulan, niin hakisin edelleen syytä materiaalista...
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Tyhmä kysymys, mutta onko ABS:sissä mitään pumppua? Eikös paine tehdä ihan perinteisesti jarrusylinterillä, mitä painetaan jalalla? Eikös sillä ABS murikalla vaan rajoiteta painetta, ettei pyörät lukkiudu. Uusissa autoissa missä on BAS ja SBC jarrut tsydeemit, ni niissä painetta korotetaan pumpuilla, että saadaan äkäisempiä jarrutuksia. 

Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
jep jep.. heti ku nykäs abs:ät pois toiminnasta nii rupes jarrusatulat kestään......
ainoa syy mikä keksittiin, että pääsylinteri antaa vähän läpi (jarrut vaikea ilmata) poljin menee vähän liian syvälle, eikä paine pääse purkautuun systeemistä.... onkohan mahollista.. kohta loppuu konstit !!!!!!!!
satulasta LOHKEAA aina koko mäntä irti.. kolme satulaa särjetty.. en oikeen usko että on vika aina satulassa!!!!
ainoa syy mikä keksittiin, että pääsylinteri antaa vähän läpi (jarrut vaikea ilmata) poljin menee vähän liian syvälle, eikä paine pääse purkautuun systeemistä.... onkohan mahollista.. kohta loppuu konstit !!!!!!!!
satulasta LOHKEAA aina koko mäntä irti.. kolme satulaa särjetty.. en oikeen usko että on vika aina satulassa!!!!
kyllä tähti miehen tiellä pitää!!!
..
Jos se pääsylinteri vuotaa läpi, niin silloinhan systeemiin ei tule niin kovaa painetta. Tuo pääsylinterin vuotaminen on vaarallista, jarrujen teho heikkenee ja ei tiedä milloin häviävät kokonaan 

w115,123,124,126,210 yms.