Kommentteja W203 320CDI

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Kilpuri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ke 27.07.2005 14:33
Paikkakunta: Tampere

Kommentteja W203 320CDI

Viesti Kirjoittaja Kilpuri »

En heti löytänyt vastaavaa topicia (erit. isolla koneella), niin avasin uuden.

Bemarini on myyty ja uutta autoa olen vailla. Aiempaa (positiivista) kokemusta on vain BMW:stä. Meset on hieman oudompia. Olen iskenyt silmäni C-sarjaan (2005-2006), missä olisi uudempi 320 CDI - pata (224hv) ja jatkeena 7 lovinen tomaatti.

Onko kyseisissä peleissä jotain erityisesti huomattavaa/tarkistettavaa?

Esim.

- Alustassa
- Koneessa (turbo esim.?), öljyvuodot...
- Onko sama hajoava SPC(?) jarrusysteemi kuin E-sarjassa? Jarrut muuten
- Laatikko (öljynvaihtoväli, voiko jäähd. nesteet seota kuten vahoissa E-meseissä?)
- Pääseekö "oikeiden" kilometrien jäljille jotenkin?
- Ihan mitä tahansa muuta tarkistettavaa / huomattavaa??

Kaikki apu on tervetullutta, kun Mese on ajatuksena uusi.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Kannattaa katsella jo 204 koppasta cccc.tä,
Hyvä peli :wink:
Timo T.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 234
Liittynyt: La 08.11.2003 10:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Timo T. »

SBC-jarruja C-sarjassa ei ole.

Laatikon öljynvaihtoväli 60tkm ja pakkasnesteet eivät taida seota enää näin tuoreessa laitteessa.

Alustan osia menee niinkuin muissakin mersuissa. Narinahelaa, reaktiotankoa, alapalloa. Ei mitään hirmukallista.
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
Kilpuri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ke 27.07.2005 14:33
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kilpuri »

Timo T. kirjoitti:SBC-jarruja C-sarjassa ei ole.

Laatikon öljynvaihtoväli 60tkm ja pakkasnesteet eivät taida seota enää näin tuoreessa laitteessa.

Alustan osia menee niinkuin muissakin mersuissa. Narinahelaa, reaktiotankoa, alapalloa. Ei mitään hirmukallista.
Ahaa, melko tiuha tuo laatikoöljyjen vaihtoväli. Onko vaikea prosessi?

Bemarin E60/E61 malleissa ollut laatikoiden kanssa ongelmia. Mites nämä seitsemänloviset tomaattiaskit? Perusvarmoja vai...?
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2768
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Taitaa olla huolto-ohjelman mukaan kerran 60tkm kohdalla. Sen jälkeen laatikonloppuiän samat öljyt. Tosin järkevää on varmasti öljyt välillä vaihtaa.
W213 220d +W242 electric drive
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Kilpuri kirjoitti:
Timo T. kirjoitti:SBC-jarruja C-sarjassa ei ole.

Laatikon öljynvaihtoväli 60tkm ja pakkasnesteet eivät taida seota enää näin tuoreessa laitteessa.

Alustan osia menee niinkuin muissakin mersuissa. Narinahelaa, reaktiotankoa, alapalloa. Ei mitään hirmukallista.
Ahaa, melko tiuha tuo laatikoöljyjen vaihtoväli. Onko vaikea prosessi?

Bemarin E60/E61 malleissa ollut laatikoiden kanssa ongelmia. Mites nämä seitsemänloviset tomaattiaskit? Perusvarmoja vai...?
Öljyä menee noin 4,5 litraa jos ei huutele kunnolla laatikkoa+suodatin.
Ei ole vaikea vaihtaa.
Tässä lisää vaihteistosta.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=

Haulla löytyy lisää.
:roll:
Vastaa Viestiin