W203 kierrokset heijaa tasakaasulla
W203 kierrokset heijaa tasakaasulla
Elikkäs autohan on automaatti niin kierrokset heijaa 100-200rpm tasakaasulla ajaessa (vakionopeus säädin päällä) kylmänä ja tuntuu pienenä nyhtämisenä mutta lämpimänä tilanne rauhoittuu, viisari heijaa vielä puolen viisarin verran tai joskus viisarin verran.
Kysymys kuuluu että onko tuo ominaisuus vai mikä?
Kysymys kuuluu että onko tuo ominaisuus vai mikä?
E220cdi -16 AMG Sedan 2020 ->
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
Ongelmaa en osaa ratkaista, mutta tuolla aiheesta lisää -> http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=11927
W203CDI
Re: W203 kierrokset heijaa tasakaasulla
Omassa sama vika, korjaantui kun vaihdoin momentinmuuntimen venttiilin ja vaihteiston toiminta muuttui muutenkin pehmoisemmaksi kun teki pientä rytkimistä varsinkin kylmänä.
Osa maksoi n. 40e.
Osa maksoi n. 40e.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ma 02.11.2009 19:37
Re: W203 kierrokset heijaa tasakaasulla
Millainen homma tuo vaihto mahtoi olla ja missä se venttiili sijaitsee ? Pitikö loota irroittaa vai....Ylikessu kirjoitti:Omassa sama vika, korjaantui kun vaihdoin momentinmuuntimen venttiilin ja vaihteiston toiminta muuttui muutenkin pehmoisemmaksi kun teki pientä rytkimistä varsinkin kylmänä.
Osa maksoi n. 40e.
W203CDI
Venttiilikoneiston kun ottaa irti niin siellä näkyy 4 venttiiliä.
TCC-venttiili on etureunassa vasemmalla puolella.
Ei ole paha homma vaihtaa, aikaa silti kuluu n. 2 tuntia öljynlirutteluineen.
Ehkä kannattaa vaihtaa se sähköliittimen tiiviste samalla kertaa ja kiristä koneisto vasta kun sähköliitin on pakoillaan, muuten saattaa vuotaa öljyä.
TCC-venttiili on etureunassa vasemmalla puolella.
Ei ole paha homma vaihtaa, aikaa silti kuluu n. 2 tuntia öljynlirutteluineen.
Ehkä kannattaa vaihtaa se sähköliittimen tiiviste samalla kertaa ja kiristä koneisto vasta kun sähköliitin on pakoillaan, muuten saattaa vuotaa öljyä.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Jatkoa netti aika loppu kesken
Eli laatikkoa ei tarvii irrotta
venttili lohko on se alumiini(30x20x5cm) osa mikä näkyy kun ottaa laatikon öljy pohjan pois
sitten sen ruuvaa irti(myös pistokken liitin on ruuvatava irti joskus kovin kiinni"voi joutua käyttämään väkivaltta minkä jälkeen tarvii myös uuden johdin levyn") niin sen ylä puolella on muovinen johdin levy ja paineen ohjaus solenodit(venttilit)
varsinaiset venttilin karat+jouset löytty sen aluumiini osan siivussa olevien luukujen alta(voi mahtua avaaman paikassan)
homman menee noin1-1,5h
edit tiivisteet,liitimet,öljyt,putsari uusia samalla
Eli laatikkoa ei tarvii irrotta
venttili lohko on se alumiini(30x20x5cm) osa mikä näkyy kun ottaa laatikon öljy pohjan pois
sitten sen ruuvaa irti(myös pistokken liitin on ruuvatava irti joskus kovin kiinni"voi joutua käyttämään väkivaltta minkä jälkeen tarvii myös uuden johdin levyn") niin sen ylä puolella on muovinen johdin levy ja paineen ohjaus solenodit(venttilit)
varsinaiset venttilin karat+jouset löytty sen aluumiini osan siivussa olevien luukujen alta(voi mahtua avaaman paikassan)
homman menee noin1-1,5h
edit tiivisteet,liitimet,öljyt,putsari uusia samalla
Tein tämän johdinlevyn vaihdon omaan autoni(210)v,2004
Oletettavasti tässäkin mallissa on samanlainen laatikko.
Itse tee asentajille haluaisin korostaa tuossa kasaus vaiheessa ,
tuon johtojen läpiviennin adapterin huolellista käsittelyä.
Kirristettäessä sitä kiinnitys ruuvia ,kiristettävä osa EI saa pyörähtää mukana.
Koko johdinlevy voi rikkoontua .
Metalliset kosketuspinnat menee oikosulkuun ,jos liitinkappale pyörähtää.
Tässä lainaus aiemmasta jutusta.
Ostin veholta JOHDINLEVYN ja ADAPTERIN joka tulee laatikon läpi,tähän liitetään johtosarja kiinni.
Osat oli n,250€ vaihdoin itse ja ei ole mielestäni vaikea vaihtaa.
Aluksi samat toimen piteet kuin öljyn vaihdossa ,suojat pohjasta irti,öljyt pois,vaihteiston öljypohja irti.
Sähköjohto irti,on sallaisella muovi härpäkkeellä kiinni.
On siinä vasemmalla yläkulmassa ,siitävääntää alas niin lukitus aukeaa ja johtosarja lähtee irti.
Nyt tarttee muistaakseni 7mm hylsyn jolla johtojen läpivienti on kiinni johdinlevyssä.On siellä äskenirroitetun johtosarjan kolossa.
Näyttää että on vain pyöreä pää.
Pultin irroituksen jälkeen läpivienti lähtee irti,siinä monesti on vika,koko osa ei maksa kuin n,20€
Sitten kaikki vaihteiston pohjan pultit irti ja johdinlevy näkyykin jo,katso vaihteen siirtäjän lovi kuskinpuolella,miten on jotta uuden saat samanlailla paikoilleen,ei ole vaikea nähdä.
Johdinlevyn anturit irti ja samoille paikoille uuteen ja kasaan paketti.
Älä väännä läpiviennin (7mm) pulttia liian lujaan rikot paikat,O-renkaat huolehtii tiivistyksen.
Läpivieni on oltava kok kiinnityksen ajan oikeassa asennossa,ei saa
kiertyä ruuvia tiukatessa/kiristettäessä.
Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä ja uusi suodatin ja öljyt laatikkoon .
Nyt pitäsi toimia.
Oletettavasti tässäkin mallissa on samanlainen laatikko.
Itse tee asentajille haluaisin korostaa tuossa kasaus vaiheessa ,
tuon johtojen läpiviennin adapterin huolellista käsittelyä.
Kirristettäessä sitä kiinnitys ruuvia ,kiristettävä osa EI saa pyörähtää mukana.
Koko johdinlevy voi rikkoontua .
Metalliset kosketuspinnat menee oikosulkuun ,jos liitinkappale pyörähtää.
Tässä lainaus aiemmasta jutusta.
Ostin veholta JOHDINLEVYN ja ADAPTERIN joka tulee laatikon läpi,tähän liitetään johtosarja kiinni.
Osat oli n,250€ vaihdoin itse ja ei ole mielestäni vaikea vaihtaa.
Aluksi samat toimen piteet kuin öljyn vaihdossa ,suojat pohjasta irti,öljyt pois,vaihteiston öljypohja irti.
Sähköjohto irti,on sallaisella muovi härpäkkeellä kiinni.
On siinä vasemmalla yläkulmassa ,siitävääntää alas niin lukitus aukeaa ja johtosarja lähtee irti.
Nyt tarttee muistaakseni 7mm hylsyn jolla johtojen läpivienti on kiinni johdinlevyssä.On siellä äskenirroitetun johtosarjan kolossa.
Näyttää että on vain pyöreä pää.
Pultin irroituksen jälkeen läpivienti lähtee irti,siinä monesti on vika,koko osa ei maksa kuin n,20€
Sitten kaikki vaihteiston pohjan pultit irti ja johdinlevy näkyykin jo,katso vaihteen siirtäjän lovi kuskinpuolella,miten on jotta uuden saat samanlailla paikoilleen,ei ole vaikea nähdä.
Johdinlevyn anturit irti ja samoille paikoille uuteen ja kasaan paketti.
Älä väännä läpiviennin (7mm) pulttia liian lujaan rikot paikat,O-renkaat huolehtii tiivistyksen.
Läpivieni on oltava kok kiinnityksen ajan oikeassa asennossa,ei saa
kiertyä ruuvia tiukatessa/kiristettäessä.
Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä ja uusi suodatin ja öljyt laatikkoon .
Nyt pitäsi toimia.
Viimeksi muokannut nautseri, Ti 19.04.2011 20:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Oisko samanlainen ventiilikoneisto w211,autossa?Ylikessu kirjoitti:Venttiilikoneiston kun ottaa irti niin siellä näkyy 4 venttiiliä.
TCC-venttiili on etureunassa vasemmalla puolella.
Ei ole paha homma vaihtaa, aikaa silti kuluu n. 2 tuntia öljynlirutteluineen.
Ehkä kannattaa vaihtaa se sähköliittimen tiiviste samalla kertaa ja kiristä koneisto vasta kun sähköliitin on pakoillaan, muuten saattaa vuotaa öljyä.
Monella on juuri tuo ongelma kylmänä,nykii.
Varmennus tuohon osan sijaintiin.
Katsotaanko auton takapäästä,etiä päin koneiston ollessa siinä asennossa kuin se on autossa kiinni.?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Joo edstä taakse katellennautseri kirjoitti:Oisko samanlainen ventiilikoneisto w211,autossa?Ylikessu kirjoitti:Venttiilikoneiston kun ottaa irti niin siellä näkyy 4 venttiiliä.
TCC-venttiili on etureunassa vasemmalla puolella.
Ei ole paha homma vaihtaa, aikaa silti kuluu n. 2 tuntia öljynlirutteluineen.
Ehkä kannattaa vaihtaa se sähköliittimen tiiviste samalla kertaa ja kiristä koneisto vasta kun sähköliitin on pakoillaan, muuten saattaa vuotaa öljyä.
Monella on juuri tuo ongelma kylmänä,nykii.
Varmennus tuohon osan sijaintiin.
Katsotaanko auton takapäästä,etiä päin koneiston ollessa siinä asennossa kuin se on autossa kiinni.?
5 vaihteiset on(jossain vaiheessa tulee johdin levyn yksi nopeus anturi lisää taka päähän mutta ei vaikuta tähän)
toi ventiili on sillä puolen missä ( suoja muovin alla 2 eri näkoistä solenoidia, etumainen venttil turbin lukon "TTC" ohjaukseen)
se johtojen läpivienti(7mm kannalla olevalla pultilla kiinni oleva liitin+orinkula)
kannatta uusia aina irotuksen jälkeen(sen pultin vastakappale on kiinni siinä muovi johdin levyssä ja pyörii tyhjää tosi helposti)
laitetaas toi laatiko öljyn tarkastus tähänkin
64.4mm laatikon pohjasta mitattuna, auto käynnissä seisonta jarru päälä
vaihde D Öljyn lämpö 80c
mittaus onistuu pari euroa maksavalla vaalealla nailon putkella
Ja puhtaus on näissä hommissa tärkeää
Olisi hyvä jos tietäisi varaosanumeron niin sattuu heti oikea osa. Veholta kun kyselin niin kuvassa näkyi 6 venttiiliä vierekkäin.
E220cdi -16 AMG Sedan 2020 ->
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
[quote="Ylikessu"]Jaaha, sellaasta se on kun kiireessä kirjoittaa.
Tarkoitin TCC-solenoidia, venttiileihin en koskenut.
Ja tosiaan autoa takaapäin katsoessa vasemmalla yläkulmassa koneiston päällä ompi se solenoidi.
A 140 277 04 35 oli osan numero jonka vaihdoin.[/quote]
Noniin nyt alakaa lyyti kirjottamaan. ASIAA!

Tarkoitin TCC-solenoidia, venttiileihin en koskenut.
Ja tosiaan autoa takaapäin katsoessa vasemmalla yläkulmassa koneiston päällä ompi se solenoidi.
A 140 277 04 35 oli osan numero jonka vaihdoin.[/quote]
Noniin nyt alakaa lyyti kirjottamaan. ASIAA!

E220cdi -16 AMG Sedan 2020 ->
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
Sen näkee tuolta:tonit kirjoitti:Mistä tämän näkee vai kannattaneeko pysyä Bemarissa jossa on edes jonkunlaista laatua tallella?hanta kirjoitti:No on, jos on Valeon syylari.
http://www.mbworld.org/forums/c-class-w ... inter.html
Pysy vaan bemarissa, ei nämä kestä

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03