Juu, olen siis purannut tuon mittariston irti, ja meinasin että mittarinpohjat voisi tehdä. Mutta! Kertokaapa että voiko mittarinneulat ottaa vaan ottamalla pois? Kun kattelin nii joka mittarinneulalle on se toppari siellä alussa? Että nojaako ne niitä vasten, että kun ottaa neulan irti niin kuuluu SURRUR sieltä mittaristo ja se on siinä? Vaivaivai? Kertokaa ihmeessä
Omat kokemukset 124:n mittaristosta, mutta lienevät aika samanlaisia.
Nopeusmittari ainakin "nojaa" siihen toppariin, siksi kannattaa nostaa se siitä yli ennen viisarin irroitusta, jotta saa myöhemmin samaan paikkaan. Laittaa vaikka jonkun merkin tms. Tällöin mittarin näyttämä pysyy samana. Toki tässä vaiheessa voi yrittää korjata mahdollista mittarivirhettä, jos sellaista on ihan häiriöksi asti.
Itse viisari lähtee ihan nostamalla pois. Nostaa vaan suoraan, siten ettei se akseli pääse vääntymään.
Takaisinlaitossa varmistaa pysyvyyden pienellä liimatipalla.
Näin siis ainakin nopeusmittarin osalta, muista ei kokemusta.
Muistaakseni kun joskus mittarinneulat maalasin omasta pikkumersusta, vain isoimmat neulat lähtee, eli vissiin nopeusmittari ainakin. Muita en uskaltanut lähteä repimään...
Juu, eilen tuossa pensselin kanssa maalailin neulat valkoisiksi kun oli se alkuperäinen mikälie keltanen/oranssi jo kulahtanut. Nyt tuli vähän pikkunäköä. Vielä vaihtaa nuo polttimot sinisiksi, mitenköhän, voinkohan tuikata sinne 5w polttimot alkuperäisten 3w tilalle? Kun näyttää jo piirilevy ottaneen vähän lämpöä niistä polttimoista, et uskaltaako 5w laittaa, kun se ottaa enemmän lämpöä.
En suosittele niitä 5w polttimoita. Mulla oli joku edellinen omistaja sellaiset laittanut ja nyt on ne valonvälittäjä "prismat" (vai mikä hitto niiden nimet on) sulaneet. Ei kokonaan, mutta kuitenkin.
Jos lisää valoa kaipaat, niin harkitseppa kromirinkuloita sinne mittaristoon (ellei ole jo). Ne toi ainakin mulle lisää valoa kelloihin.
Meinasitko muuten laittaa nyt vielä valkoiset mittaritaustat, jos neulat on jo samaa väriä?
En meinaa tehä juu valkosia taustoja Joo mullaki ne oli jo vähä ne prismat sillee sulanu, ihan vaan hiukan, mut varmaan kaikilla, vois laittaa 3w polttimoiden päälle ne siniset huput. Nii tulis vähä sinist valoa, siis mitkä kromirinkulat??
Jepjep, mutta Km-partsilla kyllä hinta on aika suolainen mokomista rinkuloista :sss Pitänee kattoa tilaako noita, on muutenkin käynny mielessä, hienot ovat kyllä!
Jooh, meinasin että nuo voisi nuo kromit tilata, mutta mitens ne asennetaa? Miten ton muovin saa tuolta irti mihin ne tulee kiinni? Vai pitääkö tuo pleksi ottaa irti? Ihmettelin tuossa päivällä että mitä täs nyt pitää tehä
No nyt on tilauksessa mittarinkromit Btw menee vähän off tän mun aiheen mut kun tilasin nuo lämmönsäätimen kromit kans, nii miks niit tulee vaan 2? vaik tos paneelis on viel se yks säädin siinä keskellä? Onks jossaa toisen vuodenmallis erilainen se paneeli? Vai kuuluuko olla vaan 2. Mut ei se mtn, hienot ne on silti niissä reunoissa! =)