Ratin päivitystä 124:seen

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
figufiud
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Su 14.09.2008 21:27
Paikkakunta: Hki

Ratin päivitystä 124:seen

Viesti Kirjoittaja figufiud »

Olisi tarkoitus vähän sisustaan saada ilmettä uuden ratin kera. Nykyinen "ralliratti" versio on ihan ok, mutta hieman tyylikkäämpää ja erilaisempaa näköä voisi hakea esim. W211 tai W203 nahkaruoreista.
Eli onko kukaan muokkaillut kyseisien mallien ratteja istumaan 124:seen? Eli onko kiinnitys kuinka vaikea toteuttaa ja mitenkä vilkun palautuksen saisi toimimaan? Eli onko W211 ja W124 ratin kiinnityksessä suuriakin eroja? Vai muokkaisiko radikaalisti ralliratin keskiöstä sopivan uudelle ratille. Kuitenkin ratin säätöjen puuttuessa etenkin syvyysäätö täytyisi saada kohilleen mahdollisen keskiöratkaisun avulla, mutta kaikenlaiset ideat ym. vinkit ovat tervetulleita.
CDW210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Pe 07.11.2008 10:31

Viesti Kirjoittaja CDW210 »

Voi olla aika kallis ratkaisu tuo w211 ratti bägeineen... :?
Avatar
figufiud
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Su 14.09.2008 21:27
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja figufiud »

Mahdollisesti, mutta lähinnä kiinnostaa w211 ja w124 rattien boorien erot. Että millaisista eroista puhutaan? Sekä helpoiten varmaan saisi muokattua uuden ratin sopimaan, että muuttaa boorin w124:seen sopivaksi.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Voi saada helpostikkin E124:een, koska siihen ainakin pitäis kaiken järjen mukaan mennä W210:kin ratti heittämällä, mutta alle -93:een sanoisin että ei tule onnistumaan, ellet rakenna sinne niitä liuku johtimia. Voi olla että joutuu muuttaa sitä ite rattiputkea/ kiinnitystä tai korvaamaan se uudemmalla. W211 ratissa on myös kaikennäköisiä vipstaakeja, joten sen asentaminen vanhaan kakkosneloseen ei ole oikein järkevää, varsinkaan kun sitten ratti on sisustan kanssa eri maata ja sulla on siinä rivi nappeja mitä et voi käyttää. Suosittelisin ennemin esim. W210 Facelift rattia ilman ylimääräisiä kytkimiä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
CDW210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Pe 07.11.2008 10:31

Viesti Kirjoittaja CDW210 »

Mutta eikö w210 faceliftiin juurikin tullut noi napit rattiin, kun tuli tämä iso näytöllinen ajotietokone!?

En ole ainakaan yhtään ei napitonta nähnyt...
Avatar
aadolf
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: To 22.03.2007 15:28
Paikkakunta: pohjois-savo kaavi

Viesti Kirjoittaja aadolf »

CDW210 kirjoitti:Mutta eikö w210 faceliftiin juurikin tullut noi napit rattiin, kun tuli tämä iso näytöllinen ajotietokone!?

En ole ainakaan yhtään ei napitonta nähnyt...
kyllä näin on :D
Avatar
figufiud
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Su 14.09.2008 21:27
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja figufiud »

Eli ilman radikaaleja muutoksia W211 ratin saapi unohtaa tyystin. W210 perusratit ovat vain hieman kömpelön näköisiä omaan silmään. Mutta W210 ratin pitäisi siis sopia helposti paikalleen. Auto kylläkin 91-vm eli onko suuriakin eroja E124:sen ja <-93 W124 mallin välillä ratin kiinnityksessä?
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Mulla ois uusi 211:sen nahka ratti tumman harmaa ilman bäkiä :!:
Sen sais ei ryöstö hintaan 120€ :roll:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
figufiud
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Su 14.09.2008 21:27
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja figufiud »

Kiitos, mutta ilman bägiä ei oikeastaan tee mitään, koska pitää se keskiökin olla.
Raikka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ma 26.10.2009 16:48
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Raikka »

Katteles tuolta mersuporin sivulta onko siellä sopivia ratteja. Itse tilasin sieltä -98 vitoon käytetyn nahka/puuratin ,oli jonkun s mallin ratti ja makso 500,- säkkeineen. Poori sopi suoraan ja aibagissä samat jännite arvot ja sama sähköliitin. Vilkku mekanismiä piti vähän muutella mutta sai tehtyä auton omista palikoista,ei ollut ylitsepääsemäton mutta aikaa kului ihan mukavasti. Viton sisusta on aika hyvän näköinen, jalopuuta koelaudassa,kromi rinkulaa lämmönsäätö vivussa ja mittaristossa, mb alkuperäinen puu/nahka ratti. Penkeille pitäis keksiä jotain. :lol: :lol:
Vito 110 -98
Audi 80 b4 capriolet 2.3
BMW K1200RS -02
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

W124 85-93 ratin johtimet on liukukytkennällä, E124:ssa 93-95 toteutus on johdolla ja liittimillä, ja rattiputken sisäosa on pyörivä ns "kello". Eli E124:ssa on hyvin todennäköisesti tuo sama ratin kiinnitys kuin W210:ssa. W124:n ratin saa koplattua E124:een, muttei toisinpäin. Eli jos haluat sen W210:n ratin niin voit joutua vaihtamaan sen E124:n/W210:n rattiputken. Ja kuten vähän arvelinkin niin faceliftissä oli jo nuo nappulat ratissa joten se kannattaa unohtaa. Voisi jopa olla että jonkin muun mallin ratti kävisi helpommin kuten vanhempi S, SEC, SL, SLK, C, A??? Kannattaa ottaa se oma ratti irti ja siitä pari kuvaa ja lähtee purkaamolle kattelemaan minkä siihen sais.

http://2phast.com/500e/e55-17.jpg
mistähän tämäkin on?

http://cgi.ebay.de/Lenkrad-Mercedes-Ava ... 35a4af5f09
Itse laittaisin tällaisen 124/201 Sport ratin.. kunhan se vaan on oikeilla kiinnityksillä niin menis heittämällä..
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
figufiud
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Su 14.09.2008 21:27
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja figufiud »

Eikös tuon ensimmäisen kuvan tyylisiä ratteja ollut w202 amg versioissa. Taisi olla C43:sessa muistaakseni joskus nähnyt. Tommoinen sport versio ratti olisi kyllä alkuperäistyylineen sopiva, mutta taitavaa saatavuus olla vain aika kiven takana...
Avatar
simos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Ti 28.09.2004 21:04
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja simos »

EVO X kirjoitti: http://2phast.com/500e/e55-17.jpg
mistähän tämäkin on?
Tuollahan se koko projekti on selostettu...
http://2phast.com/500e/interior.htm

Eli 95 500sl airbag ja E55 AMG nahkaruori.
---
simos

X253
exät
S205
S211
S211
S210
S124
S123
Vastaa Viestiin