w201 madallus ongelma
w201 madallus ongelma
Eli tällä hetkel paikal on 40/40 madallus (entinen omistaja laittoi) ja ajattelin ostaa uudet 70/40 jouset.
Joten tarviiko samalla vaihtaa iskarit? Paikalla täl hetkel vakiot.
Joten tarviiko samalla vaihtaa iskarit? Paikalla täl hetkel vakiot.
Tuon hintasen sarjan(H&R jne...) iskarit kestää varmana vähemmän, kuin alkuperäiset madalluksen kanssa. Muutenkin nuo tarvikepaskat(jouset) katkeilee ja kuoleentuu miten sattuu.
Muutenkin koko madallusjousitouhu oikea vitsi. Yhtä hyvät, ellei paremmat saa ihan katkomalla alkuperäisiä mersun tuotteita. Jos jäykkyyttä haetaan, niin katkoo vaikka 124 koppasen tai kutoskoneisen jousia sinne...
Muutenkin koko madallusjousitouhu oikea vitsi. Yhtä hyvät, ellei paremmat saa ihan katkomalla alkuperäisiä mersun tuotteita. Jos jäykkyyttä haetaan, niin katkoo vaikka 124 koppasen tai kutoskoneisen jousia sinne...
Hassu juttu, itellä ollut 3-4 vuotta Bilstein Sprint iskarit ja H&R jouset, eikä ole kuoleentunut ja katkeillut.
Olisko vaan että ajettu jotain loppuun ajettua linttaa missä on jotkut aivan paskat jouset alle ja tadaa, yleistetään kaikki madallusjouset on helvetistä.
Madallustouhu on vitsiä, sun mielestä. Itse nään että parannetaan ajo-ominaisuuksia, turvallisuutta ja ulkonäköäkin. Enkä puhu mistään kahden metrin madalluksista vaan tyyliin 20-40 mm madalluksista. Toisin sanoen, tuolla sun viestillä saa myös sellaisen kuvan että mersun Sportline alustat on paskoja.
Mutta oikeessa olet tuossa jäykkyys asiassa, itellä on tällä puoleksi laikatut jouset alla mallia isompi koneisesta w124:sta. Ja on mersuksi kohtalaisen jäykkä.
Olisko vaan että ajettu jotain loppuun ajettua linttaa missä on jotkut aivan paskat jouset alle ja tadaa, yleistetään kaikki madallusjouset on helvetistä.
Madallustouhu on vitsiä, sun mielestä. Itse nään että parannetaan ajo-ominaisuuksia, turvallisuutta ja ulkonäköäkin. Enkä puhu mistään kahden metrin madalluksista vaan tyyliin 20-40 mm madalluksista. Toisin sanoen, tuolla sun viestillä saa myös sellaisen kuvan että mersun Sportline alustat on paskoja.

Mutta oikeessa olet tuossa jäykkyys asiassa, itellä on tällä puoleksi laikatut jouset alla mallia isompi koneisesta w124:sta. Ja on mersuksi kohtalaisen jäykkä.
Mitäs ihmettä...
Oma autoni on madallettu noin 60/70mm, vakiojousia katkomalla. Etupäähän olen tyytyväinen jouston kannalta, kierroksen vois vielä katkasta. Takapää turhan löysä, johtunee kuolleentuneista jousista, pitäis katkasta sinne jotkut uudemmat. Ehkä ne sportlinen jouset voisikin katkottuna olla se paras vaihtoehto.
Oikeastaan kaikissa edellisissä autoissani on ollut madallusjouset. Ja kaikki ovat myös muutaman vuoden sisällä retkahtaneet könöttömään joku nurkka maassa. Myöskin ajo-ominaisuudet aivan perseestä. Helvetin kova alusta, jolla ei meinaa kuitenkaan mutkassakaan pysyä tiellä.
Bilstein sprint iskaripakettia, sekä h&r- jousipakettia ei taida 450€ yhteishintaan saada. Bilsteinit vissiin ihan hyvät? Tai siis kai ne H&R jousetkin hyvät on, kun kerran eepillä niistä on kokemusta monelta kymmeltä tuhannelta kilometriltä. Ei todellakaan laatu tule esiin millää 30tkm kokemuksella.
Ja se oli se madallus_jousi_touhu vitsi.
Oma autoni on madallettu noin 60/70mm, vakiojousia katkomalla. Etupäähän olen tyytyväinen jouston kannalta, kierroksen vois vielä katkasta. Takapää turhan löysä, johtunee kuolleentuneista jousista, pitäis katkasta sinne jotkut uudemmat. Ehkä ne sportlinen jouset voisikin katkottuna olla se paras vaihtoehto.
Oikeastaan kaikissa edellisissä autoissani on ollut madallusjouset. Ja kaikki ovat myös muutaman vuoden sisällä retkahtaneet könöttömään joku nurkka maassa. Myöskin ajo-ominaisuudet aivan perseestä. Helvetin kova alusta, jolla ei meinaa kuitenkaan mutkassakaan pysyä tiellä.
Bilstein sprint iskaripakettia, sekä h&r- jousipakettia ei taida 450€ yhteishintaan saada. Bilsteinit vissiin ihan hyvät? Tai siis kai ne H&R jousetkin hyvät on, kun kerran eepillä niistä on kokemusta monelta kymmeltä tuhannelta kilometriltä. Ei todellakaan laatu tule esiin millää 30tkm kokemuksella.
Ja se oli se madallus_jousi_touhu vitsi.
Niin ootko ostanu jouset aina uutena vai onko ollu paikallaan jo kun olet ostanut auton?Whaeva kirjoitti:Mitäs ihmettä...
Oma autoni on madallettu noin 60/70mm, vakiojousia katkomalla. Etupäähän olen tyytyväinen jouston kannalta, kierroksen vois vielä katkasta. Takapää turhan löysä, johtunee kuolleentuneista jousista, pitäis katkasta sinne jotkut uudemmat. Ehkä ne sportlinen jouset voisikin katkottuna olla se paras vaihtoehto.
Oikeastaan kaikissa edellisissä autoissani on ollut madallusjouset. Ja kaikki ovat myös muutaman vuoden sisällä retkahtaneet könöttömään joku nurkka maassa. Myöskin ajo-ominaisuudet aivan perseestä. Helvetin kova alusta, jolla ei meinaa kuitenkaan mutkassakaan pysyä tiellä.
Bilstein sprint iskaripakettia, sekä h&r- jousipakettia ei taida 450€ yhteishintaan saada. Bilsteinit vissiin ihan hyvät? Tai siis kai ne H&R jousetkin hyvät on, kun kerran eepillä niistä on kokemusta monelta kymmeltä tuhannelta kilometriltä. Ei todellakaan laatu tule esiin millää 30tkm kokemuksella.
Ja se oli se madallus_jousi_touhu vitsi.
Mitenkäs jos jousia lähtee rälläkän kans katkomaan? Eikö ajo-ominaisuudet huonone vaan vanhoissa jousissa jos lähtee katkomaan?
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Totta. Enkai toisin ole väittänytkään.
Ja senverran vielä, että jos iskareita _ei_ vaihda, niin sitten ihan ehdottomasti katkotut jouset. 10x paremmat, mitä madallusjouset vakioiskareilla. Ja jos niitä iskareita vaihtaa, niin tosissaan ne muutaman satasen madallusiskarisarjat menee paskaksi tosi nopeesti. Toki toimivat madallusjousien kanssa varmaan vakioiskaria paremmin sen aikaa, kun toimivat. Tai siis, ei ainakaan pohjaa...kai
Ja ei tosiaan ollut tarkoitus mitään suurempaa tappelua aloittaa sitten. Toin vaan yhden pohdittavan mielipiteen tähän soppaan.
Ja senverran vielä, että jos iskareita _ei_ vaihda, niin sitten ihan ehdottomasti katkotut jouset. 10x paremmat, mitä madallusjouset vakioiskareilla. Ja jos niitä iskareita vaihtaa, niin tosissaan ne muutaman satasen madallusiskarisarjat menee paskaksi tosi nopeesti. Toki toimivat madallusjousien kanssa varmaan vakioiskaria paremmin sen aikaa, kun toimivat. Tai siis, ei ainakaan pohjaa...kai
Ja ei tosiaan ollut tarkoitus mitään suurempaa tappelua aloittaa sitten. Toin vaan yhden pohdittavan mielipiteen tähän soppaan.
Väität ihan tosissaan että vakioiskari+rälläkkäjouset toimii paremmin kun madallusjouset/iskarit jotka on suunniteltu madallusta varten?
Ketä on väittänyt että topikin aloittaja haluaa ostaa parin sadan alustasarjoja tai jotain paskaa alle?
Ja mitäköhän vaihtoehtoja yleensäkkin mersun alle edes saa, Spax, Bilstein, Koni ja H&R? Kaikki pitäisi olla ihan luotettavaa kamaa, toiset on parempia mutta en ite ole ollenkaan edes kuullut tai lukenut että madallusjouset hajoaa alle...
Ketä on väittänyt että topikin aloittaja haluaa ostaa parin sadan alustasarjoja tai jotain paskaa alle?
Ja mitäköhän vaihtoehtoja yleensäkkin mersun alle edes saa, Spax, Bilstein, Koni ja H&R? Kaikki pitäisi olla ihan luotettavaa kamaa, toiset on parempia mutta en ite ole ollenkaan edes kuullut tai lukenut että madallusjouset hajoaa alle...

- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
näin on, sit kannattaa ostaa kunnon vehkeet alle eikä mitää parin sadan. En myöskään oo kuullu et ne jouset menis paskaks, eiköhän eepi tiiä jos kattoo noit kuviakieepi kirjoitti:Väität ihan tosissaan että vakioiskari+rälläkkäjouset toimii paremmin kun madallusjouset/iskarit jotka on suunniteltu madallusta varten?
Ketä on väittänyt että topikin aloittaja haluaa ostaa parin sadan alustasarjoja tai jotain paskaa alle?
Ja mitäköhän vaihtoehtoja yleensäkkin mersun alle edes saa, Spax, Bilstein, Koni ja H&R? Kaikki pitäisi olla ihan luotettavaa kamaa, toiset on parempia mutta en ite ole ollenkaan edes kuullut tai lukenut että madallusjouset hajoaa alle...

Teet tietysti niin, kuin itsestä parhaalta tuntuu, se on oikea ratkaisu. Jokatapauksessa kannattaa muistaa, että vakioiskari toimii vakiojousella parhaiten. Ja katkottu vakiojousi on erittäin paljon lähempänä alkuperäisjousta, kuin madallusjousi.
Mutta tosiaan, kaikki on kompromisseja siihen asti, kun ostetaan kunnon alustasarja. Konia ja bilsteiniä ym... Ei se H&R paskinta luokkaa ole, paskimpia on lesjöt ym. Keskinkertaisen huonoa laatua kuitenkin alkuperäisosaan, tai todelliseen laatumerkkiin verrattuna.
Ja vielä senverran, että katkomalla vakiojousia ei tosiaankaan saa mitään kovaa alustaa. Mutta minusta se on vain positiivista. Mukavuus säilyy ja saadaan ulkonäköä kohennettua madalluksella. Omassa autossa on 2l bensakone, ja jos autoa aletaan sporttisemmaksi varustaa, niin kyllä se on joku muu kuin alusta, mikä ensin vaihtuu.
Mutta tosiaan, kaikki on kompromisseja siihen asti, kun ostetaan kunnon alustasarja. Konia ja bilsteiniä ym... Ei se H&R paskinta luokkaa ole, paskimpia on lesjöt ym. Keskinkertaisen huonoa laatua kuitenkin alkuperäisosaan, tai todelliseen laatumerkkiin verrattuna.
Ja vielä senverran, että katkomalla vakiojousia ei tosiaankaan saa mitään kovaa alustaa. Mutta minusta se on vain positiivista. Mukavuus säilyy ja saadaan ulkonäköä kohennettua madalluksella. Omassa autossa on 2l bensakone, ja jos autoa aletaan sporttisemmaksi varustaa, niin kyllä se on joku muu kuin alusta, mikä ensin vaihtuu.

tulikohan tuo vähän väärään??Anttuu kirjoitti:Joo, tuli KM-partsilta sähköposti että pistetäänkö 2 rinkulaa vai laitetaanko 3.
Mut kai niit sitten on erilaista mallia niitä lämmönsäädinjuttuja kun tuossa paketissa mikä nettisivulla on niin on vaan 2 kpl.
Mutta kumminkin nyt tulee mittarikromit ja 3 niitä lämmönsäädinrinkuloita (:

No hupsisAnttuu kirjoitti:Joo, tuli KM-partsilta sähköposti että pistetäänkö 2 rinkulaa vai laitetaanko 3.
Mut kai niit sitten on erilaista mallia niitä lämmönsäädinjuttuja kun tuossa paketissa mikä nettisivulla on niin on vaan 2 kpl.
Mutta kumminkin nyt tulee mittarikromit ja 3 niitä lämmönsäädinrinkuloita (:

hmm. sitä pitää nyt miettiä, kai ostan kokonaan uuden alustasarjan. Kyl tekniikot ketä niit suunnittelee nii tietää et mikä toimii ja mikä eiWhaeva kirjoitti:Teet tietysti niin, kuin itsestä parhaalta tuntuu, se on oikea ratkaisu. Jokatapauksessa kannattaa muistaa, että vakioiskari toimii vakiojousella parhaiten. Ja katkottu vakiojousi on erittäin paljon lähempänä alkuperäisjousta, kuin madallusjousi.
Mutta tosiaan, kaikki on kompromisseja siihen asti, kun ostetaan kunnon alustasarja. Konia ja bilsteiniä ym... Ei se H&R paskinta luokkaa ole, paskimpia on lesjöt ym. Keskinkertaisen huonoa laatua kuitenkin alkuperäisosaan, tai todelliseen laatumerkkiin verrattuna.
Ja vielä senverran, että katkomalla vakiojousia ei tosiaankaan saa mitään kovaa alustaa. Mutta minusta se on vain positiivista. Mukavuus säilyy ja saadaan ulkonäköä kohennettua madalluksella. Omassa autossa on 2l bensakone, ja jos autoa aletaan sporttisemmaksi varustaa, niin kyllä se on joku muu kuin alusta, mikä ensin vaihtuu.
Kumma juttu, että erään kerhon foorumilla on kehuttu H&R erittäin paljon, hinta & laatu suhde erinomainen. Oletko ajatellut miksi alustasarja isketään alle? Ei välttämättä aina johdu että näyttää hyvältä! Olisit jättänyt edes tuon vakiojousien leikkelyn kertomatta, niin voisi ottaa vähän vakavemmin.Whaeva kirjoitti: Mutta tosiaan, kaikki on kompromisseja siihen asti, kun ostetaan kunnon alustasarja. Konia ja bilsteiniä ym... Ei se H&R paskinta luokkaa ole, paskimpia on lesjöt ym. Keskinkertaisen huonoa laatua kuitenkin alkuperäisosaan, tai todelliseen laatumerkkiin verrattuna.
jotenkin musta tuntuu, että olen Whaevan kanssa asioista samaa mieltä 
vaikka itse en ole autoani madaltamassakaan, mutta mulla olis tarkoitus vaihtaa tuohon omaan 300E malliin taakse taksimallin jouset, ettei se heti nyykähdä (vanha 200D taksi saa luovuttaa, kun tuntui perä olevan vielä hyvin ryhdissään)

vaikka itse en ole autoani madaltamassakaan, mutta mulla olis tarkoitus vaihtaa tuohon omaan 300E malliin taakse taksimallin jouset, ettei se heti nyykähdä (vanha 200D taksi saa luovuttaa, kun tuntui perä olevan vielä hyvin ryhdissään)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
mikset laita vaikka w203 tai w211 takajousia? sais semmosen peräkorkeen ryhdikkään heti laakistanapa kirjoitti:jotenkin musta tuntuu, että olen Whaevan kanssa asioista samaa mieltä
vaikka itse en ole autoani madaltamassakaan, mutta mulla olis tarkoitus vaihtaa tuohon omaan 300E malliin taakse taksimallin jouset, ettei se heti nyykähdä (vanha 200D taksi saa luovuttaa, kun tuntui perä olevan vielä hyvin ryhdissään)

en halua tuosta aivan maasturia, vaan sellaisen normaali korkeudella kulkevan, ettei pohja raavi tiehen, jos/kun sillä joutuu töissä kulkemaan... keula tuossa omassa tuntuu ihan jämäkältä ja on riittävän korkealla (varmaan sillä samalla korkeudella, mitä tehtaalta lähtiessä), perä vain tuntuu olevan nyt alempana ja kiihdytyksessä takapyörät tuntuu kiepsahtavan alle, eli perä niiaa luonnottoman paljonlaineracing kirjoitti:mikset laita vaikka w203 tai w211 takajousia? sais semmosen peräkorkeen ryhdikkään heti laakistanapa kirjoitti:jotenkin musta tuntuu, että olen Whaevan kanssa asioista samaa mieltä
vaikka itse en ole autoani madaltamassakaan, mutta mulla olis tarkoitus vaihtaa tuohon omaan 300E malliin taakse taksimallin jouset, ettei se heti nyykähdä (vanha 200D taksi saa luovuttaa, kun tuntui perä olevan vielä hyvin ryhdissään)ja onsitten Jäpäkät vieterit!

keulaan on edellisten omistajien puolesta vaihdettu näemmä aika paljon uutta osaa, mm. apusimpukka ja tod.näk. uudet jouset, simpukkakin täytyy olla melko uusi, koska mitään kalppia ei ohjauksessa tunnu, on uuden näköinen ja lisäksi ohjaus on tosi kevyt


huvittava yhteensattuma, että ohjaus on täydellinen sitten tälläisessä n. 500 €:n autossa ja ne aikaisemmat yli 100 000 markan autot oli aivan kauheita ajaa, tämä ei edes puolla oikealle

Viimeksi muokannut napa, Ke 11.11.2009 22:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
otetaan tähän väliin yksi OT kysymys...
mitä nämä punaisella ympyröidyt I, II ja III oikein tarkoittavat mersun mittarissa
saako tuolla muka ajaa 1 vaihteella 60 km/h, 2 vaihteella reilua 100 km/h ja 3 reilua 160 km/h
ei 200D:ssä nuo samat merkit ollut tuollaisissa paikoissa, vaikka molemmat oli automaatti laatikolla
mittaristo
itse kyllä epäilen nyt, että tuohon on vaihdettu mittaristo jostain enemmän ajetusta, kun huoltokirjan mukaan -98 vuoteen mennessä tuolla oli päästelty n. 280 000 km ja nyt muka viimeisten 10 vuoden aikana tummat ja muut olis päästelly melkein saman verran kaljan haku ja ravi reissuillaan
(no ei tuossa tummia ole vissiin ollu, kuin 2 viimeisintä omistajaa, eikä nekään sillä paljoa ole voineet ajella, kun kilvet oli autosta viety jo yli vuosi sitten
)
mitä nämä punaisella ympyröidyt I, II ja III oikein tarkoittavat mersun mittarissa



mittaristo
itse kyllä epäilen nyt, että tuohon on vaihdettu mittaristo jostain enemmän ajetusta, kun huoltokirjan mukaan -98 vuoteen mennessä tuolla oli päästelty n. 280 000 km ja nyt muka viimeisten 10 vuoden aikana tummat ja muut olis päästelly melkein saman verran kaljan haku ja ravi reissuillaan


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
ok. tuossa omassa on sitten vissiin aika harva perä (no ainakin paljon harvempi, kuin 200D:ssä)nj^ kirjoitti:^ Omassa 2.5DT:ssä loppuu ainakin vaihteet merkkien kohdalle, ja pitää muuten sitten aivan tarkkaan paikkansaManuaaliaskilla.

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."