
Vikatilaa tyrkkää.
mua kiinnostais tietää mitä ne tehtaan insinöörit (tai kuka siellä nyt yleensä sattuu koodaaman niitä ohjelmia) saisivat irti näistä nykyaikaisista cdi moottoreista, jos niillä olis vapaat kädet tehdä niitä ohjelmia ilman mitään päästö tai muita rajoituksia 
vois olla aika herkullisia moottoreita arkikäytössä
vielä kun mekaanisten osien suunnitelun kanssa pelais yhteistyö, ettei tulis niitä lataamattomia...

vois olla aika herkullisia moottoreita arkikäytössä

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Tulisi ainakin hyvin jalostunutta " romurautaa ".napa kirjoitti:mua kiinnostais tietää mitä ne tehtaan insinöörit (tai kuka siellä nyt yleensä sattuu koodaaman niitä ohjelmia) saisivat irti näistä nykyaikaisista cdi moottoreista, jos niillä olis vapaat kädet tehdä niitä ohjelmia ilman mitään päästö tai muita rajoituksia
vois olla aika herkullisia moottoreita arkikäytössävielä kun mekaanisten osien suunnitelun kanssa pelais yhteistyö, ettei tulis niitä lataamattomia...

Kyllä ne inssit siellä moottorilabrassa lyövät sellaisia tehoja koneeseen testausmielessä, kun motit hajotetaan tietoisesti.

Kyllä ne moottorin materiaalit ratkaisevat, miten paljon tehoja otettaan mistäkin värkistä. Kyllä moottorit saadaan kestämäänkin, mutta materiaalien hinnat voivat 20-kertaistua perusmateriaaleihin verrattuna. Autohan on kestokulutushyödyke, joten se ei saa olla liian pitkäikäinen.

Lähdetään siitä,että en ymmärrä moottoreista mitään vaikka työkseni olen niiden kanssa tekemissä,sillä enhän ole ollut teekkarinakaan.napa kirjoitti:suomessa ei ole yhtäkään moottorin valmistajaa, kuten rumilus tuolla jo totesikin (ovat vain ulkomaisten firmojen sivupisteitä)... valmet taas (kykyään susidiesel) on kasannut aina kopioita muiden suunnittelemista moottoreista ja vielä huonolla menestyksellä...
Minun Suomen kielen ymmärryksellä valmistaja valmistaa,miten se sitten oikeasti pitäis olla?
Näin lukee laittamieni nettilinkkien sivuilla:
"Tehdas valmistaa vuodessa 30.000 dieselmoottoria. Henkilöstön määrä on n. 680."Lienee selkeää Suomen kieltä Sisudieselin osalta.
"Wärtsilä 20, Wärtsilä 32, Wärtsilä 34DF ja Wärtsilä 34SG -moottorit sekä Wärtsilä Auxpaceja valmistetaan Vaasassa".Vaikuttaako epäselvältä?
Mitä omasta työhistoriassa Sisudieselien kanssa olen pelannut,ne ovat olleet vähätöisiä laitteita verrattuna vaikkapa saksalaista laatua edustavaan Deutz-dieselmoottoriin,joissa on oikeitakin vikoja.
Selvityksenä vielä:En ole Sisudieselin,enkä Wärtsilän palkkalistoilla,työnantajallani vaan sattuu moottoreita olemaan lukuisia useammalta valmistajalta.
http://www.agcosisupower.com/suomi/yrit ... 11=1636294
Ei nämä erikoismoottorikonstruktiot mitään uutta ole, niitä on valmistettu koemielessä jo 30-vuotta sitten.
Tämäkin moottorityyppi kokoonpannaan Suomessa.
Keskinopeat moottorikonstruktiot on suhteellisen helppo hallita väätövärähtelyiden tai muidenkin murtumismekaniikan lainalaisuuksien perusteella.
Valitettavasti tämäkin moottorikonstruktio kuuluu niihin huonoihin moottorityyppeihin, momenttipiste ei sulkeudu.
Vastaavia " torsoja " syntyy opitoimointi haarukassa, kun täytyy teho/paino/tilavuus suhteet väkisin tehdä " sopivaksi ".
En nyt halua keskutella tästä asiasta tässä topicissa enempää, koska alkuperäinen teema on aivan toisella asiasisällöllä.
Ja Vilhu voi jättää provosoinnit muihin tarpeisiin.
Ei nämä erikoismoottorikonstruktiot mitään uutta ole, niitä on valmistettu koemielessä jo 30-vuotta sitten.
Tämäkin moottorityyppi kokoonpannaan Suomessa.
Keskinopeat moottorikonstruktiot on suhteellisen helppo hallita väätövärähtelyiden tai muidenkin murtumismekaniikan lainalaisuuksien perusteella.
Valitettavasti tämäkin moottorikonstruktio kuuluu niihin huonoihin moottorityyppeihin, momenttipiste ei sulkeudu.
Vastaavia " torsoja " syntyy opitoimointi haarukassa, kun täytyy teho/paino/tilavuus suhteet väkisin tehdä " sopivaksi ".
En nyt halua keskutella tästä asiasta tässä topicissa enempää, koska alkuperäinen teema on aivan toisella asiasisällöllä.
Ja Vilhu voi jättää provosoinnit muihin tarpeisiin.
Enhän minun ollutkaan tarkoitus provosoida,tuskin edes osaan sellaista taitoa.Momenttipisteasia kiinnosti ja päätin tiedustella alan osaajaksi esittäytyvältä tyypilta.
Kysyin asiaa ja vastausta ei kuulunut,vaikka rumilus selkeästi oli paikalla.Tällainen osoitetun asiakysymyksen välttely kertoo odotetun vastaajan tietämyksestä jotain.
Tönimällä saatu vastaus ei oikein tyydydä.Tyhjästä on kai paha nyhjästä.
Kysyin asiaa ja vastausta ei kuulunut,vaikka rumilus selkeästi oli paikalla.Tällainen osoitetun asiakysymyksen välttely kertoo odotetun vastaajan tietämyksestä jotain.
Tönimällä saatu vastaus ei oikein tyydydä.Tyhjästä on kai paha nyhjästä.
Se on nyt juuri sama mitä Vilhun tasoiselle " teknokraatille " voisi kertoa.
Momenttipisteet eivät sulkeudu, vaikka kuinka yrittäisi...Vilhulla meinaan.
" Tällainen osoitetun asiakysymyksen välttely kertoo odotetun vastaajan tietämyksestä jotain " Vilhu kirjoitti
En yleensäkään vaivaudu esittämään spesifikaatioita, jos vastaanottopäässä ei ole saavutettu alinta kusirajaa tietämykselle.
Totean edelleen;
Kun ei näytä ymmärrystä olevan edes luetun ymmärtämiselle, ettei alkuperäinen teema vastaa nyt käytävää keskustelua.
Momenttipisteet eivät sulkeudu, vaikka kuinka yrittäisi...Vilhulla meinaan.
" Tällainen osoitetun asiakysymyksen välttely kertoo odotetun vastaajan tietämyksestä jotain " Vilhu kirjoitti
En yleensäkään vaivaudu esittämään spesifikaatioita, jos vastaanottopäässä ei ole saavutettu alinta kusirajaa tietämykselle.
Totean edelleen;
Kun ei näytä ymmärrystä olevan edes luetun ymmärtämiselle, ettei alkuperäinen teema vastaa nyt käytävää keskustelua.
Viimeksi muokannut rumilus, Ke 11.11.2009 20:50. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Mähän jo kerroin,etten ymmärrä moottoreista mitään ja luetun ymmärtäminenkin on tämän tasoisella mielikuvituksella hiukan vaikeaa,varsinkin kun "romuroopen" kirjoitustaito ontuu...rumilus kirjoitti:Se on nyt juuri sama mitä Vilhun tasoiselle " teknokraatille " voisi kertoa.
Momenttipisteet eivät sulkeudu, vaikka kuinka yrittäisi...Vilhulla meinaan.
Tällainen osoitetun asiakysymyksen välttely kertoo odotetun vastaajan tietämyksestä jotain
En yleensäkään vaivaudu esittämään specifikaatioita, jos vastaanottopäässä ei ole saavutettu alinta kusirajaa tietämykselle.
Toten edelleen;
Kun ei näytä ymmärrystä olevan edes luetun ymmärtämiselle, ettei alkuperäinen teema vastaa nyt käytävää keskutelua.
