W202 C280 Tyhjäkäynti pätkäsee?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
C280sport
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 10.11.2009 14:44

W202 C280 Tyhjäkäynti pätkäsee?

Viesti Kirjoittaja C280sport »

Auttakaapa miestä mäessä :?:

Elikkä C280 sportti kyseessä:

Tyhjäkäynti normaalisti 600-700 rpm, alkanut tekemään sellaista että pätkäsee yks kaks kiekat melkein nollile,ei kuitenkaan sammu ja korjaa ite sit heti takasi normaaliin.

Tämä tapahtuu niin ajaessa kuin tyhjäkäynnilä, kone kylmänä tai lämpimänä..

Ja se vielä että tuntuu olevan todella epämääräistä tuo pätkäsy, joskus tulee pari kertaa peräkkäin tyhjäkäynnilä, joskus saattaa mennä pitempi aika ettei mitään ja sitten taas yks kaks, ajaessa saattaa pätkästä ja sit matka jatkuu normaalisti eli lähtee vetämään,mutta ennen pätkäsyä tuntuisi etei veä kunnola ja sit pätkäsee ja taas vetää normaalisti..

Itelä ei aikaisempaa kokemusta tämän tyyppisestä viasta ja koska vikahan voi olla joko bensa tai sähkö tai ilmavuoto niin ei oikein summan mutikassa viitsisi etsiä..

Toivottavasti tuosta nyt saa jotaki selvää aikamoinen runo tuppasi tulemaan :lol:
MB C 280 kuittaa
japperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 271
Liittynyt: Su 20.04.2008 15:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja japperi »

Ilmamassamittari voisi olla syyllinen,kannattaisi luettaa vikakoodit.
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Noname »

Onko sulla suora kutonen vai V6 pata ?

Jos pätkäsy on terävää niin voisi kuvitella enempi sytkän puolelle ongelmia. Oikeat tulpat, oikea kärkiväli, puolat kunnossa, koneen piuhasarja mätä, bensapumpun rele, ylijänniterele, lambda-anturi, ilmamassamittari, kammenkulma-anturi, ilmavuoto imusarjassa jne...

Tässä nyt muutema ihan perusjuttu mitä lähtisin ropaamaan. Releet ja johtosarjan tutkisin ihan ensimmäisenä.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
C280sport
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 10.11.2009 14:44

Viesti Kirjoittaja C280sport »

Suora kutonen se on :)

Pätkäsy on sellanen yks kaks, mitään varottamatta läimäsee kiekat melkein nollile,mutta auto ei kuitenkaan sammu ja se itsestään korjaa kiekat heti normaaliksi. Ajossa sama homma jos esim kiekat 3000 rpm, auto saattaa nykästä kerran ja sitten matka jatkuu ihan normaalisti kunnes jonku ajan päästä tulee seuraava nykäisy..

Kiitoksia paljon,huomena käyn tarkistuttamassa auton vikakoodit ja jos ei sieltä selviä mitään niin sitten ei auta kun alkaa käymään kaikki läpi :shock:
MB C 280 kuittaa
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Noname »

Käytä piuhassa mutta ei siitä välttämättä oikea vika selviä. Vikahan voi olla vaikka bensapumpussa. Toivottavasti ei ole mikään kallis osa mennyt,

Katsele nämä jutut vaikka alkuun läpi niin tiedät mitä kaikkea jännää on odotettavissa ja haulla löytyy tarinoita paljon lisää.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=55747

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=9898

Tämä ehdottomasti vuosikymmenen hämärin tapaus:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=77355
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
C280sport
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 10.11.2009 14:44

Viesti Kirjoittaja C280sport »

Tuo on kyllä ihan tosi mutta tuola testerissä käynti poistaa kuitenkin monta sähkövikaa,ehkä helpoin lähteä kattoon mitä sielä sanotaan..

Tuossa kun lueskelin nuita linkkejä niin huomas kyllä että vika voi olla ihan missä vain..

Jos en aivan väärin muista niin mulla onki jo joku aikasempi omistaja tainu vaihtaa nuo puolien johot uusiksi..mutta häätyy alkaa tarkistaan kaikki nuo johot..

Mistä muuten löytyy tuo bensapumpun rele?
MB C 280 kuittaa
C280sport
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 10.11.2009 14:44

Viesti Kirjoittaja C280sport »

Käytin mesen tänään testerissä ja sieltä selvisi että ecu vika..

Lisäksi tuossa päivä tutkailtu ja katseltu niin johtosarjoissa oli yllätys yllätys murentumia,eli laitettiin johot uusiksi :)

Ilmavuotoja ei löydetty..

Huomena ajateltiin vielä tarkistaa bensapuoli että pumppu toimii oikein ja suodatin ei ole tukossa jne..

Kysymys: missähän sijaitsee bensapumpun rele.? ja toinenkin kuuluuko mesessä bensapumpun huutaa kokoajan kun tuossa yks kaveri meinasi että pumppu ei kuuluisi huutaa kokoajan..

Eli jos huomena ei bensapuolelta löy'y mitään niin ecu lähtee korjatteile..
MB C 280 kuittaa
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Bensapumpun rele löytyy takakontista akun luona olevasta sulakerasiasta. Bensapumpun kuuluu surahtaa virrat kytkettäessä ja surista kokoajan auton käydessä. :wink:
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
C280sport
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 10.11.2009 14:44

Viesti Kirjoittaja C280sport »

Okei kiitoksia paljon huomena tutkinta jatkuu..
MB C 280 kuittaa
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Jaahas..

Viesti Kirjoittaja Noname »

Olipa yllätys :? Mullakin sano kesällä piuhan päässä että ecu vika, mutta auto pelaa paremmin kun koskaan ennen. En nyt ihan ensimmäisenä lähtisi ecua korjauttamaan koska se todennäköisesti on täysin kunnossa.

Jos piuhat on mureassa kunnossa on siinä todennäköinen ongelman aiheuttaja mutta ei välttämättä itse vika. Ei kannata paljon ajella jos puolien piuhat on oikosessa ja sama voi olla myös kaasuläpälle menevissä piuhoissa. Varmista että johdot on kunnossa ennen kun alat mitään muuta uusimaan. Itse ostin silikoonipiuhaa metritavarana ja uusin pahimmat paikat.

Polttiainepumpun rele on tosiaan takakontissa vararenkaan vieressä oikealla puolella. Väriltään taisi olla vihreä. Aukase se ja lämmitä juotokset uudelleen. Sama temppu ylijännitereleelle joka on siinä ecujen vieressä. Kiiltävä pitkä rele pystyssä jonka päässä on sulake. Täällä on parikin topiccia sen huoltamisesta.

Laitappa nämä ensiksi kuntoon ja katsotaan sitten lisää. :D
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
C280sport
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 10.11.2009 14:44

Viesti Kirjoittaja C280sport »

Okei nämä lähetään huomena tekemään ja kattoa vielä et bensapumppu, bensansuodatin jne on kaikinpuolin ok...kiitosta hyvistä vinkeistä :)
MB C 280 kuittaa
C280sport
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 10.11.2009 14:44

Viesti Kirjoittaja C280sport »

No niin bensapuoli olisi nyt tarkistettu..sieltä vikaa ei löydy kaikki tuntuu olevan kunnossa.

käytin tuossa mersun liikkeessä mersun omassa testerissä ja sieltä löyty viaksi ilmamassamittari ja kaasunpotentiometri..

Meinasivat että vika on tuossa ilmamassamittarissa,että niitä menee yhtä paljon ku ihmisillä tupakkaa..

Meneekö nuita sitten paljon.? Mersula makso mittari 550€ ja tarvikkeesta sai boschin mittarin 250€ ajaa varmaan saman asian tuo tarvikkeen bosch? itselläni näytti paikallaan olevan boschin mittari..

Testeri ei kuitenkaan enää näyttänyt ecuvikaa eli se varmastikin autto kun löydettiin kolme johtoa jotka olivat murentuneet yhteen,teippailtiin ne sitten erilleen.

Ilmamassamittarissa se "haistelija" tai mikä nyt onkin näytti olevan kosteutta,ajattelin kotikonstein yrittää kuivata sitä jos se sattuisi auttamaan.

Huomena kuitenkin vaihdetaan kaikki murentuneet piuhat uusiksi,ihan vain varmuuden vuoksi ei kuitenkaan mikään järjetön urakka ole..

Niin joo mikä virka sillä kaasunpotentiometrillä on? mitä se aiheuttaa jos on rikki?

Se ei kovin ilmanen osa ollut 850€ mutta meinasivat meselä että voi korjaantua sillä että vaihtaa sen ilmamassamittarin..
MB C 280 kuittaa
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Koitappas eka niin että puhistelet sen mittarin elektroniikan puhdistusspraylla tai jarru kliinerillä , mutta elä mekaanisesti hankaa , eli suihkuttelemalla reilusti vaan. Sitten annat reilusti haihtua höyryjen ja sitten takas paikalleen. Monesti ollut likaa vaan
Avatar
Arto S
Mersumies
Mersumies
Viestit: 563
Liittynyt: Ma 02.02.2004 11:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Arto S »

C280sport kirjoitti:
Meinasivat että vika on tuossa ilmamassamittarissa,että niitä menee yhtä paljon ku ihmisillä tupakkaa..

Meneekö nuita sitten paljon.? Mersula makso mittari 550€ ja tarvikkeesta sai boschin mittarin 250€ ajaa varmaan saman asian tuo tarvikkeen bosch? itselläni näytti paikallaan olevan boschin mittari..
Minulta löytyyisi ehjä käytetty massamittari 50€. tulee ainakin halvemmaksi testata kun ostaa summissa uusi. Itse tein sen virheen, että ostin uuden ja vika oli aivan muussa.

Massamittari on E280 M104 mootorisesta väykästä.

Boschin no: 0 280 217 500
MB no: 000 094 05 48

Myös kyseiseen moottoriin löytyy moottorinlämpöanturi.
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98

+ ex Mersuja 30+
C280sport
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 10.11.2009 14:44

Viesti Kirjoittaja C280sport »

Arto S kirjoitti:
C280sport kirjoitti:
Meinasivat että vika on tuossa ilmamassamittarissa,että niitä menee yhtä paljon ku ihmisillä tupakkaa..

Meneekö nuita sitten paljon.? Mersula makso mittari 550€ ja tarvikkeesta sai boschin mittarin 250€ ajaa varmaan saman asian tuo tarvikkeen bosch? itselläni näytti paikallaan olevan boschin mittari..
Minulta löytyyisi ehjä käytetty massamittari 50€. tulee ainakin halvemmaksi testata kun ostaa summissa uusi. Itse tein sen virheen, että ostin uuden ja vika oli aivan muussa.

Massamittari on E280 M104 mootorisesta väykästä.

Boschin no: 0 280 217 500
MB no: 000 094 05 48

Myös kyseiseen moottoriin löytyy moottorinlämpöanturi.


Okei,mä ostan sen jos käynti ei muutu huomena kun laitetaan piuhat uusiksi..

Onko varmasti toimiva?

Onko tuo muuten E sarjalaisen kone samanlainen ku C sarjan? et käyhän se siihen ettei tule mitään komplikaatioita sit?
MB C 280 kuittaa
Avatar
Arto S
Mersumies
Mersumies
Viestit: 563
Liittynyt: Ma 02.02.2004 11:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Arto S »

C280sport kirjoitti:
Arto S kirjoitti:
C280sport kirjoitti:
Meinasivat että vika on tuossa ilmamassamittarissa,että niitä menee yhtä paljon ku ihmisillä tupakkaa..

Meneekö nuita sitten paljon.? Mersula makso mittari 550€ ja tarvikkeesta sai boschin mittarin 250€ ajaa varmaan saman asian tuo tarvikkeen bosch? itselläni näytti paikallaan olevan boschin mittari..
Minulta löytyyisi ehjä käytetty massamittari 50€. tulee ainakin halvemmaksi testata kun ostaa summissa uusi. Itse tein sen virheen, että ostin uuden ja vika oli aivan muussa.

Massamittari on E280 M104 mootorisesta väykästä.

Boschin no: 0 280 217 500
MB no: 000 094 05 48

Myös kyseiseen moottoriin löytyy moottorinlämpöanturi.


Okei,mä ostan sen jos käynti ei muutu huomena kun laitetaan piuhat uusiksi..

Onko varmasti toimiva?

Onko tuo muuten E sarjalaisen kone samanlainen ku C sarjan? et käyhän se siihen ettei tule mitään komplikaatioita sit?
Kone on sama, mutta tarkista onko massamittarissa samat numerot kun kerroin edellä. Massamittari on alkuperäinen mersun jonka on valmistanut Bosch siksi siinä on Mersun ja Boschin varaosanumerot.

Massamittari on varmasti ehjä kun minulla on kaksi ehjää kun turhaa vaihdoin uuden.
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98

+ ex Mersuja 30+
C280sport
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 10.11.2009 14:44

Viesti Kirjoittaja C280sport »

Arto S kirjoitti:
C280sport kirjoitti:
Arto S kirjoitti:
C280sport kirjoitti:
Meinasivat että vika on tuossa ilmamassamittarissa,että niitä menee yhtä paljon ku ihmisillä tupakkaa..

Meneekö nuita sitten paljon.? Mersula makso mittari 550€ ja tarvikkeesta sai boschin mittarin 250€ ajaa varmaan saman asian tuo tarvikkeen bosch? itselläni näytti paikallaan olevan boschin mittari..
Minulta löytyyisi ehjä käytetty massamittari 50€. tulee ainakin halvemmaksi testata kun ostaa summissa uusi. Itse tein sen virheen, että ostin uuden ja vika oli aivan muussa.

Massamittari on E280 M104 mootorisesta väykästä.

Boschin no: 0 280 217 500
MB no: 000 094 05 48

Myös kyseiseen moottoriin löytyy moottorinlämpöanturi.


Okei,mä ostan sen jos käynti ei muutu huomena kun laitetaan piuhat uusiksi..

Onko varmasti toimiva?

Onko tuo muuten E sarjalaisen kone samanlainen ku C sarjan? et käyhän se siihen ettei tule mitään komplikaatioita sit?
Kone on sama, mutta tarkista onko massamittarissa samat numerot kun kerroin edellä. Massamittari on alkuperäinen mersun jonka on valmistanut Bosch siksi siinä on Mersun ja Boschin varaosanumerot.

Massamittari on varmasti ehjä kun minulla on kaksi ehjää kun turhaa vaihdoin uuden.
Minäpä tarkistan huomena,ilmoittelen illala sit mitä selviää :)
MB C 280 kuittaa
C280sport
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 10.11.2009 14:44

Viesti Kirjoittaja C280sport »

No niin...Kone on nyt johotettu uusiksi,oli todella surkea näky mitä sieltä paljastui,johot olivat todella pahasti murtuneet/murentuneet,muutamat olivat jopa sulautuneet yhteen..ihme ettei nämä ole polttaneet mitään sulakkeita tai muuta..noh joka tapauksessa ne on nyt uusittu :)

Mutta ei se vika sieltä mihinkään kadonnut eli vieläkin pätkyttää niin ajaessa kuin tyhjäkäynnilä..

Alkaa konstit loppua..bensapuoli on tarkistettu pääpiirtein, ilmavuotoja ei havaittu,sähköpuolen juttujakin on nyt tarkistettu viittä vaile kaikki..

Eli oiskos vielä jotakin mistä kannattis kattoa?

Itele tuli mieleen katalysaattori ja lambda-anturi..

Mistä muuten löytyy kyseinen anturi? ja eikös nuo viat pitäisi näkyä päästöheittoina,jos kävis päästöt mittaamas?

Ilmamassamittaria väittivät mersula,mutta eikös ilmamassamittari toimi jos käynnissä ottaa sen töpselin irti ja käynti heikkenee ja korjaantuu heti kun lyö takaisin paikalleen?

Niin joo eilen törmättiin tällaiseen juttuun: siinä moottorin etupäässä on sellainen mötikkä, jonka saa auki 3 pultila, sieltä sisältä löyty sellainen pyörivä laakeri,joka pyöri kumpaankin suuntaan ja sitä pystyi vetämään vähän matkaa ulospäin? ilmeisesti tämä on joku nokkaa lukeva mokkula,mutta kuuluuko sen pyöriä miten sattuu (molempiin suuntiin)kun kädellä pyörittää, vai kuuluisiko sen pyöriä nokan suuntaisesti?

Kiitoksia teille kaikile jotka viitsivät lukea tämän sepustuksen ja vielä enemmän kiitoksia joka osaa auttaa :)
MB C 280 kuittaa
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Projekti etenee

Viesti Kirjoittaja Noname »

Hyvä että johdot on nyt sitten kunnossa.. myös ilmamassamittarille kuin kaasuläpällekin ?

Katsoppa ihan huviksesti latausjännite että on spekseissä eli noin 14 V. Viallinen laturi aiheuttaa nykyautoissa ihmeellisiä oireita.

Osaatko kuvailla miten kone pätkii ? Terävästi vai siten että voimat katoaa hetkeksi. ?

Lähtisin seuraavaksi epäilemään tulppia ja puolia. Millaiset tulpat sinulla on ?

Päästöt mittaamalla saa ainakin selville että onko kyse sytytyskatkoksista vai jostian muusta. Lambda löytyy pakoputkesta ennen katteja.

Infrapuna lämpömittarilla voisi mittailla pakosarjan lämpötiloja ja puolien lämmöt. Sillä voisi saada ainakin paikallistettua mitkä pytyt ei ole aina pelissä.

Jos puolaa epäilee niin ainahan voi ostaa yhden yhden ja vaihtaa sen paikkaa ja toivoa että kone alkaa käydä kunnolla jolloin viallinen puola löytyi.

Kunnossa oleva M104 kone käy täysin tärinättömästi ja vetää hanakasti kaikille kierroksilla sekä vastaa kaasuun viiveettömästi.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
C280sport
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 10.11.2009 14:44

Viesti Kirjoittaja C280sport »

Latausjännite 13,9, latauspuoli kyllä tuntuu toimivan :)

Juu tuli vaihettua kaikki maholliset johot mitä löytyy :)

Tulpat ostin tänään uudet (bosch) ja puolatki on mitottu et pelaisivat,tietysti voihan niissä olla vikaa vaikka onki mitottu..

Sattuuko keltään löytyä päästö arvoja et vois verrata ku maanantaina käyn päästöt mittaamassa?

Elikkä auto käy n.600-700 rpm tyhjäkäyntiä,yks kas aivan puun takaa vetaseen nopeasti kiekat nollile,ei kuitenkaan päästä sammumaan ja yhtä nopeaa korjaa takasi normaaliin ja välilä sen taas tuntee kun alkaa kauhean vaivalloisesti käydä ja saman tien se sit vetasee kiekat alas ja nostaa ylös ja pikkuisen aikaa tasailee kierroksia. Vauhdissa se vain yks kaks nykäsee välittömästi ja heti jatkuu matka normaalisti..

Kävin tuossa ajamassa ja tuntuu niin epämäärästä olevan tuo nykiminen välilä menee monta kilometriä ettei nykäse ja sit yks kaks saattaa nykästä kolme kertaa peräkkäin ja taas menee tovi enneku nykäsee uudestaan..

Ja sen huomasin et aina nykäsyn jälkeen se tuprauttaa pakoputkesta pienen savupilven..

Osaakohan kukaan sanoa mistä tällainen voisi johtua et kun polkaset kaasua niin se ei heti laske kierroksia alas,vaan jossain 1500rpm kohdalla alkaa jarrutteleen ja siitä puottaa sit pikkusta hitaammin normi tyhjäkäynnile? Niin kauan kun auto ollut minulla niin tehnyt tuota niin olen ajatellut että se kuuluu tehdä nuin mutta nyt alkanut miettiä että ehkäpä se onkin joku vika...

Aikamoisia sepustuksia näistä tulee mutta toivottavasti ymmärrätte mitä yritän sanoa :D
MB C 280 kuittaa
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Osaakohan kukaan sanoa mistä tällainen voisi johtua et kun polkaset kaasua niin se ei heti laske kierroksia alas,vaan jossain 1500rpm kohdalla alkaa jarrutteleen ja siitä puottaa sit pikkusta hitaammin normi tyhjäkäynnile? Niin kauan kun auto ollut minulla niin tehnyt tuota niin olen ajatellut että se kuuluu tehdä nuin mutta nyt alkanut miettiä että ehkäpä se onkin joku vika...
Kuuluu toimia noin, eli ei vika. Minkä väristä savua pöläyttää putkesta ?
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
C280sport
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 10.11.2009 14:44

Viesti Kirjoittaja C280sport »

Väri on sellanen kirkas/valkea mitä pöläyttää..

Kiitoksia tiedosta,eipä tartte sillä sit päätä vaivata :D
MB C 280 kuittaa
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Noname »

Valkoinen pölläys kuulostaa vähän vaaralliselta. Musta pölähdys viittaisi enempi sytytyskatkoseen ja polttoaineeseen jota palaa hetkellisesti liikaa.

Pysyykö koneessa jäähdytysnesteet sisällä ? Vuotaako kannen etupäästä öljyä ?
Eihän pakokaasun mukana tule vettä ?

Tuli vaan mieleen että jos kansipahvi on mennyt ja vuotaa vettä pyttyyn. Kansipahvi on oikein tosi heikko kohta tuossa konemallissa. Samalla kun vaihdat tulpat katsele minkänäköisiä ne on. Jäähdytysneste jättää valkoista karstaa tulppaan ja oikein pahana vuotona halkaisee jopa eristeen.

Haistappa pakokaasua varovasti. Jos ne haiskahtaa mädälle kananmunalle se viittaa siihen että katalysaattoriin menee raakaa bensaa.

Paljonko se vie nyt bensaa ? Matkaa pitäisi mennä 8 litran tuntumassa / 100 km helposti.

Päästöistä:

Tyhjäkäynti: CO 0 %, HC 18 ppm, CO2 13,70 % ja O2 1,76 %
2000 rpm: CO 0,01 %, HC 27 ppm, CO2 14,50 %, O2 0,41 % lambda 1,02

Tällaiset tuli vime katsastuksessa. :wink:
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
C280sport
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 10.11.2009 14:44

Viesti Kirjoittaja C280sport »

Emmä usko siihen et kannesa olisi mitään häikkää, kun ei se syö ollenkaan nesteitä ja tulpat olivat hyvännäköiset,ei valkoista karstaa :)

Avattiin se ylijännitesuojarele ja se haisi melko pahalle ja näytti siltä että ensimmäinen käämi olisi keskeltä tummunut,samalla myös muovit sen ympäriltä olivat menneet mustiksi,mittailimme sitten miten sielä virta kiertää ja sieltä löyty kaksi komponenttia joiden läpi ei kulkenut virta..

Tilasin uuden releen,maksoi 130€ Huomena pitäisi tulla niin sittenpä näemmä löytykö se kaivattu vika vihdoinkin..

Mittailimme myös jännitettä ja laturi näyttää pukkaavan yli 14 volttia akule,kun akun päästä mittaa ja eikös se ole jo liikaa käsittääkseni...
MB C 280 kuittaa
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Noname »

Jokainen foorumin käyttäjä laittaa sormet ja varpaat ristiin ja toivoo että vika olisi siinä :lol:

Itse juotin tinaukset uusiksi ja aloin pelaamaan. Kävi tyhjäkäyntiä ajoittain vähän vapisten ja jätti parit kerrat tielle ihan täydestä vauhdista. Hassu tunne kun voima häviää ja samantien syttyy vaan kaikki mittarin valot palamaan. Muina miehinä vaan rullailee sitten tien reunaan :oops:
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
C280sport
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 10.11.2009 14:44

Viesti Kirjoittaja C280sport »

No niin tänään tuli uusi ylijänniterele ja lyötiin se paikalleen..

Noh nyt auto ei enää käy,elikkä lähtee käyntiin ja sammuu samantien, käytin akusta piuhat irti ja pikkuisen autto että auto saatiin käymään vähän aikaa mutta sitten taas sammui ja lähtee käyntiin ja sammuu ja haisee aivan järkyttävän bensale..

Missähän vika?

Jännä että vanhala releelä auto käy ja uudella ei, meseltä sanoivat että se vanha rele on rikki että ohittaa kyseisen ongelman..

Että tällee tänään...
MB C 280 kuittaa
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Noname »

Leikkaus onnistui mutta potilas kuoli :D

Toisaalta hyvä että se sai aikaiseksi näinkin jyrkän muutoksen toiminnassa ja nyt on taas toivottavasti helpompi hyökätä vian kimppuun.

Ilmeisesti ylijänniterelettä on tosiaan ropeloitu siten että kone on saatu käymään jotenkin. Olen ymmärtänyt että sen kautta menee virrat ABS:lle, koneenohjaukselle ja ehkä joillekkin muillekkin järjestelmille.

Bensanhajusta voisi päätellä että liikaa sitä nyt tulee ja paljon.

Saisikohan sieltä nyt paremmin vikakoodeja ulos esim. ilmamassamittarista tai lämpötila-antureista ?

Korjaus alkaa vaatia nyt jo todellista asiantuntemusta. Osien vaihtaminen arviosta on kallista touhua ellei satu saamaan halvalla jostakin samanlaista kolariautoa.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
C280sport
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 10.11.2009 14:44

Viesti Kirjoittaja C280sport »

Mese toimii :D

No niin tänään tuli uusi ilmamassa mittari,kiitosta vain artole :)

Laitettiin mittari paikalleen,eikä vaikuttanut käyntiin mitenkään,paikallaan oli myös uusi ylijännitesuojarele,samalalaila sammu heti kun lähti käyntiin.

Noh vaihettiin takasin vanha ylijännitesuojarele ja auto alkoi käymään kuin ajatus :)

Tultiin siihen lopputulokseen että uusi rele ei vaan jostain syystä toimi :shock:
Kävin nakkaamassa releen takasin mersun liikkeeseen ja pojat pyörittelivät päätänsä mutta lupasivat palauttaa rahat :)

Nyt auto kuitenkin käy tasaisesti ja vedotkin tuntuu olevan tallessa. Välilä aivan aavistuksen tuntuisi että nykäisisi tyhjäkäynnilä,sen verran että kone pikkuisen heilahtaa..Mutta tuollain se on mulla aina käynytkin ja niin saa käydäkin :)

Sitten vielä tällainen pieni kysymys: konehuoneessa kuskinpuolela ABS systeemin vieressä alhaala on sellainen joku musta mötikkä johon tulee kaksi johtoa,se on vissin joku alipaine härrävärkki..kuuluuko sen nakuttaa? Kun auton pistää käyntiin niin muutaman minuutin käynnin jälkeen alkaa siitä kuulumaan nakuttava ääni..Mistä moinen?

Niin ja kiitoksia kaikile foorumilaisille jotka ovat osallistuneet tähän operaatioon :D
MB C 280 kuittaa
Avatar
Arto S
Mersumies
Mersumies
Viestit: 563
Liittynyt: Ma 02.02.2004 11:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Arto S »

No hyvä kun massamittarista oli apua. Täällä jo jännitinkin auttaako :D

Väykässä ainakin on vastaavanlainen mustamötikkä ja se liittyy bensahöyryjen kierrätykseen toineen putki tulee tankista ja toinen menee imusarjaan. Ovat niitä saaste juttuja. Omassakin jumitti tuo ventiili ja nakutti kokoajan. Poistin sähköpistokkeen ja tulppasin tankilta tulevan letkun, nakutus loppu eikä vaikuta moottorin toimintaan mitenkään ihan turha härveli. Oliskohan sama kyseessä.
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98

+ ex Mersuja 30+
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Noname »

Loistava homma että alkoi pelaamaan ja vikakin oli suhteellisen halpa.

Ei ole muuten ensimmäinen auto joka olisi korjattu rikki. Kaveri osti kanssa mersun hiljattain ja siihen oli vaihdettu samainen osa edellisen omistajan toimesta. Kävi huonosti ja nyki. Uusi oikea ja alkuperäinen Bosch tilalle niin alkoi mesu pelaamaan taas kun uutena. :wink:

Turvallista matkaa !

PS. Eikös sen venttiilin kuulukkaan naputtaa ? Mulla se naputtaa tasaseen tahtiin ja luulin että niin pitääkin olla.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Vastaa Viestiin