Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
E280T
Vakiokalustoa
Viestit: 260 Liittynyt: Ti 15.05.2007 14:19
Paikkakunta: SATAKUNTA
Viesti
Kirjoittaja E280T » To 12.11.2009 12:47
Mahtaako sopia??
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
Mika.T
Asiantuntija
Viestit: 8789 Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47
Viesti
Kirjoittaja Mika.T » To 12.11.2009 13:44
Ei mene aivan täysin suoraan...
Viimeksi muokannut
Mika.T , Ma 14.01.2013 20:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E280T
Vakiokalustoa
Viestit: 260 Liittynyt: Ti 15.05.2007 14:19
Paikkakunta: SATAKUNTA
Viesti
Kirjoittaja E280T » To 12.11.2009 14:30
Kokeillaan, saadaan varmuus.
Onko hyviä vinkkejä vaihtoon, konetta joutuu varmaankin hieman kevittämään ja vakaajan pudottaa pois....
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
Mika.T
Asiantuntija
Viestit: 8789 Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47
Viesti
Kirjoittaja Mika.T » To 12.11.2009 14:47
E280T kirjoitti: Kokeillaan, saadaan varmuus.
Onko hyviä vinkkejä vaihtoon, konetta joutuu varmaankin hieman kevittämään ja vakaajan pudottaa pois....
Jep.
Moottori irti jaloistaan ja se pitää nostaa niin ylös kuin nousee. Eli vaihteisto vastaa koriin.
Kallistuksenvakaajan irrotus helpottaa.
jukkis.
Mersumies
Viestit: 1606 Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki
Viesti
Kirjoittaja jukkis. » La 14.11.2009 03:31
ainakin viis mukisissa on leviä kantisen öljypohja vähän isompi, eli ottaa öljypumpun sihti öljypohjaan kiinni jos ei tee muutoksia. mutta 606sen öljypympussahan taitaa olla muovinen se öljypumpun imuputki niin pitäis olla helppo lyhentää.
E280T
Vakiokalustoa
Viestit: 260 Liittynyt: Ti 15.05.2007 14:19
Paikkakunta: SATAKUNTA
Viesti
Kirjoittaja E280T » La 14.11.2009 13:04
Imuputki metallia, se supistusosa siinä päässä taisi olla muovia. Ei voi lyhentää.
Sain hitsarin pohjalle eli sama takaisin.
Öljypumpun joutui irrottamaan.
Ainakin tässä autossa sellainen öljyn lauhdutin jossa kulkee jäähdytysneste niin sitä varten on noin 50mm reikä pohjan kyljessä mitä ei ilmeisesti ole OM603 pohjassa. Pumppu pumppaa ensin lauhduttimeen niin ei uskalla sitä poiskaan ottaa.
Olikohan tarpeeksi epäselvästi...
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
jukkis.
Mersumies
Viestit: 1606 Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki
Viesti
Kirjoittaja jukkis. » La 14.11.2009 16:39
jaa se on vissiin vapari kone.
E280T
Vakiokalustoa
Viestit: 260 Liittynyt: Ti 15.05.2007 14:19
Paikkakunta: SATAKUNTA
Viesti
Kirjoittaja E280T » Ti 17.11.2009 20:39
Joo kyllä oli/on vapari ja pohja on kunnossa. Tosiaan öljypumppu on varmasti erilainen koska öljy käy mutkan siinä lauhduttimessa. En tiedä onko sellainen kaikissa om606 koneissa.
Eikös om606 ole aina vapari, paitsi tietysti väykyssä..
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
jukkis.
Mersumies
Viestit: 1606 Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki
Viesti
Kirjoittaja jukkis. » Ti 17.11.2009 21:14
tuo öljypohjan sisällä oleva ihme öljynjäähdytys systeemi on om605 ja om606 vapareissa turboissa ei.
joo kaikki alunperin 606:sella olevat 124:set ovat kaikki vapareita, mutta ei taidettu missään välissä mainita missä kopassa tuo kone on.
E280T
Vakiokalustoa
Viestit: 260 Liittynyt: Ti 15.05.2007 14:19
Paikkakunta: SATAKUNTA
Viesti
Kirjoittaja E280T » Ti 17.11.2009 21:47
Ei mainittu, niin selkeänä on että vain AUTOJEN kanssa touhutaan...
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
jukkis.
Mersumies
Viestit: 1606 Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki
Viesti
Kirjoittaja jukkis. » Ke 18.11.2009 17:09
joo eikös tuo suodatin jalan kylessä oleva jäähdytin ole 605 turbokoneissa, voihan se tietysti jossakin vaparissakin olla.